Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andere hondenbazen corrigeren ja/nee?
Moderator: moderatorteam
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
- Aantal honden: 1
Andere hondenbazen corrigeren ja/nee?
Eigenlijk nav het topic van Samantha over Macho, hopelijk gaat dat goed komen.
Maar ik heb nu in een paar dagen tijd drie keer noem het maar verkeerd gedrag van baasjes meegemaakt. Spreek je ze daarop aan?
In twee gevallen ging het om een baasje dat bleef staan wachten (met een niet naar reuen toe vriendelijk reagerende reu terwijl ik passeerde met Otto, die graag zijn hemdsmouwen opstroopt bij vreemde reuen) en in een ander geval was ik in mijn tuin bezig en kwam er een Ambullpup van iets van 14 weken bij me buurten, die werd teruggeroepen door zijn baasjes, maar natuurlijk gaf die pup geen krimp.
'Ja, met onze ouwe hond loopt hij altijd wel mee.'
Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet. Geen reactie van juffrouw Goochem. Gaan aan de overkant op een muurtje zitten en hond ligt ervoor op de grond.
Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
Spreek jij iemand aan als je zulks ziet?
Maar ik heb nu in een paar dagen tijd drie keer noem het maar verkeerd gedrag van baasjes meegemaakt. Spreek je ze daarop aan?
In twee gevallen ging het om een baasje dat bleef staan wachten (met een niet naar reuen toe vriendelijk reagerende reu terwijl ik passeerde met Otto, die graag zijn hemdsmouwen opstroopt bij vreemde reuen) en in een ander geval was ik in mijn tuin bezig en kwam er een Ambullpup van iets van 14 weken bij me buurten, die werd teruggeroepen door zijn baasjes, maar natuurlijk gaf die pup geen krimp.
'Ja, met onze ouwe hond loopt hij altijd wel mee.'
Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet. Geen reactie van juffrouw Goochem. Gaan aan de overkant op een muurtje zitten en hond ligt ervoor op de grond.
Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
Spreek jij iemand aan als je zulks ziet?

Groetjes,
Sandra
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Re: Andere hondenbazen corrigeren ja/nee?
Alleen als ik er zelf last van (ga) heb(ben). Of als mensen echt ver gaan tegen hun hond, daar zeg ik wel wat van. Maar algemene regels... Neh.

- dagmar88
- Zeer actief
[Sandra] schreef: Ik zei dat honden niet maar zo los mogen lopen en ik heb er nog een schepje bovenop gedaan door te zeggen dat ik mijn hondagressieve reu honderd keer aan de lijn kan hebben, als jouw hond vindt dat die moet komen buurten en er gebeurt wat, dan sta ik dus gewoon niet in voor de consequenties, want ik heb mijn hond aan de lijn en jij niet. Geen reactie van juffrouw Goochem.
Het is dan ook complete stierenpoep.
Jij bent altijd verantwoordelijk voor de schade die jouw hond maakt, met of zonder riem, tutu of paarse krokodil.
Ik maak best een praatje als ik zie dat mensen ergens tegenaan lopen.
Verveelhonden brul ik weg, al dan niet voorzien van wat fraaie krachttermen. Dan kunnen ze hun hond opeens wel snel ophalen en aanlijnen.
Bazen van verveelhonden opvoeden heeft geen enkel nut, en is ook nog eens niet mijn pakkie an. Ik ben de plaatselijke hoehoortheteigenlijk mevrouw niet.
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Als ik in zo een situatie kom dan zeg ik het wel, maar het lijkt wel alsof het gewoon niet door wilt dringen tot die mensen.
Een tijdje terug een oud vrouwtje met een boomertje aan de flex. Wij liepen ze ongeveer in de sloot zo ver gingen we opzij en dat beest viel enorm uit, maar die vrouw ging dus onze richting op lopen. Nou was er natuurlijk helemaal geen gevaar, maar er hebben nadrukkelijk gezegd dat ze haar hond bij moest houden maar ze deed het niet. Toen mijn man op de hond en dus ook op de vrouw afstapte was ze verontwaardigd.
Een man met jonge staff reu. Ik loop met drie honden aan de lijn en hij liet zijn hond aan het eind van de flex op ons afkomen. Wij liepen wel 20meter ver een oprit op en ik zei meerdere malen dat hij afstand moest houden. Toen ik zei dat Skye uitvalt naar andere honden stopte hij pas.
Maar ook bv iemand bij ons die de hond laat rennen en poepen in de koeien wei. Al 20x heb ik uitgelegd hoe gevaarlijk het kan zijn, maar ze blijven het doen.
Dus ja ik doe het, maar het heeft gewoon geen nut bij dat soort mensen.
Een tijdje terug een oud vrouwtje met een boomertje aan de flex. Wij liepen ze ongeveer in de sloot zo ver gingen we opzij en dat beest viel enorm uit, maar die vrouw ging dus onze richting op lopen. Nou was er natuurlijk helemaal geen gevaar, maar er hebben nadrukkelijk gezegd dat ze haar hond bij moest houden maar ze deed het niet. Toen mijn man op de hond en dus ook op de vrouw afstapte was ze verontwaardigd.
