Alvast bedankt!
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dutch for Strays.
Moderator: moderatorteam
-
Ziva2014
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Labrador
- Aantal honden: 1
Dutch for Strays.
Mijn dochter is helemaal gevallen op een hond die ze op internet voorbij zag komen. Stuurde het gelijk naar mij toe. Ik snapte het wel
. Maar het is bij een stichting waar ik verder niets over kan vinden. Honden komen uit Roemenië. Verder kan ik eigenlijk niets vinden, over begeleiding enzo. Kent iemand deze stichting? Oja, het gaat over een reu genaamd Fram.
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Dutch for Strays.
Als de hond doordacht uitgezocht wordt en jullie verstand van honden hebben kun je toch naar een hondenschool als je begeleiding nodig hebt? Ik zou gewoon de hond kopen die je wil kopen en de stichting daarin geen rol laten spelen. Als je een herplaatser op MP gaat kopen krijg je ook geen begeleiding. Als je een pup uit een particulier nest haalt moet je het ook zelf doen en bij veel fokkers krijg je ook weinig tot geen begeleiding. Een hond opvoeden is niet zo moeilijk als je weet wat je doet en als je tegen echte problemen aan gaat lopen dan kan een stichting je toch niet helpen.
Ik zou denken, leuke hond, betalen en lekker van je hond gaan genieten. Niet teveel wakker liggen over de stichting of wie er achter zitten. Daar merk je in het dagelijks leven nl niks van. Ik heb twee keer een hond van een Stichting gekocht. Beide honden waren prima honden en daar heb ik jaren van genoten. Waar ze vandaan komen speelt bij mij persoonlijk dus geen enkele rol. De hond speelt een rol.
Ik zou denken, leuke hond, betalen en lekker van je hond gaan genieten. Niet teveel wakker liggen over de stichting of wie er achter zitten. Daar merk je in het dagelijks leven nl niks van. Ik heb twee keer een hond van een Stichting gekocht. Beide honden waren prima honden en daar heb ik jaren van genoten. Waar ze vandaan komen speelt bij mij persoonlijk dus geen enkele rol. De hond speelt een rol.
- runninggirl
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Als je al besluit om daar een hond te kopen. Dan lijkt het me in ieder geval goed als jullie de hond eerst kunnen zien, ook bijvoorbeeld in een soort omgeving te wandelen als waar je zelf woont. Een hond kan bij iemand thuis heel ander gedrag vertonen dan bijvoorbeeld buiten in een stedelijke omgeving, en daar moet je maar net voor willen gaan....
Ik ken best wat Roemeentjes die helemaal niet zo makkelijk waren eenmaal in Nederland.
Ik ken best wat Roemeentjes die helemaal niet zo makkelijk waren eenmaal in Nederland.
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
hmm, ik zou me juist wel in de stichting verdiepen. Is het geen stichting die alleen pups van broodfokstations koopt en daarmee dus die stations in leven houdt? Is er opvang dat mocht het niet goed gaan je hem weer terug kan brengen? Komen de honden eerst in een gastgezin zodat je ze eerst kan bezoeken of moet je maar gewoon vanuit de auto de hond aanpakken? Is er goede begeleiding waar je met je vragen terecht kan?
Ik vind dat allemaal wel belangrijke zaken...

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
-
Ziva2014
- Vaste gebruiker
Bedankt alvast voor de reacties! Het opvoeden gaat wel lukken. met cursus bij een hondenschool. Met mijn vraag bedoelde ik ook eigenlijk of het een zuivere stichting is. Het is zeker belangrijk voor ons om kennis te maken in Nederland. We hebben al een hond, en daar zal het mee moeten klikken natuurlijk. Appie heeft eigenlijk nooit problemen met andere honden. Het is een lekkere sul. Het is de bedoeling dat de hond eerst hier komt wonen, en als dochterlief het huis uitgaat, binnen een jaar, de hond meegaat. Op haar werkdagen komt hij dan hier.
Ze moet maar eens contact gaan opnemen, dan horen we wel meer.
Bedankt weer!
Ze moet maar eens contact gaan opnemen, dan horen we wel meer.
Bedankt weer!
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
Ik ook..runninggirl schreef: Ik ken best wat Roemeentjes die helemaal niet zo makkelijk waren eenmaal in Nederland.
Ik zou ze het liefst ook allemaal willen helpen.. Maar wat vaak, dus niet altijd, een "probleem" bij Roemenen is, is dat zij in hokken zitten met 6 honden oid.. In een asiel met nog honderden honden. Echt tijd, word er daardoor niet in honden geïnvesteerd en de beoordeling van het gedrag, is vaak hoe zij zich gedragen in de kennel. Sommige honden verlaten die kennel pas voor het eerst voor een transport..
Wat ik vaak zie met honden in kleinschaligere asiels, is dat de honden af en toe uitgelaten worden en één op één beoordeeld worden. Dan nog, kan een hond anders zijn in een huissituatie hoor.. Maar ik heb meer dan 1 keer gezien dat dit toch enorm veel verschil maakt.
