Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde hond loopt telkens mee in het bos
Moderator: moderatorteam
-
Dreesje
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Vreemde hond loopt telkens mee in het bos
Ik ga vaak met Zoey wandelen of hardlopen in het bos vlakbij. Ik kom daar regelmatig een man tegen die met meerdere honden loopt, waarvan er eentje jong en speels is. Wel een enorm grote hond. Dze hond wil altijd graag met Zoey spelen, dat is prima, Zoey vindt dat helemaal leuk, al is ze een heel stuk kleiner. De hond luistert echter totaal niet naar zijn baas, die hard fluit en roept, en loopt gewoon met ons mee totdat ik Zoey in de auto zet en hem terug breng naar zijn baas. Omdat ik ze vaak tegenkom vlakbij de parkeerplaats vond ik dat niet zo'n probleem. Dat is nu drie keer gebeurd.
Gisteren liep ik hard in het bos, zoals altijd Zoey mee. Op de helft van mijn route, midden in het bos, zag ik heel in de verte de man en zijn honden. Ik liep door (ander pad in) maar even later kwam de grote hond toch achter ons aan. Man was niet eens te zien. Weer flink spelen met Zoey, die dan wel tijdens het spelen met mij meeloopt, dus daar zit geen probleem. Ik was er zelf echter wel een beetje klaar mee, ik liep lekker, was op de helft van mijn programmaatje en had geen zin om voor de zoveelste keer de hond naar zijn baas te brengen. Bovendien liet hij zich niet makkelijk pakken, want hij was druk aan het spelen. Ik ben dus gewoon doorgerend. Twintig minuten later kwam ik bij de parkeerplaats waar wij beiden onze auto's altijd neerzetten, maar daar geen baas. Zoey was moe van het spelen en stopte ermee en uiteindelijk, toen ik aan het rekken was, verdween de grote hond het bos in. Ik denk naar zijn baas en de andere honden, want die hoorde ik in de verte blaffen.
Ik voelde me wel een beetje schuldig en was bezorgd of hij zijn baas wel terug zou kunnen vinden. Aan de andere kant denk ik ook dat je een hond die totaal niet luistert gewoon niet los moet laten lopen. Er lopen daar meer mensen hard, ook vaak met honden, dus het is niet echt een heel rustig gebied.
Wat zouden jullie doen en heb je nog tips en truuks om de hond weg te krijgen (terug naar zijn baas) zonder dat ik hem hoef te brengen? Ik heb het al met hondensnoepjes geprobeerd, met roepen, etc. Het lukt me alleen als ik helemaal terugloop naar de baas met Zoey, want dan loopt hij mee. Maar ook dan loopt hij gewoon weer met ons mee als ik me weer omdraai en weg loop. Ook al staat de baas naast hem.
Gisteren liep ik hard in het bos, zoals altijd Zoey mee. Op de helft van mijn route, midden in het bos, zag ik heel in de verte de man en zijn honden. Ik liep door (ander pad in) maar even later kwam de grote hond toch achter ons aan. Man was niet eens te zien. Weer flink spelen met Zoey, die dan wel tijdens het spelen met mij meeloopt, dus daar zit geen probleem. Ik was er zelf echter wel een beetje klaar mee, ik liep lekker, was op de helft van mijn programmaatje en had geen zin om voor de zoveelste keer de hond naar zijn baas te brengen. Bovendien liet hij zich niet makkelijk pakken, want hij was druk aan het spelen. Ik ben dus gewoon doorgerend. Twintig minuten later kwam ik bij de parkeerplaats waar wij beiden onze auto's altijd neerzetten, maar daar geen baas. Zoey was moe van het spelen en stopte ermee en uiteindelijk, toen ik aan het rekken was, verdween de grote hond het bos in. Ik denk naar zijn baas en de andere honden, want die hoorde ik in de verte blaffen.
Ik voelde me wel een beetje schuldig en was bezorgd of hij zijn baas wel terug zou kunnen vinden. Aan de andere kant denk ik ook dat je een hond die totaal niet luistert gewoon niet los moet laten lopen. Er lopen daar meer mensen hard, ook vaak met honden, dus het is niet echt een heel rustig gebied.
Wat zouden jullie doen en heb je nog tips en truuks om de hond weg te krijgen (terug naar zijn baas) zonder dat ik hem hoef te brengen? Ik heb het al met hondensnoepjes geprobeerd, met roepen, etc. Het lukt me alleen als ik helemaal terugloop naar de baas met Zoey, want dan loopt hij mee. Maar ook dan loopt hij gewoon weer met ons mee als ik me weer omdraai en weg loop. Ook al staat de baas naast hem.
