Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Stinkende urine

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Stinkende urine

Ongelezen bericht door mirriejj »

Semmie heeft sinds een tijdje dat zijn urine echt heel erg stinkt. Een hele tijd terug begon hij ook met markeren in huis en toen is dit eigenlijk begonnen. Meteen een plasje opgevangen en naar de DA gebracht om het op een blaasontsteking te controleren, maar niets aan de hand volgens de DA.

Nu had ik in eerste instantie het idee dat het zo stonk, omdat hij niet geweldig kan richten :hmmm: En zijn buikhaar onder zeikt, maar mijn andere reu doet dit ook regelmatig en daar ruik je niets van. :denken:

Ik heb de neiging om hem even helemaal te laten onderzoeken incl bloedonderzoek, maar wat is dan handig om in dit geval te controleren? En zou dit ook andere oorzaken kunnen hebben?

Edit: Semmie krijgt smorgens KVV te eten en savonds purizonbrokjes. Tussendoor krijgt hij alleen gedroogde snacks.
mirriejj
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie, kruising, middenslag keeshond
Aantal honden: 3

Re: Stinkende urine

Ongelezen bericht door mirriejj »

Heavy schreef:Drinkt hij veel? Misschien kan je proberen hem wat meer te laten drinken ( karnemelk bijvoorbeeld) en dan kijken of het verschil maakt?
Mwauh gewoon normaal denk ik, het is lastig bij te houden omdat hij natuurlijk niet als enige uit de bak drinkt. Maar hij gaat wel geregeld drinken. Maar ik ga eens kijken of hij door de karnemelk wat meer wilt drinken.
Feather__
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Feather__ »

Ik zou even een onderzoekje van het bloed doen. Meestal is dat van alles maar ik zou voornamelijk de nieren laten checken.
Hopelijk is het niks maar dan weet je dat in ieder geval zeker!
Afbeelding
Ramiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): borderterrier
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Ramiek »

Zijn er loopse teven in de buurt? Toen Caspar nog zijn ballen had rook zijn urine dan veel sterker
groetjes van Annemiek

Afbeelding
*Rana 23-7-2015
http://www.ramiek.nl
sternentänzerin
Zeer actief

Ongelezen bericht door sternentänzerin »

Wij zijn twee jaar bezig geweest om onze reu met argusogen in de gaten te houden wat die urine betreft.
We zijn er nu achter dat als hij meer markeert, het extremer ruikt en hij meer drinkt er loopse dames zijn in de straat en zijn hormonen waarschijnlijk op hol slaan.

Zijn blaas vergroot dan wel iets (echo) en het creatinine gehalte is verhoogd waardoor hij uiteindelijk dus wel telkens een blaasontsteking heeft en zijn nieren weer een opdoffer krijgen. (blaasontsteking vinden we telkens iets later pas terug omdat het even duurt voordat hij niet meer netjes uitplast en daardoor de ontsteking kan ontstaan)

Na lang wikken, wegen, naslag door dierenarts en zijn fysio overwegen we nu toch om hem deze zomer te castreren.

Voor mij is iig duidelijk dat die stinkende urine dus echt verband houdt met zijn hormoonverandering vanwege de loopse teven. Dat hoeft zeker niet bij elke hond te zijn, hier is het ondertussen iig wel duidelijk.
...; We will never surrender Winston Churchill
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Ik dacht ook meteen aan infectie aan de nieren of iets in die geest. Maar dan moet je dat ook aan zijn gewicht merken dat hij wat af valt en niet zichzelf is. Niet te lang mee doorlopen even bloed laten testen of er niet teveel witte bloedlichaampjes in zitten etc.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”