Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond overvliegen uit Ierland
Moderator: moderatorteam
-
JBK
Onze nieuwe aanwinst verblijft in Ierland. Om de stress voor hem minimaal te houden, hadden we bedacht hem zelf te gaan halen, als het mogelijk is in plaats van via een transporteur over land.
Nou weet ik niks van vliegen met honden en importeren van honden. De stichting daar zorgt voor de inentingen, papieren etc.
Ik had wel uitgezocht dat Aer Lingus goedkoop vliegt en huisdieren transporteert. Blijkbaar moet je daar weer een andere boeking voor maken, via de cargo site. Iemand enig idee wat daar voor restricties of aanbevelingen zijn.
Nog andere tips?
Of iemand toevallig een reisbench te leen voor een hond van 65 cm schofthoogte?
Nou weet ik niks van vliegen met honden en importeren van honden. De stichting daar zorgt voor de inentingen, papieren etc.
Ik had wel uitgezocht dat Aer Lingus goedkoop vliegt en huisdieren transporteert. Blijkbaar moet je daar weer een andere boeking voor maken, via de cargo site. Iemand enig idee wat daar voor restricties of aanbevelingen zijn.
Nog andere tips?
Of iemand toevallig een reisbench te leen voor een hond van 65 cm schofthoogte?
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Re: Hond overvliegen uit Ierland
Wanneer moet hij vliegen?
Weet van de UK dat ook met vliegen een maatschappij verplicht is (bv naar de USA mag ik het zelf met de luchtvaart maatschappij regelen maar voor de UK geld een tussenpersoon verplicht, Ierland ook?)
KLM en Lufthansa zijn mij bekend qua service/werkwijze/afhandeling. Super netjes en niet duur (oke duurder dan de goedkope maatschappijen dat wel)
Heeft hij staande oren? Heb namelijk wel een varikennel waar mijn Mechel van 65cm in gevlogen is maar weet dat ze enorm moeilijk hebben gedaan over de maat ivm z'n staande oren en hooggedragen kop. In natuurlijke houding willen ze nl 10cm boven de oren vrij en dat haalde hij totaal niet.
Weet van de UK dat ook met vliegen een maatschappij verplicht is (bv naar de USA mag ik het zelf met de luchtvaart maatschappij regelen maar voor de UK geld een tussenpersoon verplicht, Ierland ook?)
KLM en Lufthansa zijn mij bekend qua service/werkwijze/afhandeling. Super netjes en niet duur (oke duurder dan de goedkope maatschappijen dat wel)
Heeft hij staande oren? Heb namelijk wel een varikennel waar mijn Mechel van 65cm in gevlogen is maar weet dat ze enorm moeilijk hebben gedaan over de maat ivm z'n staande oren en hooggedragen kop. In natuurlijke houding willen ze nl 10cm boven de oren vrij en dat haalde hij totaal niet.
-
JBK
Tussenpersoon? Geen idee, maar ik kan de cargo-knakker mailen. Ik had inmiddels een direct mailadres gevonden van Aer Lingus Cargo.
Wat is niet duur? Met aer lingus zou het voor hem €40 zijn als ik het goed begreep. En een ticket op een goedkope dag voor 1 van ons is dan ruim €100 voor een retour.
Dit is 'm, duidelijk geen staande oren
maar wel een langnek

Wat is niet duur? Met aer lingus zou het voor hem €40 zijn als ik het goed begreep. En een ticket op een goedkope dag voor 1 van ons is dan ruim €100 voor een retour.
Dit is 'm, duidelijk geen staande oren

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Oei die wel heel leuk en mooi. xsing Deer of Ier.?
Heb nog wel 2 benches staan zit net over de rijn vlak bij Tiel.
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
JBK
We gingen initieel voor een pup deerhound dus als er ergens Deerhound in zit, komt dat het meest bij wat het originele idee wasbouvierpoedel schreef:Oei die wel heel leuk en mooi. xsing Deer of Ier.?
Maar de opvang heeft geen idee, behalve dat er iets ruwharigs in zit ergens.
Wat je hebt staan zijn echt reisbenches? En groot genoeg?
We hoeven er maar 1, of er moet nog iemand een hond uit Ierland willen hebben?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Weet de maat niet precies maar de grootste zijde is dacht ik 91 wat de diepte zal zijn en geloof de hoogte 65. Ja gewoon hard kunststof bench met tralie deurtje , hebben de mijne ook in gevlogen.JBK schreef:We gingen initieel voor een pup deerhound dus als er ergens Deerhound in zit, komt dat het meest bij wat het originele idee wasbouvierpoedel schreef:Oei die wel heel leuk en mooi. xsing Deer of Ier.?
Heb nog wel 2 benches staan zit net over de rijn vlak bij Tiel.![]()
Zie wel veel Ier maar kan het ook fout hebben , vind hem wel
.

