Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kijktip: tot elkaar veroordeeld

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Kijktip: tot elkaar veroordeeld

Ongelezen bericht door Shibby »

Iedere woensdagavond Nederland 1 om 21.30
En terug te kijken via uitzending gemist.

Samenwerking tussen Dutch Cell Dogs en tbskliniek de Woenselse poort in Eindhoven.
Probleemasielhonden worden getraind door probleemmensen.
De asielhonden krijgen zo een betere kans op plaatsing en de gedetineerden/Tbs-ers een betere daginvulling/zingeving/etc.
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
63673J

Re: Kijktip: tot elkaar veroordeeld

Ongelezen bericht door 63673J »

Shibby schreef:Iedere woensdagavond Nederland 1 om 21.30

Samenwerking tussen Dutch Cell Dogs en tbskliniek de Woenselse poort in Eindhoven.
De asielhonden krijgen zo een betere kans op plaatsing en de gedetineerden/Tbs-ers een betere daginvulling/zingeving/etc.
Ik zag voornamelijk staffords, ook gemuilkorfd. Moeten ook weer de maatschappij in begreep ik. Dat verhaaltje van die mevrouw beviel me ook niet echt: honden boos want onbegrepen, net als de tbs-ers. Als dat maar goed gaat. Enfin, we zullen zien wat t wordt.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door pioenroos »

:ok:

Ik heb net gekeken, erg boeiend.
Afbeelding
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

jvanringen schreef:

Ik zag voornamelijk staffords, ook gemuilkorfd. Moeten ook weer de maatschappij in begreep ik. Dat verhaaltje van die mevrouw beviel me ook niet echt: honden boos want onbegrepen, net als de tbs-ers. Als dat maar goed gaat. Enfin, we zullen zien wat t wordt.
Die muilkorf is juist positief toch?. Bij het asiel proberen we bij iedere hond waarbij het verstandig zou kunnen zijn muilkorf training te doen
Is alleen maar handig en veilig

Alle honden die hier te zien waren hebben inmiddels ook een huisje :E:
Afbeelding
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje

Ongelezen bericht door mijke »

Ik kreeg gigantische jeuk van de eerste aflevering. Gezellig een klapkaak met 2 bijrincidenten via oh zo gezellige "alleen positieve dingen!" foptimistische jubeltraining door een labiele tbs'er de maatschappij terug in laten rehabiliteren. Ja joh, tuurlijk...
mijke
Zeer actief

Oh en ik kan die walgelijke kop van die Kooijmans ook echt niet uitstaan! En moeten ze serieus de godganse tijd die monden van die cliënten zo close up in beeld brengen? Heel onsmakelijk. Bah.
mijke
Zeer actief

Jammer Nanna, van iedereen hier had ik me het meest op jouw ongezouten commentaar verheugd :engel:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Ik volg hen al een hele tijd en heb net de aflevering terug gekeken. Ik vond het indrukwekkend, ben heel erg benieuwd hoe het verder gaat.
Betty heeft ooit een heel mooi filmpje van Marouck gemaakt (ze was toen bezig met een film voor een Amerikaanse hondentherapeut en gebruikte alleen Nederlandse rassen) en ik heb die film toen opgestuurd gekregen toen Marouck ingeslapen is. Zij heeft daardoor alleen al een streepje voor bij me. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
63673J

Adjani & Tyson schreef:
jvanringen schreef:

Die muilkorf is juist positief toch?. Bij het asiel proberen we bij iedere hond waarbij het verstandig zou kunnen zijn muilkorf training te doen

Dat is nou precies wat me zo verontrust. Het is helaas nou eenmaal zo dat veel mensen die zo'n hond nemen een veel te rooskleurig beeld hebben van de aard van hun beestje. Bij ons liep er ook eentje, uit het asiel, muilkorf om, intensieve gedragstraining gehad en toen hoefde de muilkorf niet meer volgens de gedragstherapeut en de eigenares, en loslopen kon ook weer. Toen ging het weer falikant mis, hondje van vriendin aan gort gebeten en hand van vriendin dusdanig beschadigd dat ze die nu, twee jaar later, nog steeds niet kan gebruiken.

Als je zegt dat je het ingefokte fanatieke jachtdrang van je jachthond gaat wegtrainen verklaart iedereen je terecht voor gek. Maar de ingefokte fanatieke vechtdrang van dit soort honden wegtrainen, tuurlijk, want ze willen helemaal niet vechten, ze worden gewoon verkeerd begrepen.

