Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En nu Gol weer.. update: hartkwaal :(

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

En nu Gol weer.. update: hartkwaal :(

Ongelezen bericht door Gollum »

Vandaag zijn we weer met Gol en Mika naar de da geweest. Mika had een bult onder haar oksel, dat bleek een vetbult. Die moeten we in de gaten houden, als het groter word dan kan ze er misschien last van krijgen omdat het op een rotplek zit.

En toen Gol, er is een kies afgebroken. Toen de da ging kijken viel het hem ook op dat haar onderste hoektanden naar binnen staan waardoor het gebit niet mooi schaart. Het glazuur van die tanden is helemaal afgesleten daardoor, ze gaf ook veel pijn aan toen hij eraan zat. Waarschijnlijk moeten er dus een kies en twee hoektanden uit. Maar hij hoorde ook een hartruis dus wilde hij dat eerst onderzoeken zodat ze eventueel de narcose erop aan kunnen passen. Er is nu eerst bloed afgenomen, uit haar hals :ugh:
Dat was nog een heel gedoe want Gol wilde het allemaal niet en begon om zich heen te bijten en te bokken als een rodeostier. Toen moest het arme kind ook nog een snuitje om voor het eerst in haar leven. Ze gaan sowieso naar lever- en nierwaarden kijken en ze kunnen aan het bloed ook zien of er verder onderzoek naar het hart moet worden gedaan. Dan zou ze misschien nog een hartfoto moeten hebben en daarna de operatie inplannen.

Godsamme, wat een gedoe. We gingen daarna maar even worst halen bij oma en opa om er weer een leuke draai aan te geven, gaat Rani natuurlijk gek doen. Die sprong op zo'n onmogelijke manier uit de auto dat ze tussen de stoel en de auto bleef hangen met haar heupen, dikke paniek natuurlijk. Het zweet droop van me af toen ik haar probeerde terug te duwen en normaal uit de auto te laten gaan.

En nu heb ik het gehad. Ik ben maar aan de wijn gegaan en we gaan niet koken vandaag. Het heeft al zoveel geld gekost dat eten bestellen er ook wel bij kan :lol1:
Laatst gewijzigd door Gollum op 28 jul 2016 18:26, 1 keer totaal gewijzigd.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Re: En nu Gol weer.. zucht

Ongelezen bericht door wolvster »

Ugh. Wat een pechdag!
Sterkte en geniet van je welverdiende wijntje!
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ah nee :-( Arme Gollum, hopelijk is het gewoon een onschuldig hartruisje. Extra balen natuurlijk, want twee tanden en een kies eruit is al helemaal niet leuk, en bloed af laten nemen ook al niet. En Rani moest er natuurlijk ook nog een schepje bovenop doen :engel:
Ik hoop dat de wijn en het eten in ieder geval de pijn iets verzachten! :J:
Easy_Rider
Zeer actief

Ongelezen bericht door Easy_Rider »

.
Laatst gewijzigd door Easy_Rider op 01 aug 2016 20:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gollum
Zeer actief

DeDiana schreef:Ah nee :-( Arme Gollum, hopelijk is het gewoon een onschuldig hartruisje. Extra balen natuurlijk, want twee tanden en een kies eruit is al helemaal niet leuk, en bloed af laten nemen ook al niet. En Rani moest er natuurlijk ook nog een schepje bovenop doen :engel:
Ik hoop dat de wijn en het eten in ieder geval de pijn iets verzachten! :J:
Ze zijn ook allemaal bekaf nu, net als wij. Op zich is er gewoon hartmedicatie als er wel wat is en een paar tanden missen is ook niet zo erg, die narcose vind ik eng. Daarom vind ik het wel fijn als alles onderzocht is voordat ze onder narcose gaat zodat ze er rekening mee kunnen houden en ze de beste kans heeft dat het allemaal goed gaat.

En tja, die Rani. Zo gezond als een vis maar zo'n lompe koe :LOL:
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Jeses, anders nog iets? Sterkte met alles :flower:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Lemuria schreef:Jeses, anders nog iets? Sterkte met alles :flower:
Tja, mag het een onsje meer zijn? :wink:
Sterkte en een knuffel voor Gol, hoop dat het allemaal mee valt :knuffel:
Gollum
Zeer actief

Lemuria schreef:Jeses, anders nog iets? Sterkte met alles :flower:
haha ja neem drie honden, dan verveel je je nooit! :mrgreen:
(met wijn op is alles grappiger)
gonnie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door gonnie »

Wat een pech.

