Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is dit? Raar ademen/ hoesten/ hyperventileren? (filmpje)

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

*Skye*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Wat is dit? Raar ademen/ hoesten/ hyperventileren? (filmpje)

Ongelezen bericht door *Skye* »

Hoi allemaal,

Hoe lang Nova het precies doet weet ik niet, maar al langere tijd lijkt het soms alsof ze ergens in verslikt/ beetje hyperventileert. Ze heeft er eigenlijk nooit last van en als het eens een keer is, dan speelt ze of loopt ze gewoon door alsof er niets aan de hand is.

Vandaag is ze helemaal niet lekker, hele erge diaree, wilde niets eten en drinken, erg hangerig. Maar toch tijdens het wandelen aardig aktief.

Net heb ik rijs en kip (veel nat erbij) voor haar gemaakt en het duurde even, maar ze heeft het helemaal op. En ze heeft er blijkbaar energie van gekregen, want ze is nu aan het spelen met haar schaap.

Vandaag is wel dat kuchen meer als normaal. Net na het eten lag ze het ook weer te doen, zo lang als dit heb ik het nog nooit gezien.

Mocht ze morgen nog niet zijn opgeknapt ga ik naar de dierenarts, maar ik vroeg me af of mensen dit herkennen en misschien weten wat het is. Of misschien zeggen jullie dat ik hier sowieso ermee naar de dierenarts moet?

Vanaf 23 seconde is het het 'ergst'.

https://youtu.be/OGz5ykBrKLw

Alvast bedankt.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 23 aug 2016 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
sjm
Zeer actief

Re: Wat is dit? Raar ademen/ hoesten/ hyperventileren? (film

Ongelezen bericht door sjm »

Ik hoor niks, klopt dat?
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik heb geen geluid hier, dus lastig beoordelen, maar is het geen reverse sneezing? Dan zou het helpen als je even een kommetje van je hand over haar neus houdt.
*Skye*
Zeer actief

sjm schreef:Ik hoor niks, klopt dat?
Heb net zelf even op de computer het filmpje gekeken en moet hem ook echt op zijn hardst zetten om het te horen. In het begin hoor je echt bijna niets, maar vanaf 23 seconde wel.
*Skye*
Zeer actief

veertje schreef:Ik heb geen geluid hier, dus lastig beoordelen, maar is het geen reverse sneezing? Dan zou het helpen als je even een kommetje van je hand over haar neus houdt.
Nanna schreef:Het klinkt een beetje als reversed sneezing.
Sommige honden hebben daar veel last van maar het is onschuldig.
Ik heb wat filmpjes gekeken met reversed sneezing, maar daar maken de honden meer een schrapend/ gorgelend achtig geluid, bij Nova klinkt het net alsof je zelf echt eens even heel snel diep inademt. Zou dat ook reversed sneezing kunnen zijn? Ze heeft er ook helemaal geen last van inderdaad, behalve dat het lijkt alsof het steeds vaker en langer gebeurd.
Laatst gewijzigd door *Skye* op 23 aug 2016 16:27, 1 keer totaal gewijzigd.
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Dat is inderdaad reversed sneezing. Even neus dichthouden (zodat ze gaat slikken) of over de keel wrijven kan helpen
sjm
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjm »

*Skye* schreef:
sjm schreef:Ik hoor niks, klopt dat?
Heb net zelf even op de computer het filmpje gekeken en moet hem ook echt op zijn hardst zetten om het te horen. In het begin hoor je echt bijna niets, maar vanaf 23 seconde wel.
Klinkt inderdaad een beetje als reversed sneezing. Als ze het doet, probeer dan eens je hand voor haar neus te doen zodat ze weer normaal gaat ademen.

De wawa's hebben 't ook wel eens, dat helpt altijd. Isa heeft het zelden, maar als ze het heeft komt ze paniekerig naar me toe "mama ik ga dood!!! red mij" en dan moet ik m'n hand voor d'r neusje doen. :LOL:
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Habibi »

Lijkt op wat Habibi heel af en toe heeft.

(ben er overigens niet mee bij de dierenarts geweest)

Ik hou meestal héél even haar neus dicht, echt heel kort even hand voor de neus, en dan is het weer goed.

Ik vind het naar klinken. Maar -buiten het moment zelf- lijkt er niets aan de hand.
Als ik dus even haar neus dicht gehouden heb (echt maar seconde of zo) dan is het weg, en niets meer aan de hand.

Het gebeurt bij Habibi ook niet heel vaak. Geen idee of ze het wel eens heeft als ik niet thuis ben eigenlijk.

Meestal is er iets van onrust in combi met vermoeidheid en iets te kluiven, wanneer ze dit heeft.
Afbeelding
Habibi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy)

Ongelezen bericht door Habibi »

Lijkt op wat Habibi heel af en toe heeft.

