Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vetbult kleiner, Cas ziek
Moderator: moderatorteam
- xSuzannex
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Havanezers
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Vetbult kleiner, Cas ziek
Zou er een verband kunnen zijn?
ruim een jaar geleden ontdekte ik een bobbeltje op cas zijn poot. ter grootte van een boontje op zijn elleboog.
Toevallig een paar weken later dat Cas naar de dierenarts moest om wat tanden te trekken, en de dierenarts dacht dat het wel een vetbultje was, lekker laten zitten.
Het bultje groeide en groeide, een paar weken terug had hij er ook wel af en toe wat last van en krabte eraan. Maar hij is zo oud en zo panisch voor de dierenarts dat er wat aan doen ook niet echt een oplossing is.
Nu was Cas vd week heel erg ziek, rillen, hijgen, niet warm lijken te worden (onder een deken op schoot stopte het ergste rillen wel) 2 dagen niets gegeten, diarree, bloed erbij, 3x in de nacht eruit moeten. Kortom, hij had het flink te pakken en is nu gelukkig weer zichzelf, zonder bloed, met de vertrouwde absurde eetlust.
Net lag hij bij me op de bank en ik voelde ineens dat zijn vetbult voor de helft minder is. Het was geen ei meer maar meer een halve walnoot ofzo qua formaat, er staat geen spanning meer op.
Zou er een verband kunnen zijn tussen die bult en het ziek zijn?
Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon een virus zou zijn, maar onze andere hond heeft nergens last van.
Heb ook nooit gehoord dat zo'n grote vetbult spontaan zoveel minder kan worden. Er zit ook geen gaatje of korstje aan de buitenkant.
ruim een jaar geleden ontdekte ik een bobbeltje op cas zijn poot. ter grootte van een boontje op zijn elleboog.
Toevallig een paar weken later dat Cas naar de dierenarts moest om wat tanden te trekken, en de dierenarts dacht dat het wel een vetbultje was, lekker laten zitten.
Het bultje groeide en groeide, een paar weken terug had hij er ook wel af en toe wat last van en krabte eraan. Maar hij is zo oud en zo panisch voor de dierenarts dat er wat aan doen ook niet echt een oplossing is.
Nu was Cas vd week heel erg ziek, rillen, hijgen, niet warm lijken te worden (onder een deken op schoot stopte het ergste rillen wel) 2 dagen niets gegeten, diarree, bloed erbij, 3x in de nacht eruit moeten. Kortom, hij had het flink te pakken en is nu gelukkig weer zichzelf, zonder bloed, met de vertrouwde absurde eetlust.
Net lag hij bij me op de bank en ik voelde ineens dat zijn vetbult voor de helft minder is. Het was geen ei meer maar meer een halve walnoot ofzo qua formaat, er staat geen spanning meer op.
Zou er een verband kunnen zijn tussen die bult en het ziek zijn?
Ik dacht in eerste instantie dat het gewoon een virus zou zijn, maar onze andere hond heeft nergens last van.
Heb ook nooit gehoord dat zo'n grote vetbult spontaan zoveel minder kan worden. Er zit ook geen gaatje of korstje aan de buitenkant.
-
Easy_Rider
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Vetbult kleiner, Cas ziek
2 dagen niet gegeten, diarree, bloed erbij maar je bent niet naar de dierenarts geweest?
Sorry, maar dat kan ik niet begrijpen.
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat kan dat je dat niet begrijpt.Easy_Rider schreef:2 dagen niet gegeten, diarree, bloed erbij maar je bent niet naar de dierenarts geweest?![]()
Cas is al 15, ik ken hem goed genoeg om te weten wanneer ik iets niet 2 dagen kan aankijken en ik heb hem geen moment uit het oog verloren.
Zijn temperatuur was prima, zijn slijmvliezen ook en hij was ondanks zijn buikpijn en gebrek aan eetlust alert genoeg om lelijk te doen tegen honden, te springen wanneer we uitgingen, etc. Hij dronk ook gewoon voldoende.
Er heerst een virus waardoor honden dezelfde verschijnselen hebben, en daar kan een dierenarts toch weinig mee.
2 dagen niet eten krijgt hij niets van, op de avond van de 2e dag toonde hij interesse in mijn avondeten en kaas, op de derde dag begon hij weer gewoon kleine porties te eten.
