Afgelopen zaterdag zijn we met Grote Boris (Rottweiler) naar de dierenarts geweest. Hij liep namelijk weer zeer slecht op zijn rechterpoot. 3 weken terug had de dierenarts voor de paarden al naar zijn poot gekeken en die dacht toen een ontsteking en artrose aan de achterhand, voor de artrose een supplement en de ontsteking moest vanzelf overgaan. In eerste instantie liep Grote Boris steeds weer wat beter maar donderdag was het weer raak, hij liep nog net niet op 3 poten. Hij had die dag in de kennel veel gesprongen (1.80 hoog) omdat er cursus op het terrein was dus eerst een dagje aankijken en veel binnen houden, maar toch ook besloten om nog een keer naar de dierenarts te gaan. Er was nu namelijk een auto ter beschikking, gezien ik een andere auto gekocht heb waar hij gemakkelijk in en uit kan.
Dat was dus zaterdag en de conclusie is dat er waarschijnlijk artrose in zijn voet zit. In zijn ellebogen kon de dierenarts de artrose echt voelen maar in zijn voet gaf hij inconsequent pijnklachten aan. Nu eerst 10 dagen metacam, kijken of de pijn verdwijnt en zo ja, besluiten of we het eerst nog een keer zonder gaan proberen nu het tot rust is gekomen of dat we hem definitief op metacam houden. Het supplement wel blijven geven (in ieder geval zakje leegmaken, daarna eventueel vergelijken hoe het zonder is).
Met de auto ging ontzettend goed, zo goed dat we gisteren met de Alto naar kantoor zijn gereden en hem mee hebben genomen, ook dat ging top! Aan kantoor stonden namelijk vroeger de shetten achter en daar is daarom een goede stal met daaraan een afgezette stuk van ongeveer 100m2 waar geen direct zicht op de wegen zijn. Ook binnen gaat steeds beter dus dan kan hij als mijn moeder op kantoor zit gewoon op kantoor zijn, maar als ze even geen toezicht kan houden kan hij dan op het shettenstuk. Hij is namelijk nog niet helemaal zindelijk, kan wel deuren openmaken en gaat graag op onderzoek uit. Door hem dus overdag binnen/in een rustige omgeving te houden hopen we dat hij soepeler blijft en veel minder springt. We zijn bezig zijn kennel helemaal te overdekken en dan komen er ook overal rubber tegels, het slaaphok is al helemaal vervangen en als het nodig is maakt mijn vader er een verwarmingselement in. Als de kennel helemaal overdekt is mag hij ook zijn dekbed er weer terug in.
Foto's zijn opnieuw ter sprake gekomen maar ook deze dierenarts zegt dat het weinig toe gaat voegen en vanwege zijn gedrag (dat op zich ontzettend goed is voor zijn levenservaring) zal hij er een roesje voor moeten, ook hij raadt het dus af. Gewicht was nu helemaal perfect. Ik ben altijd bang voor bedrijfsblindheid dus laat ik graag andere deskundigen er ook naar kijken. Toen we hem kregen (augustus 2015) kon je zijn ribben door zijn vacht zien, toen was hij niet te missen veel te mager.
Kleine Boris (Schnauzer x Maltezer) moet woensdag naar de dierenarts. Hij zwelt steeds meer op en is ondertussen net een tonnetje op pootjes. Hij ziet er echt dik uit terwijl zijn ribben nog altijd duidelijk voelbaar zijn (eigenlijk zelfs aan de magere kant). Ook drinkt hij meer, plast aan het begin opeens een grote plas en hij ligt weer meer onder de kast. Het is echt opeens een oud hondje geworden, terwijl hij uiteindelijk dan toch pas 8 is. Van hem weten we niet echt wat er is en gaan we in ieder geval bloedonderzoek laten doen en uiteraard verder wat de dierenarts adviseert qua onderzoeken. Hopelijk is het iets dat goed te behandelen valt want we hadden de afspraak dat hij tenminste wel 14 ging worden. Onze eerste ingeving is suikerziekte, maar sinds de prednison anderhalf jaar terug is hij altijd al boller gebleven, dus we weten het niet.
Zowel voor Grote Boris als voor Kleine Boris kunnen we wel nog tips gebruiken. Dingen waar we aan kunnen denken qua ziekte bij Kleine Boris en dingen waar we Grote Boris nog verder mee kunnen helpen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
De Borissen in de lappenmand
Moderator: moderatorteam
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
- Domor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peruvian Doodle
- Aantal honden: 1
Re: De Borissen in de lappenmand
De dierenarts dacht ook direct aan cushing, uit bloedonderzoek en urineonderzoek van 1 dag kwam niks uit, dus nu 3 dagen ochtendsurine vangen en dan verder onderzoeken.