Sterkte en ik hoop dat het meevalt.

Kon je haast terug voor Rani, alsof het niet al genoeg was.

Wij hadden dat in Oostenrijk, we gingen toen met Bijou naar de dierenarts omdat ze een grote snee in haar poot had, toen we op de dierenarts stonden te wachten beet Nikkie in Jarah haar oor wat gelijk bloedde als een rund.

En toen we weggingen gooide Gerard de autodeur te snel dicht en zat Nikkie haar staart er tussen, gelukkig was daar niks mee aan de hand.

Ik hoop dat de hartruis meevalt en Gol haar gebit op orde gebracht kan worden. Succes.
Laatst gewijzigd door gonnie op 26 jul 2016 22:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
Gollum
Zeer actief

gonnie schreef:Wat een pech.

Sterkte en ik hoop dat het meevalt.

Kon je haast terug voor Rani, alsof je het niet al genoeg was.

Wij hadden dat in Oostenrijk, we gingen toen met Bijou naar de dierenarts omdat ze een grote snee in haar poot had, toen we op de dierenarts stonden te wachten beet Nikkie in Jarah haar oor wat gelijk bloedde als een rund.

En toen we weggingen gooide Gerard de autodeur te snel dicht en zat Nikkie haar staart er tussen, gelukkig was daar niks mee aan de hand.

Ik hoop dat de hartruis meevalt en Gol haar gebit op orde gebracht kan worden. Succes.
Volgens mij hoort dat echt bij meerdere honden hebben. Ze kunnen ineens zomaar alles tegelijk hebben, en zo niet reageren ze wel op elkaar. Murphy's law.

Dankjewel, jij ook :J:
Nakisha
moderator
Mijn ras(sen): Coahuila

Ongelezen bericht door Nakisha »

He gets... heel veel sterkte met de hele situatie...
Rhodi heeft onderin geen hoektanden en kleine voortandjes meer; hoektanden eruit halen is een enorme klus voor een dierenarts, maar het is te doen. Rhodi had daarna ondanks stevige pijnstilling wel veel last; hij huilde veel de eerste dag. Inmiddels nergens meer last van, hij heeft nu wel een apart bekkie. :)
Afbeelding
Barkley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spinone Italiano

Ongelezen bericht door Barkley »

Oei, dat klinkt als een zware dag waarop een glaasje wijn niet onverdiend is.
Hippo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder

Ongelezen bericht door Hippo »

Oh jakkes wat een vervelende berichten. Gelukkig verzacht de wijn het een beetje ;-)
Gollum
Zeer actief

Nakisha schreef:He gets... heel veel sterkte met de hele situatie...
Rhodi heeft onderin geen hoektanden en kleine voortandjes meer; hoektanden eruit halen is een enorme klus voor een dierenarts, maar het is te doen. Rhodi had daarna ondanks stevige pijnstilling wel veel last; hij huilde veel de eerste dag. Inmiddels nergens meer last van, hij heeft nu wel een apart bekkie. :)
Agos, arm kind :ugh:
Ik zie er wel een beetje tegenop.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Hoe gaat het vandaag? ;)
Nakisha
moderator

Gollum schreef:
Maak je niet teveel zorgen hoor. Ik mocht de hele operatie erbij blijven, en alles is prima verlopen.
Het was echt de dag van de operatie huilen en last, daarna ging het wel weer. Wel om denken dat de kaak een flinke optater krijgt van zoiets (hoektanden moeten er vaak uitgeboord worden, waarbij een stuk kaakbot word weggeboord) en dat het daarna een tijd echt zwakker is. Je wilt immers geen gebroken kaak. Zelf liet ik alle hardere snacks even helemaal weg, gewoon zachte makkelijke dingen de eerste weken. Maar hier is alles echt prima verlopen hoor, ik was volgens mij achteraf wat té overbezorgd. ;)
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Veel sterkte met Gol. Ik hoop dat alles mee gaat vallen
Afbeelding
gevni havanezers
Gollum
Zeer actief

