Ja, jemig. Sluit gewoon eerst "the usual suspects" uit. Als het op smuldier niet snel opknapt, kun je een kip, rund en graanvrije brok proberen.lor1_1984 schreef:Sinds woensdag is Bonnie hier weer en mijn moeder had het erover dat ze telkens kale plekken heeft en jeuk.
Ze is er een paar keer mee naar de dierenarts geweest, die denkt aan een allergie maar dat zou dan uitgebreid getest moeten worden.
Hier heeft mijn moeder het geld niet voor over, ze wil eerst andere dingen proberen en af en toe wassen en daarna insmeren met sudocrem lijkt wel wat te werken.
Nu dacht ik aan wassen met teershampo, heb begrepen dat dat goed zou zijn.
Kan ik dit gewoon bij een dierenwinkel kopen?
En ipv Pedigree brokken mag ze op Smuldier, om iig de hoeveelheid granen die ze binnenkrijgt te verminderen en te kijken hoeveel invloed dat heeft.
Ze is ong 6,5-7kg (tikkeltje te zwaar maar we gaan geen streng dieet meer doen nu ze ziek geweest is en al ruim 13 jaar oud) dus ik dacht aan 150-200gr per dag verdeeld over 2 voerbeurten.
Smuldier ga ik zo nog even halen, dan kunnen we daar morgenochtend mee starten.
Verder wil ik dan kijken voor graanvrije snackjes, zodat de enige graantjes die ze evt nog binnenkrijgt de gevallen kattenbrokken zijn.![]()
Zijn er nog meer dingen om uit te proberen?
Oh ja, ze is netjes ontvlooid en ontwormd voor ze hier kwam en mijn moeder doet dat zowiezo regelmatig dus vlooien zijn het iig niet en wormen lijkt haar ook onwaarschijnlijk.
Nier- en leverwaarden zijn ook een paar keer gecheckt omdat die toen ze zo ziek was (tia en hernia dacht ik) wat afweken maar waren de laatste keer weer helemaal perfect.
Ontwormen kan niet preventief; de hond heeft wormen of niet, en als ze er niet zijn loop je er met regelmaat onnodig gif in te duwen.
Als je uitgaat van 2% van het gewenste lichaamsgewicht zit je op 120 gram.