Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Overmatig drinken en plassen
Moderator: moderatorteam
- miemot
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Overmatig drinken en plassen
Een week of vier geleden met Guus (intussen 9) naar de dierenarts geweest wegens overmatig drinken en plassen (ook binnen, wat echt noooooit gebeurt). Ik had toen op voorhand wat urine opgevangen en uit die test (met zo'n stokdingetje) bleek dat er ergens een ontsteking zat. Omdat al de rest (nieren, lever) negatief tekende, dacht de dierenarts aan een blaasontsteking. Antibiotica-kuur meegekregen en dat sloeg heel snel aan. Sinds vanmorgen is het echter weer hetzelfde verhaal. Bijkomend een dikke knobbel gevoeld achter een van zijn voorpoten, helemaal bovenaan.
Ik ga zo dadelijk uiteraard opnieuw naar de dierenarts, maar iemand die hier ervaring mee heeft? Of er zijn licht op kan laten schijnen. Ik ben er alvast niet gerust in ...
Ik ga zo dadelijk uiteraard opnieuw naar de dierenarts, maar iemand die hier ervaring mee heeft? Of er zijn licht op kan laten schijnen. Ik ben er alvast niet gerust in ...
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Overmatig drinken en plassen
Geen idee
Als de nieren geen problemen laten zien zou het cushing kunnen zijn of nog een heleboel meer.
Ook diabetes zou kunnen.
Bloedonderzoek laten doen?
Als de nieren geen problemen laten zien zou het cushing kunnen zijn of nog een heleboel meer.
Ook diabetes zou kunnen.
Bloedonderzoek laten doen?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Ik zou ook bloed af laten nemen.
Nala heeft er pas ook last van gehad. Die bleek achteraf het door de medicijnen gehad te hebben wat volgens de bijsluiter niet kon. Maar ze is getest op: blaasontsteking, cushing, nierbekkenontsteking en diabetes insipidus. Ook bloed afgenomen voor bloed- en orgaanbeeld. Alles goed.
Ik stopte met medicijnen.
Klaar geen klachten meer.
Succes het kan vele oorzaken hebben.
Nala heeft er pas ook last van gehad. Die bleek achteraf het door de medicijnen gehad te hebben wat volgens de bijsluiter niet kon. Maar ze is getest op: blaasontsteking, cushing, nierbekkenontsteking en diabetes insipidus. Ook bloed afgenomen voor bloed- en orgaanbeeld. Alles goed.
Ik stopte met medicijnen.
Klaar geen klachten meer.
Succes het kan vele oorzaken hebben.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
in de oksel? daar bevind zich amelijk wel een lymfeknoop dan kan het zijn dat die vergroot is en dat je dat voelt, goed dat je het na laat kijken, hoop dat het meevaltmiemot schreef:Bijkomend een dikke knobbel gevoeld achter een van zijn voorpoten, helemaal bovenaan.
- miemot
- Zeer actief
Dierenarts heeft inderdaad bloed getrokken. Hij twijfelde de eerste keer ook al wat aan de diagnose blaasontsteking omdat Guus hele beken plaste en geen drupjes zoals gewoonlijk bij een blaasontsteking.
Heeft toen toch spuitje ab gezet en pilletjes meegegeven en omdat die aansloegen zijn we niet verder gaan zoeken. Het bultje zou van een kwetsuur zijn, op die plek zit niks dat kwaad kan blijkbaar. Hij heeft er wat vocht uit getrokken en dat zag er ok uit (geen idee hoe dat moet uitzien maar volgens hem was het ok, haha). In elk geval, morgen mag ik bellen voor de uitslag van het bloed. Maar. Ik vermoed dat we de boosdoener gevonden hebben intussen. Ik had Frank laatst op pad gestuurd voor pensstaafjes. Nu had mijn immer zuinige echtgenoot in de gaten gekregen dat die uber-gezouten stokjes van godweetwelkprutmerk toch wel een pak goedkoper zijn... En die dus gekocht. Geen stokjes meer gegeven sinds gisterochtend en zowel het plassen als het drinken is weer normaal.
Als er niks uit het bloed blijkt, dan ga ik er vanuit dat het dat was.
Die goedkope staafjes zijn dan wel plots peperduur geworden. Twee dierenarts bezoekjes en een bloedname later.. Haha, man zal het wel afleren zo
Heeft toen toch spuitje ab gezet en pilletjes meegegeven en omdat die aansloegen zijn we niet verder gaan zoeken. Het bultje zou van een kwetsuur zijn, op die plek zit niks dat kwaad kan blijkbaar. Hij heeft er wat vocht uit getrokken en dat zag er ok uit (geen idee hoe dat moet uitzien maar volgens hem was het ok, haha). In elk geval, morgen mag ik bellen voor de uitslag van het bloed. Maar. Ik vermoed dat we de boosdoener gevonden hebben intussen. Ik had Frank laatst op pad gestuurd voor pensstaafjes. Nu had mijn immer zuinige echtgenoot in de gaten gekregen dat die uber-gezouten stokjes van godweetwelkprutmerk toch wel een pak goedkoper zijn... En die dus gekocht. Geen stokjes meer gegeven sinds gisterochtend en zowel het plassen als het drinken is weer normaal.
Die goedkope staafjes zijn dan wel plots peperduur geworden. Twee dierenarts bezoekjes en een bloedname later.. Haha, man zal het wel afleren zo
- ranetje
- Zeer actief
Oh jeemiemot schreef:Dierenarts heeft inderdaad bloed getrokken. Hij twijfelde de eerste keer ook al wat aan de diagnose blaasontsteking omdat Guus hele beken plaste en geen drupjes zoals gewoonlijk bij een blaasontsteking.
Ik hoop dat je daarmee de oplossing hebt gevonden en dat is heel goed mogelijk!
Erg dure stokjes zo
- miemot
- Zeer actief
De uitslag van het bloed was prima! Geen enkele afwijkende waarde. Mijn beetje-oud-al mannetje is dus in topconditie. Het gaan dus die staafjes geweest zijn. Die liggen al lang en breed in de vuilbak intussen 
- ranetje
- Zeer actief
miemot schreef:De uitslag van het bloed was prima! Geen enkele afwijkende waarde. Mijn beetje-oud-al mannetje is dus in topconditie. Het gaan dus die staafjes geweest zijn. Die liggen al lang en breed in de vuilbak intussen
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!