Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

En toen voelde ik mij een slechte hondenbezitter :/

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

En toen voelde ik mij een slechte hondenbezitter :/

Ongelezen bericht door Hailfall »

Loki moet vanaf maandag 10 dagen met een hondenuitlaat (die ook honden trainen) mee, wat op zich geen punt is want wij kennen deze mensen en we zijn ook bevriend maar terwijl wij aan het praten waren kwam het zo over alsof wij toch erg slechte hondenbezitter zijn.

Loki heeft erg veel vrijheid bij ons,maar dingen die wij niet mogen bestraffen wij wel alleen zijn er kennelijk wat dingen die wel meer zouden moeten corrigeren zoals het voor ons lopen/zitten zodat hij het eerste contact heeft en alles in de gaten houdt. Ook als hij focust op vogels etc corrigeren wij te laat, alhoewel hij vogels niet jaagt maar dat is ook fout.

Wij geven hem te veel keus met eten, zijn bak staat er altijd en wij wisselen het voer af als de bak leeg is . Als hij het niet wilt dan kan hij gerust een week zonder eten gaan, maar daarna eet hij wel zijn oude eten op. Tussendoor krijgt hij ook vaak snacks van ons.

Kennelijk is dat niet goed en moeten we eigenlijk het eten weghalen als hij na 15 minuten niet eet.. Zo leert hij dat hij afhankelijk is van ons met eten.

En het belangrijkste was wel dat wij niet met Loki moeten spelen na het eten ivm kans op een maagtorsie. Loki komt altijd nadat hij of wij gegeten hebben aan en wil op het bed spelen met zijn speeltjes, beetje worstelen maar dat schijnt te gevaarlijk te zijn.

Nu weet ik zelf dat het niet zo erg is dat laatste maar ik had geen zin om echt te discussiëren erover.

Mijn vriend zei toen de hondenloper weg was al "Nu voel ik mij net alsof ik een slechte eigenaar ben van Loki". Ja zo voelt het wel een beetje :/
Afbeelding
Afbeelding
amelie
Zeer actief

Re: En toen voelde ik mij een slechte hondenbezitter :/

Ongelezen bericht door amelie »

Ben je zelf tevreden met hoe het gaat? Doet Loki dingen die maatschappelijk onaanvaardbaar zijn (bijten, de pan uit flippen, niet-terug-te-roepen-jagen)? Nee? Dan zal het wel meevallen.
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Ik zou het lekker zo laten als je verder geen problemen met hem hebt. Als hij je niet in je klauwen bijt, niet andere mensen bijt, niet over je heen dendert etc, zou ik ze lekker laten lullen.
Afbeelding
Tenmashi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tenmashi »

Als een hond geen overlast veroorzaakt en jij en de hond gelukkig met elkaar zijn is er toch niks aan de hand? Hoe het 'hoort' zal me een reet roesten.
wolvster
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese StabijXFox Terrier, Airedale Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door wolvster »

Eens met mijn voorgangers.
Zolang jullie tevreden zijn met Loki zijn opvoeding is dat toch prima!
Esther12
Zeer actief
Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo

Ongelezen bericht door Esther12 »

Als Loki een makkelijke hond is, kan je er ook los mee omgaan. Ik zie het probleem niet!
Je moet doen waar jullie je prettig bij voelen.
_Jules_
Zeer actief
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door _Jules_ »

Lol nou mijn honden lopen voor mij uit, boeiend.. als ze brokken krijgen ipv vlees staat dat er ook de hele dag. En ik vind mijzelf echt geen slechte eigenaar:p Zijn prima opgevoed. :F:
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Haha, sorry. Soms moet ik ook lachen als bepaalde mensen zeggen "dat ik alles maar goed vind". Voor mijn gevoel zit ik met bepaalde dingen er juist erg bovenop. Daar tegenover staat dat hij inderdaad erg veel mag, in ons huis.
Soms zit ik echt wat verbaasd te kijken naar de persoon die dat zegt. Om dan maar mijn schouders op te halen. Ik weet zelf beter :wink:

Maar als jij/jullie niet tegen problemen aanlopen, of bepaalde dingen niet erg vinden. En niemand anders heeft daar last van, dan zou ik mensen lekker laten kletsen.

Met druk doen na het eten kijk ik overigens ook wel uit, maar het is soms lastig omdat hij na het eten inderdaad aan komt zetten om met mijn vriend te dollen of met mij. Hier dus ook regelmatig "hij heeft net gegeten schat!".

