Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc
Eerst mag Gollum naar de trimmer. Naarmate ze ouder word krijgt ze steeds meer een drama vacht, de ondervacht lijkt wel vilt op sommige plekken. Zelfs op haar poten en die zijn zowat niet te kammen. Ook haar nagels worden geknipt zodat ik kan zien tot hoever ik kan knippen, ze slijten niet zo goed meer sinds Gol artrose heeft.
Ik ben benieuwd! Het is een lieve vrouw die meerdere honden die ik ken getrimd heeft. Ik durf het wel aan
En als het bevalt mag Mika ook als haar haren weer wat aangegroeid zijn
Laatst gewijzigd door Gollum op 01 mei 2016 11:20, 2 keer totaal gewijzigd.
Wat trouwens wel erg leuk is, ik stop steeds Gollums onderwol in het vogelhuisje wat hier in de tuin hangt. Gister zag ik een heel mooi vogeltje driftig plukken uitzoeken en meenemen. Een paar plukjes waren denk ik niet goed want die liet hij vliegen, daarna vloog hij met een flinke pluk weg naar zijn nestje denk ik.
Zo leuk dat er nu vogeltjes gaan opgroeien op Gollums ondervacht
Gollum schreef:Wat trouwens wel erg leuk is, ik stop steeds Gollums onderwol in het vogelhuisje wat hier in de tuin hangt. Gister zag ik een heel mooi vogeltje driftig plukken uitzoeken en meenemen. Een paar plukjes waren denk ik niet goed want die liet hij vliegen, daarna vloog hij met een flinke pluk weg naar zijn nestje denk ik.
hahaha wie weet maakt ie er wel een klein sm-keldertje mee, weet jij veel
Wel herkenbaar, die enorm dichte ondervacht heeft Pom ook ja. Karel heeft dat een stuk minder, dies wat luchtiger
Gollum schreef:Wat trouwens wel erg leuk is, ik stop steeds Gollums onderwol in het vogelhuisje wat hier in de tuin hangt. Gister zag ik een heel mooi vogeltje driftig plukken uitzoeken en meenemen. Een paar plukjes waren denk ik niet goed want die liet hij vliegen, daarna vloog hij met een flinke pluk weg naar zijn nestje denk ik.
hahaha wie weet maakt ie er wel een klein sm-keldertje mee, weet jij veel
Wel herkenbaar, die enorm dichte ondervacht heeft Pom ook ja. Karel heeft dat een stuk minder, dies wat luchtiger
Dat word dan wel een lekker zacht SM keldertje
Ja bizar he, bij Gol wil ik haar kont niet meer kammen want het doet haar zichtbaar zeer. Met mijn vingers pak ik wel eens een pluk en die moet ik dan echt uit elkaar trekken, dan pas komt de onderwol los.
Ik heb zelf voor Alex een grote plastic borstel (zo een hadden wij vroeger bij de paarden ook) daar borstel ik hem goed mee los, dan heb ik een soort harkje met fijne scherpe puntjes waar ik dan de ondervacht mee uit kam. Alex vindt het heerlijk en er komen altijd een dikke emmer vanaf 2-3 keer per week als hij in de rui is.
mosquito1980 schreef:Welke kammen of borstel gebruik jij op Gol?
Ik heb zelf voor Alex een grote plastic borstel (zo een hadden wij vroeger bij de paarden ook) daar borstel ik hem goed mee los, dan heb ik een soort harkje met fijne scherpe puntjes waar ik dan de ondervacht mee uit kam. Alex vindt het heerlijk en er komen altijd een dikke emmer vanaf 2-3 keer per week als hij in de rui is.
Zo'n roskam? Oh dat is wel een idee. Ik zal ook wel aan de trimster vragen hoe ik het beste Gol kan verzorgen.
Ik gebruik nu een furminator.
Zo'n roskam? Oh dat is wel een idee. Ik zal ook wel aan de trimster vragen hoe ik het beste Gol kan verzorgen.
Even gegoogled op "furminator" dat is dus voor mij "een soort harkje met fijne scherpe puntjes" Die werkt bij Alex super
Even gegoogled op "furminator" dat is dus voor mij "een soort harkje met fijne scherpe puntjes" Die werkt bij Alex super
Bij Gol werkt het ook prima op de 'goede' vacht. Maar op haar billen heeft ze een soort vilt, daar doet het zeer. En door die dikke vacht ontstaan er soms ook hotspots die ik niet direct zie, dat doet natuurlijk ook zeer als ik daaroverheen kam. Ik hoop dat ik door de trimmer de vacht weer beter bij kan houden.
Verhaart jouw Alex ook op zijn poten? Ik vind het zo maf.
bij pom gaat die furminator wel op haar billen, maar op haar rug krijg ik hem er echt niet doorheen. Op haar poten verhaart ze ook wel wat, maar dat doe ik met de hand. Dat zijn echt van die viltige plukjes die je er dan uittrekt idd.
sbientje schreef:bij pom gaat die furminator wel op haar billen, maar op haar rug krijg ik hem er echt niet doorheen. Op haar poten verhaart ze ook wel wat, maar dat doe ik met de hand. Dat zijn echt van die viltige plukjes die je er dan uittrekt idd.
Gollum vind dat potengepluk natuurlijk stom, alleen onder de douche krijg ik het goed voor elkaar. En wat er dan af komt
Ik vind Rani's vacht het makkelijkste. Die heeft gewoon korte prikhaartjes, lastig om uit de bank te krijgen maar meer vachtverzorging dan een flinke kroelbeurt heeft ze niet nodig
sbientje schreef:bij pom gaat die furminator wel op haar billen, maar op haar rug krijg ik hem er echt niet doorheen. Op haar poten verhaart ze ook wel wat, maar dat doe ik met de hand. Dat zijn echt van die viltige plukjes die je er dan uittrekt idd.
Gollum vind dat potengepluk natuurlijk stom, alleen onder de douche krijg ik het goed voor elkaar. En wat er dan af komt
Ik vind Rani's vacht het makkelijkste. Die heeft gewoon korte prikhaartjes, lastig om uit de bank te krijgen maar meer vachtverzorging dan een flinke kroelbeurt heeft ze niet nodig
Pom vindt heel veel stom, maar dan heeft ze toch pech. Je zou haar eens moeten zien als ik haar met de pettowel afdroog! Alsof ze slaag krijgt En met een gewone handdoek vindt ze het heerlijk Vachtverzorging vindt ze overigens niet zo heel erg, wel gezellig. Ik doe het vaak als ze bij me ligt op de bank, even een kwartiertje plukken.
Haha, die kleine haartjes vind ik anders ook niet alles. Charlie heeft langer haar en ik denk dat zijn ondervacht ook langer is. In ieder geval niet zo vreselijk dicht als bij Pom. Als hij in de rui is ligt wel heel het huis vol vlokken haar maar das dan maar even
Gollum vond het wassen stom, ze heeft de hele boel bij elkaar gejankt volgens de trimmer
Wat een trut, hier vind ze dat altijd wel lekker. Nagels knippen en op de tafel staan om droog te blazen vond ze dan weer prima terwijl ze daar normaal een drama van maakt
Er valt niet zoveel te zien eigenlijk maar als ik mijn handen nu door Gollums vacht haal voelt ze heel anders! Er is een kilo wol vanaf gekomen en dat voel je echt!
Ik mag haar niet meer borstelen van de trimmer, 1 keer in de twee maanden wassen is beter.
Gollum schreef:Gollum vond het wassen stom, ze heeft de hele boel bij elkaar gejankt volgens de trimmer
Wat een trut, hier vind ze dat altijd wel lekker. Nagels knippen en op de tafel staan om droog te blazen vond ze dan weer prima terwijl ze daar normaal een drama van maakt
Er valt niet zoveel te zien eigenlijk maar als ik mijn handen nu door Gollums vacht haal voelt ze heel anders! Er is een kilo wol vanaf gekomen en dat voel je echt!
Ik mag haar niet meer borstelen van de trimmer, 1 keer in de twee maanden wassen is beter.
Ik vond het een succes
Goeie trimster heb jij zeg.