Een man met jonge staff reu. Ik loop met drie honden aan de lijn en hij liet zijn hond aan het eind van de flex op ons afkomen. Wij liepen wel 20meter ver een oprit op en ik zei meerdere malen dat hij afstand moest houden. Toen ik zei dat Skye uitvalt naar andere honden stopte hij pas.
Maar ook bv iemand bij ons die de hond laat rennen en poepen in de koeien wei. Al 20x heb ik uitgelegd hoe gevaarlijk het kan zijn, maar ze blijven het doen.
- DesireeB
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
- Contacteer:
Ligt aan de situatie, maar ja ik doe het wel. Heeft overigens lang niet altijd effect. Sommige honden zien blijkbaar graag dan hun hond opgevreten wordt door een ander of een schop van mij krijgen.
Tegenwoordig vraag ik het aardig of ze hun hond willen aanlijnen of bij zich willen houden. Als mensen dat dan niet heel rap doen, dan loop ik als een tokkie samen met mijn kort aangelijnde honden recht op de andere hond af met een brul opdonderen en schopbeweging erbij. Dit is tot nu toe het meest effectief, mijn honden blijven er rustig bij en de ander druipt heel snel af.
Sommige mensen zijn gewoon debiel, het heeft gewoon geen nut om iets te zeggen, tot nog toe heeft het maar effect bij 1 persoon gehad. Haar hond is een paar keer vanuit het niks op Maylo geklapt en ik kon hem van mijn hond afplukken want zelf waren ze bang voor hun hond op zo'n moment. Tot de laatste keer, toen heb ik aangegeven dat de volgende keer ik die hond waarschijnlijk de andere wereld in zal schoppen en dus niet voor mezelf in stond, sindsdien weten ze niet hoe snel ze rechtsomkeer moeten maken als ze mij zien, doen ze dat niet houden ze overigens hun hond amper en zetten alles op alles om hem in bedwang te houden.
Tegenwoordig vraag ik het aardig of ze hun hond willen aanlijnen of bij zich willen houden. Als mensen dat dan niet heel rap doen, dan loop ik als een tokkie samen met mijn kort aangelijnde honden recht op de andere hond af met een brul opdonderen en schopbeweging erbij. Dit is tot nu toe het meest effectief, mijn honden blijven er rustig bij en de ander druipt heel snel af.
Sommige mensen zijn gewoon debiel, het heeft gewoon geen nut om iets te zeggen, tot nog toe heeft het maar effect bij 1 persoon gehad. Haar hond is een paar keer vanuit het niks op Maylo geklapt en ik kon hem van mijn hond afplukken want zelf waren ze bang voor hun hond op zo'n moment. Tot de laatste keer, toen heb ik aangegeven dat de volgende keer ik die hond waarschijnlijk de andere wereld in zal schoppen en dus niet voor mezelf in stond, sindsdien weten ze niet hoe snel ze rechtsomkeer moeten maken als ze mij zien, doen ze dat niet houden ze overigens hun hond amper en zetten alles op alles om hem in bedwang te houden.
- dagmar88
- Zeer actief
*Skye* schreef:Als ik in zo een situatie kom dan zeg ik het wel, maar het lijkt wel alsof het gewoon niet door wilt dringen tot die mensen.
Tja, daar ben je ook niet voor.
Kon het laatst ook niet laten, bij een mevrouw die haar pupje tussen de droge grasaren liet snuffelen, maar ze stond me aan te kijken of ik niet spoorde
Uit ervaring; uitleggen en aardig vragen werkt niet bij suffies, rechtstreekse opdrachten/commando's wel
Niet zo vriendelijk, maar hun hond laten versnipperen/mijn hondje over de zeik helpen is nog minder gezellig.
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Verderop hebben ze hier een rednose pupje van nu vijf maanden. Hartstikke leuk hondje maar ik heb hem nu al twee keer van de straat geplukt..breekt steeds uit zijn tuin.
Ik heb gezegd dat ze er echt echt beter op moeten gaan letten dat ze anders hun hondje kwijtraken.Die gaat aangereden worden of valt in verkeerde handen.
Soms zit ik in de tuin en dan komen er opeens twee poten onder het hek door
Daar kan ik dan nog om lachen..Dol wat minder 
Ik heb gezegd dat ze er echt echt beter op moeten gaan letten dat ze anders hun hondje kwijtraken.Die gaat aangereden worden of valt in verkeerde handen.
Soms zit ik in de tuin en dan komen er opeens twee poten onder het hek door

-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik ga demonstratief staan wachten op afstand of heel duidelijk de anderre kant op en als het niet anders kan dan maar ik een ( al dan niet vriendelijke) opmerking,... kun je prima aan mij overlaten
.. maar over het algemeen ga ik gaan andere opvoeden - ik wordt er niet voor betaald en om iets te leren zullen mensen er eerst voor open moeten staan en dat is lang niet altijd het geval - zeg maar gewoon meestal niet
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
Zeggen doe ik niets, hoe zou hún hond iets kunnen doen laat staan gedaan worden.
Kira is meestal de goedheid zelve maar kan erg krengerig doen. Dus zo gauw er een al dan niet eentje jolig komt buurten, roep ik dat Kira vecht en bijt. Sta dus bekend als vrouw met vechtersbaas en eigenaren houden hun lieverdje bij zich.
En Kira zit trouwens vast, ze is lief maar een kreng.
Kira is meestal de goedheid zelve maar kan erg krengerig doen. Dus zo gauw er een al dan niet eentje jolig komt buurten, roep ik dat Kira vecht en bijt. Sta dus bekend als vrouw met vechtersbaas en eigenaren houden hun lieverdje bij zich.
En Kira zit trouwens vast, ze is lief maar een kreng.
Groetjes, Terry
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Dit doe ik ook.S@ndr@ schreef:Ik ga demonstratief staan wachten op afstand of heel duidelijk de anderre kant op en als het niet anders kan dan maar ik een ( al dan niet vriendelijke) opmerking,... kun je prima aan mij overlaten.. maar over het algemeen ga ik gaan andere opvoeden - ik wordt er niet voor betaald en om iets te leren zullen mensen er eerst voor open moeten staan en dat is lang niet altijd het geval - zeg maar gewoon meestal niet
Hier loopt ook een ongelooflijk incompetente vent met inmiddels 2 langhaar DH's. Eentje is een irritante puber die er lol in heeft met een rotvaart op Apple af te stieren terwijl Apple geen vlieg kwaad doet. Hij doet nooit enige moeite om z'n hond even aan te lijnen. Hij schreeuwt alleen 'niet doen, hondje is bang!' En de ander zit dan wel aan de riem maar staat ook op standje 'grijpen'. Hij kan 'm amper houden. Maar de beste man neemt dus zelf nooit de moeite even om te lopen als hij van de andere kant komt op een pad van net een meter breed.
Dus als ik 'm zie sta ik stil, geef ik 'm 'de blik' en draai demonstratief om. Niet dat het helpt verder..
Maar verder spreek ik mensen niet zo gauw aan.
Laatst gewijzigd door Brindlecardi op 18 jul 2016 10:13, 1 keer totaal gewijzigd.
- Shiloh86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hollandse Herder
Hooguit met de vraag of ze hun bij zich willen houden. Soms komt er iets terug van " ze mogen toch wel even snuffelen" en dan zeg ik gewoon dat ik dat niet wil hebben.
Heb zelf eigenlijk meer last van mensen zonder honden die Duke roepen. Hij is éindelijk zover dat hij mensen enigsinds begint te negeren. Dat hij netjes los volgt als we mensen passeren of dat als er mensen op een bankje zitten en ik zeg dat hij er niet heen mag dat hij dat ook niet doet.
Soms heb je dan mensen die ondanks dat ik duidelijk zeg tegen Duke dat het niet mag, die hem dan gaan roepen en lokken. Dan corrigeer ik die mensen wel met of ze dat alsjeblieft niet willen doen, omdat ze het hem zo wel heel moeilijk maken. Krijg zeer veel verschillende reacties terug. Soms een excuses, maar meestal iets van:
"Maar ik vind het niet erg hoor" , "oh, ik heb zelf ook honden hoor". Soms zeg ik verder niks en loop ik door, soms als de gelegenheid (en de reactie) het toelaat leg ik uit dat het voor Duke moeilijk te begrijpen is dat het bij de een wel mag en bij de ander niet, zéker nadat ik al nee gezegd hebt en dat niet iedereen zit te wachten op zon enthousiaste herder reu.
Laatst spande iemand de kroon. "Wil je een asociale hond dan"
, dus omdat ik mijn hond niet naar iedereen toe laat gaan wordt die asociaal?
, heb maar ja gezegd 
Heb zelf eigenlijk meer last van mensen zonder honden die Duke roepen. Hij is éindelijk zover dat hij mensen enigsinds begint te negeren. Dat hij netjes los volgt als we mensen passeren of dat als er mensen op een bankje zitten en ik zeg dat hij er niet heen mag dat hij dat ook niet doet.
Soms heb je dan mensen die ondanks dat ik duidelijk zeg tegen Duke dat het niet mag, die hem dan gaan roepen en lokken. Dan corrigeer ik die mensen wel met of ze dat alsjeblieft niet willen doen, omdat ze het hem zo wel heel moeilijk maken. Krijg zeer veel verschillende reacties terug. Soms een excuses, maar meestal iets van:
"Maar ik vind het niet erg hoor" , "oh, ik heb zelf ook honden hoor". Soms zeg ik verder niks en loop ik door, soms als de gelegenheid (en de reactie) het toelaat leg ik uit dat het voor Duke moeilijk te begrijpen is dat het bij de een wel mag en bij de ander niet, zéker nadat ik al nee gezegd hebt en dat niet iedereen zit te wachten op zon enthousiaste herder reu.
