Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Baarmoeder ontsteking na sterilistaie 2 weken geledenen...

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

Baarmoeder ontsteking na sterilistaie 2 weken geledenen...

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Hallo,

2 weken geleden hebben we boa labrador teef van 3 jaar laten steriliseren.
Operatie was goed gegaan baarmoeder zag er rustig uit dus laten zitten.
Ze had AB kuur van 5 dagen mee, maar na 7 dagen begon ze bloed en slijm te verliezen...heb paar dagen aangekeken op advies dienerarts, maar na 10 dagen toch naar laten kijken..
Ze heeft weer ab kuur gekregen van 7 dagen....maar nu bezig met laatste pil en na aantal dagen niks meer van afscheiding gezien te hebben, gister weer een dikke slijm afscheiding helder rood gekleurd..

Vanmorgen bij dierenarts geweest voor echo, baarmoeder is iets wat dikker dan bij operatie....dus weer een kuur meegekregen...

Maar nu mijn vraag..wie heeft zoiets ook eens aam de hand gehad??
Ik maak me echt zorgen dat Boa alsnog onder het mes moet om baarmoeder weg te laten halen.
En voor wie zijn de kosten dan?? ik of fout van dierenarts....ze gaf ook aan dat het kan komen door hechtmateriaal bv....

Boa is er niet ziek van ofzo, is speels eet goed, dus hond heeft er voor zover ik kan zien geen last van.

Wat zouden jullie doen??? wat betreft evt opnieuw onder het mes en kosten???

ik maak me z'n zorgen kan effe niet meer helder denken :oeps: dus graag jullie mening!!!
Neeltje

Re: Baarmoeder ontsteking na sterilistaie 2 weken geledenen.

Ongelezen bericht door Neeltje »

Een complicatie na een operatie, vind ik niet echt een fout van de DA, dat is gewoon het risico van een operatie. Misschien als je het rustig bespreekt met je DA dat de kosten meevallen. Ik zou me meer zorgen maken over mijn hond, dan wat het zou gaan kosten. Bij mijn hond moest de pin die in haar poot was gezet nadat deze was gebroken er ook uit, omdat ze deze ging afstoten. Ik heb gewoon betaald en geen haar op mijn hoofd er aan gedacht om de DA hiervoor aansprakelijk te stellen, dit kan gewoon gebeuren.

Wel balen natuurlijk en sterkte met je hond.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

ruudstofferboa schreef:Hallo,

2 weken geleden hebben we boa labrador teef van 3 jaar laten steriliseren.
Operatie was goed gegaan baarmoeder zag er rustig uit dus laten zitten.
Ze had AB kuur van 5 dagen mee, maar na 7 dagen begon ze bloed en slijm te verliezen...heb paar dagen aangekeken op advies dienerarts, maar na 10 dagen toch naar laten kijken..
Ze heeft weer ab kuur gekregen van 7 dagen....maar nu bezig met laatste pil en na aantal dagen niks meer van afscheiding gezien te hebben, gister weer een dikke slijm afscheiding helder rood gekleurd..

Vanmorgen bij dierenarts geweest voor echo, baarmoeder is iets wat dikker dan bij operatie....dus weer een kuur meegekregen...

Maar nu mijn vraag..wie heeft zoiets ook eens aam de hand gehad??
Ik maak me echt zorgen dat Boa alsnog onder het mes moet om baarmoeder weg te laten halen.
En voor wie zijn de kosten dan?? ik of fout van dierenarts....ze gaf ook aan dat het kan komen door hechtmateriaal bv....

Boa is er niet ziek van ofzo, is speels eet goed, dus hond heeft er voor zover ik kan zien geen last van.

Wat zouden jullie doen??? wat betreft evt opnieuw onder het mes en kosten???

ik maak me z'n zorgen kan effe niet meer helder denken :oeps: dus graag jullie mening!!!
wat maak je je zorgen om de kosten?
Zou mijn zorgen bij de hond hebben, de kosten kom je vast wel uit als je gewoon een normaal gesprek zonder verwijten aangaat met de dierenart.
Ja het is tegenwoordig normaal dat de baarmoeder blijft zitten als deze gewoon rustig toont, dus je dierenarts heeft geheel normaal gehandeld alleen is er een complicatie opgetreden tijdens het herstel, net als dat iedere operatie kans geeft op complicaties. Balen, maar het is nu niet anders.

Hoop dat ze snel opknapt en misschien is onder het mes en er uithalen wel beter dan maar met medicatie bezig te blijven
ruudstofferboa
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador, teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ruudstofferboa »

Natuurlijk gaat alle zorg uit naar mijn hond......en ik kijk het nog een week aan met AB en dan moet het ook klaar zijn!!

Mijn vraag om het geld was eigenlijk.....is de dierenarts enigszins aansprakelijk daar er vanaf het begin onrust en afscheiding is geweest....onhygiënisch operatie handelingen??

Of is de dierenarts niks te verwijten?

Daarnaast zijn de extra kosten wel degelijk ook belangrijk...ik heb het niet zomaar voorzien nog een extra 300 a 400 euro :eek:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

Wat hechtmateriaal te maken heeft met deze ontsteking ontgaat me. :denken:

Mijn DA gaf indertijd aan dat in het begin - na het verwijderen van de eierstokken - het risico op baarmoederontsteking nog niet weg is.
Na verloop van tijd is dat risico wel weg.
Ik denk dat er al iets rommelde zonder dat dat zichtbaar was.
Pure pech.
Kan je de DA volgens mij niet verwijten.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Zamunda
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Zamunda »

ruudstofferboa schreef:Natuurlijk gaat alle zorg uit naar mijn hond......en ik kijk het nog een week aan met AB en dan moet het ook klaar zijn!!

Mijn vraag om het geld was eigenlijk.....is de dierenarts enigszins aansprakelijk daar er vanaf het begin onrust en afscheiding is geweest....onhygiënisch operatie handelingen??

Of is de dierenarts niks te verwijten?

Daarnaast zijn de extra kosten wel degelijk ook belangrijk...ik heb het niet zomaar voorzien nog een extra 300 a 400 euro :eek:
Ten eerste: hoe zou je dat aannemlijk willen gaan maken/bewijzen??? Ten tweede was er dan héél iets anders aan de hand geweest (je dierenarts is namelijk niet ín de baarmoeder geweest dus daar kan deze niet van gaan ontsteken) en waarschijnlijk een stuk ernstiger (denk aan flinke buikvliesontsteking). Wees blij dat dit het niet is en zorg gewoon voor je hond en overleg goed met je dierenarts. Lijkt me stug dat je geen betalingsregeling kunt treffen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”