Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is een goed tuigje voor Vlo..de teckel?
Moderator: moderatorteam
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
Wat is een goed tuigje voor Vlo..de teckel?
Ik ben op zoek naar een goed liefst instaptuigje voor Vlo. Waar kan ik die vinden en vooral welke raden jullie aan voor een teckel.
Laatst gewijzigd door Pepie op 17 jul 2016 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.

-
Neeltje
Re: Wat is een goed tuigje voor Vlo?
Ik zou de Buddybelt nemen, die zitten echt perfect.
- Pepie
- Zeer actief
Ik heb gekeken maar gaan die niet schuren onder de oksels...ze lijken mij wel makkelijkNeeltje schreef:Ik zou de Buddybelt nemen, die zitten echt perfect.

- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef:Ik heb gekeken maar gaan die niet schuren onder de oksels...ze lijken mij wel makkelijkNeeltje schreef:Ik zou de Buddybelt nemen, die zitten echt perfect.
Ik vind de pasvorm daar van helemaal niks.
Tibbe heeft er één van zee dog, da's een hele fijne, goed af te stellen ook. Hij heeft een hypergevoelig konijnenhuidje
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/tuigen
Zag dat de julius/k9 tuigjes en ruffwear frontrange ook heel mooi zitten bij teckels, maar dat is geen instapmodel.

Tre ponti wel
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=260249
-
Neeltje
Nee, je kunt ze d.m.v. de gesp op maat vastzetten en blijven echt heel goed zitten. Ik heb er een gebruikt voor Lotje toen ze nog pupje was en was er echt heel erg tevreden over. Pootjes erin, gesp dicht klaar. Het is dat het met haar vacht nu niet meer werkt, anders had ik er nog steeds een.Pepie schreef:Ik heb gekeken maar gaan die niet schuren onder de oksels...ze lijken mij wel makkelijkNeeltje schreef:Ik zou de Buddybelt nemen, die zitten echt perfect.
- Pepie
- Zeer actief
Tre ponti was mijn keuze...maar vlo trek niet aan de lijn. Het gaat mij puur om de nek te ontlasten want hij stopt bv wel opeens terwijl wij op weg zijn met wandelen.dagmar88 schreef:Pepie schreef:Ik heb gekeken maar gaan die niet schuren onder de oksels...ze lijken mij wel makkelijkNeeltje schreef:Ik zou de Buddybelt nemen, die zitten echt perfect.
Ik vind de pasvorm daar van helemaal niks.
Tibbe heeft er één van zee dog, da's een hele fijne, goed af te stellen ook. Hij heeft een hypergevoelig konijnenhuidje![]()
http://www.zooplus.nl/shop/honden/halsband_lijn/tuigen
Zag dat de julius/k9 tuigjes en ruffwear frontrange ook heel mooi zitten bij teckels, maar dat is geen instapmodel.
Tre ponti wel
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 6&t=260249

- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef: Tre ponti was mijn keuze...maar vlo trek niet aan de lijn.
Moet dat dan?
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
- Aantal honden: 3
Re: Wat is een goed tuigje voor Vlo..de teckel?
Ik had deze voor Raffie en nu draagt frodo hem soms. Kostte geloof ik 7,50 euro bij de dierenwinkel, zit prima en schuurt niet onder de oksels.

- Pepie
- Zeer actief
Ja dat weet ik dus niet..ik zit niet zo in de tuigjesdagmar88 schreef:Pepie schreef: Tre ponti was mijn keuze...maar vlo trek niet aan de lijn.
Moet dat dan?
Die van tre ponti gaan heel makkelijk aan en uit en ze verkopen ze bij beestenspul..dat is tien minuten fietsen

- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
- Aantal honden: 1
Dan neem je Vlo mee naar Beestenspul om te passen.Pepie schreef:Ja dat weet ik dus niet..ik zit niet zo in de tuigjesdagmar88 schreef:Pepie schreef: Tre ponti was mijn keuze...maar vlo trek niet aan de lijn.
Moet dat dan?Ik heb er nu eentje van zooplus van vijf euro maar ik wil een goede
![]()
Die van tre ponti gaan heel makkelijk aan en uit en ze verkopen ze bij beestenspul..dat is tien minuten fietsen
- Pepie
- Zeer actief
BedanktNeeltje schreef:Nee, je kunt ze d.m.v. de gesp op maat vastzetten en blijven echt heel goed zitten. Ik heb er een gebruikt voor Lotje toen ze nog pupje was en was er echt heel erg tevreden over. Pootjes erin, gesp dicht klaar. Het is dat het met haar vacht nu niet meer werkt, anders had ik er nog steeds een.Pepie schreef:Ik heb gekeken maar gaan die niet schuren onder de oksels...ze lijken mij wel makkelijkNeeltje schreef:Ik zou de Buddybelt nemen, die zitten echt perfect.