Ik ga ook niet meer kijken want ik zit me alleen maar te ergeren. Op BBC 1 is dan de Great British Bake Off, veel leuker.
runninggirl
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door runninggirl »

Ik ben wel benieuwd naar het programma, zal eens kijken of het ergens is terug te zien.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

jvanringen schreef:

Fijn, als ze dan maar mooi achter dat grote hek blijven en niet deze kant uit komen.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

jvanringen schreef:
Adjani & Tyson schreef:
jvanringen schreef:

Dat is nou precies wat me zo verontrust. Het is helaas nou eenmaal zo dat veel mensen die zo'n hond nemen een veel te rooskleurig beeld hebben van de aard van hun beestje. Bij ons liep er ook eentje, uit het asiel, muilkorf om, intensieve gedragstraining gehad en toen hoefde de muilkorf niet meer volgens de gedragstherapeut en de eigenares, en loslopen kon ook weer. Toen ging het weer falikant mis, hondje van vriendin aan gort gebeten en hand van vriendin dusdanig beschadigd dat ze die nu, twee jaar later, nog steeds niet kan gebruiken.

Als je zegt dat je het ingefokte fanatieke jachtdrang van je jachthond gaat wegtrainen verklaart iedereen je terecht voor gek. Maar de ingefokte fanatieke vechtdrang van dit soort honden wegtrainen, tuurlijk, want ze willen helemaal niet vechten, ze worden gewoon verkeerd begrepen.

Ik ga ook niet meer kijken want ik zit me alleen maar te ergeren. Op BBC 1 is dan de Great British Bake Off, veel leuker.
Veel mislukt gisteren hè? Zaten wel weer goede tussen!
Adjani & Tyson
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bull terrier
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door Adjani & Tyson »

Oja en het is maar bezigheids therapie he
De hond is 2x per week een ochtend weg uit het asiel, en er wordt wat met ze gedaan op een positieve manier. Dan kan ik persoonlijk alleen maar als positief zijn

Ook zonder DCD zouden deze honden gewoon geplaatst worden
Nanna schreef:
Ik geloof dat ik blij ben dat ik niet gekeken heb :oeps:

Had in het voorstukje al een vechtende klapkaak gezien en emmers water en toen was ik er eigenlijk alweer klaar mee.
Het was de klapkaak die gebeten werd door de viszla kruising :cool2:
Afbeelding
63673J

Neeltje schreef:
jvanringen schreef: (...) Ik ga ook niet meer kijken want ik zit me alleen maar te ergeren. Op BBC 1 is dan de Great British Bake Off, veel leuker.
Veel mislukt gisteren hè? Zaten wel weer goede tussen!
Ja het was weer heerlijk, inderdaad weer een paar briljante bakkers met prachtige baksels, en ook heel erg niet-gelukte, die jaffa-cakes van Jane en Andrew! En die ene mevrouw, ben haar naam even kwijt, met die roze bloes, zoooo chaotisch, kreeg het er benauwd van.
63673J

Tara schreef:
jvanringen schreef:
Heel erg bijzonder vind ik dat.
Ja he! 't Is ook naar hoor als je niet begrepen wordt, ik weet er alles van, is echt geen lolletje. :LOL:
Ted en Harry
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie mix en OEB

Ongelezen bericht door Ted en Harry »

Net die eerste aflevering gekeken en ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het concept op zichzelf vind ik mooi, los van de honden denk ik dat het voor een bepaald slag gedetineerden heel nuttig kan zijn, zoals bijvoorbeeld die "Lisa" met allerlei anti-sociale stoornissen. Voor die asielhonden is het ongeacht hun specifieke problemen denk ik altijd wel goed om in een dergelijke situatie te trainen, meerdere honden om ze heen en baasjes die misschien net zo onhandig en onstabiel zijn als een toekomstige eigenaar. Maar wel met 2 mensen die er bovenop zitten en goed kunnen ingrijpen.
Ik stond nog het meest te kijken van die heidewachtel die 20 keer was weggelopen, hoe ga je dat fixen sowieso en al helemaal hoe ga je dat fixen door 2 keer per week die hond naast een meisje met weinig initiatief te zetten, waarschijnlijk helemaal afgevlakt door medicatie?
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door *Skye* »

Ik vond het mooi om te zien, goed voor de honden en goed voor de mensen dat dit initiatief er is. Of je een hond die in het asiel zit vanwege 2 erge bijtincidenten nog moet willen herplaatsen zullen we dan maar in het midden laten...