Bloed bij zijn diarree was ook niet erg verontrustend, het was helderrood en kwam alleen af en toe op het einde, en dan niet zoveel dat ik me daar veel zorgen om maakte maar het gewoon in de gaten kon houden voor die 2 dagen. Hij heeft dat wel vaker wanneer hij last van zijn darmen heeft en is daar al op onderzocht.
Als het langer had geduurd had ik echt wel gegaan.
Maar goed, het gaat er nu niet om of wie dan ook wel of niet hiermee naar de da was gegaan, of dat ik het wel of niet 2 dagen had mogen aankijken.
Ik ben benieuwd of iemand er iets van weet of vetbulten zomaar zo snel kunnen slinken en of er een verband kan zijn met zijn ziek zijn in de afgelopen week.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Nee hier slinken de vetbulten ( en dat zijn er nogal wat) niet maar het kan toch wel zijn dat door het niet eten en wellicht wat vocht te kort de bulten min of meer resorberen, dat zou ik me wel voor kunnen stellen.
Ik loop ook niet snel naar de dierenarts, ken mijn eigen hond beter en als ik ga ben ik zelden tevreden.
Ik loop ook niet snel naar de dierenarts, ken mijn eigen hond beter en als ik ga ben ik zelden tevreden.
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Bij Biry is een vetbult ter grote van een handpalm verdwenen, maar dat is te danken aan medicijnen die ze krijgt zegt de DA. Of het ook van ziek zijn kan zou ik niet weten.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Het heerst... ik zou ook nog niet gegaan zijn hoor...Easy_Rider schreef:2 dagen niet gegeten, diarree, bloed erbij maar je bent niet naar de dierenarts geweest?![]()

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Trouwens ja bij Xena heeft een jaar of 5 een vetbultje op dr flank gezeten. En ineens was ie weg na al die jaren...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Pepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Europese korthaar
- Aantal honden: 0
- xSuzannex
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat klinkt ook wel logisch ja, vond het zo toevallig dat het in dezelfde periode gebeurt als het ziek zijnMarie-Josée schreef:Nee hier slinken de vetbulten ( en dat zijn er nogal wat) niet maar het kan toch wel zijn dat door het niet eten en wellicht wat vocht te kort de bulten min of meer resorberen, dat zou ik me wel voor kunnen stellen.
Als Cas er geen enkel probleem mee had om naar de dierenarts te gaan, dan had ik er vast wel op de eerste of tweede dag gestaan hoor. Maar sinds zijn operatie is hij zo panisch voor elke behandeltafel dat hij zo worstelt om te vluchten dat hij daarna weer mank is. Dan kijk ik het liever even aan als ik me geen grote zorgen maak, al was ik natuurlijk wel wat ongerust, maar dat komt meer door zijn leeftijd.
Wow, dat is wel heel bizar. Nooit gehoord dat het van medicijnen ook weg kan gaan, enkel van operaties.veertje schreef:Bij Biry is een vetbult ter grote van een handpalm verdwenen, maar dat is te danken aan medicijnen die ze krijgt zegt de DA. Of het ook van ziek zijn kan zou ik niet weten.
Idd, ik had het nog in mijn achterhoofd dat ik hier ergens las dat er veel honden ziek waren met diarree, gebrek aan eetlust, overgeven en dat dat blijkbaar weer heerst. Nog even voor de zekerheid nagevraagd aan iemand, waarvan de honden ook ziek waren geweest en na een paar dagen opgeknapt waren.malinois schreef:Het heerst... ik zou ook nog niet gegaan zijn hoor...Easy_Rider schreef:2 dagen niet gegeten, diarree, bloed erbij maar je bent niet naar de dierenarts geweest?![]()
Gek he, dat zoiets zomaar verdwijnt.malinois schreef:Trouwens ja bij Xena heeft een jaar of 5 een vetbultje op dr flank gezeten. En ineens was ie weg na al die jaren...
Zeker weten doe ik dat natuurlijk niet, maar ik denk van niet. Ik voelde er wekelijks wel even aan om te voelen of hij er last van kreeg, of het onrustig werd etc. Maar het is al die tijd een stevige knobbel geweest die niet mee gaf en in een geleidelijk tempo groeide een jaar lang.Pepie schreef:Zou er geen ontsteking bij hebben gezeten?
Maar het was gister wel mijn eerste gedachte. Straks was het iets wat naar binnen toe kapot is gegaan en in zijn bloed terecht is gekomen waardoor hij zo ziek werd.