Als pasgeboren pupje was hij zo:

En nu, met drie weken:

Moderator: moderatorteam

Lemuria schreef:Prachtig. Zo gaat hij er uitzien.
Zijn Tamaskans net zo'n toverballen als Huskies? Dan kan hij nog een heel stuk lichter worden.
-Gaby- schreef:Ter info, Mila is 1/4 Husky uit racelijnen, 1/2 Northern Inuit, 1/4 Tsjechoslowaakse wolfhond.

Haha, dat sowieso.Lemuria schreef:Prachtig. Zo gaat hij er uitzien.
Zijn Tamaskans net zo'n toverballen als Huskies? Dan kan hij nog een heel stuk lichter worden.
Daar is het inderdaad in het nest topic ook over gegaan, waarschijnlijk heeft de pup geen verbleking mee gekregen. Ik zou het wel leuk vinden als het masker blijft. De kleur op zich maakt me niets uit.laeken schreef:Mits de hond geen verbleking mee heeft gekregen van de poolhond uiteraard. Anders kan hij helemaal opbleken volgens mij. Maar ik denk van niet aangezien dat niet in witte herders zit zover ik weet.
Prachtige hond! Maar deze is denk ik bruin geboren, niet zwart zoals het reutje. Het teefje zou eerder deze kant op kunnen gaan denk ik.dagmar88 schreef:Lemuria schreef:Prachtig. Zo gaat hij er uitzien.
Zijn Tamaskans net zo'n toverballen als Huskies? Dan kan hij nog een heel stuk lichter worden.-Gaby- schreef:Ter info, Mila is 1/4 Husky uit racelijnen, 1/2 Northern Inuit, 1/4 Tsjechoslowaakse wolfhond.
Ik denk ook dat hij (veel) lichter gaat worden. Meer richting northern inuit.
Joh, dat staat toch helemaal niet tussen jouw Mechels! Maar wel bedankt voor het compliment.malinois schreef:Prachtig komt ie eruit te zien... hoeft geen strikje om... kom hem zo wel halen!

Jawel hoor dat past prima... ook puntoortjes en deels herder-Gaby- schreef:Joh, dat staat toch helemaal niet tussen jouw Mechels! Maar wel bedankt voor het compliment.malinois schreef:Prachtig komt ie eruit te zien... hoeft geen strikje om... kom hem zo wel halen!

Dat is Nanuq!Apple schreef:Ik denk zoiets:
Ah oké, ik zat inderdaad aan herder x witte herder te denken en die vind ik vaak een stuk bleker. Ik heb ook wel een husky x witte herder gezien, die werd crème-achtig met een zwart zadel. Maar die was als pup een stuk lichter dan deze pup. (Heeft runninggirl misschien nog wel foto's van.laeken schreef:Ik ken zelf geen verbleekte herder x poolhonden. Volgens mij kan dat dus niet. Wel is een herder x witte herder vaak wat bleker omdat die witte herders genetisch wat vreemd in elkaar zitten. Maar opbleken doen ze dus volgens mij niet hoor.
Kan me overigens wel prima vergissen. Ik ken alleen gebleekte honden die aan twee kanten poolhonden waren. Herder x husky is gewoon zwart, grijs of bruin en nooit helemaal vaal en wittig.
Haha, ik ben overgehaald, het is dat ie al verzegd is!malinois schreef:Jawel hoor dat past prima... ook puntoortjes en deels herder-Gaby- schreef:Joh, dat staat toch helemaal niet tussen jouw Mechels! Maar wel bedankt voor het compliment.malinois schreef:Prachtig komt ie eruit te zien... hoeft geen strikje om... kom hem zo wel halen!

Ja je hebt gelijk. Ze zijn niet extra verschimmeld en wat zwart is, is zwart. De verbleking is vaak wat het bruine betreft.laeken schreef:Bij herder x witte herder is vaak het bruin verandert in wit of vaal. Dan lijken ze lichter omdat in gewone herders alles wat niet zwart is bruin is. Ze zijn echter nooit extra verschimmeld. Huskies hebben een gen voor witte kop en lijf met zwart dek. Misschien verklaard dat die kruising? Dat kruising witte herders vaak geen bruin hebben verklaard misschien ook de kleur van jouw pup. Wildkleur zonder bruin. Die voorhoofd vlek geeft me dan toch weer een husky gevoel. Ik ben bang dat de tijd het je gaat leren.

Zeker... blijf je ook gewoon volgen-Gaby- schreef:Haha, ik ben overgehaald, het is dat ie al verzegd is!malinois schreef:Jawel hoor dat past prima... ook puntoortjes en deels herder-Gaby- schreef:Joh, dat staat toch helemaal niet tussen jouw Mechels! Maar wel bedankt voor het compliment.malinois schreef:Prachtig komt ie eruit te zien... hoeft geen strikje om... kom hem zo wel halen!Wie weet in de toekomst?

Goh, dat had ik niet verwacht van iemand zo verknocht aan de Mechelaars. Leuk compliment!malinois schreef:Zeker... blijf je ook gewoon volgen-Gaby- schreef:Haha, ik ben overgehaald, het is dat ie al verzegd is!malinois schreef:Jawel hoor dat past prima... ook puntoortjes en deels herder-Gaby- schreef: Joh, dat staat toch helemaal niet tussen jouw Mechels! Maar wel bedankt voor het compliment.Wie weet in de toekomst?
Ja, dat viel mij ook al op! En dus ook dat witte puntje aan zijn staart.laeken schreef:Volgens mij heeft jouw pup ook een blesje. Als je goed kijkt is het zwart op zijn neusrug niet symmetrisch. Ik denk dus dat hij een klein blesje op zijn neus heeft.

Zadelpatroon ook? Ben heel benieuwd. Hij wordt inderdaad al een stuk lichter. Hoop wel dat het maskertje blijft, maar we zullen zien.Van schreef:ik denk dat hij flink op gaat lichten, hij is nu al lichter dan Pepper was op die leeftijd
Ik hoop dat zijn masker zo blijft maar ook dat kan nog verbleken
zadelpatroon zou ook nog kunnen
Dankjewel.*tweety* schreef:Volgens mij wordt het een hele mooi hond
Dat zou kunnen. Ik hoop wat meer kleur, maar herder zit er natuurlijk wel voor de helft in. Als ik Google op (witte) herder x husky, krijg ik allemaal verschillende kleuren te zien. En er is natuurlijk ook nog de Marxdorfer Wolfhond (bedacht ik me net pasduitse herder schreef:Ik verwacht een Duitse Herder patroon. Grijs masker en grijze dek. De rest blijft wit. Het grijs zal denk ik wel lichter worden.