Hoe dan ook, die honden worden toch wel herplaatst en dit zal ze denk ik alleen maar goed doen en de mensen zal het vast ook helpen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb de aflevering niet gezien, maar ik vind het een goed initiatief. Je kunt de honden ook in het asiel laten zitten, daar worden ze alvast niet beter van. Volgens mij gaat het er ook niet om de honden het vechten af te leren zodat je er mee naar een losloopgebied kan gaan bij wijze van. Het gaat erom dat ze hanteerbaar de straat over kunnen (met muilkorf waar nodig).
Ze zullen die honden ook niet aan de eerste de beste janlul die zich bij het asiel meldt, meegegeven.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Ik heb dan weliswaar geen televisie, desondanks kan ik me wel een beeld vormen. Geen enkele gevangenisstraf of therapie zal iemand veranderen als je genetisch gezien van rottigheid aan elkaar hangt. Dat geldt niet alleen voor het betonrot van de samenleving, maar ook voor klapkaken die gefokt zijn om te doden.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Shibby
Zeer actief

Wolfsblut schreef:Ik heb dan weliswaar geen televisie, desondanks kan ik me wel een beeld vormen. Geen enkele gevangenisstraf of therapie zal iemand veranderen als je genetisch gezien van rottigheid aan elkaar hangt. Dat geldt niet alleen voor het betonrot van de samenleving, maar ook voor klapkaken die gefokt zijn om te doden.
De basis misschien niet, maar de copingsmechanismen wel :wink:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

Ted en Harry schreef:Net die eerste aflevering gekeken en ik weet nog niet zo goed wat ik er van moet vinden. Het concept op zichzelf vind ik mooi, los van de honden denk ik dat het voor een bepaald slag gedetineerden heel nuttig kan zijn, zoals bijvoorbeeld die "Lisa" met allerlei anti-sociale stoornissen. Voor die asielhonden is het ongeacht hun specifieke problemen denk ik altijd wel goed om in een dergelijke situatie te trainen, meerdere honden om ze heen en baasjes die misschien net zo onhandig en onstabiel zijn als een toekomstige eigenaar. Maar wel met 2 mensen die er bovenop zitten en goed kunnen ingrijpen.
Ik stond nog het meest te kijken van die heidewachtel die 20 keer was weggelopen, hoe ga je dat fixen sowieso en al helemaal hoe ga je dat fixen door 2 keer per week die hond naast een meisje met weinig initiatief te zetten, waarschijnlijk helemaal afgevlakt door medicatie?
eens. Het concept is interessant en kan denk ik best werken, in ieder geval als bewustvorming voor de "clienten" (dat woord krijg ik dus jeuk van :schrik: ). Dergelijke projecten bestaan ook met paarden (US).
Maar ik heb tevens wel mijn bedenkingen. Betty zei letterlijk dat die Staff straks weer zonder muilkorf vrolijk tussen de andere honden moet kunnen lopen. Kijk, het zou mooi zijn als die hond tenminste een béétje de focus eraf krijgt, maar laat ze ajb voor de rest van haar leven dat ding omhouden als ze vrij komt.
Inderdaad die wegloper, hoe ga je dat eruit trainen? Wat kan werken is een goeie band opbouwen en veel dingen doen met de hond. Maar dat heeft alleen zin met de eigenaar.
En wat is er in vredesnaam zo onhandelbaar aan die prachtige windhond? Alleen dat ie niks heeft geleerd behalve jagen? Hoe ga je daar een huishond van maken in een gesloten inrichting?

Helaas werd ook weer even het stereotype van zwakzinnige Tokken met SPA's bevestigd want eentje had er al wel 7 gehad :ugh:
Afbeelding
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

mijke schreef:Ik kreeg gigantische jeuk van de eerste aflevering. Gezellig een klapkaak met 2 bijrincidenten via oh zo gezellige "alleen positieve dingen!" foptimistische jubeltraining door een labiele tbs'er de maatschappij terug in laten rehabiliteren. Ja joh, tuurlijk...
dat zal ook niet, maar het lijkt me ook niet zo'n goed idee om dergelijke personen correcties te gaan laten uitvoeren :schrik:
ook is er niks mee om hen in te laten zien wat je kunt bereiken met een positieve benadering. Zelf weten ze waarschijnlijk al lang niet meer wat dat is.
Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

lor1_1984 schreef:
Wolfsblut schreef:Ik heb dan weliswaar geen televisie, desondanks kan ik me wel een beeld vormen. Geen enkele gevangenisstraf of therapie zal iemand veranderen als je genetisch gezien van rottigheid aan elkaar hangt. Dat geldt niet alleen voor het betonrot van de samenleving, maar ook voor klapkaken die gefokt zijn om te doden.
Het is op npo.nl te zien, zowel live (lees: op tijdstip van uitzending) als nadien. ;)