Laatst spande iemand de kroon. "Wil je een asociale hond dan"

- DeDiana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
- Aantal honden: 4
Tja, wat is 'verkeerd' gedrag?[Sandra] schreef:Maar ik heb nu in een paar dagen tijd drie keer noem het maar verkeerd gedrag van baasjes meegemaakt. Spreek je ze daarop aan?
Ik krijg zelf ook wel eens commentaar als ik met drie honden loop en er is er één aan de lijn. Mensen vinden dat zielig voor de aangelijnde hond.
Ik spreek mensen meestal niet aan op hun gedrag en hun manier van omgaan met hun hond, ik leg ze hooguit in bepaalde gevallen uit waarom ik iets doe.
Een paar dagen geleden liep ik met Mila en Amoz in losloopgebied en zag ik in de verte twee dames aankomen met een dartelende pup. Mila houdt niet van pups, dus ik liep van het pad af en ging bij het hek staan (zo'n 20 meter van het pad af). Daar gaf ik Mila een zit en blijf en ging er met Amoz voor staan. Wat deden de dames? Die liepen ook met de loslopende pup het pad af, onze kant op. De pup had ons inmiddels ook gespot en kwam vrolijk naar ons toe. Ik vind dat ik dan best een duidelijk signaal geef, maar deze mensen begrepen dat blijkbaar niet. Dus ik liep met Amoz op de pup af en riep ondertussen naar de dames dat Mila niet van pups houdt. 'O... moeten we haar dan even bij ons houden?' vroeg één van de dames zich af. Dat leek mij wel duidelijk, maar was het voor deze dames dus blijkbaar niet.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
nee hoor, ik corrigeer helemaal niemand. Pom is ook niet altijd zo'n schatje dus ik hb ook liever niet dat iemand zo half half aan de kant gaat staan wachten met uitvaller tot wij voorbij zijn. Maar goed, dan nog heeft ze zich te gedragen en ik vind dat dat helemaal niet af zou moeten hangen van een ander dus ach. Trainingsmomentje!
Ik ben laatst wel boos geworden op een vrouw met een beagle, die heb ik zelfs soort van uitgescholden
Maar goed, dat sloeg ook nergens op want ik had 15 meter afstand genomen omdat ik Charlie voor de bewegingsvrijheid aan de lange lijn had, maar die lijn snijdt als de ziekte dus ik heb liever niet dat ik hem daar echt aan moet tegenhouden. En dat hoeft ook niet, als ik dus nite te dicht bij andere honden in de buurt kom (niet dat ie wat doet hoor, hij wil er alleen graag op af en het was langs de weg dus loslaten was geen optie). Komt dat mens gewoon plank voor de kop mijn kant opgelopen, voortgetrokken door beagle. Ik vroeg of ze hem bij wilde houden en toen kreeg ik een heel interview waarom en of ik dan bang was dat ie zou bijten want dat deed bowie niet hoor! en of die van mij dan bijten en het zijn toch labradors en die zijn toch altijd heel lief? en en en.. ik was er zo klaar mee ineens! Toen heb ik haar afgesnauwd en gezegd dat ze een rotwijf was, jaja!
Ik ben laatst wel boos geworden op een vrouw met een beagle, die heb ik zelfs soort van uitgescholden
- *Skye*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Het is ook niet alsof ik allerlei vreemde mensen er op aan loop te spreken. Maar het is iemand waar ik vaak samen mee op loop. Haar hond duikt die wei in en gaat poepen, Skye mag er niet heen en gaat er niet heen. En iedere keer vraagt ze waarom ik zo streng ben en iedere keer leg ik uit dat er iets in de hondenpoep kan zitten waardoor koeien hun kalf kunnen verliezen. Maar het maakt hun niet uit denk ik. Of te veel moeite om iets aan opvoeding te doen.dagmar88 schreef:*Skye* schreef: Maar ook bv iemand bij ons die de hond laat rennen en poepen in de koeien wei. Al 20x heb ik uitgelegd hoe gevaarlijk het kan zijn, maar ze blijven het doen.
Tja, daar ben je ook niet voor.
Kon het laatst ook niet laten, bij een mevrouw die haar pupje tussen de droge grasaren liet snuffelen, maar ze stond me aan te kijken of ik niet spoorde![]()
Uit ervaring; uitleggen en aardig vragen werkt niet bij suffies, rechtstreekse opdrachten/commando's wel![]()
Niet zo vriendelijk, maar hun hond laten versnipperen/mijn hondje over de zeik helpen is nog minder gezellig.
Dat van die pup en die aren vind ik gewoon zielig. Ik ben altijd blij als iemand me op zo iets aanspreekt als ik dat niet weet. Dan bedank ik ze nog ook
Ik heb het eerst idd aardig geprobeerd altijd met vragen of mensen hun hond bij willen houden. Dan maar snauwen en onaardig gevonden gaan worden... hoe meer mensen me ontlopen hoe rustiger ik zelf kan lopen
- dagmar88
- Zeer actief
*Skye* schreef: Ik heb het eerst idd aardig geprobeerd altijd met vragen of mensen hun hond bij willen houden. Dan maar snauwen en onaardig gevonden gaan worden... hoe meer mensen me ontlopen hoe rustiger ik zelf kan lopen
Dat soort lui snappen het gewoon niet. Gaat bij mij dan toch al om niet bijster sociale honden in losloopgebied, of honden die buiten losloopgebied op die van mij af stieren.
