Apple schreef:Stel je betaalt 30 euro per maand aan verzekering.
Dat is dan 360 euro per jaar wat je kwijt bent, zo'n 4.500 euro op een hondenleven. Als je geluk hebt ben je qua DA kosten nog geen 70 euro kwijt per jaar.
Er zijn natuurlijk honden waar wel veel geld aan kwijt bent jaarlijks. Dat weet je helaas niet vantevoren.
Ik snap dat het een gevoel van zekerheid geeft, maar er zijn vaak zaken uitgesloten waar je alsnog voor moet betalen.
Persoonlijk zou ik kijken of je gewoon maandelijks wat extra kan sparen voor eventuele dierenarts kosten, en kijken of er misschien mensen in je omgeving zijn die je in uiterste nood zouden kunnen helpen.
Mocht je dat laatste echt niet hebben kan de veiligheid van de verzekering misschien wel opwegen tegen het risico dat je maandelijks 'voor niks' betaalt.
100% eens. Je moet geen verzekeringen afsluiten voor dingen die je kunt betalen.
Als ik alles wat mijn honden in de afgelopen 36 jaar hebben gekost bij de DA afzet tegen de premie die ik anders in die 30 jaar had moeten betalen dan was ik een enorm grote dief van mijn eigen portemonnee geweest. Reken maar uit. Ik heb gemiddeld 3 honden gehad over al die jaren. Soms 4, soms 2 of 3. Gaan we uit van een gemiddelde premie van 20 euro per hond is 60 euro in de maand x 12= 720 euro per jaar x 30 = 21.600 euro aan premie.
Alles meegerekend wat ik aan kosten heb gehad inclusief kniebanden, staartamputaties, en andere operatieve ingrepen, langdurige pijnmedicatie en entingen, heb ik toch zeker zo'n 11.000 euro verdiend door de DA uit eigen zak te betalen.
Toch mooi verdiend.
En zoals Apple terecht zegt mocht je het geld echt niet hebben of er niet aan kunnnen komen kan de veiligheid van een verzekering wel opwegen tegen het risico dat je elke maand voor niets betaald. En dat het gros van de verzekerden inderdaad voor niets betaald kun je wel afleiden uit het feit dat er zoveel huisdierenverzekeringen bestaan. Ik heb verzekeringsmaatschappijen nog nooit kunnen betrappen op filantropische neigingen dus maken ze gewoon dikke winst.