Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spike spuugt eten uit

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Spike spuugt eten uit

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Spike heb ik zonet eten gegeven. Hij eet altijd vrij snel. Ik hoorde hem daarna water drinken. Toen hij de keuken weer in kwam lopen hoorde ik hem kokhalzen.
Al zijn eten kwam er weer uit. Hij stond er wat hulpeloos bij te kijken. Dochter heeft hem meegenomen naar de kamer en ik heb het opgeruimd.
Daarna kregen de katten eten. Hij stond er met zijn neus bovenop. Logisch dat hij nog honger had want alles was er uitgekomen.
Geef ik hem nu dezelfde hoeveelheid nog een keer?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
Pemba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Aantal honden: 2

Re: Spike spuugt eten uit

Ongelezen bericht door Pemba »

Je had het wel kunnen laten liggen, meestal eten ze het weer op :wink:
Afbeelding
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Doe ik ook. Als je rommel maakt, ruim je het ook zelf maar op :pffff: Izzy eet het na een minuutje weer met smaak op, hoef ik alleen nog een doekje over de natte vlek te halen en klaar.
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Mijn Diem hier eet echt geen rommel op hoor, hij gaat zelf met een smerig gezicht in een andere kamer staan totdat ik het opgeruimd heb :mrgreen:

Maar vaak eten honden inderdaad een kots weer op. Mits het braken natuurlijk niet door ziekte is maar door te snel eten of verkeerd gevallen.

Ik zou hem nu eerst een kleine portie (helft of 1/3 ofzo) geven en kijken of dat er goed in blijft. Zo ja, geef je hem de rest een half uur later als hij dan nog steeds sterft van de honger :wink:
Afbeelding
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Pemba schreef:Je had het wel kunnen laten liggen, meestal eten ze het weer op :wink:
Precies ;)

Tenzij het echt door ziekte is. Maar honden kotsen gewoon heel gemakkelijk, om het daarna evenzovrolijk weer op te eten :P
Ja, hoor, daar wen je aan. Echt. Welkom in de wereld van de hondenbazen, die het begrijpen als je zegt "Fikkie is écht niet lekker! Hij kotste en toen vrat hij het daarna niet meer op. Nu ben ik bezorgd!" :engel:

Als er hier een kat kotst, moet 'ie daarna maken dat 'ie weg komt, want dan staan er twee herders achter hem te stuiteren. Snacken! :cheer:
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Bumper69
Zeer actief
Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.

Ongelezen bericht door Bumper69 »

Hmmmm, omdat hij zo zielig keek bedacht ik dat hij zo snel mogelijk daar weg moest zodat ik het kon opruimen.
Hij kwam ook niet alsnog teruglopen om het op te eten.
Ik heb hem daarna 1/3 van zijn voer gegeven en daarna in stukjes ook de rest. Het is nu goed gegaan. Misschien dat hij sneller at dan anders omdat de katten ook in de bijkeuken waren...
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Bumper69 schreef:Hmmmm, omdat hij zo zielig keek bedacht ik dat hij zo snel mogelijk daar weg moest zodat ik het kon opruimen.
Ik heb hem daarna 1/3 van zijn voer gegeven en daarna in stukjes ook de rest. Het is nu goed gegaan. Misschien dat hij sneller at dan anders omdat de katten ook in de bijkeuken waren...

Dat kan goed.
Als hij erg snel eet/schrokt kun je wat water over de brokken doen. Of een eitje, yoghurt, soep die over is etc.
Ik heb er twee die hun brokken inhaleren en er half in blijven, daarom krijgen ze allemaal "slobber".
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Komt door die vracht water er achteraan gok ik. Hadden ze hier ook toen ze nog brok kregen...
Gewoon laten liggen eten ze gewoon weer op. T is een soort van voorbewerking.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

je kunt ook zorgen dat de katten er niet bij zijn als ie eten krijgt.
honden worden niet graag gestoord als ze eten, dan krijg je soms dat ze het opschrokken om het op een ander plekje uit te braken en het dan zonder dat er stoorzenders bij zijn opeten.
is normaal hondengedrag hoor, ze hebben nou eenmaal geen zakken waarin ze iets kunnen vervoeren ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Bumper69 schreef:Misschien dat hij sneller at dan anders omdat de katten ook in de bijkeuken waren...
Ja, dat kan heel goed. Bij concurrentie gaan honden vaak schrokken, en dat valt meestal niet goed. Dan kotsen ze het later uit om het in alle rust op te eten ;)
And few will ever climb
Miranda
Erelid
Tervuerense herder

Bumper69 schreef:Hmmmm, omdat hij zo zielig keek bedacht ik dat hij zo snel mogelijk daar weg moest zodat ik het kon opruimen.
Het kan best zijn dat zijn vorige eigenaar op kotsen naar reageerde. Dat hij daarom denkt dat hij fout zit.
Dat kun je prima herstellen.
Als hij kotst gewoon nauwelijks reageren. Soort van halve blik opzij (hoe smerig je het ook vindt).
En als hij het dan opeet niet reageren. Gewoon niet.
Pas daarna zeggen "Oh! Heb je opgeruimd! Goed hoor!" en daarna de vochtige plek nadoen met een doekje en iets dat de eiwitten met enzymen afbreekt zodat de geur echt weg is. Stalfris werkt goed, hoor ik. Ik heb zelf pure ayre, werkt ook uitstekend.
And few will ever climb
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”