Ik heb een vraagje. Ik woon momenteel op een appartement, maar ga binnenkort verhuizen naar een eengezinswoning met tuin (liever tuin met huis

Nu wil ik graag een hond (aangezien ik ook alleen woon, maar ook omdat ik het gewoon gezellig vind). Het zou pas met ca. een jaar zijn, maar ik begin liever vroeg met ideeen opdoen, dan kan ik nog mooi hier en daar kijken en 'voelen' wat bij me past.
Ik zie door de bomen alleen het bos niet meer helemaal aka...teveel rassen om uit te kiezen.
Ik weer 4 dgn in de week (ben woensdags vrij). Die dagen zou zij (liefst teefje) overdag alleen zijn. Het idee is wel om dan een fijn plekje te maken met hok in de tuin (of evt. deel garage, net wat kan), zodat ze evengoed de ruimte heeft.
Het plan is wel een pup, ik zou dan mijn vakantie opnemen als ik de pup ophaal.
Zelf ben ik vrij sportief en zou dan ook graag gaan (hard)lopen(CaniCross)/fietsen of zwemmen met de hond, maar ik kan ook heel goed luieren op de bank, dus zoek niet een ras wat voortdurend heel druk is. Juist meer een ras wat wel actief is, maar ook rustig/stabiel qua karakter (geen adhd

Ik kom van een boerderij, dus ben mijn leven dieren (en honden) gewend. Laatste 2 heb ik opgevoed (als ik erf hond wel iets anders als 'n huishond). Dat waren kruising appenzellers (eentje met bernersennen, eentje met rottweiler).
Qua hoogte denk ik dat het een beetje een tussenmaatje moet zijn (ook ivm hardlopen/fietsen).
Zouden jullie mij wat ideeen kunnen geven?
alvast bedankt