Ik ben pas een paar daagjes naar Praag geweest. Op weg naar het vliegveld met de metro stapte er een dame in met twee enorme "wolven".
Ze kwam met haar honden pal naast mij staan (

) Vervolgens kwam de reu vast te zitten met zijn muilkorf aan mijn koffer, wat een mooi excuus was om aan de praat te raken met de eigenaresse. Ze vertelde me dat het inderdaad Tsjechische wolfhonden waren zoals ik dacht. De hond werd bevrijd van zijn muilkorf en had helemaal geen bezwaar tegen wat kriebels achter zijn oren. Die aandacht vond hij wel erg gezellig. Toen ik ophield met aaien kreeg ik die enorme kop tegen me aan en werden er meer kriebels geëist. Ik had eigenlijk een heel ander beeld van dit soort honden en nooit verwacht dat ze van het type waren die je rustig meeneemt in een drukke metro en het dan ook nog goed vinden om door een wildvreemd mens geaaid te worden.
Zo heb ik ook ook een keer bijna een Afghaanse Windhond op schoot gehad, waarvan ik ook altijd dacht dat ze niets van vreemden moesten hebben.
Zijn jullie ook ooit rassen tegen gekomen die heel anders waren dan het beeld wat je er van had?
Oh ja, die muilkorf is trouwens verplicht voor alle honden in het ov in Tjechië