- KarinW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Middenslag Poedel
Mijn zus heeft voor der teckel perfect fit tuig.
Gaat per onderdeel en dan zorgen ze dat het helemaal passend zit.
Als iets toch niet goed zit kan je bijv alleen dat stuk omruilen voor maatje groter of kleiner
http://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/
Gaat per onderdeel en dan zorgen ze dat het helemaal passend zit.
Als iets toch niet goed zit kan je bijv alleen dat stuk omruilen voor maatje groter of kleiner
http://www.dogfysion.nl/perfect-fit-harness/
- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef:Ja dat weet ik dus niet..ik zit niet zo in de tuigjesdagmar88 schreef:Pepie schreef: Tre ponti was mijn keuze...maar vlo trek niet aan de lijn.
Moet dat dan?Ik heb er nu eentje van zooplus van vijf euro maar ik wil een goede
![]()
Het is geen antitrektuig
-
Neeltje
Die gebruik ik nu ook.alm@ schreef:Ik had deze voor Raffie en nu draagt frodo hem soms. Kostte geloof ik 7,50 euro bij de dierenwinkel, zit prima en schuurt niet onder de oksels.
- Pepie
- Zeer actief
Hij gaat ook mee..maar ik ben graag goed voorbereidTamara/Bayko schreef:Dan neem je Vlo mee naar Beestenspul om te passen.Pepie schreef:Ja dat weet ik dus niet..ik zit niet zo in de tuigjesdagmar88 schreef:Pepie schreef: Tre ponti was mijn keuze...maar vlo trek niet aan de lijn.
![]()

-
Sanner
- Zeer actief
De tuigjes van tre ponti zijn erg fijn! En ze hoeven er niet voor te trekken hoor. 
-
JustJoyce
- Zeer actief
Ik heb inderdaad zoals mijn zus zij een perfect fit tuig... Ik had ook een Tre Ponti (toevallig van dezelfde winkel haha)... maar ik vond het helemaal niets.
- Pepie
- Zeer actief
Waarom vond je het niets?JustJoyce schreef:Ik heb inderdaad zoals mijn zus zij een perfect fit tuig... Ik had ook een Tre Ponti (toevallig van dezelfde winkel haha)... maar ik vond het helemaal niets.

-
JustJoyce
- Zeer actief
Vond de pasvorm toch niet helemaal je van het. Voornamelijk de band aan de voorkant.Pepie schreef:Waarom vond je het niets?JustJoyce schreef:Ik heb inderdaad zoals mijn zus zij een perfect fit tuig... Ik had ook een Tre Ponti (toevallig van dezelfde winkel haha)... maar ik vond het helemaal niets.
Toen ik hem had gekocht dacht ik perfect, maar paar maanden later dacht ik nee dit is het niet. Nu een perfect fit tuig en die past echt als gegoten.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Dat is een ander Tre Ponti-tuig dan het instapmodel voor kleine honden. Niet vergelijkbaar dus.JustJoyce schreef:Vond de pasvorm toch niet helemaal je van het. Voornamelijk de band aan de voorkant.Pepie schreef:Waarom vond je het niets?JustJoyce schreef:Ik heb inderdaad zoals mijn zus zij een perfect fit tuig... Ik had ook een Tre Ponti (toevallig van dezelfde winkel haha)... maar ik vond het helemaal niets.
Toen ik hem had gekocht dacht ik perfect, maar paar maanden later dacht ik nee dit is het niet. Nu een perfect fit tuig en die past echt als gegoten.
- dagmar88
- Zeer actief
Pepie schreef: Hij gaat ook mee..maar ik ben graag goed voorbereid![]()
Jaja. Bereid nou maar eens fatsoenlijke foto's voor, dan praten we verder.
-
JustJoyce
- Zeer actief
Ik weet niet hoor maar ik vergelijk het met niets? we hebben het over tuigjes in het algemeen.*Wolf* schreef:Dat is een ander Tre Ponti-tuig dan het instapmodel voor kleine honden. Niet vergelijkbaar dus.JustJoyce schreef:Vond de pasvorm toch niet helemaal je van het. Voornamelijk de band aan de voorkant.Pepie schreef:Waarom vond je het niets?JustJoyce schreef:Ik heb inderdaad zoals mijn zus zij een perfect fit tuig... Ik had ook een Tre Ponti (toevallig van dezelfde winkel haha)... maar ik vond het helemaal niets.
-
JustJoyce
- Zeer actief
Ik had zo'n soort model tre ponti, instaptuig.Pepie schreef:Waarom vond je het niets?JustJoyce schreef:Ik heb inderdaad zoals mijn zus zij een perfect fit tuig... Ik had ook een Tre Ponti (toevallig van dezelfde winkel haha)... maar ik vond het helemaal niets.

-
*Wolf*
- Zeer actief
O, dat is wel een instaptuig van Tre Ponti. Sorry, niets gezegd 
edit: je had het over een band aan de voorkant. Daarom dacht ik dat je zo'n ander model had, dat over de kop gaat. Bij een instapmodel lijkt mij geen band aan de voorkant te zitten.
edit: je had het over een band aan de voorkant. Daarom dacht ik dat je zo'n ander model had, dat over de kop gaat. Bij een instapmodel lijkt mij geen band aan de voorkant te zitten.
- Pepie
- Zeer actief
[Hij heeft nu deze van elf voor vijf euro bij zooplus.

-
JustJoyce
- Zeer actief
Ja het voorste stuk bedoelde ik is wel een bandje maar zit gewoon vast aan het hele geheel. Die zat niet lekker bij zijn borstbeen.*Wolf* schreef:O, dat is wel een instaptuig van Tre Ponti. Sorry, niets gezegd
-
JustJoyce
- Zeer actief
Hij is wel mooi!Pepie schreef:[
Hij heeft nu deze van elf voor vijf euro bij zooplus.
- Pepie
- Zeer actief
Ja en hij zit perfect. Ik lees alleen dat het klittenband snel loslaat en ik ben geen ster daarin om het te maken.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Als hij niet trekt zou ik een jachtlijn gebruiken.
Dat voelt een hond nauwelijks doordat het zo licht is.
Dat voelt een hond nauwelijks doordat het zo licht is.