Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

niet terug komen bij dag zeggen andere honden

Forum waar men kan praten over het gedrag en de opvoeding van puppies en volwassen honden (of de eigenaar).

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: niet terug komen bij dag zeggen andere honden

Ongelezen bericht door Budkes »

Vaker de kans geven om met andere honden te buurten? Ik zie dit gedrag vaker bij honden die nooit los lopen. Lopen ze dan een keer los zijn ze nagenoeg onbereikbaar hij prikkels van buitenaf.
Ik zou hem vaker met andere honden laten spelen die wel goed luisteren. De goed luisterde hond plus broertje dan bij de bazen roepen, belonen en weer laten gaan. Dit meerdere keren herhalen zodat de hond leert dat de pret niet over is als hij geroepen wordt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Pemba »

Bij mijn honden werkt de fluit super goed, mijn stem willen ze heel soms nog wel eens negeren.
En een super lekkere beloning geven als hond terug komt.
Afbeelding
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Elco heeft tussen de pakweg 9 maanden en bijna 2 jaar andere honden ook leuker gevonden dan mijn beloningen. Gewoon door blijven zetten en zorgen dat zonder toestemming naar andere honden toe gaan niet lukt en aandacht in zo'n geval altijd lekkers en een blije baas oplevert. Aandacht en honden waarbij het kan = toestemming om kennis te maken. Gaat nog niet 100% goed, maar we komen er wel
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër

Ongelezen bericht door Pemba »

Boutje schreef:
Pemba schreef:Bij mijn honden werkt de fluit super goed, mijn stem willen ze heel soms nog wel eens negeren.
En een super lekkere beloning geven als hond terug komt.
Hoe leer je die fluit dan precies aan?
Eerst in prikkelarme situaties fluit = lekkers? En dan opbouwen?
Zelf geen ervaring mee, mijn honden lopen zodra ze hier aankomen dagelijks los en komen goed, maar dat was ook iets waar zijn baasje aan dacht, een fluit...
Lekkere voertjes zijn uiteraard minder interessant dan vreemde honden.
Ik riep ze hier thuis voor het eten en dan gelijk het door mij gekozen fluitsignaal.
Dan hadden ze na 2 keer al begrepen :wink:
Dus fluit betekent voor de honden altijd dat er bij de baas iets lekkers te halen is.
Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Boutje schreef:
Budkes schreef:Vaker de kans geven om met andere honden te buurten? Ik zie dit gedrag vaker bij honden die nooit los lopen. Lopen ze dan een keer los zijn ze nagenoeg onbereikbaar hij prikkels van buitenaf.
Ik zou hem vaker met andere honden laten spelen die wel goed luisteren. De goed luisterde hond plus broertje dan bij de bazen roepen, belonen en weer laten gaan. Dit meerdere keren herhalen zodat de hond leert dat de pret niet over is als hij geroepen wordt.
Dat is dus wat we vandaag deden (en nog zullen doen) maar terwijl de mijne wel terug kwamen bleef hij bij de vreemde hond plakken.
Zonder vreemde hond ging het heel erg goed!
Ik doelde dan ook op de baas van de vreemde hond. Dus samen met die baas de honden bij je roepen , beloben, en weer doorgaan . Jij en jouw honden hoorden op dat moment juist ff bij " het einde van de fun " zeg maar.
Maw in je eentje oefenen met een andere baas hond Combi . Of inderdaad met jou en je honden waarbij jij en je honden de andere partij wordt. :scratch: volg je het nog :schrik:
Gr. Aniek

