Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Timber (kat) gebeten
Moderator: moderatorteam
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Timber (kat) gebeten
Hoort misschien niet helemaal onder medisch, maar in elk geval, twee dingen:
Timberpoes is -blijkbaar- tijdens een van zijn mini-wandelingetjes buiten gebeten door een andere kat of door een kleine hond. Hij mag nu dus per direct ook niet meer de voordeur uit en alleen nog maar in de achtertuin. Daar kan hij niet uit, want hij kan op zijn ouwe dag (hij is 15) niet meer over de schutting klimmen. Hij is het er zelf helemaal niet mee eens en gaat af en toe zachtjes zitten klagen bij de voordeur. Met heel veel soebatten krijgen we hem dan wel de achterdeur uit, gaat hij daar nog aan wennen? Zijn 'zachtjes klagen' alarmeert namelijk steeds het complete beestenspul, want Timber is heilig.
De wonden schoonmaken (hij zit uiteraard ook op pijnstilling en antibiotica) doe ik dus ook achter gesloten deuren, want dat is al een hele toestand zonder dat de rest er met de neus bovenop staat. Hij heeft drie bijtwonden, een tamelijk oppervlakkige in zijn nek en twee op zijn rug. De wond in zijn nek heelt netjes, maar bij een van de twee op zijn rug lijkt zich ondanks het schoonhouden een abces te ontwikkelen. Er zit een bult waar het in eerste instantie een gat was. Moet ik daar opnieuw mee naar de DA?
Timberpoes is -blijkbaar- tijdens een van zijn mini-wandelingetjes buiten gebeten door een andere kat of door een kleine hond. Hij mag nu dus per direct ook niet meer de voordeur uit en alleen nog maar in de achtertuin. Daar kan hij niet uit, want hij kan op zijn ouwe dag (hij is 15) niet meer over de schutting klimmen. Hij is het er zelf helemaal niet mee eens en gaat af en toe zachtjes zitten klagen bij de voordeur. Met heel veel soebatten krijgen we hem dan wel de achterdeur uit, gaat hij daar nog aan wennen? Zijn 'zachtjes klagen' alarmeert namelijk steeds het complete beestenspul, want Timber is heilig.
De wonden schoonmaken (hij zit uiteraard ook op pijnstilling en antibiotica) doe ik dus ook achter gesloten deuren, want dat is al een hele toestand zonder dat de rest er met de neus bovenop staat. Hij heeft drie bijtwonden, een tamelijk oppervlakkige in zijn nek en twee op zijn rug. De wond in zijn nek heelt netjes, maar bij een van de twee op zijn rug lijkt zich ondanks het schoonhouden een abces te ontwikkelen. Er zit een bult waar het in eerste instantie een gat was. Moet ik daar opnieuw mee naar de DA?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Timber (kat) gebeten
Zit er nog een korst op?Hanneke2 schreef:Er zit een bult waar het in eerste instantie een gat was. Moet ik daar opnieuw mee naar de DA?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Katten en abcessen.....Dat zijn dingen die je goed in de gaten moet houden. Onze vroegere kater had er regelmatig een. Kat van de buren is twee jaar en daar hebben ze al regelmatig mee bij de da gezeten ivm abcessen.
Zou eens goed voelen of er een bol ontstaat onder de bijtwond.
Zou eens goed voelen of er een bol ontstaat onder de bijtwond.
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Hij zit al aan de antibiotica, maar bijtwonden houd je het best nog even open zodat eventuele troep er uit kan. Ik zou dus ook proberen of je de bult zelf open kan maken. Als het niet lukt dan zou ik wel naar de dierenarts gaan, abcessen kunnen akelig snel heel groot worden, zelfs met antibiotica 

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
Met betrekking tot wennen aan niet meer vrij naar buiten kunnen ligt geheel aan de kat. Ik hoef er bij een van mijn katten niet mee aan te komen, die sproeit heel mijn huis onder. Mijn andere 2 katten worden hooguit heel chagrijnig.

- Hanneke2
- Zeer actief
Vanochtend tijdens het schoonmaken kon ik een stukje korst weghalen dus nu is het in elk geval weer open. Er komt nog steeds een hoop troep uit. Maar als het er met een paar dagen niet beter uitziet denk ik dat we inderdaad maar even terug moeten naar de DA.Luna87 schreef:Hij zit al aan de antibiotica, maar bijtwonden houd je het best nog even open zodat eventuele troep er uit kan. Ik zou dus ook proberen of je de bult zelf open kan maken. Als het niet lukt dan zou ik wel naar de dierenarts gaan, abcessen kunnen akelig snel heel groot worden, zelfs met antibiotica
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
betadine met een beetje water opzuigen in een spuitje en dat in de wond spuiten, zo ontsmet je het en spoel je het schoon. wond als het kan wel open laten.
ellen
ellen
- Feather__
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Oh nee
Wat rot!
Dat abces zou ik wel even in de gaten houden, bijtwonden van een kat zijn echt heel erg rot
Het wennen.. Je weet dat ik twee straatkatjes heb, wel nog jong (bijna 2 en bijna 1) maar ze accepteren de ren prima hier. Ze zitten dus gewoon veilig in de tuin en kunnen niet bij vreemde katten en andere dingen in de buitenwereld.
Dus ik denk dat je het nog wel kan laten wennen hoor!
De vrouw die mijn katten heeft gered heeft heel veel kolonies die ze voert en waar ze huisjes voor zoekt. De meeste katten wennen prima aan het leven in huis/tuin terwijl ze al jaren gewend zijn zichzelf echt te redden op straat.
Dat abces zou ik wel even in de gaten houden, bijtwonden van een kat zijn echt heel erg rot
Het wennen.. Je weet dat ik twee straatkatjes heb, wel nog jong (bijna 2 en bijna 1) maar ze accepteren de ren prima hier. Ze zitten dus gewoon veilig in de tuin en kunnen niet bij vreemde katten en andere dingen in de buitenwereld.
Dus ik denk dat je het nog wel kan laten wennen hoor!
De vrouw die mijn katten heeft gered heeft heel veel kolonies die ze voert en waar ze huisjes voor zoekt. De meeste katten wennen prima aan het leven in huis/tuin terwijl ze al jaren gewend zijn zichzelf echt te redden op straat.

-
teckeltoos
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
korstjes met veel lauw water eraf weken en als de kat het toelaat voorzichtig de pus eruit drukken en goed spoelen.