Daarom, zou ik persoonlijk nooit voor een Roemeen gaan.. Hoe rot ook, want ze leven vaak in vreselijke situaties.. Maar ik vind het risico te groot.. Ik ken in mijn directe omgeving al 4 Roemenen die na een maand agressie begonnen te vertonen of zich echt niet konden aarden in een huiselijke situatie.. Nogmaals, dat wil niet zeggen dat ze allemaal zo zijn.. Maar ik vind persoonlijk dat je je wel bewust moet zijn van het feit, dat over Roemenen vaak zeer weinig echt bekend is over de hond.
- Sulluna
- Zeer actief
Zijn er na de nieuwe wet echt nog kleine asiels daar?alinelaila schreef:Maar die kleinschaligere asiels heb je in Roemenië toch ook wel? Ik volg via fb Hondenbrokkenmakers en daar lijkt echt veel aandacht te zijn voor de individuele hond. Ze zitten per 2 in een kennel en gaan daar elke dag uit. Een tijdje terug was er ook iemand vanuit NL gekomen (ik meen een gedragstherapeut of iig iemand met veel kennis van gedrag) om met de wat moeilijkere honden te werken aan hun gedrag enzo.Sulluna schreef: Wat ik vaak zie met honden in kleinschaligere asiels, is dat de honden af en toe uitgelaten worden en één op één beoordeeld worden. Dan nog, kan een hond anders zijn in een huissituatie hoor.. Maar ik heb meer dan 1 keer gezien dat dit toch enorm veel verschil maakt.
Ze richten zich ook erg op het laten steriliseren van de straathonden en 'erf'honden van de mensen daar, een beetje bewustmaking om de mentaliteit en omgang met honden daar te veranderen.
Dutch for strays ken ik verder niet, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
Want sinds anderhalf jaar is het zo, dat iedere zwerfhond in Roemenië ( het zijn er 3 miljoen..) mag worden afgemaakt na ik dacht 15 dagen asiel.
Dus nu worden nog steeds alle honden gevangen, maar ipv afgemaakt worden ze in een asiel gezet.. Dus de aantal honden die daar ( kort) zitten, is vaak enorm de laatste tijd. DIn het asiel hebben ze korte tijd en worden dus met spoed op internet geplaatst etc.
-
*Wolf*
- Zeer actief
Er zijn zeker kleinschalige asiels/privéasiels/particulieren die aan opvang doen in Roemenië! Soms werken ze samen met bestaande, grote stichtingen, soms houden ze alles in eigen handen, via FB bijvoorbeeld. Er zijn er een paar bij waar ik in elk geval mijn hand voor in het vuur zou steken. Prachtmensen, die geweldig werk doen. In een land vol dierenbeulen. En ik ken Hondenbrokkenmakers ook, die doen ook heel goed werk waar ik zo een hond vandaan zou halen.
- Sulluna
- Zeer actief
Aaah oke, nou daar was ik niet van op de hoogte. Wist ik serieus niet, ik dacht dat het tegenwoordig allemaal méga asiels waren.*Wolf* schreef:Er zijn zeker kleinschalige asiels/privéasiels/particulieren die aan opvang doen in Roemenië! Soms werken ze samen met bestaande, grote stichtingen, soms houden ze alles in eigen handen, via FB bijvoorbeeld. Er zijn er een paar bij waar ik in elk geval mijn hand voor in het vuur zou steken. Prachtmensen, die geweldig werk doen. In een land vol dierenbeulen. En ik ken Hondenbrokkenmakers ook, die doen ook heel goed werk waar ik zo een hond vandaan zou halen.
Zeker prachtig werk, alleen maar lof voor hoor.
-
*Wolf*
- Zeer actief
De kleine asiels en particulieren halen honden van de straat of kiezen ze (de best plaatsbare) uit gemeenteasiels. Ik had er vorig jaar een in de opvang, een megaschatje, en niets moeilijks aan. Je krijgt dan juist een hond waar best veel over bekend is, en het leuke is ook dat je, als het een particulier betreft dan, in direct contact met de 'redder' van de hond staat.Sulluna schreef:Aaah oke, nou daar was ik niet van op de hoogte. Wist ik serieus niet, ik dacht dat het tegenwoordig allemaal méga asiels waren.*Wolf* schreef:Er zijn zeker kleinschalige asiels/privéasiels/particulieren die aan opvang doen in Roemenië! Soms werken ze samen met bestaande, grote stichtingen, soms houden ze alles in eigen handen, via FB bijvoorbeeld. Er zijn er een paar bij waar ik in elk geval mijn hand voor in het vuur zou steken. Prachtmensen, die geweldig werk doen. In een land vol dierenbeulen. En ik ken Hondenbrokkenmakers ook, die doen ook heel goed werk waar ik zo een hond vandaan zou halen.
Zeker prachtig werk, alleen maar lof voor hoor.