Havanezertje Zoey 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Re: Vreemde hond loopt telkens mee in het bos
Als het nog vaker gebeurt zou ik eerst de baas ernstig toespreken en als dat niet helpt de hond door de dierenambu laten ophalen. De meeste mensen vinden het niet zo fijn om in de portemonnee gepakt te worden.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik ook hoor, geen probleem. Maar als er zoals laatst een volwassen hond van een hus mee blijft lopen en de hus daar weinig of niks opuit doet heb ik het gehad.Tara schreef:Jonge honden die echt nog volstrekt onbevangen met me meelopen breng ik met liefde even terug naar hun baas, al blijf ik nog liever even staan om de baas de gelegenheid te geven de pup/jonge hond zelf weer naar zich toe te lokken, zodat die pup er ook nog iets van leert.
Volwassen honden die hun eigen gang gaan en een ongeïnteresseerde baas ergens in de verte vind ik niet zo erg mijn verantwoordelijkheid. Ik heb zelf al een roedel om in de gaten te houden en daar hoef ik niet ongevraagd de hond van een ander nog bij.
Ben toen 3 keer blijven wachten maar na de 3e keer (en geen hus te zien) ben ik verder gelopen met de hond achter ons aan. Op een gegeven moment was ik de hond kwijt (dacht ik) maar eenmaal bij de parkeerplaats aangekomen bleek hij door het bos mee te zijn gelopen en kwam op de parkeerplaats tevoorschijn alwaar de hus een beetje peentjes zwetend aan kwam lopen.
Ik heb gezegd dat hij de hond een volgende keer bij het asiel kan ophalen en sindsdien mijdt hij me als dat kan

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
korthaar
- Zeer actief
Blaas op de hondenfluit om de baas een richtpunt te geven, waar z'n hond uithangt.
Als ik het welletjes vind, laat ik Luna de aandacht op mij richten en probeer zo samen de hond te negeren.
Vaak druipt de hond dan wel af en zoals gezegd probeer de baas de kans te geven de hond terug te roepen.
Als ik het welletjes vind, laat ik Luna de aandacht op mij richten en probeer zo samen de hond te negeren.
Vaak druipt de hond dan wel af en zoals gezegd probeer de baas de kans te geven de hond terug te roepen.
-
S@ndr@
- Zeer actief
Hij roept en fluit toch dat is niet echt geen interesse of geen moeite doen, hond luistert alleen niet- ik heb ook zo`n kleine bezem die dat soms flikt
om dan maar helemaal niet meer los te laten is ook zo wat. niet iedere hond is perfect, helaas 
-
korthaar
- Zeer actief
In dat geval moet je maar roepen: "Hij doet niks hoor!"S@ndr@ schreef:Hij roept en fluit toch dat is niet echt geen interesse of geen moeite doen, hond luistert alleen niet- ik heb ook zo`n kleine bezem die dat soms flikt![]()
om dan maar helemaal niet meer los te laten is ook zo wat. niet iedere hond is perfect, helaas
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
S@ndr@ schreef:Hij roept en fluit toch dat is niet echt geen interesse of geen moeite doen, hond luistert alleen niet- ik heb ook zo`n kleine bezem die dat soms flikt![]()
Ik heb er ook zo een. En de laatste tijd is het helemaal pet, al denk ik dat ze doof is want ze komt de laatste tijd ook niet meer als ik haar eten aan het klaarmaken ben.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Lemuria
Als iemand druk aan het roepen is, wil ik best stilstaan zodat hij z'n hond kan ophalen, maar als iemand al roepend stug z'n pad vervolgt of gewoon uit zicht is, loop ik ook door. Ik vind zo'n meeloper meestal wel gezellig, maar ik ga geen moeite doen om de hond te retourneren als de baas er ook geen zin in heeft, zou niet eens weten waar ik dan moest beginnen. Ik kom daar voor m'n wandeling, niet voor karweitjes.
Had dat van de week nog toen ik met Shibby ging wandelen. Ik fietste langs een café en van daar af rende er een kleine boomer met me mee die volgens Shibby bij het café hoorde. Die heeft toen samen met ons een ronde door het bos gedaan en daarna (omdat ik er toch langs kwam) heb ik hem weer bij het café afgezet.