-
JBK
Ben erg benieuwd naar hoe hij er in het echt uitziet.bouvierpoedel schreef:Weet de maat niet precies maar de grootste zijde is dacht ik 91 wat de diepte zal zijn en geloof de hoogte 65. Ja gewoon hard kunststof bench met tralie deurtje , hebben de mijne ook in gevlogen.JBK schreef:We gingen initieel voor een pup deerhound dus als er ergens Deerhound in zit, komt dat het meest bij wat het originele idee wasbouvierpoedel schreef:Oei die wel heel leuk en mooi. xsing Deer of Ier.?
Zie wel veel Ier maar kan het ook fout hebben , vind hem wel![]()
.
Maar als jouw bench 65 hoog is, waar moet z'n nek en kop dan?
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je mag er van mij een dakkapel op maken.JBK schreef:Ben erg benieuwd naar hoe hij er in het echt uitziet.bouvierpoedel schreef:Weet de maat niet precies maar de grootste zijde is dacht ik 91 wat de diepte zal zijn en geloof de hoogte 65. Ja gewoon hard kunststof bench met tralie deurtje , hebben de mijne ook in gevlogen.JBK schreef:We gingen initieel voor een pup deerhound dus als er ergens Deerhound in zit, komt dat het meest bij wat het originele idee wasbouvierpoedel schreef:Oei die wel heel leuk en mooi. xsing Deer of Ier.?
Zie wel veel Ier maar kan het ook fout hebben , vind hem wel![]()
.
Maar als jouw bench 65 hoog is, waar moet z'n nek en kop dan?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Effe gemeten.
Hoogte 75 cm.
Breedte 65 cm.
diepte 90 cm.
Hoogte 75 cm.
Breedte 65 cm.
diepte 90 cm.

-
JBK
Als we 'm op z'n kant zetten, moet het lukken!
Nee dat is echt niet hoog genoeg, ben ik bang.
Toch bedankt voor je aanbod!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Maar wat is je bedoeling dan.?JBK schreef:Als we 'm op z'n kant zetten, moet het lukken!
Over laten vliegen of jullie gaan daarheen en vliegt met hem terug.?
Kunnen hun dan geen 2e hands bench ritselen of 1 bij de maatschappij huren.?

