Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sam op bezoek bij dierenarts
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Sam op bezoek bij dierenarts
Vanmiddag met Sam naar de dierenarts geweest, het vloog me ineens aan, dat er toch iets niet goed gaat met een vetbobbel in zijn oksel, omdat deze best groeit. Ook ander klein bobbeltje gevonden, wat voor Sam gevoelig is. Vanmiddag borstelde ik Sam en ik had even weer zo'n paniekgevoel, zo van:"Het zal toch niet dat.....". Dus een blik van de dierenarts op hem.
Hij is uitgebreid onderzocht. Sam was er niet zo heel erg gecharmeerd van. Sinds zijn anaalklieren een keer geleegd zijn, vindt hij het daar niet meer zo leuk. Maar goed. Grote vetbobbel is echt vet. Maar wel weer gegroeid, hij was 2cm x 2 cm en ik nu in de lengte wat gegroeid naar 3cm x 2 cm. Het zit op een rot plek, wat bij blijvende groei toch echt in de weg kan zitten, omdat daar tal van andere structuren zitten, zoals bloedvaten, lymfevaten etc. Dan moet er al gedacht worden aan verwijdering van de bobbel. Maar dat kan alleen onder gehele narcose en dat brengt risico's met zich mee. Sam zou dan eerst een uitgebreid bloedbeeld moeten hebben, of alle organen dit nog kunnen behappen. Het kleine bobbeltje was zeer gevoelig voor Sam. Onbekend wat het was, leek ook op heel klein vetbobbeltje, is aangeprikt, gaf een klein wit drupje vet, leek het. Te weinig voor de microscoop. Verder was Sam overal wat stram, wat gevoelig ook bij aaien, wat ik ook had aangegeven.
Dierenarts denkt nu toch aan wat artrose vorming, mogelijk iets van ontsteking, maar lastig te diagnosticeren, feit was, dat Sam wel gevoelig en zeer alert reageerde, daar waar Sam het normaal wel een feestje vindt, immers krijg je altijd lekkers daar.
Afspraak is nu, dat ik 2 weken Novocam geef, kijken of Sam daar minder stram van wordt, minder gevoelig. De dierenarts gaat in de praktijk overleggen met de vaste dierenarts van Sam (die was er nu niet) om het beeld van de groei van de bobbel te bespreken. Ze hebben het vanaf het begin in kaart, want ik voel elke bobbel bij Sam, dus kunnen ze ook zien, in hoeverre deze groeit en hoe snel.
Over twee weken bel ik de praktijk, geef mijn bevindingen t.a.v. Novocam gebruik. Ik blijf de supplementen Glucosamine en Chondroitine gebruiken, advies is ook Omega vet te geven als supplement. Zij komt dan met de uitslag van haar overleg intern. Dan verder kijken.
Kan ik ook zelf nog dingen doen, om het voor Sam fijner te maken? Ik weet er te weinig van, helpt meer bewegen bij artrosevorming, zodat alles maar zo soepel mogelijk blijft?
Of andere suggesties?
Hij is uitgebreid onderzocht. Sam was er niet zo heel erg gecharmeerd van. Sinds zijn anaalklieren een keer geleegd zijn, vindt hij het daar niet meer zo leuk. Maar goed. Grote vetbobbel is echt vet. Maar wel weer gegroeid, hij was 2cm x 2 cm en ik nu in de lengte wat gegroeid naar 3cm x 2 cm. Het zit op een rot plek, wat bij blijvende groei toch echt in de weg kan zitten, omdat daar tal van andere structuren zitten, zoals bloedvaten, lymfevaten etc. Dan moet er al gedacht worden aan verwijdering van de bobbel. Maar dat kan alleen onder gehele narcose en dat brengt risico's met zich mee. Sam zou dan eerst een uitgebreid bloedbeeld moeten hebben, of alle organen dit nog kunnen behappen. Het kleine bobbeltje was zeer gevoelig voor Sam. Onbekend wat het was, leek ook op heel klein vetbobbeltje, is aangeprikt, gaf een klein wit drupje vet, leek het. Te weinig voor de microscoop. Verder was Sam overal wat stram, wat gevoelig ook bij aaien, wat ik ook had aangegeven.
Dierenarts denkt nu toch aan wat artrose vorming, mogelijk iets van ontsteking, maar lastig te diagnosticeren, feit was, dat Sam wel gevoelig en zeer alert reageerde, daar waar Sam het normaal wel een feestje vindt, immers krijg je altijd lekkers daar.
Afspraak is nu, dat ik 2 weken Novocam geef, kijken of Sam daar minder stram van wordt, minder gevoelig. De dierenarts gaat in de praktijk overleggen met de vaste dierenarts van Sam (die was er nu niet) om het beeld van de groei van de bobbel te bespreken. Ze hebben het vanaf het begin in kaart, want ik voel elke bobbel bij Sam, dus kunnen ze ook zien, in hoeverre deze groeit en hoe snel.
Over twee weken bel ik de praktijk, geef mijn bevindingen t.a.v. Novocam gebruik. Ik blijf de supplementen Glucosamine en Chondroitine gebruiken, advies is ook Omega vet te geven als supplement. Zij komt dan met de uitslag van haar overleg intern. Dan verder kijken.
Kan ik ook zelf nog dingen doen, om het voor Sam fijner te maken? Ik weet er te weinig van, helpt meer bewegen bij artrosevorming, zodat alles maar zo soepel mogelijk blijft?
Of andere suggesties?

