Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ontvlooien zogende teef en pups

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
Aantal honden: 2

Ontvlooien zogende teef en pups

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Op het moment dat Mila ging bevallen, is Rhodin uit logeren geweest. En vrij snel nadat hij terug kwam, zag ik een vlo over hem heen lopen en de volgende dag opnieuw. Ik heb zijn logeeradres gevraagd, bleek dat hun kat vlooien heeft. Deze vlooienplaag krijgen ze maar niet weg en ze zijn vrolijk op Rhodin overgesprongen. Ik heb hier nog nooit last gehad van vlooien op één incidentele vlo na en nu, nét met een nestje puppy's, vlooien! :ugh: Het zou fijn zijn als ze me van tevoren hadden ingelicht, maar gedane zaken nemen geen keer.

Rhodin heb ik behandeld met vlooienmiddel en ik heb geen vlooien meer op hem gezien. Verder druk in de weer geweest met kleedjes wassen, de vlooienkam bij moeders en de pups (15 dagen oud). Met de vlooienkam vond ik niets, op wat vlooienpoepjes op Mila na. Maar vanochtend vond ik ook vlooienpoep op de pups en gisteravond zag ik een vlo door Mila's vacht kruipen. Maar voordat ik die te pakken kreeg kroop hij weg in haar dichte vacht. Ook is Mila vaker aan het krabben en piepen de pups wat meer, terwijl ik geen aanwijsbare reden kan vinden. Anders piepten ze vrijwel niet en volgens mij zijn ze wel tevreden.

Vandaag heb ik vlooienspray opgehaald bij de dierenarts, Effipro van Virbac. Dit zou geschikt zijn voor pups vanaf twee dagen oud. Voor moeders heb ik een pipet Advantage. Nu is mijn vraag, heeft iemand hier ervaring met Effipro? En/of het ontvlooien van een zogende teef en pups?
Ik heb het nog niet gebruikt, het staat me tegen om gif te gebruiken bij de pups, maar ik vind het ook sneu dat ze last hebben van de vlooien en een plaag wil ik al helemaal voorkomen. Alvast hartelijk dank!
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
Sterre

Re: Ontvlooien zogende teef en pups

Ongelezen bericht door Sterre »

Bah wat zijn sommige mensen toch makkelijk en onverantwoordelijk. Ik heb geen tips helaas omdat ik nog nooit pups en nog nooit een vlooienplaag thuis heb gehad. Hoop dat je snel antwoord krijgt van ervaringsdeskundigen.
Wolfsblut
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Wolfsblut »

Zeker met pups zou ik extra voorzichtig zijn. Ik zou in deze situatie voor een indirecte bestrijding kiezen. Niet de pups of moederdier behandelen maar omgevingsspray gebruiken. Als je gaat spuiten, haal dan alle dieren uit deze ruimte weg, spuit wat je moet spuiten en ventileer twee tot drie uur tot alles opgedroogd is. Deze behandeling duurt iets langer maar is zeker effectief.
Zien is meer dan kijken, luisteren is meer dan horen en leven is meer dan overleven.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

Ben je mooi mee, zo'n logeeradres. Doodleuk je hond mee terug geven terwijl ze weten dat je pups hebt liggen :hmmm:

Is zoiets geen idee:
http://www.medpets.nl/bolfo+fleegard+fo ... oC4oPw_wcB

Even de honden en pups evacueren, de kamer volblazen met dit spul, goed luchten en dan de honden (volwassenen met pipet ontvlooien, de pups wassen met vlooienshampoo ofzo?) terug? Ellende hoor. Mijn katten hebben sinds vorig jaar een Seresto-band omdat ze ook continue met vlooien zaten, sindsdien niets meer gezien.
-Gaby-
Zeer actief