En overdag staan er brokken, die geef ik als eerste maaltijd. Vervolgens zijn de honden alleen thuis en eten het soms wel op, en soms dus niet. Dan staan de bakken dus eigenlijk ook de hele dag gevuld tot hun beschikking :19:
Ik heb daar niet zoveel problemen mee, anders als een hond weigert te eten en alleen wel voor koekjes en worstjes wil gaan :wink:, dan krijgen ze even wat minder eten of haal ik inderdaad de voerbak weg om hetzelfde later weer voor te schotelen. (gaat dan om voer wat er normaliter wel gewoon in ging, voor de duidelijkheid.)
wilma23
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff

Ongelezen bericht door wilma23 »

Ach joh zolang het goed is voor jullie en zoals gezegd loki geen over last is voor andere mensen, dan gewoon lekker laten lullen.
Zolang hij en jullie maar vrolijk zijn en hij goed gezond is dan is het toch goed. Ik weet Niet of je bij een andere hond met deze manier wegkomt maar zolang je je dat newest bent dan us het goed toch?
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

En dan nog iets...dat honden kalm aan zouden moeten doen na het eten vanwege de kans op torsi staat ook al even ter discussie.
Brigitte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Brigitte »

Het is alsof je over Sjon praat :mrgreen: Sjon krijgt altijd een keuze menu dat wil zeggen minimaal 2 bakken met wat verschillend voer, 2 keer per dag en iedere maaltijd krijgt hij wat anders omdat hij anders niet eet, ik kan het gerust voer voor zetten wat ik wil wat hij eet maar dan eet hij gewoon ook een week net zo makkelijk niet en dat wil ik niet. 8 van de 10 keer voer ik hem ook nog :lol1: na het eten wil hij ook echt altijd spelen met Phantom maar dat laat ik niet toe, niet ivm een maagtorsie maar omdat Phantom anders zijn eten uitspuugt.

Overigens hoorde ik ook dat uit een standaard voeren de kans op een maagtorsie ook verhoogd..
Domor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Peruvian Doodle

Ongelezen bericht door Domor »

Loki lijkt me een Jack Russeltje, toch? Die zijn sowieso nauwelijks vatbaar voor maagtorsies. Daarnaast is inderdaad inmiddels uit onderzoek gebleken dat een hond je beter wel kan bewegen na de maaltijd omdat dit minder maagtorsies oplevert, net als van de grond voeren (i.p.v. uit een standaard) en dat de kans op een torsie het grootst is bij een lege maag.
Wolfsblut
Zeer actief

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Laat je niet onzeker maken door dit soort ziekelijke figuren. Ze denken de wijsheid in pacht te hebben. Vaak zijn er meerdere oorzaken aanwezig om tot deze vorm van hoogmoedswaan te komen. Krijgen de laatste decennia trouwens stedds meer mensen last van.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Dat was een gesprek met de hondenuitlater bij wie je op gesprek moest.
Die gekkie laat gewoon honden uit waar bemoeit ze zich mee.
Geloof er geen reet van dat het een vriend/in is anders had ze dit soort dingen toch geweten..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Ytje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzer

Ongelezen bericht door Ytje »

Iedereen heeft een eigen manier zoals het hoort. Zelfde met kinderen toch. Gewoon je eigen gevoel volgen. Niemand kan het perfect doen al moet je inderdaad wel oppassen met spelen na het eten kleinere rassen hebben minder kans op kanteling dan grotere rassen.
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

amelie schreef:Ben je zelf tevreden met hoe het gaat? Doet Loki dingen die maatschappelijk onaanvaardbaar zijn (bijten, de pan uit flippen, niet-terug-te-roepen-jagen)? Nee? Dan zal het wel meevallen.
Zelf denk ik het wel goed gaat, hij luistert gewoon naar ons als wij hem terugroepen en hij jaagt ook niet. Hij heeft wel een plaat voor zijn kop maar wij weten daar mee om te gaan.
Brigitte schreef:Het is alsof je over Sjon praat :mrgreen: Sjon krijgt altijd een keuze menu dat wil zeggen minimaal 2 bakken met wat verschillend voer, 2 keer per dag en iedere maaltijd krijgt hij wat anders omdat hij anders niet eet, ik kan het gerust voer voor zetten wat ik wil wat hij eet maar dan eet hij gewoon ook een week net zo makkelijk niet en dat wil ik niet. 8 van de 10 keer voer ik hem ook nog :lol1: na het eten wil hij ook echt altijd spelen met Phantom maar dat laat ik niet toe, niet ivm een maagtorsie maar omdat Phantom anders zijn eten uitspuugt.

