Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondenijsjes
Moderator: moderatorteam
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Hondenijsjes
Voor de liefhebbers(sters) hier mijn receptuur voor hondenijsjes. Komt die koksopleiding ook nog van pas voor de hond. Inclusief eindresultaat foto's en video. Veel plezier met het maken ervan!
http://www.levenmetfreya.com/2016/08/25/hondenijsjes/
http://www.levenmetfreya.com/2016/08/25/hondenijsjes/
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
Re: Hondenijsjes
ik ben lui en flikker gewoon wat brokjes in een vormpje met water erbij en dat vinden ze ook lekker.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik maakte altijd met een brokje het gaatje in de kong dicht, karnemelk erin en dat bevriezen. vonden ze ook geweldig!Sas schreef:ik ben lui en flikker gewoon wat brokjes in een vormpje met water erbij en dat vinden ze ook lekker.

- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:

Laatst gewijzigd door Ronneke op 30 aug 2016 15:54, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Doe het ook wel eens met yoghurt. Hang ik de kong op en plezier gegarandeerd!M@scha schreef:ik maakte altijd met een brokje het gaatje in de kong dicht, karnemelk erin en dat bevriezen. vonden ze ook geweldig!Sas schreef:ik ben lui en flikker gewoon wat brokjes in een vormpje met water erbij en dat vinden ze ook lekker.
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
- mijke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): krakershondje
melk of yoghurt in een bakje. Dat is mijn hondenijsje 

- Sas
- Zeer actief
ik haal sowieso geen lol uit koken, denk dat het daar al een beetje mis gaatRonneke schreef:Maar Sas wat is daar de lol van? Een beetje moeite doen is soms erg bevredigend. Maak meteen fond voor eigen gebruik. Ikzelf heb hier geen brokken, dus die kan ik sowieso niet geven. Je kunt ook kippenlever koken en malen, in ijsklont vormpjes doen en invriezen.

- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Hier hetzelfde, en als ik dat eens wel heb dan eet ik het lekker allemaal zelf opSas schreef:ik haal sowieso geen lol uit koken, denk dat het daar al een beetje mis gaatRonneke schreef:Maar Sas wat is daar de lol van? Een beetje moeite doen is soms erg bevredigend. Maak meteen fond voor eigen gebruik. Ikzelf heb hier geen brokken, dus die kan ik sowieso niet geven. Je kunt ook kippenlever koken en malen, in ijsklont vormpjes doen en invriezen.

Ik maak meestal ijsjes door wat leverpastei in water op te lossen. Zo gepiept en het valt altijd in de smaak.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Maar loop je daarmee niet het risico dat de kong dicht gaat zitten en de tong dus vacuüm kan trekken? Dat gaatje zit er niet voor niets in.Ronneke schreef:Doe het ook wel eens met yoghurt. Hang ik de kong op en plezier gegarandeerd!M@scha schreef:ik maakte altijd met een brokje het gaatje in de kong dicht, karnemelk erin en dat bevriezen. vonden ze ook geweldig!Sas schreef:ik ben lui en flikker gewoon wat brokjes in een vormpje met water erbij en dat vinden ze ook lekker.

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
nee. is hier nog nooit gebeurt. zal ook wel meevallen hoor. in danoontjes zit ook geen gat en die zijn ook nog nooit vacuum gezogenShiloh86 schreef:Maar loop je daarmee niet het risico dat de kong dicht gaat zitten en de tong dus vacuüm kan trekken? Dat gaatje zit er niet voor niets in.Ronneke schreef:Doe het ook wel eens met yoghurt. Hang ik de kong op en plezier gegarandeerd!M@scha schreef:ik maakte altijd met een brokje het gaatje in de kong dicht, karnemelk erin en dat bevriezen. vonden ze ook geweldig!Sas schreef:ik ben lui en flikker gewoon wat brokjes in een vormpje met water erbij en dat vinden ze ook lekker.

- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Nee, maar dat is ook wel iets ander materiaal.
Ik weet niet. Het voelt voor mij niet veilig in zo'n kong. Als het wel mis gaat kan het dus letterlijk de dood van je hond betekenen.
Ik weet niet. Het voelt voor mij niet veilig in zo'n kong. Als het wel mis gaat kan het dus letterlijk de dood van je hond betekenen.

gewoon een plak bevroren rodi is nog steeds het meest makkelijk als ijsje te geven...
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Nanna schreef:Ik geef niks bevroren.
Ben altijd als de dood dat ze ervan aan de schijt raken.
Als ze koelte willen drinken ze maar water![]()
En ik eet zelf ook geen ijs, dat zal schelen.
Ik geef ook niks bevroren. Dadelijk slikt ze het in een keer in.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Sas
- Zeer actief
pieperdNanna schreef:Ik geef niks bevroren.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
ik dacht buster ook eens plezier te doen met een bevroren bakje honden paté
gelijk aan de schijt inderdaad dus nooit weer
gelijk aan de schijt inderdaad dus nooit weer

Fenneke en Baloe

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Yoghurt, pindakaas, stukjes vlees, hondekoekjes etc, goed mengen en het in een mergpijp (van die grote) drukken, een paar uurtjes in de vriezer en smullen maar
Ik vind jouw ijsjes een leuk idee maar inderdaad een beetje arbeidsintensief

- kipo
- Zeer actief
Let je wel op met mergpijpen?

- mosquito1980
- Zeer actief
Daarom schreef ik ook "van die grote"kipo schreef:Let je wel op met mergpijpen?

