Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

El Perro de Pastor Garafiano

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

abmiS
Zeer actief
Aantal honden: 3

El Perro de Pastor Garafiano

Ongelezen bericht door abmiS »

Ohoohoh :I: ik ben officieel in love !!
Ik heb wel eens vaker "blonde" herders gezien en dan doel ik voornamelijk op blonde langharige hollandse herders *zwijmel*
maar ik wist niet dat er ook daadwerkelijk een echt ras bestond die precies aan mijn ideaalbeeld voldoen ( qua uiterlijk dan tenminste want over het karakter is niet zo heel veel te vinden)

Oh moet er trouwens wel bij zeggen, ze komen ook aardig dicht bij de harzer Fuchs waar ik ook spontaan van begin te kwijlen maar wiens karakter me toch behoorlijk pittig lijkt..

Alleen ik kan dus maar heel minimale informatie vinden over dit mooie ras, het enige dat ik vind is garafiano.nl maar daar staat echt weinig informatie op.
Ik zou zo graag ervaringsverhalen horen en meer weten over fokkers of nog beter zelfs.. herplaatsers ? ik weet van stichting AAI maar toch vind ik niet dat ze heel vaak echt garafianos op hun website hebben staan.

Maar even voor de mensen onder ons die geen idee hebben waar ik het over heb...
Hier wat foto's en het korte stukje info dat ik kon vinden..

Afbeelding
free picture upload

Afbeelding
how to take a screen shot
Afbeelding
pic upload

Afbeelding
free photo hosting

De Garafiano

Het ras werd vooral gebruikt ter verdediging en bewaking van de kudde (Geiten, Cabra Palmera). Moest grote afstanden kunnen afleggen, vandaar dat zijn gang licht en gemakkelijk is om zomin mogelijk energie te verliezen. Ze hebben een groot aanpassingsvermogen en zijn zelfverzekerd en intelligent. Dit ras is een zeer snelle agent en vergt heel wat beweging. Hij is volgzaam en gelijk gestemd. De altijd waakzame Garafiano is gemakkelijk te trainen en maakt naast een goede waakhond, een fijne familie metgezel. Ze kunnen goed overweg met kinderen en andere honden. De Garafiano is een gehoorzame en vriendelijke hond.

Aanvullingen zijn dus méér dan welkom !!
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.
Voor alle mensen die twijfelen, kom je daarmee verder, nee ik betwijfel het.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
Javierrrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Javier: Montero Valdueza
Merlijn: Mastin
Aantal honden: 2

Re: El Perro de Pastor Garafiano

Ongelezen bericht door Javierrrr »

Zou popeye-1, er eentje kunnen zijn? Hij zit in Balkbrug bij dierenopvangkoningen.
http://www.dierenopvangkoningen.nl/inshelters/popeye-1/
DeDiana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar en Spaanse schonen
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door DeDiana »

Ik ken één garafiano (uit Spanje, dus er is niets met 100% zekerheid te zeggen over raszuiverheid) en dat vind ik een fantastische hond. Hij is zoals de rasbeschrijving ook al aangeeft heel gelijkmatig van karakter, het is een kalme, vriendelijke en erg baasgerichte hond. Een hond die niet snel onder de indruk is en met alle andere honden en mensen goed op kan schieten.
Ik vind ze daarnaast ook prachtig!
DeDiana
Zeer actief

Javierrrr schreef:Zou popeye-1, er eentje kunnen zijn? Hij zit in Balkbrug bij dierenopvangkoningen.
Popeye is een stuk kleiner dan een garafiano, maar misschien een kruising garafiano? Ik zie er meer keeshond in, zoals in de omschrijving ook staat.
lucie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door lucie »

ik kwijl even mee :I:
Afbeelding
M@rleen
Zeer actief
Aantal honden: 0
Contacteer:

Ongelezen bericht door M@rleen »

Dat is zeker een mooie hond :I:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Oeh die is best leuk!
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
naomi12
Zeer actief
Mijn ras(sen): bobtail
Spaanse galgo kruising
Spaanse border collie kruising

Ongelezen bericht door naomi12 »

