Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
baarmoeder ontsteking.
Moderator: moderatorteam
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
baarmoeder ontsteking.
Heb nog nooit een hond met baarmoeder ontsteking gehad maar nu dus wel , de vieze gele drab kwam eruit dus aan de 2 x per dag 1 tablet kuur synulox. Maandag avond heeft ze haar eerste tablet gehad maar wanneer moet de uitvloeiing minder en schoner worden.?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
ruudstofferboa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): labrador, teckel
- Aantal honden: 2
Re: baarmoeder ontsteking.
persoonlijk heb ik het nog nooit over zien gaan met antibiotica....ik zou gelijk laten steriliseren...zeker als ze er nog niet ziek van is.....
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
de enige BMO die ik meegemaakt heb was een gesloten dus durf niks te zeggen over hoe snel je verbetering moet zien
Hier was ze behandeld met Azilin en AB en is het helemaal goed gekomen zonder operatie
Hier was ze behandeld met Azilin en AB en is het helemaal goed gekomen zonder operatie
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Klinkt hoopgevend.crutz schreef:de enige BMO die ik meegemaakt heb was een gesloten dus durf niks te zeggen over hoe snel je verbetering moet zien
Is wel van donker geel naar wat lichter en doorzichtiger gegaan ,geen koorts en goed eten en normaal drinken .
Kuur is voor 7 dagen dus dat zal dan wel lukken hoop ik.

-
boxergek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxers...
- Aantal honden: 2
Is van Nicky al meer dan 9 jaar geleden, Dus ik kan me niet meer herinneren hoe lang dat geduurd heeft.
Ze heeft toen wel 2 kuurtjes nodig gehad, voordat het echt over was.
Maar het kan dus wel.
Ze heeft toen wel 2 kuurtjes nodig gehad, voordat het echt over was.
Maar het kan dus wel.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
bouvierpoedel schreef:Klinkt hoopgevend.crutz schreef:de enige BMO die ik meegemaakt heb was een gesloten dus durf niks te zeggen over hoe snel je verbetering moet zien
Is wel van donker geel naar wat lichter en doorzichtiger gegaan ,geen koorts en goed eten en normaal drinken .
Geen Azilin er bij gehad? Wat ik begreep van mijn DA inmiddels redelijk standaard om de rotzooi er zo snel mogelijk uit te krijgen. AB is dan "extra" en ondersteunend
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Azijn .? Hoe.?crutz schreef:bouvierpoedel schreef:Klinkt hoopgevend.crutz schreef:de enige BMO die ik meegemaakt heb was een gesloten dus durf niks te zeggen over hoe snel je verbetering moet zien
Geen Azilin er bij gehad? Wat ik begreep van mijn DA inmiddels redelijk standaard om de rotzooi er zo snel mogelijk uit te krijgen. AB is dan "extra" en ondersteunend
Nee alleen AB Synulox.

-
Desi&Bibi
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Paar jaar bij een dierenarts gewerkt maar ondanks Alizin/AB nog nooit gezien dat het overging zonder operatie. Soms herstelde het even maar tegen de volgende loopsheid weer ellende...
Er zit zoveel pus dan in de baarmoeder. Daar kan een AB kuur weinig tegen....
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Bij mijn DA hebben ze er wel succes mee zelfs teven die daarna nog meerdere nesten hebben gehad. Mijn teef overigens ook. Inmiddels is ze wel gesteriliseerd.Desi&Bibi schreef:Paar jaar bij een dierenarts gewerkt maar ondanks Alizin/AB nog nooit gezien dat het overging zonder operatie. Soms herstelde het even maar tegen de volgende loopsheid weer ellende...
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Azilin wordt ook wel gegeven om een ongewenste dracht na echo af te breken. Maakt de baarmoeder leeg. Geen fijn middel maar wat ik ervaren heb zeer functioneel. Moet 2x gegeven worden. Zijn vrij prijzige injecties.bouvierpoedel schreef:Azijn .? Hoe.?crutz schreef:bouvierpoedel schreef:Klinkt hoopgevend.crutz schreef:de enige BMO die ik meegemaakt heb was een gesloten dus durf niks te zeggen over hoe snel je verbetering moet zien
Nee alleen AB Synulox.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Hier net zo, en ik heb niet dezelfde dierenarts.crutz schreef:Bij mijn DA hebben ze er wel succes mee zelfs teven die daarna nog meerdere nesten hebben gehad. Mijn teef overigens ook. Inmiddels is ze wel gesteriliseerd.Desi&Bibi schreef:Paar jaar bij een dierenarts gewerkt maar ondanks Alizin/AB nog nooit gezien dat het overging zonder operatie. Soms herstelde het even maar tegen de volgende loopsheid weer ellende...
Sjefke is destijds met een gesloten BMO ook op deze manier behandeld waardoor de BMO gewoon over is gegaan, ik heb haar daarna in de hormonaal rustige periode wel alsnog laten castreren.