Gimmick schreef:Ik ken er nu aardig wat dus mijn beeld is wel redelijk gevormd.
Het zijn wel degelijk echte terriers.
Het zijn pittige hondjes die wel echt wat te doen moeten hebben. Anders vliegen ze je wel tegen de muren omhoog.
Ze zijn dol op graven en muisjes jagen doen ze ook graag.
Richting andere honden zijn ze vrij tolerant maar het zijn geen hondjes die zichzelf opvoeden.
Het kunnen ook rasechte blaffers zijn. En dan hebben ze een flink schel blafje.
Ik zou wat fokkers bij langs gaan en kennis maken met het ras.
Wat voor de een als ideale eerste hond wordt gezien is voor de ander een drama.
En toch lees ik op facebook dat ze wel eens kunnen blaffen maar echt geen overmatige (rasechte) blaffers zijn.
Jachtinstinct is wel logisch bij dit ras
Ik lees nergens dat je dit ras geestelijk bezig moet houden. Weet jij hoe het zit?
Ik ga naar cursus en uiteindelijk wil ik behendigheid gaan doen denk ik.
We doen zeker 1 wandeling op de dag van minstens een uur in het bos. Ik vind het leuk dingen aan te leren zoals zit, af, naast, blijf etc. De standaard dingetjes.
Maar bijvoorbeeld een border collie moet je echt geestelijke bezigheden geven. Dat ras is dan ook niet geschikt voor ons want ik wil gewoon normale dingen aan/af leren, normale cursussen volgen en lekkere wandelingen maken. Niet veel extra hoeven te doen. Ik weet dat de aht erg intelligent is dus dat je wel veel zou kunnen aanleren
Ik zei het al eerder maar ik ga morgen eens wat fokkers afbellen. Je leest toch dat iedereen het weer anders ervaart. En binnen een ras zijn er ook veel verschillen natuurlijk.
Door alles wat ik lees lijkt het me de ideale hond voor ons.