Bij haar vorige baasjes, liep zij weinig en kreeg zij teveel te eten. Dat maakt na 3 jaar, een hele hele dikke lab.
Bij mij gekomen, geen/amper meer koek en heel goed letten op het eten. Het lopen opbouwen en conditie krijgen. Was zij eerst na een kwartier lopen kapot, loopt zij nu een wandeling van 10km mee en rent zij met de groep honden mee.
Haar conditie is énorm vooruit gegaan. Het afvallen ging dan ook hartstikke goed! Zij is in de eerste 6 weken 1.8 kg afgevallen! Daarna ging het langzamer en inmiddels zitten wij op 2.6 kg ( 2 weken geleden gewogen) die zij kwijt is. Vanochtend gewogen.. Geen gram meer afgevallen.
Ik heb hier niet zo veel ervaring mee, dus ik denk ik ga hier even tips vragen. Uiteraard, wanneer het echt niet meer wilt lukken vraag ik tips aan mijn dierenarts. Maar hier zijn veel kenners, dus ik dacht ik gooi een balletje op.
Ook heeft zij héél veel vel. Daardoor vind ik het best lastig om te zien, wanneer zij op gewicht zou zijn. Want die "kwabben" hangen voorop, waardoor zij sowieso dikker lijkt. Als je haar vel op haar rug pakt, kan je dan met gemak 20cm omhoog tillen. Zoveel vel heeft zij dus.
Inmiddels heeft zij wel echt wat spieropbouw en een taille en kun je haar ribben voelen ( nog niet zien). Ik denk dat er dus nog wel een kilo of 3 af moet, maar ik weet niet zo goed meer hoe..
Dit was toen zij net bij mij was:

Hier na 1.8 kg afgevallen:

Nu ( na 2.6 kg)