Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Eerste hond, mand of kleed , wat schaf ik aan?
Moderator: moderatorteam
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Eerste hond, mand of kleed , wat schaf ik aan?
Volgende week maandag komt Spike bij ons wonen. Een grote uit de kluiten gewassen hond.
Hij weegt 45 kilo. Eigenlijk weet ik zijn schofthoogte niet...
Hij staat nog op foto bij asiel Drachten. Wat voor mand koop ik voor hem? Hoe groot moet het zijn? Of zo'n dik kleed op de vloer?
Wat is handig? In de woonkamer komt zijn echte plekje en bij mij in kantoor wil ik alleen zo'n kleed leggen waar hij op kan liggen.
In de woonkamer ligt laminaat.
Op internet zie ik ook wel van die steigerhouten manden, is dat wat?
Wat moet ik nog meer echt in huis halen? Voerbakken op standaard heb ik nog, die zoek ik even op in de schuur. Halsband en riem komt mee.
We halen natuurlijk wat aan speeltjes in huis.
Bij het asiel moet ik nog even vragen wat hij eet. Al ben ik bang dat ze dat van de oude eigenaar niet hebben doorgekregen en dat hij bij asiel gewoon standaard mee eet met de rest. Wat raden jullie aan?
Hij weegt 45 kilo. Eigenlijk weet ik zijn schofthoogte niet...
Hij staat nog op foto bij asiel Drachten. Wat voor mand koop ik voor hem? Hoe groot moet het zijn? Of zo'n dik kleed op de vloer?
Wat is handig? In de woonkamer komt zijn echte plekje en bij mij in kantoor wil ik alleen zo'n kleed leggen waar hij op kan liggen.
In de woonkamer ligt laminaat.
Op internet zie ik ook wel van die steigerhouten manden, is dat wat?
Wat moet ik nog meer echt in huis halen? Voerbakken op standaard heb ik nog, die zoek ik even op in de schuur. Halsband en riem komt mee.
We halen natuurlijk wat aan speeltjes in huis.
Bij het asiel moet ik nog even vragen wat hij eet. Al ben ik bang dat ze dat van de oude eigenaar niet hebben doorgekregen en dat hij bij asiel gewoon standaard mee eet met de rest. Wat raden jullie aan?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Eerste hond, mand of kleed , wat schaf ik aan?
Een kong is wel heel handig, zeker bij een nieuwe hond.
Die kun je vullen met lekkers voor je weggaat.
Die kun je vullen met lekkers voor je weggaat.
- Terry
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wetter
- Aantal honden: 1
Ik zou het even aankijken wat de hond prettig vind. Leg een oude deken neer en klaar.
Heb hier twee manden, vetbed, oude deken en het verwende nest ligt altijd op de tegels of de bank.
Zou gaan voeren wat je zelf wilt, paar dagen asielvoer en dan overstappen.
Heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot.
Heb hier twee manden, vetbed, oude deken en het verwende nest ligt altijd op de tegels of de bank.
Zou gaan voeren wat je zelf wilt, paar dagen asielvoer en dan overstappen.
Heel veel plezier met je nieuwe huisgenoot.
Groetjes, Terry
- Miranda
- Erelid
- Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder - Aantal honden: 2
Meer heb je niet nodig. De rest is voor de leuk.Bumper69 schreef:Wat moet ik nog meer echt in huis halen? Voerbakken op standaard heb ik nog, die zoek ik even op in de schuur. Halsband en riem komt mee.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
ik zou een grote zwarte kong kopen. heerlijke activiteit voor de hond en helpt enorm bij het afleiden bijvoorbeeld als je even weg moet
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139443
en voor de leuk een grote boomerball
beiden bijna onverwoestbaar
http://www.zooplus.nl/shop/honden/spel_ ... ong/139443
en voor de leuk een grote boomerball
beiden bijna onverwoestbaar

- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik kies altijd met zorg de lekkerste kussens voor de honden uit, in de hoop dat het lekkerder ligt dan de bank
Ze mogen wel op de bank, maar als ze kiezen voor hun eigen kussen hoor je me niet klagen.
Ik vind kussens in de dierenwinkel altijd tenenkrommend en onnodig duur. Ik heb ze zelf gemaakt. In het geval van Spike zou ik kiezen voor een (tweedehands) matrasje van een peuterbed, en er zelf twee hoezen voor maken (dan kan er altijd 1 in de was)
Dan heb je zelf de keus kwa kleur en materiaal en ben je binnen de 30 euro klaar.
Ik vind kussens in de dierenwinkel altijd tenenkrommend en onnodig duur. Ik heb ze zelf gemaakt. In het geval van Spike zou ik kiezen voor een (tweedehands) matrasje van een peuterbed, en er zelf twee hoezen voor maken (dan kan er altijd 1 in de was)
Dan heb je zelf de keus kwa kleur en materiaal en ben je binnen de 30 euro klaar.