Ik doe het wel kalm, maar zonder ze ruimte te geven voor discussie.
Het interesseert me niet wat jouw hond denkt te moeten willen en waarom ik het niet wil gaat je geen reet aan.
Aanlijnen. Afblijven. Wachten. Uh! Nu
-
Neeltje
Nee, ik ga andere niet opvoeden. Als ik last heb van loslopende honden, vraag ik of ze hun hond bij zich willen houden en gaat er weer een melding richting gemeente over loslopende honden. Vanmorgen lag er weer een bijna onder de auto. Liep aan de andere kant van de weg en hij stak ineens over richting Lotje. Ik sprak de eigenaar wel aan of hij de poep van z'n hond niet moest opruimen die midden op de stoep was gedeponeerd. Schijnbaar niet.
- dagmar88
- Zeer actief
Nanna schreef:Poosje terug een man op een bankje in het bos, met een aangelijnde Stafford en een Ambullpup.
Stafford viel uit als een dolle en werd niet gecorrigeerd.
Daarna poosje niet meer gezien en twee weken terug weer wel. Weer op dat bankje![]()
Stafford natuurlijk grauwen en uitvallen maar nu deed de Ambull dus mee.
Ik heb wel gezegd dat die pup zo het gedrag van die andere hond overneemt maar dan ben je natuurlijk een kankerwijf dat zich erbuite mot houe.![]()
Zoek het dan uit met je tyfushonden.
Ik voed dus eigenaren zo min mogelijk op en corrigeer als het echt niet anders kan hun hond. Die geef ik simpelweg een schop. En gek genoeg werkt dat meestal nog het best. Want dan kunnen ze de volgende keer een nare situatie wèl voorkomen. Bij jou dan want bij de volgende mag Killa gewoon weer los hoor.
Nu is het wel zo dat de vervelende honden hier vaak van toeristen zijn. Galbakje heeft immers ook vakantie
Waar ik hiervoor woonde, liet iemand haar godsgruwelijk vervelende neptekkel en jack frutsel de hele wijk terroriseren.
Als ze mij zagen renden ze naar huis en gingen allerbraafst met de oortjes in de nek achter de poort liggen.
Was het vrouwtje kwaad op me
En dat zijn nu net de mensen waarbij ik wel wat gedaan krijg.
Je mot de taal kenne
- Jackira
- Zeer actief
Het is niet m'n bedoeling om andere mensen of hun honden op te voeden. Ik vind het ook nogal een arrogante instelling. Alsof er bij jezelf nooit iets mis gaat. Bij mij wel hoor, ik loop ook niet smetteloos met m'n honden rond.
Vorige week nog liep er een meisje met een stafford achtige hond en ik kwam van de andere kant aanlopen. met Shira en Nola en Laila. Dat is 85 kilo hond. En in principe gaat dat goed maar de stafford liep los. Dus ik blijf op ruime afstand even staan zodat dat meisje die stafford even aan kan lijnen. So far so good. maar toen ontsnapte Shira uit haar halsband en rende naar de stafford.
Dat meisje helemaal over de zeik en terecht. Niet dat Shira iets doet maar voor hetzelfde de stafford wel en dan breng ik haar in problemen. nu weet ik dat Shira bij de eerste grom weg is dus er was niet echt gevaar en het verliep ook rustig. maar toch mijn stommiteit waarvan ik me welbewust ben. Ik hoef dan niet opgevoed te worden door een of andere nitwit. Ik heb sorry gezegd al los je daar niks mee op als het misgaat natuurlijk. iedereen kruipt wel eens door het oog van de naald door een stommiteit.
Maar een agressieve hond doelbewust los laten lopen is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat zijn eveneens geen mensen die op opvoeding zitten te wachten.
Vorige week nog liep er een meisje met een stafford achtige hond en ik kwam van de andere kant aanlopen. met Shira en Nola en Laila. Dat is 85 kilo hond. En in principe gaat dat goed maar de stafford liep los. Dus ik blijf op ruime afstand even staan zodat dat meisje die stafford even aan kan lijnen. So far so good. maar toen ontsnapte Shira uit haar halsband en rende naar de stafford.
Dat meisje helemaal over de zeik en terecht. Niet dat Shira iets doet maar voor hetzelfde de stafford wel en dan breng ik haar in problemen. nu weet ik dat Shira bij de eerste grom weg is dus er was niet echt gevaar en het verliep ook rustig. maar toch mijn stommiteit waarvan ik me welbewust ben. Ik hoef dan niet opgevoed te worden door een of andere nitwit. Ik heb sorry gezegd al los je daar niks mee op als het misgaat natuurlijk. iedereen kruipt wel eens door het oog van de naald door een stommiteit.
Maar een agressieve hond doelbewust los laten lopen is natuurlijk een ander verhaal. Maar dat zijn eveneens geen mensen die op opvoeding zitten te wachten.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Ik heb wel eens iemand aangesproken die zijn hond een schop in zijn bek gaf. Hond dook helemaal in elkaar, ik liep er iets achter. geen idee wat de reden was hoor, maar zoiets doe je niet.. Toen heb ik een opmerking gemaakt; "Doe es ff normaal joh!"
Maar ja, toen was ik inderdaad ook een kankerwijf die zich er niet mee moet bemoeien.
Ook als iemand voorbij komt fietsen met 28 graden, met een hond die naar adem snakt. Dan geef ik toch wel een opmerking.
Verder laat ik het wel voor wat het is. Mensen vragen niet om mijn mening en dan geef ik het ook niet. Alleen als ik het een vorm van echte mishandeling vind, zeg ik wat.
Maar ja, toen was ik inderdaad ook een kankerwijf die zich er niet mee moet bemoeien.
Ook als iemand voorbij komt fietsen met 28 graden, met een hond die naar adem snakt. Dan geef ik toch wel een opmerking.
Verder laat ik het wel voor wat het is. Mensen vragen niet om mijn mening en dan geef ik het ook niet. Alleen als ik het een vorm van echte mishandeling vind, zeg ik wat.
- Simone-H
- Zeer actief
"Dat van die pup en die aren vind ik gewoon zielig. Ik ben altijd blij als iemand me op zo iets aanspreekt als ik dat niet weet. Dan bedank ik ze nog ook
"
Wat zijn dat?
Ik weet dat niet en zou dan wel graag aangesproken worden.
Wat zijn dat?
Verander wat je niet kunt accepteren
Accepteer wat je niet kunt veranderen
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
In het verleden wel gedaan, helaas word ik dan aangekeken of ze water zien branden. Ik ergerde mij er wezenloos aan, dus ik heb het opgegeven en dat scheelt een hoop stress
Ik blijf nog wel heel demonstratief staan als ik een ''probleem'' geval aan ziet komen, dan word er meestal gezegd, hij doet niks hoor
Dan zeg ik standaard, die van mij hebben schurft/kennelhoest en dan maken dat ze zich snel uit de voeten
Dan zeg ik standaard, die van mij hebben schurft/kennelhoest en dan maken dat ze zich snel uit de voeten

- dagmar88
- Zeer actief
Simone-H schreef:"Dat van die pup en die aren vind ik gewoon zielig. Ik ben altijd blij als iemand me op zo iets aanspreekt als ik dat niet weet. Dan bedank ik ze nog ook"
Wat zijn dat?
https://www.dierenarts-alkmaarnoord.nl/ ... HTTPSHASH=
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik spreek iemand er wel eens op aan als ik betrokken raak bij het gebeuren.
Zoals laatst toen ik iemand aan zag komen met een aangelijnde hond (flexi
).
Ik had Ita ook vast en liep naar de andere kant van de straat.
Toen we vlak bij elkaar waren liet de baas de flexi van de rem en zei "ga maar even kennismaken"
Daar heb ik wel wat kortaf op gereageerd met eerst een scherp "NEE!"
En vervolgens gezegd dat je zoiets alleen in overleg met de baas van de andere hond doet.
Kreeg de indruk dat dat wel was aangekomen.
Maar ik ben snel doorgelopen, want die flexi was nog steeds behoorlijk lang
Ita is niet altijd vriendelijk als ze aan de lijn is.
Het had waarschijnlijk best goed gegaan, maar daar kan ik geen garantie op geven.
Dus contacten aan de lijn zijn hier verboden .
Zoals laatst toen ik iemand aan zag komen met een aangelijnde hond (flexi
Ik had Ita ook vast en liep naar de andere kant van de straat.
Toen we vlak bij elkaar waren liet de baas de flexi van de rem en zei "ga maar even kennismaken"
Daar heb ik wel wat kortaf op gereageerd met eerst een scherp "NEE!"
En vervolgens gezegd dat je zoiets alleen in overleg met de baas van de andere hond doet.
Kreeg de indruk dat dat wel was aangekomen.
Maar ik ben snel doorgelopen, want die flexi was nog steeds behoorlijk lang
Ita is niet altijd vriendelijk als ze aan de lijn is.
Het had waarschijnlijk best goed gegaan, maar daar kan ik geen garantie op geven.
Dus contacten aan de lijn zijn hier verboden .
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik laatst nog tegen een meisje met haar swiffer. Beest los en kind op een mountainbike erbij. Hondje wilde zo de weg over vliegen om naar elmo en mij heen te gaan. Toen snauwde ik ook 'houd je hond bij je'. Ze had hem net op tijd vast want er kwam al een auto voorbij gescheurd.
