Abby was net een week van haar loopsheid af, dus ik verwachtte geen baarmoederontsteking en bovendien had ze geen koorts, at prima, was een beetje sloom maar verder gedroeg ze zich eigenlijk net als anders. Al was haar loopsheid wel een paar maanden eerder dan verwacht maar ook dat kan voorkomen.
Maar goed, naar de da. Die kon ook verder niets vinden en stelde voor een pretecho te maken. Kostte niets en zij vond het ook wel interessant om eens te kijken (en ze had het verder toch rustig). Toen zagen we niet één zwarte bol op de echo maar twee. En toen drie en vier...
Fronsend vroeg ze of Abby misschien zwanger was.
Nou, dat leek me toch stug. Overleg gepleegd met een andere dierenarts en die vond dat Abby direct onder het mes moest want ze vermoedde een gesloten baarmoederontsteking.
Zou met een uurtje geregeld zijn en ze zouden me bellen (ben er bij gebleven tot ze onder zeil was).
Het werd uiteindelijk 2,5 uur. En ze hebben 1,1kg (!) aan abcessen en aangedaan weefsel weggehaald. Het arme dier moet ongelooflijk veel pijn hebben gehad. De ziel.
Ze hebben bewaard zodat ik het nog kon zien. De dierenarts zei dat ze nog zoiets had gezien. Ik heb er een paar foto's van gemaakt (niet voor gevoelige magen).