- mosquito1980
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vusi Duitse herder
Ik heb voor mijn honden bedden (lijken een beetje op veld bedden), een metalen frame (15 cm van de grond) met canvas waar ze op liggen. Ik heb daar een opgevouwen deken op liggen, is comfortabel voor de honden en makkelijk te wassen. Ze kunnen er lekker languit op liggen 
-
Bumper69
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Wij zijn ons nog aan het oriënteren wat voor hond we graag willen hebben.
Toen we een keer eerder een hond even in huis hebben gehad heb ik bij de kringloop een groot matras gehaald (en op maat gesneden) van schuimrubber. Daar heb ik een dekbed hoes om heen gedaan.
Dat kan ik eerst ook wel weer doen misschien. Die hoezen die je zelf maakt Paisley, is dat dan van fleece?
Dat kan ik eerst ook wel weer doen misschien. Die hoezen die je zelf maakt Paisley, is dat dan van fleece?
Spike (kruising bordeauxdog/rottweiler) woont sinds vorig jaar maart bij ons, een heerlijke lobbes van 45 kilo!
- Paisley
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
- Aantal honden: 2
Ik vind fleece niet zo prettig. Het is rekbaar (en gaat daardoor snel lubberen) en de haren van mijn honden zijn er lastig uit te krijgen.Bumper69 schreef: Dat kan ik eerst ook wel weer doen misschien. Die hoezen die je zelf maakt Paisley, is dat dan van fleece?
Ik heb een hele fijne ribstof gebruikt, erg stevig en makkelijk af te stofzuigen.

-
Bumper69
- Zeer actief
Als we nou toch tegen een mand aanlopen hoe groot moet die dan zijn? Ik denk de grootste...maar welke maat is dat?
Mijn tante struint altijd alle kringloopwinkels af, die geef ik dan gewoon een meetlint mee!
Mijn tante struint altijd alle kringloopwinkels af, die geef ik dan gewoon een meetlint mee!
-
NadiaBabs
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een Babs!
Mag de hond ook op de bank of niet? Zo niet zou ik zorgen dat ie een plek krijgt waar hij ook languit kan liggen en zo wel doet ie dat waarschijnlijk op de bank wel.
En mand, kussen of kleed maakt de meeste honden volgens mij niet zoveel uit, mijn hond mag op de bank en heeft een lekkere mand maar ze ligt net zo vaak gewoon op de grond op het vloerkleed.
En mand, kussen of kleed maakt de meeste honden volgens mij niet zoveel uit, mijn hond mag op de bank en heeft een lekkere mand maar ze ligt net zo vaak gewoon op de grond op het vloerkleed.

Rust zacht Hannus. Voor altijd in mijn hart 19-7-2007 - 2-2-2016
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Haha, leuk die kriebels voor de komst van de eerste hond
.
Ik zou zelf eerst gaan voor iets wat je al in huis hebt (dekens, oud matrasje oid). Dan kun je vandaaruit kijken hoe groot een mand of matras moet zijn en of hij graag een rand heeft om tegenaan te liggen bijvoorbeeld.
Ik zou zelf eerst gaan voor iets wat je al in huis hebt (dekens, oud matrasje oid). Dan kun je vandaaruit kijken hoe groot een mand of matras moet zijn en of hij graag een rand heeft om tegenaan te liggen bijvoorbeeld.
- sternentänzerin
- Zeer actief
Kijk eens bij comfort kussens, daar hebben ze duidelijke maten en ook nog op maat gemaakt groter beschikbaar. Hier zijn ze er dol op en ik ook want wassen, zuigen, de worker stoffen hebben er allemaal geen moeite mee.
...; We will never surrender Winston Churchill
- dagmar88
- Zeer actief
Bumper69 schreef:Als we nou toch tegen een mand aanlopen hoe groot moet die dan zijn? Ik denk de grootste...maar welke maat is dat?
Ik zou kijken voor een (nep) biabed als je een mand wilt kopen.
Of die vierkante nepleren onderaan de pagina, iemand hier (hippo geloof ik) was daar erg tevreden over.
http://www.zoofast.nl/-c-23_134.html?page=4
Ook een hele goede goedkope! webwinkel voor voer voor de hond en de katten, snacks (de varkensstaarten zijn echt aan te bevelen voor grote honden en de kippenpoten als klein hapje) kattenbakvulling en deodorant.