Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ok, ik kan dit ook aan de fokker vragen, maar ik vraag het me NU af en de fokker zie ik pas volgende week weer
Ik ben benieuwd... Bij de fokker krijgen de pups uiteindelijk KVV. Hier wil ik de pup graag KVV afgewisseld met brok geven. Voor Lou vind ik dit erg handig en hij stelt zelf de afwisseling ook wel op prijs. Maar is het wel slim om bij de pup ook af te wisselen? Of kan ik beter een periode enkel KVV geven?
Triss is opgegroeid met KVV bij de fokker . Ik voer nu kvv en brokjes. Kvv is de wel de hoofd maaltijd maar vind het zelf ook prettig om er ook brok bij te geven.
Elco kreeg bij de fokker al kvv, geperste brok en krokante brok. Hij was dus aan alles gewend. En nog krijgt hij alles door elkaar, al is z'n hoofdvoer barf en kvv.
Hier ook combi, de vorige enkel op barf/kvv opgegroeid, maar een combinatie vind ik toch makkelijker. En ze zijn beide gewoon volwassen opgegroeid zonder hinder
Het gaat mij echt om de eerste weken, of je dan gelijk kunt beginnen met afwisselen.
Ik ben er wel uit wat ik wil voeren en we zien vanzelf wel of de hond het daar goed op doet. Voor Lou werkt dit in elk geval het beste.
Hilde schreef:Ik zou ook alleen kvv geven, wel zeker een complete.
Nou ik zou afwisselen zeker niet blindstaren op compleet van 1 merk. Xygan heeft 6 verschillende merken gehad en daarin diverse varianten compleet maar ook enkelvoudig. Hij krijgt en kreeg geen enkele dag 2x hetzelfde merk...
Het kan wel, maar ik zou er wel rekening mee houden dat ze die brokken waarschijnlijk niet met smaak zal eten als ze KVV gewend is. Ik heb de pups zowel KVV als brok gegeven omdat ik voorstander ben van KVV maar wist dat tenminste één gezin geen mogelijkheid heeft om dat te voeren. Ik merkte in het nest al dat ze de brokken lang niet zo interessant vinden als KVV, en ook bij hun nieuwe eigenaren draaide het er uiteindelijk op uit dat iedereen (behalve degene die geen keus had) maar KVV is gaan voeren omdat de hond dat gewoon veel beter at.
Maeve schreef:Het kan wel, maar ik zou er wel rekening mee houden dat ze die brokken waarschijnlijk niet met smaak zal eten als ze KVV gewend is.
Dat zou geen probleem zijn, dan krijgt ze KVV. Ik vind brok zelf leuker en praktischer om te geven, maar uiteindelijk moet de hond het wel met smaak eten natuurlijk. Lou heeft graag de afwisseling (en doet het slecht op alleen KVV), wie weet de pup ook.