Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tweede dilatatie?
Moderator: moderatorteam
-
kooi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief
- Aantal honden: 1
Tweede dilatatie?
Zit hier te wachten op een buurman wiens auto ik mag lenen, die van mij is mt zoon mee.
Denk dat Jorla weer een dilatatie heeft. d.a. weet dat ik eraan kom. Dringend duimen gevraagd...
Denk dat Jorla weer een dilatatie heeft. d.a. weet dat ik eraan kom. Dringend duimen gevraagd...
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
- Aantal honden: 2
Re: Tweede dilatatie?
- wolvster
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
- Contacteer:
- Ramiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): borderterrier
- Contacteer:
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
- Tineke
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Bah naar, ik duim mee voor je meisje.

De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.
https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
-
nomo
- Zeer actief
Hè bah, duimen draaien!
-
Lemuria
Ik duim ook mee 
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Duimen draaien!
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Duimduimduim.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Lieske_1977
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Lunatic
- Erelid
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
Roemeense mix - Aantal honden: 2
Oh bah! Duimen draaien 
Je weet niet hoe sterk je bent tot het moment dat sterk zijn de enige keuze is die je hebt!
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
He bah, hoe is het nu inmiddels?

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Jakkes, het duurt wel erg lang nu.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
kooi
- Zeer actief
Okay, het was dus geen dilatatie.
Ze had wel wat koorts, hijgde en sidderde en stond een beetje krom. Kon niet gaan zitten of liggen. Ze liep ook raar, met stijve poten. Dus verder onderzoek en dierenarts vond een pijnplek achter op haar rug. Ze heeft een prik gehad tegen de pijn en Tramadol mee naar huis. Ze is nog een poos onrustig geweest en wilde maar niet gaan liggen. Uiteindelijk is ze out gegaan en ik ook. Ik weet niet wie er harder beefde zij of ik. Ik had me voorgenomen dat ze bij een herhaalde dilatatie op korte termijn, van mij zou mogen gaan. Sta je daar te bedenken dat je misschien binnen een paar minuten afscheid gaat nemen. En dan de paniek in haar ogen..
Alles bij elkaar vond de d.a. dit eigenlijk ook wel zorgelijk. Zou misschien een hernia kunnen zijn. En dan is de uitkomst waarschijnlijk evenmin gunstig. Mijn eerste berner is daar uiteindelijk aan overleden. Kijken wat de dag van morgen brengt. Die duimen hebben we nog wel even nodig denk ik. Maar voor zover bedankt!
Ze had wel wat koorts, hijgde en sidderde en stond een beetje krom. Kon niet gaan zitten of liggen. Ze liep ook raar, met stijve poten. Dus verder onderzoek en dierenarts vond een pijnplek achter op haar rug. Ze heeft een prik gehad tegen de pijn en Tramadol mee naar huis. Ze is nog een poos onrustig geweest en wilde maar niet gaan liggen. Uiteindelijk is ze out gegaan en ik ook. Ik weet niet wie er harder beefde zij of ik. Ik had me voorgenomen dat ze bij een herhaalde dilatatie op korte termijn, van mij zou mogen gaan. Sta je daar te bedenken dat je misschien binnen een paar minuten afscheid gaat nemen. En dan de paniek in haar ogen..
Alles bij elkaar vond de d.a. dit eigenlijk ook wel zorgelijk. Zou misschien een hernia kunnen zijn. En dan is de uitkomst waarschijnlijk evenmin gunstig. Mijn eerste berner is daar uiteindelijk aan overleden. Kijken wat de dag van morgen brengt. Die duimen hebben we nog wel even nodig denk ik. Maar voor zover bedankt!
-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
Hoe is de nacht gegaan??
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Gisteren niet gereageerd, maar ook ik ben benieuwd hoe het nu met Jorla is.
-
kooi
- Zeer actief
Lief dat jullie ernaar vragen.