- Simone-H
- Zeer actief
Dankjewel voor de reaktie.dagmar88 schreef:Simone-H schreef:"Dat van die pup en die aren vind ik gewoon zielig. Ik ben altijd blij als iemand me op zo iets aanspreekt als ik dat niet weet. Dan bedank ik ze nog ook"
Wat zijn dat?
https://www.dierenarts-alkmaarnoord.nl/ ... HTTPSHASH=
Wat een rare dingen. Waar wij bij het uilaten weleens langslopen staat ook vrij hoog gras. Pepper loopt daar graag in, dan krijg je "zoek de hond". Ik zal daar nu goed opletten of daar van die aren inzitten.
Verander wat je niet kunt accepteren
-
Manuma
- Zeer actief
Ik snap het niet. Jij vindt het niet kunnen dat de reuenbaas netjes wacht zodat jij kunt passeren? Kon je zelf niet oversteken?[Sandra] schreef: Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
En je gaat naar pupeigenaren staan snauwen dat jouw hond hun hond grijpt als hij dat nog eens doet? Het is een pup
Als je een hond hebt die bijt moet die misschien niet in een toegankelijke voortuin zitten. En langs reuen lopen waarvan je dus al kunt zien dat de reu het passeren ook niet op prijs stelt. Mijn reu is zelf niet agressief maar lokt wel reactie uit dus ik neem heel veel ruimte. Ik passeer vrijwel nooit stilstaande honden maar steek even over. Waarom zou ik hen dan de les gaan lezen?!
Tijdens een fotoshoot lag Manu kort aangelijnd naast me en liet iemand een jonge reu contact maken terwijl ik al gezegd had dat het niet goed zou gaan. Die hond negeerde Manu zijn waarschuwing en legde zijn kop op hem, dan zegt Manu daar wat van. Dan zeg ik wel even "ik zei het toch
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
helemaal mee eens. Het is jouw probleem als je hond uitvalt/bijt, ga dat dan niet afreageren op een ander.Manuma schreef:Ik snap het niet. Jij vindt het niet kunnen dat de reuenbaas netjes wacht zodat jij kunt passeren? Kon je zelf niet oversteken?[Sandra] schreef: Die andere twee baasjes, die met hun hond bleven staan terwijl ik me uitdager Otto passeerde en ik denk: Doe iets om je hond uit die situatie te halen? Ofzo? Nee, echnie.
En je gaat naar pupeigenaren staan snauwen dat jouw hond hun hond grijpt als hij dat nog eens doet? Het is een pupAls je een pup hebt denk je dat iedereen het schattig vindt, een soort kinderwagensyndroom. Dan zeg je toch even: "ach wat een schatje. Mijn hond is niet zo lief dus ik zou hem volgende keer even beter in de gaten houden voordat er wat mis gaat". Bijvoorbeeld. Ik zou jouw reactie ontzettend zuur vinden en erom lachen, terwijl je het ook normaal kunt brengen en wat over kan dragen.
Als je een hond hebt die bijt moet die misschien niet in een toegankelijke voortuin zitten. En langs reuen lopen waarvan je dus al kunt zien dat de reu het passeren ook niet op prijs stelt. Mijn reu is zelf niet agressief maar lokt wel reactie uit dus ik neem heel veel ruimte. Ik passeer vrijwel nooit stilstaande honden maar steek even over. Waarom zou ik hen dan de les gaan lezen?!
Tijdens een fotoshoot lag Manu kort aangelijnd naast me en liet iemand een jonge reu contact maken terwijl ik al gezegd had dat het niet goed zou gaan. Die hond negeerde Manu zijn waarschuwing en legde zijn kop op hem, dan zegt Manu daar wat van. Dan zeg ik wel even "ik zei het toch"
-
Lemuria
Als ik er écht last van ondervind, zeg ik er wat van. Maar 99% van de tijd manoeuvreer ik gewoon met een 'goededag' langs andere honden en hun baasjes heen. Zoals al eerder hier gezegd; ook ik ben echt niet 100% fout-vrij. Hoeft ook niet. En ik hoef ook echt niet aangesproken te worden op 'foutjes'.
Dat Izzy in principe gewoon niét snuffelt met vreemde honden - dat vindt ze vaak ook helemaal niet interessant want ik heb Bal in m'n handen. Of dat ik Sofi bij me roep als er een grote hond aankomt omdat ze dat akelig vindt en anders bij voorbaat al begint te blaffen ("Zo kweek je een bange hond")
Laat maar schuiven. Er is in de 3 jaar dat ik hier woon maar 1 incident geweest (waar ik van gehoord heb, maar veel meer zal het ook niet zijn), dus ik geloof het allemaal wel een beetje
Dat Izzy in principe gewoon niét snuffelt met vreemde honden - dat vindt ze vaak ook helemaal niet interessant want ik heb Bal in m'n handen. Of dat ik Sofi bij me roep als er een grote hond aankomt omdat ze dat akelig vindt en anders bij voorbaat al begint te blaffen ("Zo kweek je een bange hond")
Laat maar schuiven. Er is in de 3 jaar dat ik hier woon maar 1 incident geweest (waar ik van gehoord heb, maar veel meer zal het ook niet zijn), dus ik geloof het allemaal wel een beetje
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Zolang ik het idee heb dat de eigenaar er wel wat een doet of zich verontschuldigd, dan ga ik ze geen veeg uit de pan geven.