Bedankt voor de reacties! Ze hadden er echt niet bij stil gestaan en voelden zich ook knap lullig. In hun verweer, het zijn hele verantwoordelijke mensen verder, anders had ik Rhodin daar überhaupt nooit naar toe gedaan, want dat is de makkelijkste niet. :mrgreen: Alleen dit was jammer...
Wolfsblut schreef:Zeker met pups zou ik extra voorzichtig zijn. Ik zou in deze situatie voor een indirecte bestrijding kiezen. Niet de pups of moederdier behandelen maar omgevingsspray gebruiken. Als je gaat spuiten, haal dan alle dieren uit deze ruimte weg, spuit wat je moet spuiten en ventileer twee tot drie uur tot alles opgedroogd is. Deze behandeling duurt iets langer maar is zeker effectief.
Dat is ook wel een goed idee. Misschien moet ik dat eerst proberen voordat ik de beestjes zelf ga behandelen, dat staat me toch wat tegen. Kleden wassen doe ik nu vaak, maar dat is nog niet afdoende. Met de omgevingsspray mogelijk wel. Bijvoorbeeld dat spul wat Lemuria aanraadt.
Cleva schreef:Diatomeeënaarde is niet giftig. Ook niet voor vlooien maar maakt ze wel dood.
Ik had al even in de winkel rond gekeken, maar niet gevonden. Ik heb net gegoogled en er is een verkooppunt in de buurt. Daar ga ik ook eens informeren!
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Caat* »

Ik ken het als ontvlooimiddel wat ook geschikt is voor gebruik bij jonge kittens (in asielen komen die nog wel eens onder de vlooien binnen).
Afbeelding
-Gaby-
Zeer actief

Caat* schreef:Ik ken het als ontvlooimiddel wat ook geschikt is voor gebruik bij jonge kittens (in asielen komen die nog wel eens onder de vlooien binnen).
Je bedoelt de Effipro toch? Weet je of dat zonder problemen verloopt? Ik vind het toch wel spannend, stel dat Mila het oplikt, of ze met elkaar spelen en het dan binnen krijgen...
Afbeelding
Caat*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)

Ongelezen bericht door Caat* »

-Gaby- schreef:
Caat* schreef:Ik ken het als ontvlooimiddel wat ook geschikt is voor gebruik bij jonge kittens (in asielen komen die nog wel eens onder de vlooien binnen).
Je bedoelt de Effipro toch? Weet je of dat zonder problemen verloopt? Ik vind het toch wel spannend, stel dat Mila het oplikt, of ze met elkaar spelen en het dan binnen krijgen...
Ja effipro had ik het over. Ik had wat duidelijker kunnen zijn :wink:
Ik heb er nog geen problemen over gehoord in zeker een aantal jaar. Maar wat Cleva ook schrijft, het blijft toch gif wat je ze dan geeft. Ik kan niks zeggen over andere middelen die minder gevaarlijk zijn, maar als die er zijn en de hoeveelheid vlooien valt mee dan zou het wel het proberen waard zijn misschien.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Als je het wilt gebruiken zou ik het niet direct op de pups sprayen. Maar op een washandje en dan de buikjes ermee inwrijven.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ik heb het gebruikt toen Ayleen een puppy was, maar eerlijk gezegd hielp het onvoldoende.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Kun je ze een dag in een andere kamer leggen?
Dan zou ik de boel gewoon nuken met een vlooienbom en de volwassen honden een pipetje geven.
Lemuria

Ongelezen bericht door Lemuria »

dagmar88 schreef:Kun je ze een dag in een andere kamer leggen?
Dan zou ik de boel gewoon nuken met een vlooienbom en de volwassen honden een pipetje geven.
GMTA, check m'n post hierboven :mrgreen:
dagmar88
Zeer actief

Lemuria schreef:
dagmar88 schreef:Kun je ze een dag in een andere kamer leggen?
GMTA, check m'n post hierboven :mrgreen:

:oohja: Sufferd, overheen gelezen.
-Gaby-
Zeer actief

Nog bedankt allen voor de reacties! Ik had nog niet gereageerd, maar ze wel gelezen. ;)