Ik vind het op zich een mooi initiatief maar of het nou zo verstandig is om het met dit soort honden te doen heb ik m'n twijfels over.
Het is instabiliteit bij instabiliteit en imo geeft dat zelden stabiliteit, maar we gaan het zien in de loop vh programma. ;)
Er was toen ook zo'n Amerikaans programma van, meen dat ze daar hulphonden in opleiding oid gebruikten.
Dat was heel anders, die gedetineerden kregen een pup een jaar lang in hun cel en moesten er overdag mee trainen.
Afbeelding
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

lor1_1984 schreef:
Het is op npo.nl te zien, zowel live (lees: op tijdstip van uitzending) als nadien. ;)

Ik vind het op zich een mooi initiatief maar of het nou zo verstandig is om het met dit soort honden te doen heb ik m'n twijfels over.
Het is instabiliteit bij instabiliteit en imo geeft dat zelden stabiliteit, maar we gaan het zien in de loop vh programma. ;)
Precies. Je zet toch ook geen overactief bibberend Dwergpischertje in een kleuterklasje vol met ADHD patiëntjes? Dat zou rampzalig zijn voor die kindertjes. Met die overigens goed bedoelde "intelligente" denkwijzen die men tegenwoordig hanteert floreert de criminaliteit als nooit tevoren. :schrik:
Klapkaken en ander bijtgrage honden zie ik overigens heel graag in gevangenissen en opvoedingsgestichten. Maar dan wel aan de riem van een bewaker. Dat dwingt respect af. Geweld is overigens dan ook de enige taal dat "ons" genetisch afval begrijpt.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Plakvis
Zeer actief

Ongelezen bericht door Plakvis »

Een paar honden van 'mijn' asiel hebben er ook aan meegedaan en voor zover ik weet was dat allemaal best wel positief, ik krijg niet alles mee omdat ik zelf niet op de hondenafdeling werk maar de honden die eraan mee hebben gedaan kwamen er wel beter uit. Niet alleen staffords overigens, ook een zeer onstuimige onopgevoede picardische herder en nog wat andere rassen.

Het jammere van televisie is dat ze altijd de extreme gevallen op willen zoeken en het dan nog een beetje aandikken, want dat vinden mensen leuk om naar te kijken. Volgens mij doen er vooral honden aan mee die erg druk en onopgevoed zijn, maar een gevaarlijke stafford die gemuilkorfd moet worden is veel interessanter.

Ik moet het overigens nog kijken via uitzending gemist vandaag, ben benieuwd!
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Hoorde ik goed dat de staff met muilkorf ( ben even d'r naam kwijt ) bij haar "trainster" zou blijven?
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
Shibby
Zeer actief

Ri@nne schreef:Hoorde ik goed dat de staff met muilkorf ( ben even d'r naam kwijt ) bij haar "trainster" zou blijven?
Nuh, al snap ik waarom je dat gehoord denkt te hebben.
Ze bedoelden als trainmatch ;)
Afbeelding
Ri@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Baasje van Kai, mijn kleine boefje.

Ongelezen bericht door Ri@nne »

Shibby schreef:
Ri@nne schreef:Hoorde ik goed dat de staff met muilkorf ( ben even d'r naam kwijt ) bij haar "trainster" zou blijven?
Nuh, al snap ik waarom je dat gehoord denkt te hebben.
Ze bedoelden als trainmatch ;)

Ah dankje!
Afbeelding
All my dreams... would still be dreams.. if there hadn't been you... :I: Bonnie 09-05-'99 ~ 06-09-'15
mijke
Zeer actief

Ik heb persoonlijk ook nogal problemen met de Cesar Milan achtige "de hond spiegelt jou altijd exact precies"-denkwijze die in de eerste aflevering al een aantal keren benoemd is. Ja, een hond reageert óók op het gemoed van de handler, maar er zijn ook nog allerlei andere zaken - zowel intern als extern - die daar effect op hebben. Het is heus niet zo dat als jij daar een portie chill gaat staan zijn jouw hond ook automatisch een portie chill gaat staan zijn. Die heeft nog steeds een verleden als vechthond en ziet andere honden die hem stress bezorgen. Die andere honden zijn óók al gestressed en dan kunnen de baasjes nog zo kalm en holladiejee blijven maar als die honden op elkaar klappen vanwege allerlei andere factoren dan gaan ze heus niet denken van "heyyy die random persoon die 2x per week een uur met mij traint en elke keer anders is staat er nu vet blij naar te kijken dus weet je wat ik ga die andere hond loslaten en ook blij staan kijken" :piew:

Met die denkwijze heb ik net zo veel problemen als met de denkwijze dat elke hond (of elk mens for that matter), ongeacht hoe beschadigd, weer gezellig terug te rehabiliteren is tot onschuldig vrolijk gezinspersoon.
Shibby
Zeer actief

Adem in
Adem uit
Als het je zoveel frustratie oplevert kun je wellicht beter iets anders kijken op woensdagavond, zoals dat bakprogramma op de bbc :mrgreen:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”