Rhodin heb ik behandeld met vlooienmiddel en ik heb geen vlooien meer op hem gezien. Verder druk in de weer geweest met kleedjes wassen, de vlooienkam bij moeders en de pups (15 dagen oud). Met de vlooienkam vond ik niets, op wat vlooienpoepjes op Mila na. Maar vanochtend vond ik ook vlooienpoep op de pups en gisteravond zag ik een vlo door Mila's vacht kruipen. Maar voordat ik die te pakken kreeg kroop hij weg in haar dichte vacht. Ook is Mila vaker aan het krabben en piepen de pups wat meer, terwijl ik geen aanwijsbare reden kan vinden. Anders piepten ze vrijwel niet en volgens mij zijn ze wel tevreden.
Vandaag heb ik vlooienspray opgehaald bij de dierenarts, Effipro van Virbac. Dit zou geschikt zijn voor pups vanaf twee dagen oud. Voor moeders heb ik een pipet Advantage. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met Effipro? En/of het ontvlooien van een zogende teef en pups?
Ik heb het nog niet gebruikt, het staat me tegen om gif te gebruiken bij de pups, maar ik vind het ook sneu dat ze last hebben van de vlooien en een plaag wil ik al helemaal voorkomen. Alvast hartelijk dank!