Ik koop ze elk jaar van die gevulde bij Pet Shop als ik in NL ben, die hervul ik dan iedere keer. Die gaan jaren mee

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Sas schreef:ik haal sowieso geen lol uit koken, denk dat het daar al een beetje mis gaatRonneke schreef:Maar Sas wat is daar de lol van? Een beetje moeite doen is soms erg bevredigend. Maak meteen fond voor eigen gebruik. Ikzelf heb hier geen brokken, dus die kan ik sowieso niet geven. Je kunt ook kippenlever koken en malen, in ijsklont vormpjes doen en invriezen.
Ha , eindelijk iemand gevonden die er tzelfde over denkt
Al doe ik wel voor de honden koken
Nja voor zover t koken genoemd mag worden
Beetje cocosolie laten smelten samen met wat pindakaas of honing
In ijsblokjes vormpjes gieten een uurtje in de vriezer en klaar
Of in plastic wegwerp bekertjes ( want ik hen meestal geen zin om alle 6 de kongs in de kennels , tuin of binnen te zoeken ) een zooi yoghurt , wat stukjes gedroogde snackjes erdoor en als stokje een pensstaafje
En dan de vriezer in
Tot zover mijn culinaire uitspattingen
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- kipo
- Zeer actief
Ik kon me van jou eigenlijk ook niet voorstellen dat je dat niet wist, maar ik dacht, ik post dat plaatje toch. Misschien heeft een ander er nog wat aan.mosquito1980 schreef:
Daarom schreef ik ook "van die grote"
Ik koop ze elk jaar van die gevulde bij Pet Shop als ik in NL ben, die hervul ik dan iedere keer. Die gaan jaren mee
- mosquito1980
- Zeer actief
Ja, zulke dingen kun je niet vaak genoeg postenkipo schreef:Ik kon me van jou eigenlijk ook niet voorstellen dat je dat niet wist, maar ik dacht, ik post dat plaatje toch. Misschien heeft een ander er nog wat aan.mosquito1980 schreef:
Daarom schreef ik ook "van die grote"

- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Jeannettebo schreef:Ik geef ze gewoon af en toe hun rol kvv bevroren, is het ook een ijsje
Ik had gehoord dat je de kvv altijd op kamertemperatuur moet geven ivm diarree en/of spijsverteringsklachten?
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Sas schreef:ik haal sowieso geen lol uit koken, denk dat het daar al een beetje mis gaatRonneke schreef:Maar Sas wat is daar de lol van? Een beetje moeite doen is soms erg bevredigend. Maak meteen fond voor eigen gebruik. Ikzelf heb hier geen brokken, dus die kan ik sowieso niet geven. Je kunt ook kippenlever koken en malen, in ijsklont vormpjes doen en invriezen.
Dan houd het snel op inderdaad haha.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik stop het gaatje dicht en als de yoghurt bevroren is haal ik het er weer af en is het gaatje weer open.Shiloh86 schreef:Maar loop je daarmee niet het risico dat de kong dicht gaat zitten en de tong dus vacuüm kan trekken? Dat gaatje zit er niet voor niets in.Ronneke schreef:Doe het ook wel eens met yoghurt. Hang ik de kong op en plezier gegarandeerd!M@scha schreef:ik maakte altijd met een brokje het gaatje in de kong dicht, karnemelk erin en dat bevriezen. vonden ze ook geweldig!Sas schreef:ik ben lui en flikker gewoon wat brokjes in een vormpje met water erbij en dat vinden ze ook lekker.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Ik houd de houder van het ijsje vast. Zo moet ze wel likken. Ze slikt het dan niet in. Als er en stukje vanaf valt likt ze eraan en kauwt er stukjes af. Blijf er altijd bij. In het filmpje kun je zien hoe ze het doet.gonnie schreef:Nanna schreef:Ik geef niks bevroren.
Ik geef ook niks bevroren. Dadelijk slikt ze het in een keer in.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
mosquito1980 schreef:Yoghurt, pindakaas, stukjes vlees, hondekoekjes etc, goed mengen en het in een mergpijp (van die grote) drukken, een paar uurtjes in de vriezer en smullen maar![]()
Het is wel arbeidsintensief, maar meer voor het fornuis. ik wacht gewoon tot het klaar is, zeef het, pluk de kip. Dat is het. Gebruik een groot deel ook voor onszelf. (soep, bouillonblokjes, saus). Als kok maak ik sowieso alles het liefst zelf. Ben gek op koken. Kan uren in de keuken doorbrengen.
- Ronneke
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Zo doe ik het ook. Voor onszelf en voor de hond. Maak gewoon meer._Tiny_ schreef:Dit weekend heb ik voor het eerst kippefond gemaakt in de crockpot. Was heerlijk! Best lollig om daar eens wat van in te vriezen als ijsje voor de honden.
- -Lilo-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Klein Spaans monstertje
Hondenijsjes
Ik prop een plakje kaas in het gaatje van de kong en vul 'm dan met water, kaas, brokjes, vleeswaren, whatever ik in huis heb. Bovenop ook wat kaas en dan in de vriezer. Ik spoel de kong even af voor ik 'm geef en verder maak ik me niet zo druk. Vacuüm trekken, diarree, verslikken, dat gaat met Lola niet gebeuren. Die heeft een puppykong wegens niet kunnen (of willen) bijten, die likt de kong tot de helft uit en gaat er dan mee gooien om de boel los te maken en ze heeft een maag van schokbeton. Lekker makkelijk dus 

- Jeannettebo
- Zeer actief
Wat is het verschil met het ijsje dat je geeft? Ik geloof zeker dat de ene hond er wel tegen kan en de ander niet. Mijn duo kan er wel tegen gelukkig, ze vreten ook ijskoude sneeuw trouwens, ook geen probleem.Ronneke schreef:Jeannettebo schreef:Ik geef ze gewoon af en toe hun rol kvv bevroren, is het ook een ijsje
Ik had gehoord dat je de kvv altijd op kamertemperatuur moet geven ivm diarree en/of spijsverteringsklachten?