Lemuria schreef:Hoe gaat het vandaag? ;)
Met de honden prima, ik heb gewoon spierpijn van Gol vasthouden :80:
Gelukkig houd ze nog steeds van me ondanks alle stomme dingen die ik haar aandoe.
Nakisha schreef:
Gollum schreef:
Maak je niet teveel zorgen hoor. Ik mocht de hele operatie erbij blijven, en alles is prima verlopen.
Het was echt de dag van de operatie huilen en last, daarna ging het wel weer. Wel om denken dat de kaak een flinke optater krijgt van zoiets (hoektanden moeten er vaak uitgeboord worden, waarbij een stuk kaakbot word weggeboord) en dat het daarna een tijd echt zwakker is. Je wilt immers geen gebroken kaak. Zelf liet ik alle hardere snacks even helemaal weg, gewoon zachte makkelijke dingen de eerste weken. Maar hier is alles echt prima verlopen hoor, ik was volgens mij achteraf wat té overbezorgd. ;)
Vind het toch wel heftig klinken. Ik hoop dat als de tandarts ernaar kijkt hij het niet nodig vind om die hoektanden er ook uit te halen. Vind het ook raar dat de afwijkende stand nooit eerder is opgevallen, ze is eerder naar de tandarts geweest.
Maar goed, we wachten nu eerst maar het bloedonderzoek af.
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Hebben jullie onderaan dit topic ook de banner 'gratis klikgebit'?

Geniet van je wijntje, je hebt het verdient!
Nakisha
moderator

Gollum schreef:
Lemuria schreef:Hoe gaat het vandaag? ;)
Met de honden prima, ik heb gewoon spierpijn van Gol vasthouden :80:
Gelukkig houd ze nog steeds van me ondanks alle stomme dingen die ik haar aandoe.
Nakisha schreef:
Gollum schreef:
Vind het toch wel heftig klinken. Ik hoop dat als de tandarts ernaar kijkt hij het niet nodig vind om die hoektanden er ook uit te halen. Vind het ook raar dat de afwijkende stand nooit eerder is opgevallen, ze is eerder naar de tandarts geweest.
Maar goed, we wachten nu eerst maar het bloedonderzoek af.
Ik geef toe dat hoektanden verwijderen geen kleinigheidje is. Maar pijnvrij zijn is ook heel wat waard.

Bij Rhodi was het duidelijk te zien; hij ging ''klapperkaken'' van pijn, nam speeltjes en snacks aan, liet ze dan meteen vallen en ging klapperen. Dat kon echt niet meer.
De wortels van hoektanden zijn even lang of zelfs langer (en heel dik) dan het zichtbare gedeelte van de hoektanden, daarom is het verwijderen een kunstje.

Ik heb de tanden nog wel, mocht je graag willen zien hoe het eruit ziet. Ze zien er alleen wat apart uit omdat ze zo ver waren afgesleten.
Afbeelding
Gollum
Zeer actief

Nakisha schreef:
Ik geef toe dat hoektanden verwijderen geen kleinigheidje is. Maar pijnvrij zijn is ook heel wat waard.

Bij Rhodi was het duidelijk te zien; hij ging ''klapperkaken'' van pijn, nam speeltjes en snacks aan, liet ze dan meteen vallen en ging klapperen. Dat kon echt niet meer.
De wortels van hoektanden zijn even lang of zelfs langer (en heel dik) dan het zichtbare gedeelte van de hoektanden, daarom is het verwijderen een kunstje.

Ik heb de tanden nog wel, mocht je graag willen zien hoe het eruit ziet. Ze zien er alleen wat apart uit omdat ze zo ver waren afgesleten.
Oh dat is wel sneu ja, dan had hij echt pijn. Bij Gol heb ik er nog nooit wat van gemerkt, die staat gewoon samen met Rani aan speeltjes te sjorren. Gister heeft ze voor het eerst haar gedroogde snack laten liggen maar dat snap ik wel na al dat gepoer met een haakje.
Vergeleken met de andere twee honden zie ik wel dat haar onderste hoektanden wat naar binnen staan trouwens.

En ik vind Gol al best oud qua laten en doen, ik ben zo bang dat ik haar een zware operatie aandoe en dat ze dan heel veel pijn heeft en alsnog snel doodgaat. Maar voor hetzelfde geld leeft ze nog 3 jaar en heeft ze er wel profijt van.