-
Sterre
Re: Sam op bezoek bij dierenarts
Sterre krijgt al jaren metacam voor haar artrose. Dat helpt zeer goed. Meer bewegen helpt volgens mij niet. Gewoon normaal bewegen. Niet te gek doen met balletjes gooien. Dat werkt bij Sterre het beste. En ik heb bij Sterre heel wat vetbulten weg laten halen. Van sommige bulten had ze last door de plek. O.a. Op haar ooglid en bij haar anus. Andere bulten heb ik toen gelijk ook weg laten halen omdat ze toch al onder narcose was. Maar bij haar was de narcose niet een extra risico zoals het bij Sam wel is? Hopelijk werkt de Novacam goed bij Sam. Ik vond het de eerste keer dat Sterre de medicatie kreeg een verademing. Ze had zoveel pijn en last bij het opstarten. En dat was ineens weg. Heerlijk vond ik dat.
- Hilly45
- Zeer actief
Ja, bij schapendoezen is het wel bekend, dat ze erg gevoelig zijn voor narcose en Sam is wel 10,5 natuurlijk. Maar goed, als het bloedbeeld aantoont dat alle organen goed zijn qua lever, nieren en hart, dan zou hij dat wel aan moeten kunnen. Ik orienteer me dan wel op de narcose-methode. Ik kan me nog herinneren, dat de ene methode dan veiliger was dan de ander, maar weet de kloe er niet meer van.Sterre schreef:Sterre krijgt al jaren metacam voor haar artrose. Dat helpt zeer goed. Meer bewegen helpt volgens mij niet. Gewoon normaal bewegen. Niet te gek doen met balletjes gooien. Dat werkt bij Sterre het beste. En ik heb bij Sterre heel wat vetbulten weg laten halen. Van sommige bulten had ze last door de plek. O.a. Op haar ooglid en bij haar anus. Andere bulten heb ik toen gelijk ook weg laten halen omdat ze toch al onder narcose was. Maar bij haar was de narcose niet een extra risico zoals het bij Sam wel is? Hopelijk werkt de Novacam goed bij Sam. Ik vond het de eerste keer dat Sterre de medicatie kreeg een verademing. Ze had zoveel pijn en last bij het opstarten. En dat was ineens weg. Heerlijk vond ik dat.
Sam doet sowieso nooit explosieve dingen, zoals vanuit het niks sprinten en weer remmen/draaien, zoals bijv. met stokken gooien of balletjes ofzo, dat mocht hij sowieso niet meer, dus ook nooit meer gedaan. Hij loopt per dag wel 2uur minimaal, het lijkt mij ook niet, dat meer lopen zinvoller zou zijn t.a.v. artrose, maar wat ik zei, ik weet er gewoon te weinig van.

-
gonnie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Pinschers
- Aantal honden: 2
Nooit fijn, zorgen om je hond. Weet er alles van.
Hoop dat Sam niet teveel last van zijn vetbobbel krijgt.
Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
Groetjes Gonnie.
Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
- Hilly45
- Zeer actief
Klopt, zit me ook niet lekker.gonnie schreef:Nooit fijn, zorgen om je hond. Weet er alles van.

- Hilly45
- Zeer actief
Ja, ik ben bij dierenziekenhuis Vechtstraat. Die zijn ook wel heel goed. Maar als ze idd het advies hebben voor operatie, dan vraag ik hoe dan ook een second opinion aan bij Hopmans, dat dacht ik net al, toen ik er nog verder over nadacht.Kells schreef:Bah, niet leuk Hilly! 10,5 is nog niet zo oud. Wellicht zou je eens naar Hopmans in Hoogkerk of Roden kunnen gaan om de mogelijkheden te bespreken. Dat is een eerste- en tweedelijnspraktijk waar ze echt heel veel kunnen.

- Hilly45
- Zeer actief
Ik hoor er inderdaad goede berichten over.Kells schreef:Hopmans is echt een hele fijne praktijk. Sinds 5 jaar is het onze vaste praktijk en ik kan het je zeker aanraden. Succes met het nemen van een beslissing en een knuffel voor Sam.Hilly45 schreef:Ja, ik ben bij dierenziekenhuis Vechtstraat. Die zijn ook wel heel goed. Maar als ze idd het advies hebben voor operatie, dan vraag ik hoe dan ook een second opinion aan bij Hopmans, dat dacht ik net al, toen ik er nog verder over nadacht.Kells schreef:Bah, niet leuk Hilly! 10,5 is nog niet zo oud. Wellicht zou je eens naar Hopmans in Hoogkerk of Roden kunnen gaan om de mogelijkheden te bespreken. Dat is een eerste- en tweedelijnspraktijk waar ze echt heel veel kunnen.
Fijn dat er zo wordt meegedacht.