Alle kammen de deur en alleen nog maar laten wassen
Fijn is dat hè, een vacht die ontwold, gewassen en doorgeblazen is Als Diem terug is van de trimmer blijf ik aan hem voelen en plukken Het is bijna verslavend, ik zit al weer af te tellen tot hij weer mag.
pioenroos schreef:Fijn is dat hè, een vacht die ontwold, gewassen en doorgeblazen is Als Diem terug is van de trimmer blijf ik aan hem voelen en plukken Het is bijna verslavend, ik zit al weer af te tellen tot hij weer mag.
Nou bizar, zelf heb ik die vacht nog nooit zo gekregen. Vooral die kont vond ik een drama, ik was bijna bang dat het geschoren moest worden. Het voelde zo stug en nu helemaal niet meer!
Gol word er niet goed van dat ik steeds aan haar voel
Goed dat je het hebt laten doen
Het is 1x aangeboden voor mijn oude reu om het te laten doen, ik zat eigenlijk ook een beetje met mijn handen in het haar wat zijn ouder wordende vacht betrof en dacht zo 1, 2, 3 niet aan een goede trimbeurt. Maar ook hij kwam er fantastisch uit met een vacht zo zacht als dons en hij was een paar tinten lichter
blondie schreef:Goed dat je het hebt laten doen
Het is 1x aangeboden voor mijn oude reu om het te laten doen, ik zat eigenlijk ook een beetje met mijn handen in het haar wat zijn ouder wordende vacht betrof en dacht zo 1, 2, 3 niet aan een goede trimbeurt. Maar ook hij kwam er fantastisch uit met een vacht zo zacht als dons en hij was een paar tinten lichter
Gol kreeg op een gegeven moment steeds hotspots en ik had echt het idee dat dat door haar verstikkende vacht kwam. Ik had haar zelf al een paar keer met shampoo van de dierenarts gewassen en voorzichtig geborsteld en toen de huid rustig was naar de trimmer. Had ik eigenlijk veel eerder moeten doen!
Fijn dat het zo goed bevallen is! En idd, niet meer borstelen en zeker niet met een furminator, ik zie daar wel schade van op de foto's, lekker wassen en uitblazen is een veel beter idee!
YvetteJ schreef:Fijn dat het zo goed bevallen is! En idd, niet meer borstelen en zeker niet met een furminator, ik zie daar wel schade van op de foto's, lekker wassen en uitblazen is een veel beter idee!
Ik moest de furminator weggooien inderdaad
Bizar, ik dacht altijd dat je niet zoveel aan de vachtverzorging van een Lab hoefde te doen, en zeker niet naar een trimmer. En nu vind ik het eigenlijk een beetje zielig voor Gol dat ik het niet eerder heb laten doen, ook al vond ze het stom
YvetteJ schreef:Fijn dat het zo goed bevallen is! En idd, niet meer borstelen en zeker niet met een furminator, ik zie daar wel schade van op de foto's, lekker wassen en uitblazen is een veel beter idee!
Bizar, ik dacht altijd dat je niet zoveel aan de vachtverzorging van een Lab hoefde te doen, en zeker niet naar een trimmer. En nu vind ik het eigenlijk een beetje zielig voor Gol dat ik het niet eerder heb laten doen, ook al vond ze het stom
Die gedachte had ik ook bij de Duitse herder. Maar toen ik zag hoe hij er na die beurt bijliep daar kon zelf wassen en kammen gewoon echt niet tegenop!
Die gedachte had ik ook bij de Duitse herder. Maar toen ik zag hoe hij er na die beurt bijliep daar kon zelf wassen en kammen gewoon echt niet tegenop!
Naaah ik kan het niet geloven! Gollum heeft net weer voor het eerst gezwommen sinds ze naar de trimmer is geweest. Ik was haar vergeten af te drogen en ik had haar al een stuk runderkophuid gegeven dus ik dacht maar even te wachten tot ze daarmee klaar was. Ik denk dat het hooguit een half uurtje heeft geduurd, ik wilde haar afdrogen maar het hoefde al niet meer, ze was gewoon al droog
Echt bizar! Voorheen kon ze zo een halve dag nat blijven!