Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantieadres gezocht

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Vakantieadres gezocht

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Wie heeft er een leuke tip waar we terecht kunnen met 2 pubers en onze hond? Liefst Belgie, Frankrijk Vogezen of ergens daar tussenin. Pubers moeten wat leeftijdgenoten kunnen treffen (disco niet nodig) zwembad wel fijn. Er moet ook met de racefiets goed gefietst kunnen worden, heuvels/bergen dus niet erg.
Een huisje of een stacaravan. Wel graag op een camping in verband met vertier kinderen. Wie heeft er een tip?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Vakantieadres gezocht

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Wij hebben ooit met een fietsvakantie op een camping gestaan bij Spa. Polleur, als ik het goed heb. Waren aardig wat jongelui, zwembad. En volgens mij stonden we naast mensen met een hond
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Ik weet niet hoe streng het is maar in veel landen gelden regels voor honden van bepaalde rassen en alles wat daar op lijkt. In Frankrijk is dat ook zo. Dat zou ik eerst even nakijken.
Afbeelding
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Fotogravinnetje schreef:Wij hebben ooit met een fietsvakantie op een camping gestaan bij Spa. Polleur, als ik het goed heb. Waren aardig wat jongelui, zwembad. En volgens mij stonden we naast mensen met een hond
Ja, daar is het leuk maar zijn we twee jaar geleden al geweest! Je mag daar inderdaad je hond meenemen.
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Bumper69
Zeer actief

Hylos schreef:Ik weet niet hoe streng het is maar in veel landen gelden regels voor honden van bepaalde rassen en alles wat daar op lijkt. In Frankrijk is dat ook zo. Dat zou ik eerst even nakijken.
Daar gaan we ons ook even op richten!
Fotogravinnetje
Technisch beheer
Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
Contacteer:

Ongelezen bericht door Fotogravinnetje »

Zelfde fietsvakantie hebben we ook op drielandenpunt Duitsland-België-Luxemburg gestaan. Bij Ouren. Maar van die camping heb ik vrijwel niets gezien, dus geen idee hoe het is voor jongelui en of er honden toegestaan zijn.

[offtopic]Op die camping zaten we tegenover een gezin. Ze zongen wat liedjes, maar kwamen niet altijd uit de tekst, dus zongen wij vanuit ons tentje mee. Of we gingen in canon. Vonden ze zo leuk, dat ze ons bij hen uitgenodigd hebben. Konden we meteen op stoelen zitten, want die hadden we zelf niet mee (alleen maar lastig op de fiets ;) ). Warme chocolademelk erbij. En dan maar eens praten over waar iedereen vandaan kwam. Wij kwamen uit Zuid-Limburg. Ja, maar dat horen we niet aan jullie. Nee, we zijn een half jaar geleden vanuit Pijnacker verhuisd. Kwam de aap uit de mouw: dit gezin was ruim een jaar ervoor vanuit Pijnacker naar Maastricht verhuisd. We vertelden elkaar ons oude adres, waarop m'n zusje meteen reageert: AVRO-bode! Klopte helemaal. M'n zusje heeft dus regelmatig de AVRO-bode bij hen in de brievenbus gegooid. Na nog wat praten bleken deze mensen een nicht van m'n vader vrij goed te kennen. Kleine wereld ;)[/offtopic]
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door M@scha »

Bumper69 schreef:
Hylos schreef:Ik weet niet hoe streng het is maar in veel landen gelden regels voor honden van bepaalde rassen en alles wat daar op lijkt. In Frankrijk is dat ook zo. Dat zou ik eerst even nakijken.

Heul belangrijk!
Verbod bepaalde hondenrassen
DogsIncluded en de Franse ambassade ontvangen nog steeds veel vragen over honden die wij ′stoere′ honden noemen. Anderen noemen het gevaarlijke rassen. Het gaat er bij deze vragen vaak om welke rassen nu wel en en niet verboden zijn, hoe streng de Fransen zijn en waar en hoe er gecontroleerd wordt.

Simpel gezegd komt het hier op neer:

Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.

Let op: American Staffordshire terriërs die zijn ingeschreven bij het Amerikaanse stamboek zijn verboden, omdat dit stamboek niet erkend is door de Fédération Cynologique Internationale (FCI)
Afbeelding
Bumper69
Zeer actief

M@scha schreef:
Bumper69 schreef:

Heul belangrijk!
DogsIncluded en de Franse ambassade ontvangen nog steeds veel vragen over honden die wij ′stoere′ honden noemen. Anderen noemen het gevaarlijke rassen. Het gaat er bij deze vragen vaak om welke rassen nu wel en en niet verboden zijn, hoe streng de Fransen zijn en waar en hoe er gecontroleerd wordt.

Honden die geen door de FCI erkende stamboom hebben en die qua lichaamsbouw lijken op de rassen Staffordshire terrier, American Staffordshire terrier (“pit bulls”), Mastiff en Tosa zijn verboden. Ook pitbulls, kruisingen met pitbulls, Boerboels, en kruisingen van Engelse Staffordshires, kruisingen American Staffordshire Terriers, kruisingen Mastiff en kruisingen Tosa zijn verboden.

Let op: American Staffordshire terriërs die zijn ingeschreven bij het Amerikaanse stamboek zijn verboden, omdat dit stamboek niet erkend is door de Fédération Cynologique Internationale (FCI)
Lijkt onze hond hierop dan?? Geldt dat in Belgie en Duitsland niet?
Fabiola17
Zeer actief
Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Fabiola17 »

Je ging toch ook een DNA test doen. Misschien kun je met de uitslag nog iets, zeker als er niets van die "verboden" rassen in blijkt te zitten.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
Bumper69
Zeer actief

De test in onderweg inderdaad. Die wachten we maar even af en kijken intussen verder voor een vakantieadres..
Hylos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hylos »

Denk niet dat je iets met die uitslag kunt wat dat betreft. Ik vind het een prachtige hond, maar als Xavi zwart met bruin en wat groter was.. leken ze toch wel erg op elkaar. :mrgreen:
Ik zou het risico niet willen lopen, althans wat Frankrijk betreft. Belgie kan gewoon en Duitsland ook maar dan moet je hem een muilkorf omdoen.
Afbeelding
Afbeelding
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Bumper69 schreef:
M@scha schreef: Heul belangrijk!

Een Tosa:

Afbeelding

Als ik zo kijk, zou ik het zo een kruising daarvan kunnen vinden, en denk dat de politie minder kieskeuring zal zijn. Dus zou daar zeer voorzichtig mee zijn.
Bumper69
Zeer actief

Hmmm, dat zou inderdaad heel goed iets van in kunnen zitten...
We gaan naar Belgie hebben we inmiddels besloten. Nog iemand een idee voor leuke camping waar je huisje of caravan kan huren?
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

Bumper69 schreef:
Ik vind van wel :wink:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie

Ongelezen bericht door Paisley »

Naar Frankrijk lijkt me geen enkel probleem, ik weet dat men er met pittbuls er gewoon heen gingen en zette dan in t paspoort dat t een boxer x lab was.
Van dr rassen die er zijn, lijkt Spike toch wel erg veel op een rottweiler en die is in Frankrijk gewoon toegestaan. Sterker nog - je ziet ze er aardig veel ook, een veelal zonder stamboom.
Afbeelding
aletta
Actief
Mijn ras(sen): grote witte kees

Ongelezen bericht door aletta »

wij zijn vorig jaar op camping L' eau Rouge in Stavelot geweest. Veel honden op de camping, veel jeugd. Zwembad is niet echt groot en simpel. Mijn pubers vonden het zeker OK.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”