-
nomo
- Zeer actief
Hopmans is inderdaad een fijne praktijk! Ben er met Morris geweest voor zijn gewrichten.
Wat je nog zou kunnen proberen is iets van glucosamine/chondrotine geven. Ene hond doet het niks bij en de ander loopt weer als een jonge god.
Bulten vind ik altijd stom! Knuffel voor Sam
Wat je nog zou kunnen proberen is iets van glucosamine/chondrotine geven. Ene hond doet het niks bij en de ander loopt weer als een jonge god.
- Hilly45
- Zeer actief
Die supplementen krijgt hij al. Er werd alleen nog wel ook de Omega capsule genoemd, dat vet zeg maar, ben het even kwijt.nomo schreef:Hopmans is inderdaad een fijne praktijk! Ben er met Morris geweest voor zijn gewrichten.

-
nomo
- Zeer actief
Omega-3 vetzuren zeker? Van die visolie dingen. Wordt inderdaad wel van gezegd dat het kan helpen bij artrose 
- Hilly45
- Zeer actief
Ja, die inderdaad.nomo schreef:Omega-3 vetzuren zeker? Van die visolie dingen. Wordt inderdaad wel van gezegd dat het kan helpen bij artrose

- Feather__
- Zeer actief
Iets wat hier goed helpt is primeval gelatinaat poeder. Gewoon over het eten gooien.
Het is een supplement dus geen medicijn. Maar je mag het wel naast glucosamine geven en naast pijnstillers.
Het is een supplement dus geen medicijn. Maar je mag het wel naast glucosamine geven en naast pijnstillers.

- Hilly45
- Zeer actief
Waar koop je dat? Gebruik jij dat ook t.a.v. artrose-klachten?Feather__ schreef:Iets wat hier goed helpt is primeval gelatinaat poeder. Gewoon over het eten gooien.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Bij m'n oudje met wat artrose klachten enorm profijt van de EuroJoe Flexilife Platinum
http://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-platinum
http://www.euro-joe.com/NL/product/Flexi-life-platinum
-
joline
- Zeer actief
Mijn oude hond zat helemaal onder de vetbulten, ik kon ze op een gegeven moment niet meer tellen en hij is daar gewoon oud mee geworden. Sommige zaten ook op lastige plekken en waren groot (2 waren er zo groot als een tennisbal) maar hij heeft er nooit last van gehad.
Deze gebruikte ik voor zijn artrose: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-glucos ... /p/3547671
Daar zit ook msm bij in en dat schijnt een sterkere werking te geven in combinatie met glucosamine en chondroitine.
Gas narcose is het veiligste, ik laat mijn honden alleen met gas narcose en hartbewaking opereren
Deze gebruikte ik voor zijn artrose: https://www.kruidvat.nl/kruidvat-glucos ... /p/3547671
Daar zit ook msm bij in en dat schijnt een sterkere werking te geven in combinatie met glucosamine en chondroitine.
Gas narcose is het veiligste, ik laat mijn honden alleen met gas narcose en hartbewaking opereren
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
Sterkte met Sam!
Ik gaf op een gegeven moment de omega 3 capsules (van de Hema, naast mobility voer met toevoeging glucosamine/chrondotine) aan Mickey en dat leek inderdaad wat te helpen.
Ik gaf op een gegeven moment de omega 3 capsules (van de Hema, naast mobility voer met toevoeging glucosamine/chrondotine) aan Mickey en dat leek inderdaad wat te helpen.
- Feather__
- Zeer actief
http://www.medpets.nl/primeval+gelatinaat+hond/Hilly45 schreef:Waar koop je dat? Gebruik jij dat ook t.a.v. artrose-klachten?Feather__ schreef:Iets wat hier goed helpt is primeval gelatinaat poeder. Gewoon over het eten gooien.
Wij doen ongeveer 3 maanden met 500gram.
Wij gebruiken het inderdaad voor artrose. Het is niet officieel vast gesteld maar Snoop heeft een nekhernia en op een gegeven moment ging hij achter ook een beetje pijn aangeven. Zijn pootje (recht omhoog) optillen deed pijn. Dus zijn we dit gaan geven. Ondertussen huppelt hij weer vrolijk en springt weer op en af de bank als een jonge hond

- Hilly45
- Zeer actief
Dank voor de suggesties, ik ga even wat supplementen vergelijken.
Sam krijgt natuurlijk al Glucosamine en Chondroitine. Ik moet dus eigenlijk niet iets hebben, met nog eens een concentraat van dit middel, want dat is dubbelop.
Ik laat Sam ook nog even weer bekijken door osteopaat, om te zien of de vorige twee behandelingen nog z'n effect hebben qua stand wervels/si.
Sam krijgt natuurlijk al Glucosamine en Chondroitine. Ik moet dus eigenlijk niet iets hebben, met nog eens een concentraat van dit middel, want dat is dubbelop.
Ik laat Sam ook nog even weer bekijken door osteopaat, om te zien of de vorige twee behandelingen nog z'n effect hebben qua stand wervels/si.