Mutt schreef:Ketamine geeft indien je geen spierverslapper geeft altijd dit effect, het geeft naast sedatie namelijk een verhoogde spiertonus.
Het ziet er vooral naar uit maar in principe houden ze er niets aan over.
Als je de hond te snel uit de narcose haalt en de spierverslapper al sneller uitgewerkt is krijg je dus de spierspasmes.
Snap dan ook niet dat de betreffende dierenartsen dit niet hebben verteld, want als je het niet weet is het best wel schrikken...
Maar het is dus niet gebeurd na de narcose, maar vooraf. Het gaat dus om de eerste spuit waarvan ze in slaap vallen.
Ik heb het nog nooit eerder meegemaakt, mijn andere honden zijn ook weleens onder narcose geweest en nog nooit zo'n reactie.
Overigens waarschuwde deze dierenarts wel vooraf dat hij wat kon gaan schokken, nou dit was geen schokken meer: hij sliep, ineens
tilde hij zijn kop en deed zijn ogen wagenwijd open en gaf een enorme brul die dwars door je hart ging en daarna ging hij dus echt
stuiteren op de grond, letterlijk kwam hij van de grond af.
Er was niemand bij, behalve wij, dus ik heb snel de dierenarts gehaald, want ik dacht serieus dat hij doodging
Hij heeft ook een deken over zijn kop gelegd en hem rustig geaaid en toen werd hij kalm.
Echter, een week na dit alles, begon Puchu vreemd gedrag te vertonen: hevige onrust 's avonds en 's nachts en daarnaast ook
apathisch gedrag, dat hij heel wezenloos stond en nergens meer op reageerde.
Doordat ook nog een leverwaarde afwijkend was, zijn we na 6 weken naar de internist gegaan, die vertelde dat de ketamine hier
wel degelijk iets mee te maken kan hebben, maar dat er dan meestal al een 'proces gaande is in de hersenen'.
Ketamine is een drug, mensen gebruiken het ook om even een tripje te maken, en het werkt dus in op de zenuwcellen in de hersenen.
Het is natuurlijk niet te bewijzen dat het gedrag hierdoor gekomen is, maar ik vind het wel heel erg toevallig en het zou dus ook
goed mogelijk kunnen zijn.
Overigens zei mijn dierenarts ook dat hij hier niks aan over zou houden, maar de internist spreekt dit dus wel een beetje tegen.