Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Accepteren

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Accepteren

Ongelezen bericht door teckeltoos »

Ik moet echt leren accepteren dat Sarah nooit meer helemaal de Sarah van vroeger wordt.
In een langzame stap schommelt ze met de kont, in draf mankt ze met de rechter achterpoot.
Die rechter achterpoot blijft wat problematisch.
Ze verstapt zich er vaak mee.
De katten van de buren worden met haar konijnehipjesgalop toch nog wel stoer weggejaagd.
Staart gaat dan wel weer fier omhoog.
Toch kan het balletje haar niet bekoren

Ik moet dat alles leren accepteren.
Buiten dat ze nog genezende is van de hernia is het ook gewoon een oud besje met gebrekjes die bij het ouder worden horen.
Er valt nog veel te veel van haar te genieten om me onnodig druk te maken.

Maar dat valt niet mee :pffff:
Drazic
Zeer actief
Mijn ras(sen): griffon belge,griffon bruxellois,GriffonxPatterdale
Aantal honden: 3

Re: Accepteren

Ongelezen bericht door Drazic »

Ik heb ook moeite met het ouder worden van Bigboy.
Je ziet gewoon veranderingen die je liever niet ziet.
Ik merk gewoon dat het voor Bigboy heel moeilijk is nu met de verhuizing helemaal volgen kan hij het niet meer.
Word daardoor heel aanhankelijk en blijft heel dicht bij mij in de buurt.

Als hij een dag naar mijn ouders moet dan is hij 's avonds helemaal uitgeput.
Terwijl Bros het helemaal geweldig vind dat het hier in huis steeds kaler word, vind Bigboy het allemaal maar eng en word daardoor onzeker.
Hij staat soms midden in de woonkamer voor zich uit te staren en een beetje wiebelig op zijn poten.
Maar 's morgens als ik het eten klaarmaak is hij echt weer een jonge hond.
Kwispelen en rondjes draaien :cheer: eten :cheer: eten :cheer: eten :cheer:

Moeilijk is het zeker maar ook deze fase heeft wel zijn charme :I: :I: :I:
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

Helaas, helaas, helaas leven ze gewoon niet lang genoeg :ugh:
Heel belangrijk om elk moment van ze te genieten :ok: :I:
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

mijn ziel en zaligheid zou ik gegeven hebben om mijn jan oud te zien worden, mijn ouwe krakkemikkige gina nog een paar jaar bij me te mogen houden en mijn rietje nog een paar fijne jaren te mogen geven.

sarah is er nog, ik zou mijn zegeningen maar tellen als ik jou was!
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kooi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatmadelief

Ongelezen bericht door kooi »

Het afscheid komt in kleine stukjes....dat valt niet mee. Gelukkig weten ze zelf van niets. :cry:
teckeltoos
Zeer actief

renee-uk schreef:mijn ziel en zaligheid zou ik gegeven hebben om mijn jan oud te zien worden, mijn ouwe krakkemikkige gina nog een paar jaar bij me te mogen houden en mijn rietje nog een paar fijne jaren te mogen geven.

teckeltoos schreef:Er valt nog veel te veel van haar te genieten om me onnodig druk te maken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

teckeltoos schreef:
renee-uk schreef:mijn ziel en zaligheid zou ik gegeven hebben om mijn jan oud te zien worden, mijn ouwe krakkemikkige gina nog een paar jaar bij me te mogen houden en mijn rietje nog een paar fijne jaren te mogen geven.

teckeltoos schreef:Er valt nog veel te veel van haar te genieten om me onnodig druk te maken.
teckeltoos schreef:Maar dat valt niet mee :pffff:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
teckeltoos
Zeer actief

renee-uk schreef:
teckeltoos schreef:

Wat wil jij nou eigenlijk ?!

Het is voor mij ook voor het eerst dat ik een hond oud krijg.
Mijn eerste teckel is doodgereden door een werknemer op het parkeerterrein van Peter zijn bedrijf
de tweede is verdronken
de derde is vergiftigd door de buren die (de toen nog zwaar giftige) slakkenkorrels in onze tuin had gestrooid.
Dus ik mijn portie ook wel gehad wat betreft te vroeg afscheid te moeten nemen.
Sarah IS mijn zegening.