Toen ik vanmorgen beneden kwam zag het ernaar uit dat ze weer helemaal in orde was. Ze beweegt weer soepel. Dan is het volgens mij geen acute hernia. Gebaseerd op mijn eerdere ervaring met hernia en spondylose bij twee eerdere huisdieren, denk ik dan eerder aan spondylose: dat er een zenuw tijdelijk vast geklemd zat, door het schuren van het extra kraakbeen, of dat het een chronische hernia is, maar die laat niet meteen zo'n heftige pijnreactie zien.
Maar toch ondanks dat de pijn weg lijkt is ze allesbehalve zichzelf. Daarstraks ging de deurbel die ik negeerde omdat ik aan de telefoon zat. Vervolgens klopte die persoon op het raam. Normaal slaat ze aan van de bel en wordt ze hysterisch als er op het raam geklopt wordt, maar ze reageerde niet.
Net zat ik een appeltje te eten en dan zit ze normaal kwijlend naast me, maar ze ligt op een afstand lusteloos naar me te kijken. En geen reactie toen ik het schoteltje met het klokhuis wegzette.
Dacht even dat het de Tramadol was, gisteravond heeft ze om half één nog een half tablet gehad. Vandaag dus nog helemaal niets.
Zou de sufheid zolang kunnen aanhouden?
sinds ik in Rotterdam woon, de laatste vier jaar, heb ik met grote regelmaat met spoed naar een d.a. gemoeten met haar, om een reeks verschillende redenen. Nu dus dit weer. Maar iedere keer komt ze er weer bovenop. Ik hoop dat dat nu ook weer het geval is.
Maar een vraagje, wat zouden jullie doen, wel of niet een nieuwe Tramadol geven? Ze geeft geen pijn aan en eigenlijk wil ik graag weten of haar gedrag een reactie is op de pijnstilling van gisteren, of dat ze gewoon echt helemaal niet lekker in haar vel zit.
Toen ik vanmorgen beneden kwam zag het ernaar uit dat ze weer helemaal in orde was. Ze beweegt weer soepel. Dan is het volgens mij geen acute hernia. Gebaseerd op mijn eerdere ervaring met hernia en spondylose bij twee eerdere huisdieren, denk ik dan eerder aan spondylose: dat er een zenuw tijdelijk vast geklemd zat, door het schuren van het extra kraakbeen, of dat het een chronische hernia is, maar die laat niet meteen zo'n heftige pijnreactie zien.
Maar toch ondanks dat de pijn weg lijkt is ze allesbehalve zichzelf. Daarstraks ging de deurbel die ik negeerde omdat ik aan de telefoon zat. Vervolgens klopte die persoon op het raam. Normaal slaat ze aan van de bel en wordt ze hysterisch als er op het raam geklopt wordt, maar ze reageerde niet.
Net zat ik een appeltje te eten en dan zit ze normaal kwijlend naast me, maar ze ligt op een afstand lusteloos naar me te kijken. En geen reactie toen ik het schoteltje met het klokhuis wegzette.
Dacht even dat het de Tramadol was, gisteravond heeft ze om half één nog een half tablet gehad. Vandaag dus nog helemaal niets.
Zou de sufheid zolang kunnen aanhouden?
sinds ik in Rotterdam woon, de laatste vier jaar, heb ik met grote regelmaat met spoed naar een d.a. gemoeten met haar, om een reeks verschillende redenen. Nu dus dit weer. Maar iedere keer komt ze er weer bovenop. Ik hoop dat dat nu ook weer het geval is.
Maar een vraagje, wat zouden jullie doen, wel of niet een nieuwe Tramadol geven? Ze geeft geen pijn aan en eigenlijk wil ik graag weten of haar gedrag een reactie is op de pijnstilling van gisteren, of dat ze gewoon echt helemaal niet lekker in haar vel zit.
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Mijn dierenarts is zelf niet zo voor tramadol. Zijn hond wordt er ziek van.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Ik zou even overleggen met de dierenarts. Dat ontzettend duffe zou de Tramadol kunnen zijn. Misschien tegen de pijn beter een NSAID gebruiken? Of kan dat niet vanwege haar overige gezondheidsproblemen? (sorry ik weet even niet meer wat Jorla ook alweer precies allemaal mankeert)
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Feather__
- Zeer actief
Ik weet niet of je hond het mag maar als Snoopy last van zijn nekhernia heeft geven wij hem rimadyl. Dit is ook onstekingsremmend (als ik het goed zeg) en dat helpt goed tegen de pijn.

-
kooi
- Zeer actief
Vandaag gaat het aanzienlijk beter met haar. Ze bedelt weer om aandacht en lekkers. Laat geen pijn zien. Wel slaapt ze erg veel, maar dat hoort bij haar leeftijd denk ik...
Ik heb haar geen tramadol meer gegeven. Ik heb nog metacamtabletten. Als het terugkomt overleg ik met de d.a. of ze die mag..
Ik heb haar geen tramadol meer gegeven. Ik heb nog metacamtabletten. Als het terugkomt overleg ik met de d.a. of ze die mag..