Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Benakor halve tabletten bewaren

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Tring
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua
Aantal honden: 1
Contacteer:

Benakor halve tabletten bewaren

Ongelezen bericht door Tring »

Weet iemand waarom je de halve tabletten van benakor maar een dag mag bewaren? Ik dacht slim te wezen en had ze opgedeeld voor een week en toen las ik voor een tweede keer het doosje en zag dus dat halve tabletten maar een dag bewaard mogen worden. Heb wel de dierenarts gebeld en de assistente zei dat het geen kwaad kon als je de tabletjes maar in de blister of in een pillendoosje bewaard. Maar goed zij is geen dierenarts natuurlijk, en ik vraag me af waarom ze volgens de bijsluiter niet langer bewaard kunnen worden. Misschien zit hier iemand die het weet? Op diergeneesmiddelen.info staat overigens dat je ze wel kan bewaren en niet de termijn van een dag erbij, maar in een andere bijsluiter en op het doosje staat dus een dag.
xx Marr en Keeff
Afbeelding
Fransjebulldog
geregistreerd lid
Aantal honden: 1

Re: Benakor halve tabletten bewaren

Ongelezen bericht door Fransjebulldog »

Hoi!

Ik denk dat het komt doordat veel mensen ze niet in een pillendoosje oid bewaren, maar gewoon los. Vaak is het zo dat medicatie eigenschappen kan hebben waardoor het bv. reageert op zuurstof etc. Daarnaast zal je de pil ook niet meer kunnen herleiden tot wat het is.
Pillendoosje met naam/dosering erop moet kunnen. Ik heb nog nooit gehoord dat je ze dan niet kan delen.
Wellicht goed om wel goed te kijken naar substantie van de tablet (korrelig, smoezelig). Zorg iig dat er geen vocht bijkan.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”