Zat net naar de Graafschap te kijken, en bij een shot zag ik "de boom". En de film speelde gelijk weer af en het werd weer warm om mijn hart.
's Ochtends vroeg. We liepen naar het gebied waar de dames het liefst liepen, achter het Graafschap stadion. Lege velden, maisvelden, moeras, vijvers... alles wat Goldens leuk vinden. Later werd daar een natuurpark gerealiseerd met Hooglanders en hekken. Nog steeds lekker om te lopen. Komen we Lobke en d'r (oudere) baas tegen. Of we wilden uitkijken naar Teun, bruine Lab van zijn dochter. Hij was haar kwijt geraakt.
Nou ja, natuurlijk kijken we naar haar uit! Meestal gingen we op die plek waar we de oude baas zagen het hek door, maar dit keer wilde Saar het rondje andersom doen. Dus eerst een stukje over het weggetje en dan pas het gebied in. En ja hoor, 300 meter verder... precies op de plek waar we een jaar daarvoor nog het gebied ingingen (nu kon dat niet meer vanwege het hek) bleef Saar staan. En ik nog "ja maar schat, dat kan niet meer, nog een stukje verder!".
En ik keek nog eens. Ligt er iets bruins trillend tegen het hek aan. Amper zichtbaar door de dorre bladeren. Teun!
Dus honden op de weg gelaten (blijf!), ik het hek over en Teun aangelijnd met het lijntje van Saar en haar over het hek gezet. En toen met 3 honden (Saar moest dus riemloos naast me lopen) weer richting oude baas. Ook toen er een zwarte station aankwam, en ik dus met 3 honden in de berm moest staan. Maar in de zwarte station zat de oude baas met Lobke, die helemaal blij was de Teun weer terecht was
En uiteraard heeft Saar ook nog op oudjaarsdag op de Rozendaalse hei een vermiste Spaanse pup, Charoef - van forumlid Roeffel - gevonden; helaas kan ik dat verhaal hier niet meer terugvinden
Van Miep heb ik geen memorabele momenten, die voor anderen belangrijk waren. Miep is gewoon Miep haha.