Had dat van de week nog toen ik met Shibby ging wandelen. Ik fietste langs een café en van daar af rende er een kleine boomer met me mee die volgens Shibby bij het café hoorde. Die heeft toen samen met ons een ronde door het bos gedaan en daarna (omdat ik er toch langs kwam) heb ik hem weer bij het café afgezet.
-
Dreesje
- Actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Volgens mij is het onmacht, hij fluit en roept, maar loopt tegelijkertijd wel door als we elkaar kruisen. Hij hoopt dat de hond vanzelf wel komt, maar dat gebeurt dus niet. Het is ook niet zo dat hij hem snel bij de halsband pakt of zo als hij ons ziet aankomen. Laat hem gewoon lopen. Dus ik denk dat hij het niet zo'n probleem vindt. Ik denk ook dat het elke keer gebeurt dat de hond er vandoor gaat. Ik vind het een lief beest, maar het is beslist geen pup meer.
Een hondenfluitje heb ik niet, bovendien ziet de man dat de hond achter ons aan gaat. Dus hij weet dat hij moet roepen en dat doet hij ook. Alleen luistert de hond totaal niet.
Ik denk dat ik in het vervolg maar gewoon mijn rondje af maak. We parkeren onze auto's op dezelfde plek, dus daar kan de man dan op zijn hond wachten. Het is alleen wel irritant dat als ik hardloop Zoey en die spelende hond me telkens voor de voeten lopen. Maar ach, aan Zoey heb ik de hele dag geen kind meer na zo'n rondje.
Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk
Een hondenfluitje heb ik niet, bovendien ziet de man dat de hond achter ons aan gaat. Dus hij weet dat hij moet roepen en dat doet hij ook. Alleen luistert de hond totaal niet.
Ik denk dat ik in het vervolg maar gewoon mijn rondje af maak. We parkeren onze auto's op dezelfde plek, dus daar kan de man dan op zijn hond wachten. Het is alleen wel irritant dat als ik hardloop Zoey en die spelende hond me telkens voor de voeten lopen. Maar ach, aan Zoey heb ik de hele dag geen kind meer na zo'n rondje.
Verstuurd vanaf mijn LG-D331 met Tapatalk
Havanezertje Zoey 

- fes/lou
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb dat gehad met iemand met Ierse setters. Ik heb de hond 2x teruggebracht, maar ik heb wel gezegd dat ik het niet meer ging doen en dat het hun verantwoordelijkheid was. Ik liep dan aan de ene kant van de oude maas met hun hond op sleeptouw, en zij liepen gewoon hun rondje. Ze floten wel, maar verder geen enkele moeite om dat dier te vangen...daar ben ik al heel snel klaar mee zeg maar
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
-
S@ndr@
- Zeer actief
tja je kunt ook achter zo`n beest aan rennen, maar die vind tikkertje heel erg leuk,
en dan krijg je hem never no way nog te pakken . ik doe het ook niet hoor, als ze niet komen wil dan maar niet, wil wel zeggen dat ze weer een aantal weken aan de flex loopt, maar ik ga geen honden vangen, mijn jacht instinct is helemaal nul
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Ik heb er ook geen geduld mee. Kan er behoorlijk pissig van worden als ik mn wandeling moet omgooien om een hond terug brengen. Ik had een tijd terug een does reu op sleeptouw en wilde na een tijdje een drukke weg oversteken. Ik laat die hond niet platrijden natuurlijk maar de eigenaar was ook weer nergens te bekennen.
Ik heb gewacht en na een tijdje kwam een dikke man hijgend met het zweet in zn gezicht aan rennen. Vond ik stiekem hilarisch
dus we stonden quitte.
En een keer heeft een ridgeback onder mn neus een schaap de sloot in gejaagd toen ie met mijn honden meeliep. Daar heb ik gelazer mee gehad want een voorbijganger ging mij in t fries staan uitfoeteren. Hij vond t maar een laf excuus toen ik zei dat t mijn hond niet was, terwijl ik tot mn knieën in t ijskoude water stond om dat schaap weer op t droge te krijgen.
De eigenaar van de schapen ken ik toevallig en heb hem later over het incident verteld. We hebben er erg om gelachen. De hond loopt inmiddels aan de lijn in dat natuurgebied. Heel verstandig.
In mijn ervaring zijn die aanhakers altijd reuen, al kan dat ook komen omdat ik met teven loop.
