Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond van zus (x markiesje, 7): IVS -> wat doen?
Moderator: moderatorteam
- Iris-Marie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniël (jachtlijn)
- Aantal honden: 1
Hond van zus (x markiesje, 7): IVS -> wat doen?
Hoi!
Dit keer niets over Finna, maar over de hond van mijn zus, Tobie.
Tobie is een kruising markiesje van 7 jaar. Gisterenavond heeft Tobie bij mijn zus' schoonouders het idiopatisch vestibulair syndroom gekregen. De dierenarts zei dat er geen medicatie voor is en dat het vanzelf over moet gaan.
Het gaat nu iets beter met Tobie, maar hij gedraagt zich vanzelfsprekend niet 'normaal'. Hij ligt de hele dag met zijn kont omhoog en z'n kop omlaag. Ze kunnen Tobie overal knijpen maar hij reageert niet en eet praktisch niets terwijl het normaal een stuiterbal pur sang is. Tobie is verder helemaal gezond voor zover bekend.
Is er iets dat zij nu voor Tobie kunnen betekenen aangezien er volgens de DA geen medicatie voor is? Waar moeten zij in de toekomst rekening mee houden, is er een kans op herhaling en hoe moeten zij in het vervolg reageren? Is iemand bekend met IVS bij zijn/haar hond, en hoe hebben jullie dit en het herstel ervan ervaren? Is dit bekend bij markiesjes (of vlinderhondjes, het vermoeden bestaat dat hij markiesje x vlinderhondje is)?
Misschien dat mijn zus iets aan de reacties hier heeft, of dat het haar een beetje gerust stelt.
Dit keer niets over Finna, maar over de hond van mijn zus, Tobie.
Tobie is een kruising markiesje van 7 jaar. Gisterenavond heeft Tobie bij mijn zus' schoonouders het idiopatisch vestibulair syndroom gekregen. De dierenarts zei dat er geen medicatie voor is en dat het vanzelf over moet gaan.
Het gaat nu iets beter met Tobie, maar hij gedraagt zich vanzelfsprekend niet 'normaal'. Hij ligt de hele dag met zijn kont omhoog en z'n kop omlaag. Ze kunnen Tobie overal knijpen maar hij reageert niet en eet praktisch niets terwijl het normaal een stuiterbal pur sang is. Tobie is verder helemaal gezond voor zover bekend.
Is er iets dat zij nu voor Tobie kunnen betekenen aangezien er volgens de DA geen medicatie voor is? Waar moeten zij in de toekomst rekening mee houden, is er een kans op herhaling en hoe moeten zij in het vervolg reageren? Is iemand bekend met IVS bij zijn/haar hond, en hoe hebben jullie dit en het herstel ervan ervaren? Is dit bekend bij markiesjes (of vlinderhondjes, het vermoeden bestaat dat hij markiesje x vlinderhondje is)?
Misschien dat mijn zus iets aan de reacties hier heeft, of dat het haar een beetje gerust stelt.
Laatst gewijzigd door Iris-Marie op 04 mar 2016 20:03, 2 keer totaal gewijzigd.
♥- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hond van zus (x markies, 7): IVS -> wat doen?
Het kan zijn dat de hond misselijk is en een middel daartegen kan prima gegeven worden en er kan gekeken worden of er een onderliggende infectie is (gewoon d.m.v. urine- en bloedtest).
Maar het klopt dat er geen medicijnen voor zijn. Na 24-78 uur knappen de meeste honden al zichtbaar op. Maar het kan 1-2 weken duren voor alle klachten verdwenen zijn.
Maar het klopt dat er geen medicijnen voor zijn. Na 24-78 uur knappen de meeste honden al zichtbaar op. Maar het kan 1-2 weken duren voor alle klachten verdwenen zijn.

- Fotogravinnetje
- Technisch beheer
- Mijn ras(sen): Markiesjes: Elco (maart 2014) en zijn zoon Gait (oktober 2016). (Gait = Gerrit in dialect)
- Contacteer:
Re: Hond van zus (x markiesje, 7): IVS -> wat doen?
Ik heb niet eerder gehoord van IVS bij Markiesjes. Al weet ik niet alles natuurlijk 
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
een vriendin van mij haar hond heeft het pas gehad en is helemaal opgeknapt, op deze site staat informatie over iVS
http://www.mcvoordieren.nl/tia-hond
http://www.mcvoordieren.nl/tia-hond

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Ze mag wel meekijken op mijn tijdlijn op facebook. Afgelopen maandag is Floris (9 jaar, portugese waterhond) gecrasht met, wat ik nog noem
, GVS
Net een uur geleden heeft hij voor het eerst weer gestaan.
- Iris-Marie
- Zeer actief
Ik stuur je even een PB'tje met haar Facebookpagina. Ze vindt het fijn dat ze met iemand mee kan lezen.Rosita Compagner schreef:Ze mag wel meekijken op mijn tijdlijn op facebook. Afgelopen maandag is Floris (9 jaar, portugese waterhond) gecrasht met, wat ik nog noem, GVS
♥- Iris-Marie
- Zeer actief
Bedankt!lieke schreef:Het kan zijn dat de hond misselijk is en een middel daartegen kan prima gegeven worden en er kan gekeken worden of er een onderliggende infectie is (gewoon d.m.v. urine- en bloedtest).
Ik geloof dat ze Tobie inderdaad wil laten testen om te zien of er een aanleiding voor is geweest.
Ze heeft Tobie nu sinaspril gegeven, morgen geeft ze eventueel een reistabletje, misschien dat dat helpt.
♥- Iris-Marie
- Zeer actief
Ze is erg blij met dit topic overigens
Bedankt!
♥- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Waarom sinaspril? Paracetamol is volgens mij niet goed voor honden.Iris-Marie schreef:Bedankt!lieke schreef:Het kan zijn dat de hond misselijk is en een middel daartegen kan prima gegeven worden en er kan gekeken worden of er een onderliggende infectie is (gewoon d.m.v. urine- en bloedtest).
Ik geloof dat ze Tobie inderdaad wil laten testen om te zien of er een aanleiding voor is geweest.
Ze heeft Tobie nu sinaspril gegeven, morgen geeft ze eventueel een reistabletje, misschien dat dat helpt.

- Iris-Marie
- Zeer actief
Geen idee, ik heb haar gisteravond niet meer gesprokenPemba schreef:Waarom sinaspril? Paracetamol is volgens mij niet goed voor honden.Iris-Marie schreef:Bedankt!lieke schreef:Het kan zijn dat de hond misselijk is en een middel daartegen kan prima gegeven worden en er kan gekeken worden of er een onderliggende infectie is (gewoon d.m.v. urine- en bloedtest).
Tobie was vanochtend weer de oude, net als elke ochtend geloof ik (als ik haar sms'je goed begrepen heb). Kijken hoe hij het vandaag doet. Mocht er iets veranderen o.i.d. laat ik het weten.
♥- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Je zusje kan beter geen sinaspril of andere paracetamol geven, dat is echt riskant.
Een tabletje tegen wagenziekte schijnt wel te mogen.
Fijn dat het al wat beter gaat
Een tabletje tegen wagenziekte schijnt wel te mogen.
Fijn dat het al wat beter gaat