Anoniemeling schreef:Prednoral bevat prednisolon, de werkzame stof. Prednison wordt eerst in de lever omgezet tot prednisolon. Het komt dus inderdaad op hetzelfde neer. Veel eten en veel drinken/plassen zijn bekende bijwerkingen.
@blondie hoe is het nu met de jeuk? Enige veranderingen na de antibiotica/pred/shampoo?
AB was dus afgelopen op donderdag. Wel maken we de kuur af met de Prednoral. Maandag en dinsdag hebben ze lekker gezwommen in zee, en als ze in zee zouden zwemmen, dan hoefden we de Dermasezia niet te gebruiken was advies van da.
Donderdag begon eigenlijk weer op te vallen dat de honden weer enorm gingen jeuken.
Vrijdag zag ik dus ook enorm veel schilfers op de rug van Aki richting de staartaanzet. En toen heb ik ook beide honden goed gewassen, het 20 minuten in laten trekken en daarna goed uitgespoeld. Overigens heb ik alles gewassen, da had min of meer gezegd dat de delen bij de oksels en liezen en buik goed moesten worden gedaan, ik heb alles gedaan inclusief de tenen van de honden.
Zaterdag nog steeds schilfers en jeuk

en toen dus Advantix gegeven, op vier plekken, in de nek, tussen de schouderbladen, halverwege de rug en bij de staartaanzet.
Daarna kon ik wel janken want toen ik na 2 uur naar buiten ging om ze uit te laten was het gewoon zielig, Aki dook met zijn kont telkens op de grond, bijten in zijn staart en werd echt mesjogge van de jeuk leek wel

Hij keek me ook echt een beetje wanhopig aan
Gelukkig was er daarna afleiding want we waren naar de viskraam gegaan en hadden haringresten meegekregen, dat ging er met smaak in.
En ook maar Yoghurt bij gegeven, baat het niet dan schaadt het niet toch?
Verder had hij later op de avond en in de nacht (het werd laat) genoeg afleiding omdat we visite hadden. Dus veel jeuken deed hij verder niet meer.
Jol jeukte trouwens ook veel minder, maar toch ook nog steeds krabben bij de buik.
Ik heb het telkens over Aki omdat het bij hem erg extreem is gewoon.
Vandaag krabben ze minder, en de schilfers lijken ook wat minder.
Het liefst spoel ik hem eigenlijk weer met koud water, maar gezien de Advantix lijkt me dat geen goed idee?
En aangezien ik heb gewassen zitten er nu natuurlijk ook weer veel losse haren, maar ik weet niet of ik er goed aan doe om de herderhark nu weer te gebruiken?
Morgen moeten we ook weer allebei gaan werken, dus dat zit me ook al niet lekker. Ik weet het gewoon niet meer, maar ook omdat er nu behoorlijk wat medicatie in zit, én dus vlooienbehandeling wil ik toch ook niet veel meer aanklooien.
Als het dinsdag nog niet minder is met de jeuk ga ik toch weer naar de dierenarts.
Sorry voor het lange verhaal, maar wilde het zo duidelijk mogelijk omschrijven. Normaal maak ik me niet zo snel zorgen, maar dit is gewoon niet leuk meer en zeker niet omdat ik het euvel niet lijk te kunnen verhelpen.
Beide honden zien er overigens qua vacht verder puik uit, ze glimmen enorm