Ik ben wel nieuwsgierig naar Rhodi's tanden ja, ik wil ze wel zien.
mercedes2803
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stiefhond Hummer - Franse Bull

Ongelezen bericht door mercedes2803 »

Ik duim me je mee .... En lijkt me idd spannend, maar komt vast goed hoor...
Hoest met de spierpijn ? OOK daar is wijn een heel goed medicijn voor hoor :engel:
Gollum
Zeer actief

mercedes2803 schreef:Ik duim me je mee .... En lijkt me idd spannend, maar komt vast goed hoor...
Hoest met de spierpijn ? OOK daar is wijn een heel goed medicijn voor hoor :engel:
Het is me nu nog wat te vroeg hoor :lol1:
Ik was er ook een beetje misselijk van gisteren dus ik zal maar niet vaker een fles naar binnen klokken :LOL:
De spierpijn gaat wel weer, moet toch maar eens die kipfiletjes van me gaan trainen :F:
Gollum
Zeer actief

Re: En nu Gol weer.. update: hartkwaal :(

Mijn vriend is vandaag gebeld door de dierenarts (ik was net aan het wandelen, dan neem ik mijn telefoon nooit op) met de uitslagen van het bloedonderzoek. De lever- en nierwaarden zijn gelukkig goed. Er is helaas wel een aanwijzing voor een hartaandoening gevonden, waarschijnlijk DCM. Om dat vast te stellen is er een hartecho nodig. Op basis van de uitslag van de echo kan er naar medicatie gekeken worden en of het sowieso wel verstandig is om een operatie uit te voeren.

Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor de hartecho. Als de uitslag goed genoeg is voor een operatie willen we alleen die kies eruit laten halen. Alles bij elkaar opgeteld mankeert Gol nou zoveel dat ik het sneu zou vinden om die hoektanden er ook uit te laten halen terwijl ze daar niet echt last van heeft.

Als er geen operatie mogelijk is dan moeten we die kies goed schoon houden voor zolang als het nog duurt.

Pfff, spannend allemaal weer.
Sterre

Ongelezen bericht door Sterre »

Gollum schreef:Mijn vriend is vandaag gebeld door de dierenarts (ik was net aan het wandelen, dan neem ik mijn telefoon nooit op) met de uitslagen van het bloedonderzoek. De lever- en nierwaarden zijn gelukkig goed. Er is helaas wel een aanwijzing voor een hartaandoening gevonden, waarschijnlijk DCM. Om dat vast te stellen is er een hartecho nodig. Op basis van de uitslag van de echo kan er naar medicatie gekeken worden en of het sowieso wel verstandig is om een operatie uit te voeren.

Ik ga morgen bellen voor een afspraak voor de hartecho. Als de uitslag goed genoeg is voor een operatie willen we alleen die kies eruit laten halen. Alles bij elkaar opgeteld mankeert Gol nou zoveel dat ik het sneu zou vinden om die hoektanden er ook uit te laten halen terwijl ze daar niet echt last van heeft.

Als er geen operatie mogelijk is dan moeten we die kies goed schoon houden voor zolang als het nog duurt.

Jeetje zeg je komt van het een in het ander. Sterkte en hopelijk valt de behandeling mee voor die lieve Gol.
Gollum
Zeer actief

Sterre schreef:
Gollum schreef:Mijn vriend is vandaag gebeld door de dierenarts (ik was net aan het wandelen, dan neem ik mijn telefoon nooit op) met de uitslagen van het bloedonderzoek. De lever- en nierwaarden zijn gelukkig goed. Er is helaas wel een aanwijzing voor een hartaandoening gevonden, waarschijnlijk DCM. Om dat vast te stellen is er een hartecho nodig. Op basis van de uitslag van de echo kan er naar medicatie gekeken worden en of het sowieso wel verstandig is om een operatie uit te voeren.

Jeetje zeg je komt van het een in het ander. Sterkte en hopelijk valt de behandeling mee voor die lieve Gol.
Nou he, je gaat heen voor een kies en komt terug met een hartkwaal.
Dankjewel :J:
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ah nee, dat is schrikken :-(
Ik duim voor een gunstige uitslag van de echo, sterkte alvast!
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Jeetje wat een pech allemaal. Hopelijk valt de echo een beetje mee. Sterkte!
Afbeelding
Lieske_1977
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever

Ongelezen bericht door Lieske_1977 »

Bah, wat een tegenvaller. Hopelijk valt de uitslag van de echo mee!
Afbeelding
Hinke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend

Ongelezen bericht door Hinke »

Sterkte.
Groetjes van Hinke

En een poot van Basco en Vronie
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”