https://www.facebook.com/sieneke.groenm ... 578851218/
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
L4, om te janken...
Moderator: moderatorteam
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: L4, om te janken...
Arme pups.
Is het blijvend, of komen ze er weer bovenop?
- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Dat is afwachten...mosquito1980 schreef:Arme pups.![]()
- dagmar88
- Zeer actief
Fijn dat je het plaatst. We waren al op de hoogte door het stuk van Maeve, maar ook dit gaat door naar onze pupkopers.
- Suuz!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
- Aantal honden: 3
Triest
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Ik had het gezien, wat een ellende
blij dat ik voet bij stuk heb gehouden en frodo niet heb laten enten hiervoor.

-
korthaar
- Zeer actief
Wordt dat spul nu uit de handel genomen of moeten er voor de statistische proefopzet nog meer honden als proefkonijn fungeren?
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Zo triest. Die enting komt er hier ook niet in. Ik heb het bericht gedeeld.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
miriam schreef:Zo triest. Die enting komt er hier ook niet in. Ik heb het bericht gedeeld.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
-
sjm
- Zeer actief
Jeetje.
Blij dat ik de 2e niet bij Zahra heb laten zetten. De eerste heeft ze bij de fokker gehad helaas.
Ik snap wel dat mensen het doen hoor. De dierenartsen waar ik contact mee heb gehad verklaarden me allemaal voor gek en doen echt alsof ik een belachelijke keuze maak waarbij ik m'n hond mishandel ongeveer.
Blij dat ik de 2e niet bij Zahra heb laten zetten. De eerste heeft ze bij de fokker gehad helaas.
Ik snap wel dat mensen het doen hoor. De dierenartsen waar ik contact mee heb gehad verklaarden me allemaal voor gek en doen echt alsof ik een belachelijke keuze maak waarbij ik m'n hond mishandel ongeveer.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, dit is het hele probleem. En een heel kwalijk probleem, vind ik. Want de ervaringen liegen er niet om, maar mensen worden er enorm van weerhouden om hier uberhaupt hun eigen keuze in te maken. Terwijl geen enkele richtlijn aangeeft dat leptospirose een standaard vaccin is dat elk jaar gegeven moet worden. Bedoel, hoeveel risico lopen Beauceron pups van 9 weken, niet echt een ras dat bekend staat als waterrat, in Nederland om ziek te worden van lepto?sjm schreef: Ik snap wel dat mensen het doen hoor. De dierenartsen waar ik contact mee heb gehad verklaarden me allemaal voor gek en doen echt alsof ik een belachelijke keuze maak waarbij ik m'n hond mishandel ongeveer.
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Mijn dierenarts gelukkig niet. Snapt prima waarom ik het niet wil en heeft ook niet zoiets van: dan is het helemaal je eigen verantwoordelijkheidsjm schreef:

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ja, wij weten dat. Maar het gros van de hondeneigenaren hebben enorm veel ontzag voor een DA, want dat is een arts. Ik heb het gehad met pupkopers, ik heb ze op het hart gedrukt om écht niet te enten met de L4 en zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Krijg ik een sms, de pup was ziek geworden na de 9 weken enting. Bij navraag bleek ze inderdaad de L4 gehad te hebben, en daarna ook geboosterd. Want de DA had op ze ingepraat en als het hondje een hersenvliesontsteking zou krijgen als resultaat van de enting zou hij dat dan wel weer behandelenNanna schreef:Je kunt altijd een eigen keuze maken. Die hele dierenarts kan jou niks dwingend voorschrijven hoor.
En hou altijd in je achterhoofd dat er wat hen betreft nog andere belangetjes meespelen dan alleen het welzijn van Fikkie.
- miriam
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever.
Ik hoef bij mijn dierenarts ook niet op begrip te rekenen hoor. Maar hij kan me wat.