Ik heb gewacht en na een tijdje kwam een dikke man hijgend met het zweet in zn gezicht aan rennen. Vond ik stiekem hilarisch
En een keer heeft een ridgeback onder mn neus een schaap de sloot in gejaagd toen ie met mijn honden meeliep. Daar heb ik gelazer mee gehad want een voorbijganger ging mij in t fries staan uitfoeteren. Hij vond t maar een laf excuus toen ik zei dat t mijn hond niet was, terwijl ik tot mn knieën in t ijskoude water stond om dat schaap weer op t droge te krijgen.
De eigenaar van de schapen ken ik toevallig en heb hem later over het incident verteld. We hebben er erg om gelachen. De hond loopt inmiddels aan de lijn in dat natuurgebied. Heel verstandig.
In mijn ervaring zijn die aanhakers altijd reuen, al kan dat ook komen omdat ik met teven loop.

-
Manuma
- Zeer actief
Ik doe datLemuria schreef:Als iemand druk aan het roepen is, wil ik best stilstaan zodat hij z'n hond kan ophalen, maar als iemand al roepend stug z'n pad vervolgt of gewoon uit zicht is, loop ik ook door.
Bij meelopers loop ik eigenlijk gewoon door, mijn honden tonen toch nooit veel interesse. Als het een jonge hond is of juist een halfdoof oudje
-
joline
- Zeer actief
Ik vind het asociaal gedrag als mensen hun hond laten mee lopen met mij en geen enkele moeite doen om hun hond bij zich te houden/krijgen. Bij een jonge hond geef ik de gelegenheid om de hond op te halen maar ik ga niet langer dan 5 minuten wachten. Ik loop daar voor mijn plezier en mijn eigen honden en niet om andermans hond in de gaten te houden.
Ik moet er zelf niet aan denken dat één van mijn honden met iemand anders mee loopt.
Ik moet er zelf niet aan denken dat één van mijn honden met iemand anders mee loopt.
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Ik vind het ook erg vervelend gedrag. Ik geef de eigenaar altijd even de tijd om de hond op te halen, ik stop, kijk de eigenaar aan en wacht. Soms gooi ik een lijntje om de hond en zwaai, voor de extra duidelijkheid.
Geen reactie? Dan loop ik door en moet de eigenaar rennen.
Geen reactie? Dan loop ik door en moet de eigenaar rennen.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
Precies dat ja. Als het geen vervelende hond is en de eigenaar doet moeite, dan blijf ik gerust even wachten. Een hond terugbrengen ga ik alleen niet aan beginnen. Ik loop gewoon de ronde die ik al wilde lopen.Manuma schreef:Ik doe datLemuria schreef:Als iemand druk aan het roepen is, wil ik best stilstaan zodat hij z'n hond kan ophalen, maar als iemand al roepend stug z'n pad vervolgt of gewoon uit zicht is, loop ik ook door.Ik ga juist expres om het hoekje staan, blijf even stil tot ik zie dat de energie wat afneemt en roep hem dan pas. Ik probeer pas te roepen als ik weet dat hij komt anders wordt mijn commando zo onbelangrijk. Dat zullen sommigen ongetwijfeld irritant vinden.
Bij meelopers loop ik eigenlijk gewoon door, mijn honden tonen toch nooit veel interesse. Als het een jonge hond is of juist een halfdoof oudjeblijf ik even staan tot het kwartje valt bij de hond of de eigenaar ze op kan halen. Het scheelt ook dat bij de stuiterballen mijn honden met z'n drieën zo kijken
en als ik er dan ook nog vragend naar kijk bedenken ze toch dat de baas misschien toch wel leuker was
In het geval van de TS zou ik de eigenaar er duidelijk op aanspreken, desnoods dreig je dat je de hond de volgende keer bij het asiel afzet als hij niet te bekennen is.
-
Manuma
- Zeer actief
Ik heb trouwens wel eens een Beagle meegenomen op rondje. Die had alleen al geen eigenaar meer toen ik hem tegen kwam en het hobbelde gezellig mee. Op een gegeven moment hoorde ik een man heel veel een hondennaam roepen maar de Beagle gaf geen kik
Bleek dat die hond al ruim 20 minuten kwijt was, die man was zo blij. Die Beagle heeft niets door gehad geloof ik, hij reageerde ook totaal niet blij toen hij zijn baas weer zag, hij was gewoon heel druk bezig