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Boutje schreef:
Tara schreef:Loslopen moeten honden ook leren hè?
Ik laat mijn pups altijd vanaf dag 1 loslopen, en ze hebben na twee dagen echt wel in de gaten dat ze mee moeten lopen en niet ieder struikje, takje, blaadje hoeven te bekijken.
Ja, hier idem, maar zij woont in centrum van een grote stad en heeft geen auto, alles met openbaar vervoer dus echt de ruimte opzoeken gebeurt niet zo vaak helaas. Heeft wel een paar parken in de buurt maar echt bos en zo moet ze ver voor met de tram en daarin is hij "tramziek" .
Zusje van mijn Xavi is van t platteland waar ze geboren werd naar hartje Amsterdam verhuist. Die liep ook vanaf dag 1 los hoor... ;)
Zo klein zijn ze ook nog prima in te halen. Op deze leeftijd is t erg lastig... hier loopt idd ook alles vanaf dag 1 hier los. En Xygan had die neiging ook met een week of 12 ineens niet luisteren en naar een andere hond. Dat had ik heel snel geregeld met een man die hier altijd loopt met een kruising kelpie/dh. Die kan erg goed met pups maar ze ook erg goed terecht wijzen. Brak uit naar haar, ik riep hij kwam niet en kreeg een flinke snauw van haar. Dat was ineens helder :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Budkes schreef:
Boutje schreef:
Budkes schreef:Vaker de kans geven om met andere honden te buurten? Ik zie dit gedrag vaker bij honden die nooit los lopen. Lopen ze dan een keer los zijn ze nagenoeg onbereikbaar hij prikkels van buitenaf.
Dat is dus wat we vandaag deden (en nog zullen doen) maar terwijl de mijne wel terug kwamen bleef hij bij de vreemde hond plakken.
Ik doelde dan ook op de baas van de vreemde hond. Dus samen met die baas de honden bij je roepen , beloben, en weer doorgaan . Jij en jouw honden hoorden op dat moment juist ff bij " het einde van de fun " zeg maar.
Maw in je eentje oefenen met een andere baas hond Combi . Of inderdaad met jou en je honden waarbij jij en je honden de andere partij wordt. :scratch: volg je het nog :schrik:
Ja zo zou ik t ook doen!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
mijke
Zeer actief
Mijn ras(sen): krakershondje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mijke »

Boutje schreef:Lekkere voertjes zijn uiteraard minder interessant dan vreemde honden.
Dat is niet per definitie zo, soms duurt het gewoon even voor je hebt uitgevogeld welk voertje echt voldoende belonend werkt. Normale hondensnoepjes werken in een prikkelarme omgeving prima met mijn hond, maar zodra er een beetje afleiding is kunnen die snoepjes haar aan haar aars oxideren. Stukjes kaas, leverworst of ham was al wat beter, maar niet beter dan met andere spannende hondjes spelen. Waar ze écht een moord voor doet is gegrild gehakt! Ja dat moet je maar net ontdekken natuurlijk. Dus misschien nog eens met verschillende voertjes experimenteren? Ik heb destijds op gegeven moment gewoon de halve vleesafdeling leeggekocht en gekeken wat het best werkte :P
Budkes
Zeer actief

Boutje schreef:
Budkes schreef:
Boutje schreef:
Ha ja, maar dat gaat neit lukken met mij en de honden als andere partij. Tenzij ik iets ensceneer met een van de kinderen en Jinn, die valt uit bij opdringerigheid... kan Jinn hem wegsnauwen en baasje roepen en belonen ;-). Hij heeft haar genoeg denk ik om zonder schrammen een snauw te incasseren en meer dan snauwen doet ze toch niet met een grote reu.
? Volgens mij praten we langs elkaar heen. Broertje is toch niet van jou? Daar hoort toch ook een baasje bij begreep ik. Ik bedoel dus dat jullie alle honden bij jullie roepen en belonen. Weer laten gaan, weer roepen, weer belonen, weer laten gaan. Jouw honden komen toch wel bij jou als je ze roept? Dus jij roept jouw honden, zij de hare. Jij beloont jouw honden, zij de hare. En gaat weer verder. Snappie? :wink:
Ik laat nooit door een andere hond iets oplossen dus ik snap niet waar dat afsnauwen vandaan komt? Niet bij mij in ieder geval. :U:
Gr. Aniek