Gaat nu de negeer modus aanzetten
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

teckeltoos schreef:Het is voor mij ook voor het eerst dat ik een hond oud krijg.
Mijn eerste teckel is doodgereden door een werknemer op het parkeerterrein van Peter zijn bedrijf
de tweede is verdronken
de derde is vergiftigd door de buren die (de toen nog zwaar giftige) slakkenkorrels in onze tuin had gestrooid.
Sarah IS mijn zegening.
Dan krijg je voor het eerst te maken met het feit dat oude honden, net als oude mensen, niet meer alles kunnen wat ze als jonge hond wel konden :wink:
Dat vind je moeilijk ...........

Bekijk het eens anders?
Het is je deze keer gegund om lang van je hondje te genieten en deze veranderingen te mogen waarnemen.
Te leren hoe het is als een hond ouder wordt en de spieren en botjes niet meer zo gemakkelijk meegeven.
Inclusief het vaak wat zachtmoediger worden van oude honden (behalve waar het katten betreft :lol1: ). :I:
Er valt nog veel te veel van haar te genieten om me onnodig druk te maken.
Nou dan :ok:
:J:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
mosquito1980
Zeer actief
Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder

Ongelezen bericht door mosquito1980 »

En die oudjes zitten vol verrassingen :cheer:
Alex, 11 jaar, vind ik oud worden, ging gisteren in eens weer met m'n sokken vandoor dat heeft hij al een dik jaar niet meer gedaan :jump1: Probleem daarna was dat Vusi de sok over nam........ RIP sok :roos:
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Precies, heel herkenbaar voor iedereen die een hond heeft moeten afgeven die niet oud heeft mogen worden.
teckeltoos
Zeer actief

mosquito1980 schreef:En die oudjes zitten vol verrassingen :cheer:
Alex, 11 jaar, vind ik oud worden, ging gisteren in eens weer met m'n sokken vandoor dat heeft hij al een dik jaar niet meer gedaan :jump1: Probleem daarna was dat Vusi de sok over nam........ RIP sok :roos:
oei. Waar jij woont ga je niet even naar de zeeman voor nieuwe sokken

dat wordt Afbeelding
JBK

Ongelezen bericht door JBK »

teckeltoos schreef:
renee-uk schreef:
teckeltoos schreef:

Wat wil jij nou eigenlijk ?!

Het is voor mij ook voor het eerst dat ik een hond oud krijg.
de tweede is verdronken
Sarah IS mijn zegening.

Gaat nu de negeer modus aanzetten
Dat ze zo'n mooie leeftijd bereikt is een zegening. Maar die kwaaltjes gun je ze niet.
Zouden ze maar gewoon gezond oud worden en opeens het batterijtje leeg.

Sterkte voor Sarah dat ze ermee leert leven en sterkte voor jou voor het accepteren.
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Miranda »

LongFields schreef:
Precies, heel herkenbaar voor iedereen die een hond heeft moeten afgeven die niet oud heeft mogen worden.
Ja, maar ik herken de bitter-zoete gevoelens over een ouder wordende hond ook wel.
Al overheerst bij mij de vertedering.
Het 'ach gut, de ouwe lul' gevoel :I:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door blondie »

Miranda schreef:
LongFields schreef:
Ja, maar ik herken de bitter-zoete gevoelens over een ouder wordende hond ook wel.
Al overheerst bij mij de vertedering.
Het 'ach gut, de ouwe lul' gevoel :I:
Dat overmoedige soms ja, in mijn geval deed Finn soms dingen die zijn lichaam helemaal niet meer aankonden. Sprong Bluf ineens op een hoge laadwagen, hoppa zie ik Finn ineens ook een aanloop nemen.
Hij kon helemaal niet meer hoog springen :schrik: ik was er dus net op tijd bij om hem op te vangen :mrgreen:
En dan inderdaad die kop van hem op die momenten :I:
Maar ik kon dan wel weer janken als hij zijn evenwicht verloor en van een hellinkje rolde of omdat het veld wat hobbelig was en hij een paar keer dus omviel, dat zijn de bitterzoete momenten. Dan zie je daadwerkelijk dat het einde nadert.

Accepteren en helpen daar waar kan, het ze wat makkelijker maken en dingen verzinnen die leuk zijn en die ze nog kunnen.
Daar denk ik zelf nog aan terug, mijn huis vol met antislip matten zodat hij makkelijker op kon staan etc. een ander verklaarde je voor gek. Maar goed, die beseften niet hoe sterk de band is met je maatje.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”