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
dat is van varikennel een maat 4, gezien de schofthoogte zal hij minimaal in een maat 5 moeten (die ik hier dus te leen heb, volgens mij niet heel ver uit de richtingbouvierpoedel schreef:Effe gemeten.
Hoogte 75 cm.
Breedte 65 cm.
diepte 90 cm.
-
JBK
Man of ik vliegen daar naartoe (althans naar dichtsbijzijnde vliegveld) en halen hem daar of bij de stichting op en vliegen terug. Dat is althans nu het idee, in mijn optiek het goedkoopste en minst stressvol.bouvierpoedel schreef:Maar wat is je bedoeling dan.?JBK schreef:Als we 'm op z'n kant zetten, moet het lukken!
Omdat 1 van ons daarheen gaat, lijkt me een bench van hier handiger. Hoeven zij geen bench te regelen en kan ik zorgen dat de bench bij de rechtmatige eigenaar komt. Ze hebben het daar al druk zat en weinig geld.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
alleen dan heb je vaak wel kosten omdat het oncourante maten zijn voor je vlucht qua extra baggage en kans op beschadigenJBK schreef:Man of ik vliegen daar naartoe (althans naar dichtsbijzijnde vliegveld) en halen hem daar of bij de stichting op en vliegen terug. Dat is althans nu het idee, in mijn optiek het goedkoopste en minst stressvol.bouvierpoedel schreef:Maar wat is je bedoeling dan.?JBK schreef:Als we 'm op z'n kant zetten, moet het lukken!
Omdat 1 van ons daarheen gaat, lijkt me een bench van hier handiger. Hoeven zij geen bench te regelen en kan ik zorgen dat de bench bij de rechtmatige eigenaar komt. Ze hebben het daar al druk zat en weinig geld.
naar LA heb ik het gedaan, een varikennel zelf meenemen om mn hond in terug te vliegen maar ik doe het niet meer. Varikennel kwam beschadigd na op luchthaven waar ik over moest stappen en ontzettend veel gezeur gehad over de vergoeding en uiteindelijk niks gekregen en een nieuwe gekocht in LA (gezeur was omdat ivm overstappen de schade niet direct gemeld kon worden en ondanks dat ik alles bij Lufthansa geboekt had werd de binnenlandse vlucht door American Airlines uitgevoerd en ja die konden het ook wel gedaan hebben zeiden ze, terwijl het al geconstateerd werd bij in ontvangst nemen na eerste vlucht die dus wel gewoon door LH uitgevoerd was)
zie trouwens (ff gezocht op vluchten Amsterdam - Dublin, KLM vliegt enkel over Parijs, dus met overstap en zou dan adviseren naar Parijs te rijden
benieuwd wat de kosten van meenemen zijn. Weet van diverse maatschappijen die overgestapt zijn van zelf boeken naar boeken via cargo afdeling dat de kosten flink gestegen zijn.
Zo had ik een contact uit LA die nog wel eens honden mee kon nemen, kostte circa 300 euro. Alleen nu de maatschappij waar hij mee vliegt (American Airlines even zo uit mijn hoofd) over is naar boeken via hun cargo afdeling kost het meenemen van een hond op dezelfde vlucht vanuit LA ineens ruim over de 1000 euro
Als je het overigens via de cargo afdeling regelt hebben zij waarschijnlijk ook huur/leen varikennels beschikbaar.
-
JBK
Amsterdam-Cork wordt het. Dublin is alsnog bijna 3 uur rijden, en Cork ligt op een uur volgens mij.
Het loont om te blijven zoeken in ieder geval. Heb nu een mailadres van iemand die ervaringheeft met huisdiervervoer via Aer Lingus. Dus die ga ik zo even mailen.
Goeie tip over die kennel, had ik niet bij stilgestaan dat daar gedoe mee kan voorkomen op de heenreis.
Het loont om te blijven zoeken in ieder geval. Heb nu een mailadres van iemand die ervaringheeft met huisdiervervoer via Aer Lingus. Dus die ga ik zo even mailen.
Goeie tip over die kennel, had ik niet bij stilgestaan dat daar gedoe mee kan voorkomen op de heenreis.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
ik ook nietJBK schreef:Amsterdam-Cork wordt het. Dublin is alsnog bijna 3 uur rijden, en Cork ligt op een uur volgens mij.
-
JBK
Nou, maar goed dat je meerdere dagen daar had. Anders zit je wel....
Ik heb antwoord, ik moet contact zoeken met Aer Lingus zelf. Kan alleen daar worden geregeld.
Gaan we dan gelijk maar doen!
Ik heb antwoord, ik moet contact zoeken met Aer Lingus zelf. Kan alleen daar worden geregeld.
Gaan we dan gelijk maar doen!
-
JBK
Nou, het idee was leuk. Helaas vliegen ze geen huisdieren vanaf Cork, alleen vanaf Dublin. En dat is voor de stichting daar niet handig, en voor ons ook niet.
Kortom, hij gaat waarschijnlijk over land en water
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
JBK schreef:Nou, het idee was leuk. Helaas vliegen ze geen huisdieren vanaf Cork, alleen vanaf Dublin. En dat is voor de stichting daar niet handig, en voor ons ook niet.
Zelf ophalen met de auto of is dat geen optie?
-
JBK
Daar ben ik minimaal twee dagen mee kwijt. En ik mag voorlopig nog weinig zitten/autorijden. Dan duurt het nóg langer voor hij hier iscrutz schreef:JBK schreef:Nou, het idee was leuk. Helaas vliegen ze geen huisdieren vanaf Cork, alleen vanaf Dublin. En dat is voor de stichting daar niet handig, en voor ons ook niet.
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is jammer dan.JBK schreef:Daar ben ik minimaal twee dagen mee kwijt. En ik mag voorlopig nog weinig zitten/autorijden. Dan duurt het nóg langer voor hij hier iscrutz schreef:JBK schreef:Nou, het idee was leuk. Helaas vliegen ze geen huisdieren vanaf Cork, alleen vanaf Dublin. En dat is voor de stichting daar niet handig, en voor ons ook niet.
Heeft de stichting een vast transport bedrijf? Kan anders wel informeren voor je. Een pup van mij is ook ooit door een bedrijf over de weg naar Ierland gebracht en die reed de route haast iedere 2 weken.
-
JBK
crutz schreef:Dat is jammer dan.JBK schreef:Daar ben ik minimaal twee dagen mee kwijt. En ik mag voorlopig nog weinig zitten/autorijden. Dan duurt het nóg langer voor hij hier iscrutz schreef:JBK schreef:Nou, het idee was leuk. Helaas vliegen ze geen huisdieren vanaf Cork, alleen vanaf Dublin. En dat is voor de stichting daar niet handig, en voor ons ook niet.
Heeft de stichting een vast transport bedrijf? Kan anders wel informeren voor je. Een pup van mij is ook ooit door een bedrijf over de weg naar Ierland gebracht en die reed de route haast iedere 2 weken.
Dankje!
Maar ze hebben inderdaad een vaste vervoerder die vaker honden voor ze vervoert. Hij zou deze week terugkomen uit Italië en dan zouden ze bij hem informeren.
Met het risico dat ze me een enorme zeur vinden, ga ik ze morgen vragen of er al meer bekend is.
-
wilma23
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff, Boerboel, Rottweiler, Engelse mastiff
-
JBK
Zie mijn antwoord op Crutz 
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ken iemand die een pasje voor hulphonden zelf in elkaar geknutseld heeft. Hond mocht mee in de cabine
Scheelt een hoop gedoe
Scheelt een hoop gedoe

-
JBK
Mijn broer gaf me al de tip van de donkere zonnebril en stok.
Doen we maar niet
Doen we maar niet
- Sas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Basset Fauve de bretagne.
- Aantal honden: 1
-
JBK
Dankje! Ik zal het aan hem doorgeven dat hij al fans heeftSas schreef:geen tips maar wàt een leuke hond!!!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Is hij er al of heb je al plannen gemaakt.?