Afbeelding
Budkes
Zeer actief

Boutje schreef: Wat je nu schrijft deden we en lukt perfect ... behalve als er een andere vreemde hond is, dan komen de mijne zoals gewoonlijk en broertje blijft bij de vreemde hond hangen ook al gaan zijn baas, ik en mijn honden de andere kant op.
Maar het is dan ook de bedoeling dat de baas van broertje zich hij de baas van die vreemde hond voegt. De baas van die vreemde hond zijn hond roept, baas van broertje haar hond roept, belonen, laten spelen, belonen, en dan aanklikken en meenemen.....
Niet dat de baas van broertje met jou en je honden meegaat. Dat zal broertje op dat moment aan zijn zalige bips roesten, hij is helemaal niet met jullie bezig, en dat is hem nooit geleerd omdat hij bijna nooit los loopt.
Gr. Aniek

Afbeelding
Lothian
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro

Ongelezen bericht door Lothian »

Bij Zorro was het een wereld van verschil toen hij twee keer in de week naar de dagopvang ging. Kennelijk had hij echt een tekort aan contact met andere honden (en sociale vaardigheden...).
Afbeelding
ellen en de birmanen
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 tollers
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door ellen en de birmanen »

ik heb laatst een hond in de opvang gehad die ook nooit los had gelopen. ik heb eerst de lange lijn er aan gedaan en beloont zodra ze bij mij kwam uit zichzelf en als ik haar riep. echter ze had niks met de brokjes, uiteindelijk is het smeerkaas geworden uit zo`n tube. binnen 3 weken liep ze los en luisterde als ik haar riep, zelfs als ze een andere hond tegen kwam. zoek dus iets wat de hond echt als een beloning ziet. dat kan van alles zijn van voer tot speeltje of knuffel.

ellen
Afbeelding
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Als ze alleen is en hij los is de hond gewoon ophalen zonder iets te zeggen, hem dan meenemen en daarna flink belonen als hij aandacht voor haar heeft?
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Mijn mechels vinden voer helemaal niet belangrijk. Een bal daarentegen wel. Dus mocht het met voer niet lukken, zou ze een speeltje ook nog kunnen proberen.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Budkes schreef:
Boutje schreef: Wat je nu schrijft deden we en lukt perfect ... behalve als er een andere vreemde hond is, dan komen de mijne zoals gewoonlijk en broertje blijft bij de vreemde hond hangen ook al gaan zijn baas, ik en mijn honden de andere kant op.
Maar het is dan ook de bedoeling dat de baas van broertje zich hij de baas van die vreemde hond voegt. De baas van die vreemde hond zijn hond roept, baas van broertje haar hond roept, belonen, laten spelen, belonen, en dan aanklikken en meenemen.....
Niet dat de baas van broertje met jou en je honden meegaat. Dat zal broertje op dat moment aan zijn zalige bips roesten, hij is helemaal niet met jullie bezig, en dat is hem nooit geleerd omdat hij bijna nooit los loopt.
Vooropgesteld dat baas van vreemde hond zijn hond wel bij zich kan roepen :tongue: :wink:

Mijn honden zijn voor betrouwbaar "hier" komen niet alleen beloond met iets lekkers.

Spelen met andere honden is heel aantrekkelijk.
Maar als je zelf na het belonen voor terugkomen een leuk spelletje met je hond (baas en hond samen spelen dus) kunt regelen, wordt het voor je hond aantrekkelijker om bij je te komen.

Het grootste probleem hier is dat baas van broertje te weinig gelegenheid heeft om de hond los te laten lopen.
Hoe je dat oplost weet ik niet.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Budkes
Zeer actief

Budkes schreef: Ik zou hem vaker met andere honden laten spelen die wel goed luisteren. De goed luisterde hond plus broertje dan bij de bazen roepen.....
Hihi, dat had ik aan het begin van de Babylonische spraakverwarring al gemeld. :mrgreen:

En voor de rest eens natuurlijk :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Budkes schreef:
Budkes schreef: Ik zou hem vaker met andere honden laten spelen die wel goed luisteren. De goed luisterde hond plus broertje dan bij de bazen roepen.....
Hihi, dat had ik aan het begin van de Babylonische spraakverwarring al gemeld. :mrgreen:

En voor de rest eens natuurlijk :ok:
:mrgreen: :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Gedrag en opvoeding”