Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Op Fonq had ik gisteren een voederton besteld. Nu komt ie net binnen, veel te klein
Ook wel beetje suf van mij...
In Spike zijn zak voer zit 13 kilo. Had ton voor 15 liter besteld
Maar nu kijk ik nog even wat er nog meer aan tonnen is. Wat is nu handiger deze http://www.fonq.nl/product/curver-voede ... 5-l/83348/
of deze http://www.fonq.nl/product/curver-silho ... 5-l/87421/
Met een van 35 liter zou het wel groot genoeg moeten zijn, of toch groter kopen voor als hij op een gegeven moment toch op ander voer overgaat wat in grotere zakken te krijgen is. Wat zouden jullie doen?
Qua formaat maakt het me niet uit, in bijkeuken is ruimte genoeg.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Ik heb zo'n grote witte emmer met deksel voor een paar euro bij Hornbach gehaald. Volgens mij is die 40 liter? Daar past een zak brokken van 15 kilo in.
bestaan er eigenlijk voertonnnen waarbij de bodem omhoog komt als de ton leger wordt. Lijkt me ideaal, dan hoef je niet zo ver die ton in te duiken. Zou dmv iets van een veer best te doen moeten zijn. Zelfde principe als de papierla in een printer.
Nou. Moest even lachen om het idee.
Ik zie moeilijkheden. Papier gaat niet tussen de kieren onderin de lade zitten, gruis van brok wel.
Dan zou ik eerder een soort graansilo in t klein maken
Paisley schreef: Nou. Moest even lachen om het idee.
Ik zie moeilijkheden. Papier gaat niet tussen de kieren onderin de lade zitten, gruis van brok wel.
nog handiger juist! Dan valt het gruis in een soort afval lade!
Sas schreef:bestaan er eigenlijk voertonnnen waarbij de bodem omhoog komt als de ton leger wordt. Lijkt me ideaal, dan hoef je niet zo ver die ton in te duiken. Zou dmv iets van een veer best te doen moeten zijn. Zelfde principe als de papierla in een printer.
Het zou mij dan gebeuren dat, zodra ik het deksel open doe, alle brokken op me afgetorpedeerd worden. Laat mij maar lekker in die voerton graaien hoor
M@scha schreef:ik heb ooit een gratis gekregen van royal canin volgens mij. daar paste precies zo'n zak van 14kg proplan in
Hier ook gratis. Gevraagd of winkel misschien nog een voerton had. Hadden ze
Lemuria schreef:
Sas schreef:bestaan er eigenlijk voertonnnen waarbij de bodem omhoog komt als de ton leger wordt. Lijkt me ideaal, dan hoef je niet zo ver die ton in te duiken. Zou dmv iets van een veer best te doen moeten zijn. Zelfde principe als de papierla in een printer.
Het zou mij dan gebeuren dat, zodra ik het deksel open doe, alle brokken op me afgetorpedeerd worden. Laat mij maar lekker in die voerton graaien hoor
Ik zou geheid zonder komen te zitten Beginnende stand echoput is voor mij weer teken dat ik voer moet aanschaffen
Paisley schreef: Nou. Moest even lachen om het idee.
nog handiger juist! Dan valt het gruis in een soort afval lade!
beste idee van Nederland?
Ik mag toch hopen dat de gemiddelde hondenbezitter wel fit genoeg is om een keer te bukken
daar gaat het niet om. Vind het eigenlijk zeker ivm het gruis best een handig idee. Of bijv een dubbele bodem met gaatjes, waar dus al het gruis doorheen valt in een opvanglade.
Gisteren zag ik deze bij Ikea http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/70255899/
Makkelijk stapelbaar, zo'n klepje aan de voorkant waar je makkelijk met een voerschep in kan. Ik wil ze voor paardenvoer gaan gebruiken.
Hier een gewone plastic bak van de xenos die je dichtklikt. Staat lekker op een plank in de stellingkast, hoef ik ook niet steeds te bukken. En laatste gruis gooi ik nu ook gewoon weg. Een ton vind ik iets voor in stal, niet in mijn huis haha. En bij Xenos meerdere platic bakken, dus nog meer hondenspullen opruimen (hersenwerk, riemen, dekentjes). Allemaal lekker opgeruimd.
gyanty schreef:Hier een gewone plastic bak van de xenos die je dichtklikt. Staat lekker op een plank in de stellingkast, hoef ik ook niet steeds te bukken. En laatste gruis gooi ik nu ook gewoon weg. Een ton vind ik iets voor in stal, niet in mijn huis haha. En bij Xenos meerdere platic bakken, dus nog meer hondenspullen opruimen (hersenwerk, riemen, dekentjes). Allemaal lekker opgeruimd.