Miriam, Pleun en Pelle
Tibbe 24-03-2004*20-03-2017
-
korthaar
- Zeer actief
Maeve schreef:Ja, wij weten dat. Maar het gros van de hondeneigenaren hebben enorm veel ontzag voor een DA, want dat is een arts. Ik heb het gehad met pupkopers, ik heb ze op het hart gedrukt om écht niet te enten met de L4 en zeker niet op zo'n jonge leeftijd. Krijg ik een sms, de pup was ziek geworden na de 9 weken enting. Bij navraag bleek ze inderdaad de L4 gehad te hebben, en daarna ook geboosterd. Want de DA had op ze ingepraat en als het hondje een hersenvliesontsteking zou krijgen als resultaat van de enting zou hij dat dan wel weer behandelenNanna schreef:Je kunt altijd een eigen keuze maken. Die hele dierenarts kan jou niks dwingend voorschrijven hoor.
En hou altijd in je achterhoofd dat er wat hen betreft nog andere belangetjes meespelen dan alleen het welzijn van Fikkie.
Nog even en de DA komt de wachtkamer binnen met de mededeling: gooi de honden en de katten maar los hoor, als het fout gaat niet ik het wel weer aan elkaar.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het nog onbegrijpelijker dat er dierenartsen zijn die hem zetten en zelfs ten stelligste aanbevelen.Hilde schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die de L4 laten zetten
-
63673J
O ja, de verhalen die je hoort...Nanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
BIG PHARMA wants BIG BUCKS. De groeten. Maar niet van mij.
Hoorde ook al doodenge verhalen over die vaccinaties tegen baarmoederhalskanker bij die meisjes. Er zijn er best een aantal uiteindelijk in een rolstoel beland....
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker dan, ook dat is een bacterie waartegen ze een vaccin proberen te knutselen. Schijnt minder eenvoudig dan gedacht. In het veld komen problemen boven. BrrrrNanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
Hoorde ook al doodenge verhalen over die vaccinaties tegen baarmoederhalskanker bij die meisjes. Er zijn er best een aantal uiteindelijk in een rolstoel beland....
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Ze zijn onderdeel van verdienmodel farmaceut dus ik snap best dat ze het aanbevelen. We hebben het fijn georganiseerd met z'n allensirene schreef:Ik vind het nog onbegrijpelijker dat er dierenartsen zijn die hem zetten en zelfs ten stelligste aanbevelen.Hilde schreef:Ik vind het onbegrijpelijk dat er nog mensen zijn die de L4 laten zetten
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Nee hoor, HPV is een virus.Badu schreef:Lekker dan, ook dat is een bacterie waartegen ze een vaccin proberen te knutselen. Schijnt minder eenvoudig dan gedacht. In het veld komen problemen boven. BrrrrNanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
-
63673J
In 2014 waren er in Japan tot dan toe bijna 9 miljoen meisjes gevaccineerd met het gardasil- vaccin. Daarvan rapporteerden 176 meisjes pijn ergens in het lichaam, een of meerdere weken na de vaccinatie. In Japan sterven jaarliks 2700 vrouwen aan baarmoederhalskanker. Het is nog steeds mogelijk om gevaccineerd te worden in Japan en dat gebeurt ook nog steeds.Nanna schreef:jvanringen schreef:O ja, de verhalen die je hoort...Nanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
Hoorde ook al doodenge verhalen over die vaccinaties tegen baarmoederhalskanker bij die meisjes. Er zijn er best een aantal uiteindelijk in een rolstoel beland....![]()
Op de Deense tv was eerder dit jaar een documentaire te zien over het grote aantal meisjes dat blijvende schade heeft overgehouden aan het vaccin. Sommige van die meisjes zitten in een rolstoel. Afgelopen jaar besloot de Japanse overheid het HPV-vaccin niet langer aan te raden vanwege de mogelijke bijwerkingen.
In een artikel in het tijdschrift Clinical Rheumatology schreef dr. Manuel Martinez-Lavin, die al 30 jaar mensen met chronische pijn behandelt, dat artsen moeten weten dat er een mogelijk verband is tussen HPV-vaccinatie en aandoeningen als posturale orthostatische tachycardie syndroom (POTS) en fibromyalgie.
Uit het onderzoek van Martinez-Lavin wordt helaas op geen enkele manier duidelijk of er een oorzakelijk verband is met de vaccinatie en zo ja, wat dat verband dan is. Dat een aantal meisjes voor de vaccinatie al klachten had maakt een en ander ook niet duidelijker. Ik hoop daarom dat Martinez-Lavin verder onderzoek doet.
Edit: Het onderzoek van Martinez bestond uit een vragenlijst die door 45 personen werd ingevuld.
