Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

huidklachten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: huidklachten

Ongelezen bericht door dagmar88 »

lor1_1984 schreef:Sinds woensdag is Bonnie hier weer en mijn moeder had het erover dat ze telkens kale plekken heeft en jeuk.
Ze is er een paar keer mee naar de dierenarts geweest, die denkt aan een allergie maar dat zou dan uitgebreid getest moeten worden.
Hier heeft mijn moeder het geld niet voor over, ze wil eerst andere dingen proberen en af en toe wassen en daarna insmeren met sudocrem lijkt wel wat te werken.
Nu dacht ik aan wassen met teershampo, heb begrepen dat dat goed zou zijn.
Kan ik dit gewoon bij een dierenwinkel kopen?
En ipv Pedigree brokken mag ze op Smuldier, om iig de hoeveelheid granen die ze binnenkrijgt te verminderen en te kijken hoeveel invloed dat heeft.
Ze is ong 6,5-7kg (tikkeltje te zwaar maar we gaan geen streng dieet meer doen nu ze ziek geweest is en al ruim 13 jaar oud) dus ik dacht aan 150-200gr per dag verdeeld over 2 voerbeurten.
Smuldier ga ik zo nog even halen, dan kunnen we daar morgenochtend mee starten.
Verder wil ik dan kijken voor graanvrije snackjes, zodat de enige graantjes die ze evt nog binnenkrijgt de gevallen kattenbrokken zijn. :wink:

Zijn er nog meer dingen om uit te proberen?
Oh ja, ze is netjes ontvlooid en ontwormd voor ze hier kwam en mijn moeder doet dat zowiezo regelmatig dus vlooien zijn het iig niet en wormen lijkt haar ook onwaarschijnlijk.
Nier- en leverwaarden zijn ook een paar keer gecheckt omdat die toen ze zo ziek was (tia en hernia dacht ik) wat afweken maar waren de laatste keer weer helemaal perfect.
Ja, jemig. Sluit gewoon eerst "the usual suspects" uit. Als het op smuldier niet snel opknapt, kun je een kip, rund en graanvrije brok proberen.
Ontwormen kan niet preventief; de hond heeft wormen of niet, en als ze er niet zijn loop je er met regelmaat onnodig gif in te duwen.
Als je uitgaat van 2% van het gewenste lichaamsgewicht zit je op 120 gram.
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

lor1_1984 schreef:Tot vorig jaar was mijn moeder nogal tegen het voeren van rauw vlees omdat ze er heilig van overtuigd was dat honden teveel gedomesticeerd zijn om rauw te kunnen verdragen.
Vond het al heel wat dat ik vorig jaar toestemming kreeg om de honden wat Smuldier te geven ipv blikvoer. :tongue:
En nu mag ik proberen of volledig op kvv helpt, Bonnie heeft daar alvast geen bezwaar tegen. :mrgreen:
Ga dinsdag wsl naar de poelier, die verkoopt dan kipkarkassen voor 85ct per kg, mag ze meteen wat knagen. :wink:

Bedankt voor de tips wb hoeveelheid en evt brokken. :ok:
Kom ik vast wel een eind mee op weg. :wink:
als het voeding is, zou ik geen kipkarkassen voor haar gaan halen,

veel honden die een voedselallergie hebben, geven kip en rund na granen de grootste risico op allergie
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ok: Hopelijk heeft ze met smuldier gewoon geen last meer, dat is al een enorme verbetering.
Bij die karkasjes kun je beter beter (smuldier) hart of pens geven, zeker als ze niet heel dik bevleesd zijn.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

lor1_1984 schreef:Geen idee hoe dik bevleesd ze zijn, ik weet wel dat de poelier dat wat na sluiting nog over is maalt voor hondenworsten, dus er kvv van maakt. ;)
Ik heb nu 2 pakjes Smuldier compleet liggen, daar moet ik het t/m woensdag mee redden uitgaande van 120gr per dag/60gr per maaltijd.
De pens compleet had wel granen zag ik dus maar ff de veilige optie gekozen. :ok:
Nee, de pens compleet (= pens plus wat vlees) is glutenvrij.
De zuiver pens is niet glutenvrij volgens mij.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

lor1_1984 schreef:op de verpakking staat idd glutenvrij, in de ingrediëntenlijst staat ontsloten tarwe en tarwe.
https://www.plus.nl/product/smuldier-pe ... ram-630676
In de ingrediëntenlijst van de plus wel ja, maar op de verpakking zelf toch echt niet hoor. Ze mogen ook geen glutenvrij erop zetten als er toch iets van tarwe in zit. Plus zit in deze dus 'fout'.
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

ik zou met die hond naar een dierenarts gaan als hij pussende wonden heeft van het krabben
Afbeelding
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Ja, Berkenteer shampoo kan helpen.
Je kunt ook wassen met water met azijn, als het een schimmel is zou dat moeten helpen, schimmels houden niet van zuur.
EstherK
Zeer actief
Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door EstherK »

Je zal toch eerst moeten weten wat de oorzaak is van de jeuk. Dit kan door een ziekte zijn, door voeding of door een externe oorzaak (vlooien, andere beestjes, atopie, etc). De dierenarts kan je moeder daarbij helpen.

Ik vind het zielig om een hondje met pussige wonden rond te laten lopen en geen DA erbij te halen.
Als je moeder het geld er niet voor over heeft om voor de medische verzorging van een hond te betalen, dan kan ze de hond beter herplaatsen.

Ik begrijp overigens wel dat jij als oppas niet voor de kosten wenst op te draaien, helemaal als je het geld niet hebt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”