Mooie honden!
joy van mijn vorige stage lijkt er veel op. Vond haar echt een super mooie hond! Wel heel bang helaas.
http://ace-charity.org/zoek_detail.php? ... &soort=dog
Yara
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door Yara »

Die vind ik ook wel gaaf! Mooie ogen.
Afbeelding
abmiS
Zeer actief

DeDiana schreef:Ik ken één garafiano (uit Spanje, dus er is niets met 100% zekerheid te zeggen over raszuiverheid) en dat vind ik een fantastische hond. Hij is zoals de rasbeschrijving ook al aangeeft heel gelijkmatig van karakter, het is een kalme, vriendelijke en erg baasgerichte hond. Een hond die niet snel onder de indruk is en met alle andere honden en mensen goed op kan schieten.

Hmm nouja :P als hij qua uiterlijk en innerlijk op de garafiano lijkt is dat waarschijnlijk de meeste zekerheid die je kunt krijgen.. tenminste denk dat je verder lastig zult kunnen uitvogelen of het nu wel of niet zo is.

ohohoh haha pff dat klinkt allemaal echt als een droomhond :I: woont hij/zij in nederland ?
Mocht ik ooit zo'n beauty tegenkomen op internet en de tijd en ruimte is er voor dan hoef ik geen moment te twijfelen hoor
Voor zij die aan me twijfelen. Twijfel je meer aan mij dan mij, ik betwijfel het.
Eigenlijk weet ik niet wat ik moet op de wereld, maar ik ben er en ik zit alleen te twijfelen.

Eigenlijk weet niemand wat je moet op de wereld, maar je bent er en je moet niet zoveel twijfelen.

- fresku
abmiS
Zeer actief

naomi12 schreef:Mooie honden!
joy van mijn vorige stage lijkt er veel op. Vond haar echt een super mooie hond! Wel heel bang helaas.
http://ace-charity.org/zoek_detail.php? ... &soort=dog
ohoho inderdaad zég ! die lijkt er wel erg veel op vind ik :O wat een mooierd !! wel erg zonde dat ze zo bang is maar ja wat wil je ook.. meestal hebben ze al zoveel meegemaakt :blauwoog:

- fresku
abmiS
Zeer actief

Javierrrr schreef:Zou popeye-1, er eentje kunnen zijn? Hij zit in Balkbrug bij dierenopvangkoningen.

haha ik zie ook wel het een en ander in popeye dat een er ietwat op lijkt maar denk niet dat het er in zit :P ! wel een knapperd hoor.

- fresku
DeDiana
Zeer actief

abmiS schreef:
DeDiana schreef:Ik ken één garafiano (uit Spanje, dus er is niets met 100% zekerheid te zeggen over raszuiverheid) en dat vind ik een fantastische hond. Hij is zoals de rasbeschrijving ook al aangeeft heel gelijkmatig van karakter, het is een kalme, vriendelijke en erg baasgerichte hond. Een hond die niet snel onder de indruk is en met alle andere honden en mensen goed op kan schieten.

Hmm nouja :P als hij qua uiterlijk en innerlijk op de garafiano lijkt is dat waarschijnlijk de meeste zekerheid die je kunt krijgen.. tenminste denk dat je verder lastig zult kunnen uitvogelen of het nu wel of niet zo is.

ohohoh haha pff dat klinkt allemaal echt als een droomhond :I: woont hij/zij in nederland ?
Mocht ik ooit zo'n beauty tegenkomen op internet en de tijd en ruimte is er voor dan hoef ik geen moment te twijfelen hoor
Ja, die garafiano die ik ken, woont in Nederland, omgeving Nijmegen.
Als ik me niet vergis, is het in Spanje al een vrij zeldzaam ras, dus in Nederland zul je ze vast niet vaak tegenkomen.
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Mooie honden! Doen me denken aan de Harzer fuchs
Afbeelding
Jetski
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jetski »

Zo dan! Die is mooi!!
Heb er denk ik nog nooit 1 gezien..
Maar iets in de blik van deze hond op de foto doet mij vermoeden dat ie best pittig kan zijn...
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Paisley schreef:Mooie honden! Doen me denken aan de Harzer fuchs

Mij ook.
Erg mooie hond.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart