Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

schijnzwanger

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

boemel
Vaste gebruiker

schijnzwanger

Ongelezen bericht door boemel »

Inmiddels is het hondje 4 weken in huis. De eerste weken liet ik haar veel met rust en leek dit ook nodig te hebben. Veel slapen en daartussen veel wandelen. Echter dit veranderde niet en het viel me op dat ze erg veel aan het likken is. Tussendoor het asiel gebeld en er werd gedacht aan ws. stress. Nog twee weken later vond ik het welletjes mede doordat ze nauwelijks nog wilde eten.
Vanmorgen naar het asiel geweest waar de dierenarts deze morgen was. Het blijkt dus schijnzwanger te zijn. Ik kende de symptomen dus niet want dit had ik nog niet eerder meegemaakt. Er werd een middel tegen schijnzwangerschap voorgeschreven. Verder kreeg ik het advies om de speeltjes tijdelijk op te ruimen. Ik kreeg van het asiel verschillende soorten voer mee. Ik dacht dat ze me aan het uitproberen was omdat ze wel lekkers wilt en niet laat liggen. Thuis gekomen heb ik gelijk de bak gevuld en heeft ze gelukkig weer gegeten.
Ik vind de nazorg van het asiel uit echt top. :ok:
Hoe is het met mensen met ervaringen over schijnzwangerschap en is dit te voorkomen?
Neeltje

Re: schijnzwanger

Ongelezen bericht door Neeltje »

Nee, schijnzwangerschap is niet te voorkomen, gewoon goed in de gaten na de loopsheid en inderdaad speeltjes weg en goed bezighouden.
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

schijndracht is een heel natuurlijk proces wat iedere teef doorloopt alleen niet iedere teef toont het even duidelijk zichtbaar
boemel
Vaste gebruiker

Dit is met de vorige hond nooit aan het handje geweest. Ik vind het wel moeilijk. Gisteren heeft ze met weliswaar hulp twee maal gegeten. Vandaag nog helemaal niets.
Ze is in een maand ruim een kilo afgevallen. Dat is veel voor zo'n hondje.
boemel
Vaste gebruiker

bedankt voor de tip, Boutje.
Het eten weghalen heb ik gisteravond maar gedaan omdat ze niet at. Het zorgde ervoor dat ze vanmorgen met hulp tenminste weer at.
Het valt me wel op dat ze momenteel minder likt wat me positief lijkt. Verder is ze binnen nog lusteloos. Buiten is het een heel ander hondje.
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

veel slapen en likken = schijnzwanger? Dat is wel een bijzondere conclusie vind ik :) Is ze pas gecastreerd? Als ze intact is zou ik eerder aan een baarmoederontsteking denken eigenlijk
boemel
Vaste gebruiker

Het is niet mijn diagnose maar van de dierenarts.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”