Echter als ze doodleuk tegen hun patsende en fixerende hond zeggen: ga maar even kijken Max! Dan tetter ik wel gerust dat ze als de sodemieter hun hond bij zich moeten houden.
Kan het ook niet laten om dingen te zeggen als: "hij is zeker heel sterk" als mensen hun hond helemaal naar het einde van de riem laten gaan om kennis te maken met mijn honden. Dan krijg je vaak een verwarde blik waarop ik dan zeg dat als hij niet sterk is, ze wel wat meer moeite mogen doen om hun hond gewoon bij zich te houden
Zo ben ik ook al 2x gestopt toen ik met de auto mensen passeerde die hun hond naast de fiets lieten rennen met bloedheet weer. Krijg gewoon buikpijn als ik zo'n hond met de tong op hun knieën half achter de fiets aan zie stommelen.
Daarnaast geef ik ook graag een complimentje als mensen hun hond netjes onder appèl hebben of in elk geval de moeite nemen om een ongewenste confrontatie te vermijden.
Ben zelf 1x uitgescholden toen ik destijds mijn dober(puber van een jaar) corrigeerde omdat hij uitviel. Zelf een tokkie eersteklas met een hondagressieve mechel. Heb haar toen een veeg uit de pan gegeven. Paar maanden later was haar hond in beslag genomen na 3 bijtincidenten. Toen ik haar erna ergens tegen kwam heb ik haar nog even haarfijn toegesnauwd dat mijn zogenaamde harde aanpak een stuk beter werkte dan haar aanpak(dober liep inmiddels keurig los mee).
Als ik een opmerking plaats, valt de tegenreactie meestal wel mee. 1x een agressieve italiaans brak een lel met de riem gegevens, omdat hij op 1 van mijn honden klapte en de eigenaar heel zoetjes op 200 meter afstand stond te roepen dat Dylano(wie noemt z'n hond dan ook zo) hier moest komen. De hond koos gelukkig het hazenpad, die vent kwam woest op mijn af. Nou sorry daar ben ik echt niet van onder de indruk, ik laat gewoon geen vechtpartij ontstaan. Daarnaast stonden er toen ook 'ineens' 2 mechels voor mij waarop hij net als zijn hond aftaaide
Echter als ze doodleuk tegen hun patsende en fixerende hond zeggen: ga maar even kijken Max! Dan tetter ik wel gerust dat ze als de sodemieter hun hond bij zich moeten houden.
Kan het ook niet laten om dingen te zeggen als: "hij is zeker heel sterk" als mensen hun hond helemaal naar het einde van de riem laten gaan om kennis te maken met mijn honden. Dan krijg je vaak een verwarde blik waarop ik dan zeg dat als hij niet sterk is, ze wel wat meer moeite mogen doen om hun hond gewoon bij zich te houden
Zo ben ik ook al 2x gestopt toen ik met de auto mensen passeerde die hun hond naast de fiets lieten rennen met bloedheet weer. Krijg gewoon buikpijn als ik zo'n hond met de tong op hun knieën half achter de fiets aan zie stommelen.
Daarnaast geef ik ook graag een complimentje als mensen hun hond netjes onder appèl hebben of in elk geval de moeite nemen om een ongewenste confrontatie te vermijden.
Ben zelf 1x uitgescholden toen ik destijds mijn dober(puber van een jaar) corrigeerde omdat hij uitviel. Zelf een tokkie eersteklas met een hondagressieve mechel. Heb haar toen een veeg uit de pan gegeven. Paar maanden later was haar hond in beslag genomen na 3 bijtincidenten. Toen ik haar erna ergens tegen kwam heb ik haar nog even haarfijn toegesnauwd dat mijn zogenaamde harde aanpak een stuk beter werkte dan haar aanpak(dober liep inmiddels keurig los mee).
Als ik een opmerking plaats, valt de tegenreactie meestal wel mee. 1x een agressieve italiaans brak een lel met de riem gegevens, omdat hij op 1 van mijn honden klapte en de eigenaar heel zoetjes op 200 meter afstand stond te roepen dat Dylano(wie noemt z'n hond dan ook zo) hier moest komen. De hond koos gelukkig het hazenpad, die vent kwam woest op mijn af. Nou sorry daar ben ik echt niet van onder de indruk, ik laat gewoon geen vechtpartij ontstaan. Daarnaast stonden er toen ook 'ineens' 2 mechels voor mij waarop hij net als zijn hond aftaaide
- Bishy
- Zeer actief
Nee ik ga geen gesprek/discussie (meer) aan, ik ben gewoon weg. Ik loop/fiets/step/ren door. Als het echt niet anders kan een "doe maar niet" als ze moeite doen om mijn pad te kruisen, anders niet. Wegwezen.