Het lijkt aardig onder controle te zijn inmiddels, ik vond wat poepjes eerst, maar nu niet meer echt en het krabben is ook minder. Het is in elk geval niet erger geworden. Heb de tips hier gebruikt en ben voor de omgeving gegaan, heb moeder en pups niet behandeld. Ik heb de vloerkleden uit de kamer gehaald, de stofzuigerzak met vlooienspul inspuiten en dan stofzuigen, daarna nog een toefje er in. Kleden heel vaak uitkloppen en wassen, en plekken als de werpkist goed schoon maken met ontsmettende middelen voor er een nieuw kleed inging. Voordat ik de kleden in de wasmachine deed heb ik ze ingespoten met vlooienspray. En dat werkt volgens mij goed, zonder direct de dieren zelf te hoeven behandelen. :) Heel fijn.
Afbeelding
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Fijn dat het aardig onder controle is.
Je kan nog met een kam door de vachten gaan?
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
-Gaby-
Zeer actief

ranetje schreef:Fijn dat het aardig onder controle is.
Je kan nog met een kam door de vachten gaan?
Jazeker fijn. :) Oh ja, die was ik vergeten te noemen, maar kammen doe ik ook inderdaad. :)
Afbeelding
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Een beetje laat, maar mocht je nog een keer gaan fokken, dan raad ik je aan om iets meer zelf preventief te werk te gaan. Dat betekent dus dat ALLE (dier)huisgenoten van de drachtige of zogende hond NIET vanaf een week of drie voor de bevalling uit logeren gaan, NIET op de hei (of waar dan ook) gaan spelen, etc. Elk contact met andere beesten is in feite een risico en moet dus vermeden worden. Dit geldt ook voor mensen in het huis en mensen die op bezoek komen.

Als de pups geboren zijn moet je, zeker de eerste drie weken geen bezoek ontvangen. En laat je huisdieren in die tijd ook nergens anders dan in de tijd hun behoefte doen. Is ff lastig, maar je kunt altijd even reinigen. Pups zijn erg gevoelig en een zogende teef heeft ook minder weerstand.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

remarelo schreef:Een beetje laat, maar mocht je nog een keer gaan fokken, dan raad ik je aan om iets meer zelf preventief te werk te gaan. Dat betekent dus dat ALLE (dier)huisgenoten van de drachtige of zogende hond NIET vanaf een week of drie voor de bevalling uit logeren gaan, NIET op de hei (of waar dan ook) gaan spelen, etc. Elk contact met andere beesten is in feite een risico en moet dus vermeden worden. Dit geldt ook voor mensen in het huis en mensen die op bezoek komen.
Houd nou toch op, het zijn geen immuunsysteemloze marsbewoners! :piew:
In die bijna 30 jaar dat ik fok gaan mijn honden overal naartoe, ook drachtig, is bezoek gewoon welkom en we lopen gewoon in het boos, voor en na de bevalling.
Als de pups geboren zijn moet je, zeker de eerste drie weken geen bezoek ontvangen. En laat je huisdieren in die tijd ook nergens anders dan in de tijd hun behoefte doen. Is ff lastig, maar je kunt altijd even reinigen. Pups zijn erg gevoelig en een zogende teef heeft ook minder weerstand.
En als je achterlijk doet as wat jij beschrijft krijgen ze dat ook nooit.
Pups van een gezonde teef kunnen best wat hebben en een zogende teef heeft een prima weerstand. Niet mauwen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
remarelo
Vaste gebruiker

Ongelezen bericht door remarelo »