Laatst gewijzigd door 63673J op 23 aug 2016 20:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Kells schreef:Ik heb het zojuist gedeeld op Ierse Setter NL.
-
korthaar
- Zeer actief
Staar je niet blind op nuchtere cijfertjes: er zou zo maar gecorrigeerd kunnen zijn met een farmaceutische mats factor.jvanringen schreef:In 2014 waren er in Japan tot dan toe bijna 9 miljoen meisjes gevaccineerd met het gardasil- vaccin. Daarvan rapporteerden 176 meisjes pijn ergens in het lichaam, een of meerdere weken na de vaccinatie. In Japan sterven jaarliks 2700 vrouwen aan baarmoederhalskanker. Het is nog steeds mogelijk om gevaccineerd te worden in Japan en dat gebeurt ook nog steeds.Nanna schreef:jvanringen schreef:O ja, de verhalen die je hoort...Nanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
Hoorde ook al doodenge verhalen over die vaccinaties tegen baarmoederhalskanker bij die meisjes. Er zijn er best een aantal uiteindelijk in een rolstoel beland....![]()
Op de Deense tv was eerder dit jaar een documentaire te zien over het grote aantal meisjes dat blijvende schade heeft overgehouden aan het vaccin. Sommige van die meisjes zitten in een rolstoel. Afgelopen jaar besloot de Japanse overheid het HPV-vaccin niet langer aan te raden vanwege de mogelijke bijwerkingen.
In een artikel in het tijdschrift Clinical Rheumatology schreef dr. Manuel Martinez-Lavin, die al 30 jaar mensen met chronische pijn behandelt, dat artsen moeten weten dat er een mogelijk verband is tussen HPV-vaccinatie en aandoeningen als posturale orthostatische tachycardie syndroom (POTS) en fibromyalgie.
Uit het onderzoek van Martinez-Lavin wordt helaas op geen enkele manier duidelijk of er een oorzakelijk verband is met de vaccinatie en zo ja, wat dat verband dan is. Dat een aantal meisjes voor de vaccinatie al klachten had maakt een en ander ook niet duidelijker. Ik hoop daarom dat Martinez-Lavin verder onderzoek doet.
Edit: Het onderzoek van Martinez bestond uit een vragenlijst die door 45 personen werd ingevuld.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Zie het idd, virus met veel varianten.Lieske_1977 schreef:Nee hoor, HPV is een virus.Badu schreef:Lekker dan, ook dat is een bacterie waartegen ze een vaccin proberen te knutselen. Schijnt minder eenvoudig dan gedacht. In het veld komen problemen boven. BrrrrNanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
-
63673J
Inderdaad, het is een virus met heel veel varianten, waarvan er maar een paar baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.Badu schreef:Zie het idd, virus met veel varianten.Lieske_1977 schreef:Nee hoor, HPV is een virus.Badu schreef:Lekker dan, ook dat is een bacterie waartegen ze een vaccin proberen te knutselen. Schijnt minder eenvoudig dan gedacht. In het veld komen problemen boven. BrrrrNanna schreef:Ik peins er niet eens over. Hysterische angstaanjagerij puur voor het geld.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... halskanker
Overheid lijkt ook nogal van het pushen. Waar dat dan weer mee samenhangt?
-
63673J
O echt? Doe ons es voor dan?korthaar schreef:
Staar je niet blind op nuchtere cijfertjes: er zou zo maar gecorrigeerd kunnen zijn met een farmaceutische mats factor.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
& wat is dan logisch om te doen? Wel vaccineren of juist niet?jvanringen schreef:Inderdaad, het is een virus met heel veel varianten, waarvan er maar een paar baarmoederhalskanker kunnen veroorzaken.Badu schreef:Zie het idd, virus met veel varianten.Lieske_1977 schreef:Nee hoor, HPV is een virus.Badu schreef: Lekker dan, ook dat is een bacterie waartegen ze een vaccin proberen te knutselen. Schijnt minder eenvoudig dan gedacht. In het veld komen problemen boven. Brrrr
-
63673J
Misschien omdat het niet bepaald een feest is om baarmoederhalskanker te krijgen?Badu schreef:http://www.rivm.nl/Documenten_en_public ... halskanker