Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Caoimhe blaasproblemen? Overleden...
Moderator: moderatorteam
- maitestar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Caoimhe blaasproblemen? Overleden...
Sinds anderhalve week lopen we met Caoimhe ( 9 jaar en gecastreerd) bij de dierenarts met blaasproblemen.
We zagen haar heel vaak kleine beetjes plassen dus we dachten aan blaasontsteking.
Dus vorige week vrijdag begonnen met antibiotica. Maar op woensdag zagen we nog steeds geen verbetering.
Op donderdag is haar blaas en alles bekeken met echo en is er urine afgenomen voor onderzoek.
Urine zag er goed uit, bevatte alleen kristallen die je na een blaasontsteking ziet.
Dus nog even door met antibiotica en kregen er ook Myocholine bij om de blaas weer goed te helpen samen knijpen.
Maar daar zien we ook geen enkele verbetering mee. Sterker nog, het lijkt wel of ze zieker wordt.
Ze begint veel te drinken, nog steeds heel veel kleine plasjes waar ze lang over doet. Maar inmiddels ook misselijk, overgeven en net niet eens willen eten.
Ik begreep dat ze misselijk van die blaastabletten kunnen worden, dus die geven we nu niet meer.
Op de echo en d.m.v toucheren zijn er geen bijzonderheden gezien of gevoeld.
Uiteraard gaan we morgen weer naar de da.
Maar misschien herkent iemand dit? Het voelt niet goed op de 1 of andere manier.
Zou dit nog een nierprobleem kunnen zijn?
We zagen haar heel vaak kleine beetjes plassen dus we dachten aan blaasontsteking.
Dus vorige week vrijdag begonnen met antibiotica. Maar op woensdag zagen we nog steeds geen verbetering.
Op donderdag is haar blaas en alles bekeken met echo en is er urine afgenomen voor onderzoek.
Urine zag er goed uit, bevatte alleen kristallen die je na een blaasontsteking ziet.
Dus nog even door met antibiotica en kregen er ook Myocholine bij om de blaas weer goed te helpen samen knijpen.
Maar daar zien we ook geen enkele verbetering mee. Sterker nog, het lijkt wel of ze zieker wordt.
Ze begint veel te drinken, nog steeds heel veel kleine plasjes waar ze lang over doet. Maar inmiddels ook misselijk, overgeven en net niet eens willen eten.
Ik begreep dat ze misselijk van die blaastabletten kunnen worden, dus die geven we nu niet meer.
Op de echo en d.m.v toucheren zijn er geen bijzonderheden gezien of gevoeld.
Uiteraard gaan we morgen weer naar de da.
Maar misschien herkent iemand dit? Het voelt niet goed op de 1 of andere manier.
Zou dit nog een nierprobleem kunnen zijn?
Laatst gewijzigd door maitestar op 28 mei 2016 10:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Re: Caoimhe blaasproblemen?
Ik zou ook een bloedonderzoek laten doen.
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja dat waren we inderdaad van plan.
Maar kunnen nierproblemen zo ineens na een blaasontsteking ontstaan?
Tot voor vannacht was ze er verder niet ziek van. Alleen continu aandrang tot plassen, zelfs als er niks meer komt.
Vannacht enorm overgegeven en vanochtend niet willen eten.
Maar kunnen nierproblemen zo ineens na een blaasontsteking ontstaan?
Tot voor vannacht was ze er verder niet ziek van. Alleen continu aandrang tot plassen, zelfs als er niks meer komt.
Vannacht enorm overgegeven en vanochtend niet willen eten.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- ranetje
- Zeer actief
Ja dat kan.
Het kan ook zijn dat ze er een virus bij heeft opgelopen dat niets met de blaasontsteking te maken heeft.
Er waart een maag/darm virus rond dat niet leuk is.
De honden kunnen er goed ziek van zijn.
Of dat zo is bij Caoimhe is de vraag.
Als je het niet vertrouwt toch maar wel even naar de DA.
Als je het gevoel hebt dat er iets niet goed zit kan je heel goed gelijk hebben.
Het kan ook zijn dat ze er een virus bij heeft opgelopen dat niets met de blaasontsteking te maken heeft.
Er waart een maag/darm virus rond dat niet leuk is.
De honden kunnen er goed ziek van zijn.
Of dat zo is bij Caoimhe is de vraag.
Als je het niet vertrouwt toch maar wel even naar de DA.
Als je het gevoel hebt dat er iets niet goed zit kan je heel goed gelijk hebben.
Laatst gewijzigd door ranetje op 16 mei 2016 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ja ik zou ook een bloedonderzoek doen.
Hopelijk valt het mee, beterschap voor haar!
Hopelijk valt het mee, beterschap voor haar!
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou net weer terug van de DA waar in ieder geval bloedonderzoek wordt gedaan nu en weer een echo gemaakt.
1 nier zag er heel afwijkend uit en ook de afvoer naar de blaas ziet er niet goed uit.
Ze vermoedt een tumor maar kan die met de echo niet vinden. Wel zag het gewone weefsel er ook wat raar uit, alsof er wat gaande is. Het was op beeldscherm veel grijzer dan normaal.
Voor nu in ieder geval bloedonderzoek afwachten en vrijdag wordt er een röntgenfoto met contrast gemaakt om te kijken naar o.a de blaas.
Gek genoeg lijkt ze zich vandaag ietsjes beter te voelen.
Dus misschien inderdaad virus waar ze zich rot val voelt, hopen we dan maar....
1 nier zag er heel afwijkend uit en ook de afvoer naar de blaas ziet er niet goed uit.
Ze vermoedt een tumor maar kan die met de echo niet vinden. Wel zag het gewone weefsel er ook wat raar uit, alsof er wat gaande is. Het was op beeldscherm veel grijzer dan normaal.
Voor nu in ieder geval bloedonderzoek afwachten en vrijdag wordt er een röntgenfoto met contrast gemaakt om te kijken naar o.a de blaas.
Gek genoeg lijkt ze zich vandaag ietsjes beter te voelen.
Dus misschien inderdaad virus waar ze zich rot val voelt, hopen we dan maar....
Groetjes,
Wendy
Wendy
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Net gebeld met uitslag van bloedonderzoek... Ureum en creatine veel te hoog 
Als het door een tumor komt is het niet te behandelen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
maitestar schreef:Net gebeld met uitslag van bloedonderzoek... Ureum en creatine veel te hoog
En nu?
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Ben al snel wat aan het zoeken hier op het forum, maar volgens mij is het sowieso al moeilijk te behandelen 
Groetjes,
Wendy
Wendy
- ranetje
- Zeer actief
Die ene nier die er vreemd uitziet .........
Je verhaal laat me nu denken aan een van mijn teckels.
Die had ook een hele vreemde nier die er meer uit zag als een serie "kamertjes met schotten er tussen" vol met vocht.
Af en toe lekte dat vocht kennelijk en dan was hij heel beroerd.
Op het moment dat we ontdekten wat er aan de hand was via de echo werd geadviseerd om de vreemde nier te verwijderen.
Want de andere nier was goed.
Een geval van ruim 16 jaar geleden.
Het is wel zaak om snel in te grijpen als dat nog kan.
Of hetzelfde bij Caoimhe ook het geval is weet ik natuurlijk niet.
Sterkte met je beslissing over wat verder te doen.
Je verhaal laat me nu denken aan een van mijn teckels.
Die had ook een hele vreemde nier die er meer uit zag als een serie "kamertjes met schotten er tussen" vol met vocht.
Af en toe lekte dat vocht kennelijk en dan was hij heel beroerd.
Op het moment dat we ontdekten wat er aan de hand was via de echo werd geadviseerd om de vreemde nier te verwijderen.
Want de andere nier was goed.
Een geval van ruim 16 jaar geleden.
Het is wel zaak om snel in te grijpen als dat nog kan.
Of hetzelfde bij Caoimhe ook het geval is weet ik natuurlijk niet.
Sterkte met je beslissing over wat verder te doen.
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vind het maar een lastig verhaal en misschien hou ik me nu vast aan de goede dingen die ik zie om naar niet aan een eventuele slechte uitkomst te denken...
Maar ze eet weer, geeft niet meer over en de 1e plas die ze doet is een stuk groter. Ook lijkt ze wat vrolijker en komt in ieder geval weer kijken als er iemand binnen komt.
Wel moet ze vaak plassen en tijdens 1 rondje gaat ze nog steeds heel vaak zitten terwijl er niks meer komt. De ene nacht hoeft ze er niet uit, maar zoals vannacht moest ik haar 2 x naar buiten laten en later had ze nog geplast op de kranten die ik voor de zekerheid heb liggen.
Ergens heb ik het idee dat het blaasmedicijn de boel verergert heeft. Dat ze misschien al heel lang 1 slechte nier heeft, maar dat de andere hierdoor nu een klap heeft gekregen.
Misschien morgen toch ook maar weer bloedonderzoek om te kijken naar de waardes.
Maar als er een tumor zit heeft het alsnog allemaal geen zin
Pfff klote-zooi...
Maar ze eet weer, geeft niet meer over en de 1e plas die ze doet is een stuk groter. Ook lijkt ze wat vrolijker en komt in ieder geval weer kijken als er iemand binnen komt.
Wel moet ze vaak plassen en tijdens 1 rondje gaat ze nog steeds heel vaak zitten terwijl er niks meer komt. De ene nacht hoeft ze er niet uit, maar zoals vannacht moest ik haar 2 x naar buiten laten en later had ze nog geplast op de kranten die ik voor de zekerheid heb liggen.
Ergens heb ik het idee dat het blaasmedicijn de boel verergert heeft. Dat ze misschien al heel lang 1 slechte nier heeft, maar dat de andere hierdoor nu een klap heeft gekregen.
Misschien morgen toch ook maar weer bloedonderzoek om te kijken naar de waardes.
Maar als er een tumor zit heeft het alsnog allemaal geen zin
Pfff klote-zooi...
Groetjes,
Wendy
Wendy
- ranetje
- Zeer actief
Waarom zou het blaas medicijn de boel verergerd hebben?
Je zit nu zo te piekeren dat het wel handig zou zijn voor jou als je weet wat er aan de hand is en of (en hoe dan) daar iets mee te doen is.
Dus met de DA overleggen?
Voor nu is er geen haast dus je kunt de zaken rustig op een rijtje zetten
Je zit nu zo te piekeren dat het wel handig zou zijn voor jou als je weet wat er aan de hand is en of (en hoe dan) daar iets mee te doen is.
Dus met de DA overleggen?
Voor nu is er geen haast dus je kunt de zaken rustig op een rijtje zetten
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Morgen is in ieder geval de foto met contrast, hopelijk krijgen we dan meer antwoorden.
En uiteraard ga ik dan verder overleggen en wil ik nog een bloedonderzoek
Maar de meeste medicijnen hebben natuurlijk bijwerkingen, dus ik ga even uitzoeken of deze misschien nadelig kan zijn bij nierproblemen.
Want voor het medicijn was ze absoluut niet ziek, behalve het plassen. En sinds het medicijn is ze ineens bergafwaarts gegaan.
Zondag gelijk gestopt en we zien dat ze nu langzaam weer opknapt.
En uiteraard ga ik dan verder overleggen en wil ik nog een bloedonderzoek
Maar de meeste medicijnen hebben natuurlijk bijwerkingen, dus ik ga even uitzoeken of deze misschien nadelig kan zijn bij nierproblemen.
Want voor het medicijn was ze absoluut niet ziek, behalve het plassen. En sinds het medicijn is ze ineens bergafwaarts gegaan.
Zondag gelijk gestopt en we zien dat ze nu langzaam weer opknapt.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- ranetje
- Zeer actief
Succes morgen 
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik weet er niets vanaf maar hoop dat je morgen snel duidelijk hebt en dat het natuurlijk positief nieuws is.
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou de uitslag is binnen en is beetje dubbel...Mijn gevoel zat aan alle kanten goed, qua nieren en qua blaas.
De ene nier doet het gelukkig gewoon, de waardes zijn inmiddels helemaal normaal. Wat het getriggerd heeft zullen we nooit weten, de antibiotica, het blaasmedicijn of de combinatie. Maar boeit ook niet, een acute beslissing is nu gelukkig niet nodig.
Helaas was er op de foto wel veel reactie om de blaas heen te zien. Helaas dus geen tumor die te verwijderen is... Maar kwaadaardig is het wel.
Dus voor nu van haar genieten zolang ze het goed doet. Dat kan een paar weken of maanden zijn. We weten natuurlijk niet hoe lang dit proces al gaande is.
Dus misschien een tip voor sommige: accuut nierfalen kan door ogenschijnlijke onschuldige medicijnen komen.
Luister vooral naar je gevoel.
De ene nier doet het gelukkig gewoon, de waardes zijn inmiddels helemaal normaal. Wat het getriggerd heeft zullen we nooit weten, de antibiotica, het blaasmedicijn of de combinatie. Maar boeit ook niet, een acute beslissing is nu gelukkig niet nodig.
Helaas was er op de foto wel veel reactie om de blaas heen te zien. Helaas dus geen tumor die te verwijderen is... Maar kwaadaardig is het wel.
Dus voor nu van haar genieten zolang ze het goed doet. Dat kan een paar weken of maanden zijn. We weten natuurlijk niet hoe lang dit proces al gaande is.
Dus misschien een tip voor sommige: accuut nierfalen kan door ogenschijnlijke onschuldige medicijnen komen.
Groetjes,
Wendy
Wendy
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Wat een vervelende uitslag. Niet waar je op hoopte.
Hopelijk kun je nog lang van je snorhaar genieten.
Hopelijk kun je nog lang van je snorhaar genieten.
- ranetje
- Zeer actief
Veel reactie die geen tumor is maar wel kwaadaardig?maitestar schreef:Nou de uitslag is binnen en is beetje dubbel...Mijn gevoel zat aan alle kanten goed, qua nieren en qua blaas.
Ben toch benieuwd wat ze dan hebben gezien en hoe ze tot de beslissing zijn gekomen dat het kwaadaardig is.
Heeft het een naam?
Niets ten nadele van je DA hoor, maar deze uitspraak brengt me tot piekeren over hoe of wat, het maakt me nieuwsgierig.
Die "reactie om de blaas" heeft misschien ook effect op de medicatie die ze heeft gehad?
Of is het een reactie op die medicatie?
In ieder geval kan je voorlopig nog flink van je hondje genieten
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik bedoel eigenlijk dat het niet mooi 1 massa is die te verwijderen is.
Ik heb de foto's gezien en het is wijd verspreid en zit helemaal om de blaashals heen.
Ik denk niet dat ze het heel lang volhoudt, maar we gaan het zien.
Ik heb de foto's gezien en het is wijd verspreid en zit helemaal om de blaashals heen.
Ik denk niet dat ze het heel lang volhoudt, maar we gaan het zien.
Groetjes,
Wendy
Wendy
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Wat een zorgen.
Sterkte.
Sterkte.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
Re: Caoimhe blaasproblemen? Overleden...
Sterkte.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
-
Izzie_Anneke
- Zeer actief
Och germ. Sterkte ermee 
-
nomo
- Zeer actief
Heel veel sterkte 
- maitestar
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik had nog steeds hoop dat wat wij gezien hadden toch iets van een reactie was op medicijnen ofzo. Maar dat was tegen beter weten in hopen, ik had het zelf immers gezien en het was eigenlijk overduidelijk...
Helaas is ze deze week zo hard achteruit gegaan, maar Bryan zat op Ameland met school
Dus die kwam gister erg rot thuis, heeft nog een uurtje in tranen met haar kunnen knuffelen.
En toen kwam de dierenarts al.
Dappere Caitlin is overal bij geweest, heeft haar na het spuitje toegedekt en geknuffeld
En nu is het raar stil in huis. Josh is er nog wel, maar die slaapt met zijn 13,5 jaar vooral.
Van hem roepen we al 2 jaar dat we niet weten hoe lang hij het nog volhoudt, maar hij heeft dus de beide (jongere) dames overleefd. Het leven kan raar lopen...
Helaas is ze deze week zo hard achteruit gegaan, maar Bryan zat op Ameland met school
Dus die kwam gister erg rot thuis, heeft nog een uurtje in tranen met haar kunnen knuffelen.
En toen kwam de dierenarts al.
Dappere Caitlin is overal bij geweest, heeft haar na het spuitje toegedekt en geknuffeld
En nu is het raar stil in huis. Josh is er nog wel, maar die slaapt met zijn 13,5 jaar vooral.
Van hem roepen we al 2 jaar dat we niet weten hoe lang hij het nog volhoudt, maar hij heeft dus de beide (jongere) dames overleefd. Het leven kan raar lopen...
Groetjes,
Wendy
Wendy
- dagmar88
- Zeer actief
Gelukkig hebben jullie binnenkort een beetje afleiding.
- Yeufke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezer
Heel veel sterkte. 
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
Ach las net van Jip en nu dit.
Wat dubbel allemaal
Sterkte met jullie verlies
Wat dubbel allemaal
Sterkte met jullie verlies
Fenneke en Baloe

- Barnsley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden retrievers
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
ach wat triest, sterkte