Marjoleine schreef:
remarelo schreef:Een beetje laat, maar mocht je nog een keer gaan fokken, dan raad ik je aan om iets meer zelf preventief te werk te gaan. Dat betekent dus dat ALLE (dier)huisgenoten van de drachtige of zogende hond NIET vanaf een week of drie voor de bevalling uit logeren gaan, NIET op de hei (of waar dan ook) gaan spelen, etc. Elk contact met andere beesten is in feite een risico en moet dus vermeden worden. Dit geldt ook voor mensen in het huis en mensen die op bezoek komen.
Houd nou toch op, het zijn geen immuunsysteemloze marsbewoners! :piew:
In die bijna 30 jaar dat ik fok gaan mijn honden overal naartoe, ook drachtig, is bezoek gewoon welkom en we lopen gewoon in het boos, voor en na de bevalling.
En als je achterlijk doet as wat jij beschrijft krijgen ze dat ook nooit.
Pups van een gezonde teef kunnen best wat hebben en een zogende teef heeft een prima weerstand. Niet mauwen.
Mauwen? Dit is een hondenforum hoor. Is goed, Marjoleine. Ga vooral door met onverantwoord fokken. Slaap lekker.

Voor de mensen met verstand: alleen al het verhaal van de vlooien waar het hier om gaat, met bijbehorende zorgen om het bestrijden van de vlooien, het mogelijk schadelijk zijn van gif etc, bewijst dat voorzichtigheid belangrijk is. Sommigen zien blijkbaar niet dat het nooit hebben gehad van problemen, bijvoorbeeld 30 jaar (ahum), geen garantie biedt voor de toekomst. Zekerheid voor alles.
dagmar88
Zeer actief

remarelo schreef:Is goed, Marjoleine. Ga vooral door met onverantwoord fokken. Slaap lekker.

Voor de mensen met verstand:

:LOL: :LOL: :LOL: Wat is dit?!
-Gaby-
Zeer actief

Nou ja, het klopt natuurlijk dat áls ik van de vlooien had geweten bij het logeeradres, ik uiteraard iets anders had geregeld of hem van te voren had ontvlooid, zodat dit niet weer gebeurt. Maar zoals ik eerder ook al aangaf, ik heb nog nooit vlooien gehad. En de hond is al vaker bij dit adres geweest te logeren. In de toekomst zal ik er uiteraard ook om vragen, want ik vind dit ook een heel vervelend probleem en ik vind het ook goed om voorzichtig te zijn. Maar ik zal hem de volgende keer gewoon weer uit logeren sturen. Het is een hond die o-ver-al met zijn neus bovenop staat en vreselijk vervelend kan worden als hij aandacht en beweging tekort komt. Ik wil dan de aandacht uitsluitend hebben bij de teef.
remarelo schreef:Als de pups geboren zijn moet je, zeker de eerste drie weken geen bezoek ontvangen. En laat je huisdieren in die tijd ook nergens anders dan in de tijd hun behoefte doen. Is ff lastig, maar je kunt altijd even reinigen. Pups zijn erg gevoelig en een zogende teef heeft ook minder weerstand.
Ik snap dat jonge honden gevoelig zijn en heb mijn hond ook tijdens de dracht enkel met honden samen gedaan die ik kende. Ook was ik op de hoogte van hun gezondheid. Allemaal vooraf uitgevraagd zodat moeders zo min mogelijk een kans maakte om een virus o.i.d. op te lopen. Maar helemaal indekken kun je dat nooit. Ze lopen hier in de buurt ook op veldjes waar andere honden poepen en plassen die weet ik niet wat onder de leden kunnen hebben. Daarnaast wel gewoon lekker naar het bos, hei, etc., maar weg gehouden van andere honden.

Alleen drie weken lang hun behoefte in de tuin doen? :80: Wat voor type hond fok/heb jij (of hoe groot is je tuin :F: ), als ik vragen mag?
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:Ik snap dat jonge honden gevoelig zijn en heb mijn hond ook tijdens de dracht enkel met honden samen gedaan die ik kende. Ook was ik op de hoogte van hun gezondheid. Allemaal vooraf uitgevraagd zodat moeders zo min mogelijk een kans maakte om een virus o.i.d. op te lopen. Maar helemaal indekken kun je dat nooit. Ze lopen hier in de buurt ook op veldjes waar andere honden poepen en plassen die weet ik niet wat onder de leden kunnen hebben. Daarnaast wel gewoon lekker naar het bos, hei, etc., maar weg gehouden van andere honden.
Mozeskriebel.
Waarom??