Overigens hoorde ik ook dat uit een standaard voeren de kans op een maagtorsie ook verhoogd..
Dat doe ik dus ook :engel: Ik heb liever dat hij eet dan niet eet want als hij niet eet dan gaat hij gal spugen en is hij misselijk.
Domor schreef:Loki lijkt me een Jack Russeltje, toch? Die zijn sowieso nauwelijks vatbaar voor maagtorsies. Daarnaast is inderdaad inmiddels uit onderzoek gebleken dat een hond je beter wel kan bewegen na de maaltijd omdat dit minder maagtorsies oplevert, net als van de grond voeren (i.p.v. uit een standaard) en dat de kans op een torsie het grootst is bij een lege maag.
Ja hij is een jack russel kruising dat klopt. Hij eet ook van de grond, een standaard hebben wij niet.
Niika88 schreef:Huh, en daar moet je hond nog met mee? Ik had me nog wel 2 keer bedacht...
Normaal gesproken wordt Loki uitgelaten door onze buurvrouw maar die is op vakantie en dit zijn de enige compentente hondenuitlaters in de buurt. Het zijn geen slechte mensen hoor dus daarom gaat Loki toch mee daar.
Afbeelding
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Je moet niks natuurlijk, het gaat erom of jij het wil. Als jij ontevreden bent met hoe het nu gaat zou je de tips kunnen uitproberen. Maar zo niet, waarom zou je je er dan wat van aantrekken?

Dat gedoe rondom voer had ik persoonlijk niet gedaan, bak na een minuut of 10 weg en klaar ermee. Maar het is jouw hond, niet de mijne :wink:
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje

Ongelezen bericht door Shibby »

Zolang jij het prima vindt zoals het gaat, doen jullie het goed.

Shib heeft ook keuze qua eten, als het ff 'moet' voer ik hem nog ook, hij loopt voor me, gaat als eerste de deur door, mag eigenlijk overal met z'n nieuwsgierige neus bij, schooit, likt borden af, ook al eet ik een keer geen kaas op m'n brood pak ik nog de kaas voor Shib, hij ligt op bed en op de bank en als hij iets wil en daarom blafgromt krijgt hij het vaak ook nog.

Maakt mij het uit wat een ander daarvan vindt. Ik vind het prima ;)
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Als Lotje haar bak 's avonds niet leeg eet, laat ik hem ook staan tot de volgende ochtend. Vaak is-ie dan wel leeg of eet ze het meteen 's ochtends. Weet ik wanneer zij honger heeft.

En voor de rest, net wat jij zelf wilt wat je hond wel niet doet. Daar heeft verder niemand iets mee te maken, tenzij je je hond mishandelt.
korthaar
Zeer actief

Ongelezen bericht door korthaar »

Hailfall schreef:Loki heeft erg veel vrijheid bij ons,maar dingen die wij niet mogen bestraffen wij wel alleen zijn er kennelijk wat dingen die wel meer zouden moeten corrigeren zoals het voor ons lopen/zitten zodat hij het eerste contact heeft en alles in de gaten houdt.
Je moet als leider achter je hond lopen.
Bij het Korps Commando Troepen geeft de 1e Luit ook z'n bevelen aan het peleton, wat 100 meter voor hem uit loopt.
Tineke
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tineke »

Ha ha altijd lachen zulke situaties. Wij vertelde laatst hoe Abra toen wij thuiskwamen van vakantie verleden jaar reageerde. Ze ging helemaal over de rooie van blijdschap en de eerste nachten kroop ze tussen ons in en dat we mede door haar reactie, en ze was echt in een goed pension geweest :wink: , moeite hadden om dat weer eens te gaan doen. Dat leverde ons ook wat kritiek op.
Er werd met ogen gerold en geconstateerd dat er duidelijk iets mis was in onze relatie met haar :eek: en dan ben ik zelf ook nog wel zo'n hondenloper :mrgreen: :mrgreen:
Afbeelding
De honden van voorbij, ze blijven in mijn leven
De honden van voorbij ,ik blijf met ze verweven.

