Die laatste foto lijkt wel een cartoon
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Expressie
Moderator: moderatorteam
- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
- Aantal honden: 1
Re: Expressie
Ze worden er niet mooier op
- veertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje
Ik vind ze niet lelijk, de kop althans. Die bontjas dan weer wel.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik zie liever een veel te krachtige onderkaak (en stiekem ben ik dol op mooie kinnetjes maar helaas het verkeerde ras daarvoor gekozen) dan die ieniemienie onderkaakjes met zo'n puntneus.
Een lieve zachte expressie is ook niet echt een objectief kenmerk. Wat de één lief en zacht vindt, vindt de ander een domme wezenloze uitdrukking. Die twee anderen zijn zo gefotografeerd dat ze er lekker verwaand bij staan. Tenminste, dat vind ik dan. Ik weet zeker dat ze beide ook met een lieve en zachte uitdrukking te fotograferen zijn.
Vraag me ook af of een te krachtige onderkaak bestaat. Ik ben er nog nooit één tegengekomen en ik let er toch veel op. Terriërs en de meeste wolfachtige honden hebben een hele krachtige onderkaak. Da's niet voor niets.
Ik vind de laatste hond niet mooi trouwens qua hoofd maar dat kan ook de foto zijn. De eerste vind ik (op de foto) juist totaal geen uitstraling hebben.
Een lieve zachte expressie is ook niet echt een objectief kenmerk. Wat de één lief en zacht vindt, vindt de ander een domme wezenloze uitdrukking. Die twee anderen zijn zo gefotografeerd dat ze er lekker verwaand bij staan. Tenminste, dat vind ik dan. Ik weet zeker dat ze beide ook met een lieve en zachte uitdrukking te fotograferen zijn.
Vraag me ook af of een te krachtige onderkaak bestaat. Ik ben er nog nooit één tegengekomen en ik let er toch veel op. Terriërs en de meeste wolfachtige honden hebben een hele krachtige onderkaak. Da's niet voor niets.
Ik vind de laatste hond niet mooi trouwens qua hoofd maar dat kan ook de foto zijn. De eerste vind ik (op de foto) juist totaal geen uitstraling hebben.
- Hippo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder
- Aantal honden: 2
Ik vind die onderste twee er maar een beetje clownesk uit zien. Een goed ontwikkelde onderkaak vind ik wel van belang, maar je hoeft natuurlijk geen molosseronderkaak onder zo'n koppie te gaan fokken.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Daar ben ik het wel mee eens hoor maar als ik Shelties zie of foto's kijk dan zie ik zo'n hoofd/kaak als die onderste eigenlijk nooit.Hippo schreef:Ik vind die onderste twee er maar een beetje clownesk uit zien. Een goed ontwikkelde onderkaak vind ik wel van belang, maar je hoeft natuurlijk geen molosseronderkaak onder zo'n koppie te gaan fokken.
Ook bij die fokker waar hij vandaan komt is hij eerder een uitzondering dan regel. Het lijkt me nou niet bepaald een groot probleem bij de sheltie.
-
-Saskia-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Die tweede is net een personage uit The Lion King.
Bij border collies heb je er zo af en toe ook wel bizarre hoofden tussen zitten:

Bij border collies heb je er zo af en toe ook wel bizarre hoofden tussen zitten:

-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vind het net van die computer animatie gevallen. Ineens gaan ze praten zeg maar. Beweegt die bek en zegt dat hondje wat. In babe hadden de bordercollies ook zulke dikke bekken. Ik vind het dus goor om te zien en heel erg onnatuurlijk.
- Lothian
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeen Dalí, Bulgaar Lucca, lurcher Taro
- Aantal honden: 3
Ja, daar doet het mij ook aan denken!laeken schreef:Ik vind het net van die computer animatie gevallen. Ineens gaan ze praten zeg maar. Beweegt die bek en zegt dat hondje wat. In babe hadden de bordercollies ook zulke dikke bekken. Ik vind het dus goor om te zien en heel erg onnatuurlijk.

- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Ik vind die bovenste een erg mooi koppie hebben.
Die onderste twee vind ik beduidend minder mooi.
Die onderste twee vind ik beduidend minder mooi.

-
ruygemoor
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): sheltie en bordercollie.
- Aantal honden: 3
die bovenste sheltie vind ik ook een normaal hoofd hebben. wat je ook steeds meer ziet dat er steeds meer shelties geplaatst worden op shows met van die parallelle collie koppen, steeds minder stop en kleinere oogjes, zo jammer!
die amerikanen worden erin gefokt om o.a. sterkere onderkaken te krijgen en meer bone.
die amerikanen worden erin gefokt om o.a. sterkere onderkaken te krijgen en meer bone.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
En daar is wat voor te zeggen, maar anderzijds is het bezopen dat die onderkaak zo ongeveer het formaat van de bovenkaak heeft, of zelfs meer.ruygemoor schreef:die amerikanen worden erin gefokt om o.a. sterkere onderkaken te krijgen en meer bone.
De balans is volkomen zoek bij veel Amerikanen.