(ben er overigens niet mee bij de dierenarts geweest)

Ik hou meestal héél even haar neus dicht, echt heel kort even hand voor de neus, en dan is het weer goed.

Ik vind het naar klinken. Maar -buiten het moment zelf- lijkt er niets aan de hand.
Als ik dus even haar neus dicht gehouden heb (echt maar seconde of zo) dan is het weg, en niets meer aan de hand.

Het gebeurt bij Habibi ook niet heel vaak. Geen idee of ze het wel eens heeft als ik niet thuis ben eigenlijk.

Meestal is er iets van onrust in combi met vermoeidheid en iets te kluiven, wanneer ze dit heeft.
Afbeelding
*Skye*
Zeer actief

Dankjewel voor het meekijken allemaal. Dan zal het vast reversed sneezing zijn. Ze heeft er inderdaad zelf ook helemaal geen last van. Normaal is het heel kort, maar dan is ze ook een stuk aktiever. Nu is ze heel rustig omdat ze niet lekker is en het leek wel alsof ze er daarom wat in bleef hangen.

Hopelijk eet ze morgen weer beter en heeft ze niet zo erge diaree meer. Mocht ze nog steeds niet lekker zijn kan ik het filmpje altijd even laten zien, maar ik denken dat de 2 dingen wel los van elkaar staan.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

*Skye* schreef:Dankjewel voor het meekijken allemaal. Dan zal het vast reversed sneezing zijn. Ze heeft er inderdaad zelf ook helemaal geen last van. Normaal is het heel kort, maar dan is ze ook een stuk aktiever. Nu is ze heel rustig omdat ze niet lekker is en het leek wel alsof ze er daarom wat in bleef hangen.

Hopelijk eet ze morgen weer beter en heeft ze niet zo erge diaree meer. Mocht ze nog steeds niet lekker zijn kan ik het filmpje altijd even laten zien, maar ik denken dat de 2 dingen wel los van elkaar staan.
Ik denk ook aan reversed sneezing en dan staat het los van de diarree.
Als diarree lang aanhoudt moet je daarvoor wel naar de DA i.v.m. eventueel risico op uitdroging.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
*Skye*
Zeer actief

ranetje schreef:
*Skye* schreef:Dankjewel voor het meekijken allemaal. Dan zal het vast reversed sneezing zijn. Ze heeft er inderdaad zelf ook helemaal geen last van. Normaal is het heel kort, maar dan is ze ook een stuk aktiever. Nu is ze heel rustig omdat ze niet lekker is en het leek wel alsof ze er daarom wat in bleef hangen.

Als diarree lang aanhoudt moet je daarvoor wel naar de DA i.v.m. eventueel risico op uitdroging.
Als ze morgen nog/ weer diaree heeft ga ik meteen naar de dierenarts. Het was net weer een beetje in de vorm van een drolletje maar nog wel zacht zegmaar. ;) Wat een praat zo op de avond ;)
ranetje
Zeer actief

*Skye* schreef:
ranetje schreef:

Als ze morgen nog/ weer diaree heeft ga ik meteen naar de dierenarts. Het was net weer een beetje in de vorm van een drolletje maar nog wel zacht zegmaar. ;) Wat een praat zo op de avond ;)
Goeie poep is nou eenmaal ook belangrijk :mrgreen: :lol1:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Mijn vriend schrok zich laatst dood toen Mika dit deed, en toen ik vertelde dat hij even haar neusgaten dicht moest houden vond hij me helemaal een dierenbeul :LOL:
Maar het hielp wel :lol1:
*Skye*
Zeer actief

Zeker weten. Vanochtend weer een hele mooie normale drol, wat kan je daar blij mee zijn ;) Diaree/ niet eten en drinken gedoe tijdens een hittegolf is niet echt goed getimed zegmaar...
ranetje
Zeer actief

*Skye* schreef:Zeker weten. Vanochtend weer een hele mooie normale drol, wat kan je daar blij mee zijn ;) Diaree/ niet eten en drinken gedoe tijdens een hittegolf is niet echt goed getimed zegmaar...
Fijn :ok:
Afbeelding
Sulluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sulluna »

Sultan heeft het soms ook. Inderdaad reversed sneezing.
Feather__
Zeer actief

Ongelezen bericht door Feather__ »

Je bent er al achter :)
Mijn kat had dit ook. Je schrikt je dood de eerste keer en het bleef naar om te horen vond ik.
Hier hielp het trouwens ook door een snoepje te geven. Dan snuffelde ze eraan en at hem op. Dan was het ook vaak over.

Maar ik weet niet of dat toeval was of dat het misschien wel gevaarlijk was.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”