https://www.facebook.com/Hondenherplaatsingennl
DesireeB
Zeer actief
Mijn ras(sen): Old English Bulldog & Kruisingen
Contacteer:

Ongelezen bericht door DesireeB »

Ohh ooh, zo te lezen doe ik ook aardig wat verkeerd. En misschien nog wel meer ook. :engel:

Ik denk dat ik ze maar moet herplaatsen want het is duidelijk dat ik een slechte hondenbezitter ben.
Afbeelding
My heart will always wear the pawprints left by you.
Biothane
WashBar
tycha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Smoothies
Contacteer:

Ongelezen bericht door tycha »

Ach ja, wij doen het blijkbaar ook al niet goed. Toen ik vertelde dat Triss zeker in het begin mee gaat naar de slaapkamer 's nachts werd er met ogen gerold, alsof we niet goed bij ons hoofd waren :piew: En Diego mee laten eten van ons Chipolata gebakje, waar hij helemaal wild van werd was ook maar zot! Nee, bij die hondeneigenaar waar we het aan vertelde, waren we helemaal verkeerd bezig. :LOL:
Nou het zijn mijn dieren, en wij doen dat waar we ons zelf goed bij voelen. Dus ik zou me er niet te veel van aantrekken, en zolang er voor jullie geen probleem is het lekker zo laten.
Afbeelding
Groetjes Marja
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Als ze hier gegeten hebben is t eerste wat ze doen: rollen, stukje rennen, nog een keer rollen, ff lopen etc. Alles behalve rustig liggen. Dat komt pas na een half uur tot een uur....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Gimmick
Zeer actief

Ongelezen bericht door Gimmick »

Ach joh... Loki is een hartstikke leuk hondje wat zich prima kan gedragen en geen overlast veroorzaakt.

Gimmick loopt ook niet binnen de lijntjes en Gentle ook niet. Nou en? ik vind het acceptabel en daar gaat het om.

Jij moet met Loki leven en niet je hus.
Have a heart that never hardens, a temper that never tires and a touch that never hurts.
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

En dat is een vriend die dan nu tijdelijk jullie hond uitlaat?
Ik zou alles lekker langs mijn rug af laten glijden en gewoon verder doen zoals je deed. Jullie hond, jullie zorg, jullie verantwoording :ok:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Omega
Zeer actief
Mijn ras(sen): Toller

Ongelezen bericht door Omega »

Pff, waar bemoeien mensen zich mee.. Iets is pas een probleem als je er een probleem van maakt.
Als jullie tevreden zijn met elkaar wat is dan het probleem..

Hier ook een losgeslagen stel, maar ze zijn zichzelf en weten zich te gedragen. Ik merk bij intake gesprekken voor de uitlaatdienst dat mensen zich zo snel excuseren voor hoe ze omgaan met hun hond. Gewoon lekker doen waar je je goed bij voelt.
Bij mij gelden toch andere regels, die vertel ik wel als ik met ze onderweg ben, het onderscheid tussen de baas en mij maken ze toch wel.
Verkooppunt Darf en Tammenga, kvv en snacks, in Terborg: http://www.kompleetversvoerenzo.nl
Manuma
Zeer actief

Ongelezen bericht door Manuma »

Hahaha!

Die ene keer dat ik Loki heb gezien met jullie zagen jullie er alledrie heel gelukkig uit met elkaar. En dat is wat telt!
Ik ben echt een slechte hondenbezitter, ik doe m'n best enzo, maar ze vliegen alle kanten op, ze luisteren voor geen meter en toch zijn we alle vier heel blij met elkaar :D
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Als je hond tevreden is en blij en geen onaanvaardbaar gedrag vertoont, als hij goed gevoed is, maar niet te dik, dan valt het alemaal wel mee hoor :-)
En vwb spelen na het eten: het is een zeer hardnekkig fabeltje dat een hond met een volle maag makkelijk(er) een maagkanteling (torsie) oploopt. Uit onderzoek (kan het linkje even niet vinden) bleek zelfs dat de meeste maagkantelingen met lege maag voorkomen :-). Bovendien is maagkanteling helemaal niet zo veel-voorkomend.

Dus, leg alle 'wijsheden' naast je neer
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Via Inge O is er een tijdje terug een onderzoek geweest, uitgevoerd door haar studenten over maagtorsie.
Lees dat maar eens door :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”