Maar ik heb het hier goed naar mijn zin hoor
Dikwijls zie ik dat elders mijn gemaakte afbeelding nog aangehaald wordt, blijkbaar heeft men er toch iets aan.
Daarom wilde ik de afbeelding (met bijbehorend idee waarom ik dat gemaakt heb) ook hier plaatsen zodat iemand er misschien nog iets aan heeft. Alle beetjes helpen!
Betreffende afbeelding:

Idee erachter destijds:
De oudste (kind) heb ik hier door middel van de 'agressie ladder' erg goed duidelijk kunnen maken wat de hond(en) wel/niet fijn vind.
Hij vraagt regelmatig als de hond bij hem komt voor een aai welke 'kleur' de hond is. Als ik groen zeg gaat hij rustig door. Als kind wat te druk is en hond geeft een tongel (bijvoorbeeld) zeg ik geel. Kind stopt dan.
Door middel van de kleuren werkt het bij ons erg goed. Omdat de oudste het associeert met iets uit de dagelijkse praktijk en auto's: een stoplicht.
Het oudste kind heeft moeite met sensitief zijn, zich inleven in een ander, en vooruit kijken (gedrag heeft gevolg). Omdat auto's hem erg interesseren hebben we dat op deze manier kunnen vertalen naar de honden.
Nu ben ik op zoek naar een eenvoudige kinderlijke versie van de agressieladder die ik op de deur kan hangen als reminder.
Link naar topic destijds:
http://www.hondenpage.com/hondenforum/2 ... en-nl-.php
Evaluatie:
In deze situatie werkt het top!!
Er is veel wederzijds begrip en ik heb de rust om alles te kunnen sturen. Kind en hond zijn inmiddels 2 handen en 2 pootjes op 1 buik!!
Edit: de afbeeldingen van de hondjes geleend van de website van:
Www.huishonden.nl