Ik heb een drachtige teef nu. Net nog lekker naar het hondenstrand geweest, ik loop gewoon dagdagelijks in het bos ook.
Als je wilt voorkomen moet je halamidmatten gaan gebruiken, in en uit je huis met andere kleren en meer van dergelijke flauwekul.
Als je teef gezond is, is ze gezond en is de weerstand in orde. Dan mogen ze aan andere honden snuffelen hoor. Als de drachtige teef dat niet mag moet de rest ook opeens in sociale quarantaine.
Ik geef ook gewoon les op de KC trouwens, en hoewel ik niet op het veld sta ben ik wel op het terrein en daar komen honden.
Je voorkomt het niet. Dat kan ook niet.

Ja, ik heb eens kennelhoest gehad in een nest van 4 weken, dat is niet leuk. Ja, ik heb wel eens een virusje gehad.
Shit happens en je kunt beter aan de weerstand van je hond werken, iets dat je (zoals je best weet) niet doet door ze in een glazen huis te stoppen.
Overigens heb ik ook wel eens vlooien gehad hoor.
Ik heb de bende een dag buiten gezet en het huis gedaan. En de volwassen honden. Pups niet trouwens, dat houd ik bij kammen. Het is toch gif.

Afbeelding

-Gaby-
Zeer actief

Marjoleine schreef:
-Gaby- schreef:Ik snap dat jonge honden gevoelig zijn en heb mijn hond ook tijdens de dracht enkel met honden samen gedaan die ik kende. Ook was ik op de hoogte van hun gezondheid. Allemaal vooraf uitgevraagd zodat moeders zo min mogelijk een kans maakte om een virus o.i.d. op te lopen. Maar helemaal indekken kun je dat nooit. Ze lopen hier in de buurt ook op veldjes waar andere honden poepen en plassen die weet ik niet wat onder de leden kunnen hebben. Daarnaast wel gewoon lekker naar het bos, hei, etc., maar weg gehouden van andere honden.
Mozeskriebel.
Waarom??

Ik heb een drachtige teef nu. Net nog lekker naar het hondenstrand geweest, ik loop gewoon dagdagelijks in het bos ook.
Als je wilt voorkomen moet je halamidmatten gaan gebruiken, in en uit je huis met andere kleren en meer van dergelijke flauwekul.
Als je teef gezond is, is ze gezond en is de weerstand in orde. Dan mogen ze aan andere honden snuffelen hoor. Als de drachtige teef dat niet mag moet de rest ook opeens in sociale quarantaine.
Ik geef ook gewoon les op de KC trouwens, en hoewel ik niet op het veld sta ben ik wel op het terrein en daar komen honden.
Je voorkomt het niet. Dat kan ook niet.

Ja, ik heb eens kennelhoest gehad in een nest van 4 weken, dat is niet leuk. Ja, ik heb wel eens een virusje gehad.
Shit happens en je kunt beter aan de weerstand van je hond werken, iets dat je (zoals je best weet) niet doet door ze in een glazen huis te stoppen.
Overigens heb ik ook wel eens vlooien gehad hoor.
Ik heb de bende een dag buiten gezet en het huis gedaan. En de volwassen honden. Pups niet trouwens, dat houd ik bij kammen. Het is toch gif.
Tsja, ik weet dat je zaken niet helemaal kunt voorkomen. Maar wilde het risico ook zo klein mogelijk houden. Met de pech die ik heb gehad in aanloop tot dit nest (en de allerlaatste en enige kans), probeerde ik wel het risico tot een minimum te beperken. Misschien overbodig, maar voor even vond ik het wel de moeite waard en ik wilde ook niet denken "Had ik maar ....".
Ik wil ze zeker niet in een glazen huis stoppen en weerstand van moeders is volgens mij perfect. En zoals je aan dit topic al ziet, lopen de berichten nogal wat uiteen over wat wel en wat niet kan met een drachtige en/of zogende teef. ;)

Gefeliciteerd met de dracht trouwens! Ik hoop op een leuk nest pups! (Zonder vlooien :F: )
Afbeelding
** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Je kan niet alles voorkomen hoor
Zo had ik 2 jaar terug ineens een vreemde kat met vlooien in mn huis , en een nest pups van net 4 wkn oud
Daar werd ik ook niet zo blij van , gelukkig was t toen best warm al . Dus alles naar buiten en huis behandeld
Mama en pups waren helaas ook nodig

Verder loop ik ook gewoon overal , heb nog 4 andere honden die graag uit willen en willen trainen
Het uitlaatterrein is hier aan de overkant vd straat , dus er komen veel honden
Ik ga toch echt mn teef niet al die tijd in de tuin houden , ik vrees dan dat de boel geheel geherdecoreerd :schrik:

Pups kunnen echt wel wat hebben , alles maar zo steriel is ook niet goed en zo bouwen ze ook geen weerstand op

Enige wat ik dan weer niet wil is pupkopers die komen kijken en net daarvoor nog bij een andere kennel zijn geweest , of zelf een zieke hond hebben
Dat word ook van te voren duidelijk gezegd, en dan is t maar erop vertrouwen dat ze dat idd ook niet gedaan hebben

Enne hier hopelijk ook pups over een paar weken :D
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ik ben blij dat de fokkers van mijn honden de pups wat weerstand hebben gegeven en niet zo belachelijk abnormaal steriel hebben laten opgroeien. Sterker nog dan had ik er zelfs geen pup van gehoeven....
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dagmar88 schreef:
remarelo schreef:Is goed, Marjoleine. Ga vooral door met onverantwoord fokken. Slaap lekker.

Voor de mensen met verstand:

:LOL: :LOL: :LOL: Wat is dit?!
Iemand waar ik geen pup van zou hoeven
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

-Gaby- schreef:Tsja, ik weet dat je zaken niet helemaal kunt voorkomen. Maar wilde het risico ook zo klein mogelijk houden.
Snap ik wel, maar anderzijds, als je teef gezond is moeten die pups het zelf doen. En kunnen ze dat ook.
Gefeliciteerd met de dracht trouwens! Ik hoop op een leuk nest pups! (Zonder vlooien :F: )
Dank je :)
Ik heb mevrouw gewassen van de week, ze heeft er de pest aan dus ik doe het zelden maar schoon in de kraam leek me wel aardig voor een hava ;)
Ze was not amused :Q:
Uit wraak lag ze een dag later in de mest en ging ze vandaag eens fijn door het water :LOL: Ze moet nog een dag of 18, 19.
De mestvlek zit aan de andere kant ;)

Afbeelding

Afbeelding

** Angela **
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder

Ongelezen bericht door ** Angela ** »

Marjoleine schreef:
-Gaby- schreef:Tsja, ik weet dat je zaken niet helemaal kunt voorkomen. Maar wilde het risico ook zo klein mogelijk houden.
Snap ik wel, maar anderzijds, als je teef gezond is moeten die pups het zelf doen. En kunnen ze dat ook.
Dank je :)
Ik heb mevrouw gewassen van de week, ze heeft er de pest aan dus ik doe het zelden maar schoon in de kraam leek me wel aardig voor een hava ;)
Ze was not amused :Q:
Uit wraak lag ze een dag later in de mest en ging ze vandaag eens fijn door het water :LOL: Ze moet nog een dag of 18, 19.
De mestvlek zit aan de andere kant ;)

Afbeelding

:LOL:
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

** Angela ** schreef: :LOL:
Ja, lach maar. Fien is de afdeling "die kan zich niet schoonhouden".
Het is maar goed dat ze geen zondagse jurk heeft :P

Afbeelding

crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Crisis zeg. Dat ik in die 10 jaar nog pups heb gehad die zijn blijven leven ;)

Vanaf 5 weken gaan ze hier al (ongeënt dus) mee naar bos, club en andere socialisatie plekken.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”