Wij zouden vorig jaar zo'n hond van een particuliere opvang krijgen, tijdje gevolgd, met foto's en filmpjes, was zo leuk. Uiteindelijk is het niet doorgegaan, maar dat valt niemand aan te rekenen. Ik vond het zelf een leukere ervaring dan via een stichting, ook omdat zo'n particulier of kleinschalige opvang zo geweldig blij is met de adoptie. En ze hebben contacten in Nederland want je krijgt eerst een huisbezoek. En een goede back-up, mocht het niet goed uitpakken.
- Sulluna
- Zeer actief
Oké, fijn om te horen zeg! Ik ken echt alleen die mega asiels waar soms boven de 400 honden zitten.
Maar heel fijn om te horen dit
Maar heel fijn om te horen dit
-
RedPassion
Dat vind ik ook. Anders zou je volgens die redenatie ook wel een hond bij een broodfokker kunnen kopen, daar zitten ook zat leuke dieren (die heel hard een kans verdienen). Maar sommige praktijken moet je niet willen steunen...Ingrid48 schreef:hmm, ik zou me juist wel in de stichting verdiepen. Is het geen stichting die alleen pups van broodfokstations koopt en daarmee dus die stations in leven houdt? Is er opvang dat mocht het niet goed gaan je hem weer terug kan brengen? Komen de honden eerst in een gastgezin zodat je ze eerst kan bezoeken of moet je maar gewoon vanuit de auto de hond aanpakken? Is er goede begeleiding waar je met je vragen terecht kan?
Verder ken ik makkelijke, aangepaste Roemeentjes, doodsbange Spanjaarden, stamboomhonden uit Nederland met een kronkel in het hoofd... maar ook het tegenovergestelde van allen en dan nog alles er tussenin. De standaard Roemeen bestaat niet. En juist daarom is een betrouwbare stichting weer van belang, die de honden screent, eventueel eerst in een opvanggezin observeert en dan de juiste match maakt.
-
*Wolf*
- Zeer actief
RedPassion schreef:Dat vind ik ook. Anders zou je volgens die redenatie ook wel een hond bij een broodfokker kunnen kopen, daar zitten ook zat leuke dieren (die heel hard een kans verdienen). Maar sommige praktijken moet je niet willen steunen...Ingrid48 schreef:hmm, ik zou me juist wel in de stichting verdiepen. Is het geen stichting die alleen pups van broodfokstations koopt en daarmee dus die stations in leven houdt? Is er opvang dat mocht het niet goed gaan je hem weer terug kan brengen? Komen de honden eerst in een gastgezin zodat je ze eerst kan bezoeken of moet je maar gewoon vanuit de auto de hond aanpakken? Is er goede begeleiding waar je met je vragen terecht kan?
Verder ken ik makkelijke, aangepaste Roemeentjes, doodsbange Spanjaarden, stamboomhonden uit Nederland met een kronkel in het hoofd... maar ook het tegenovergestelde van allen en dan nog alles er tussenin. De standaard Roemeen bestaat niet. En juist daarom is een betrouwbare stichting weer van belang, die de honden screent, eventueel eerst in een opvanggezin observeert en dan de juiste match maakt.
-
Cindy52
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): mastin espagnol
In Spanje zitten ze ook met 600 honden in een asiel hoorSulluna schreef:Zijn er na de nieuwe wet echt nog kleine asiels daar?alinelaila schreef:Maar die kleinschaligere asiels heb je in Roemenië toch ook wel? Ik volg via fb Hondenbrokkenmakers en daar lijkt echt veel aandacht te zijn voor de individuele hond. Ze zitten per 2 in een kennel en gaan daar elke dag uit. Een tijdje terug was er ook iemand vanuit NL gekomen (ik meen een gedragstherapeut of iig iemand met veel kennis van gedrag) om met de wat moeilijkere honden te werken aan hun gedrag enzo.Sulluna schreef: Wat ik vaak zie met honden in kleinschaligere asiels, is dat de honden af en toe uitgelaten worden en één op één beoordeeld worden. Dan nog, kan een hond anders zijn in een huissituatie hoor.. Maar ik heb meer dan 1 keer gezien dat dit toch enorm veel verschil maakt.
Ze richten zich ook erg op het laten steriliseren van de straathonden en 'erf'honden van de mensen daar, een beetje bewustmaking om de mentaliteit en omgang met honden daar te veranderen.
Dutch for strays ken ik verder niet, dus daar kan ik niks zinnigs over zeggen.
Want sinds anderhalf jaar is het zo, dat iedere zwerfhond in Roemenië ( het zijn er 3 miljoen..) mag worden afgemaakt na ik dacht 15 dagen asiel.
Dus nu worden nog steeds alle honden gevangen, maar ipv afgemaakt worden ze in een asiel gezet.. Dus de aantal honden die daar ( kort) zitten, is vaak enorm de laatste tijd. DIn het asiel hebben ze korte tijd en worden dus met spoed op internet geplaatst etc.
-
Ziva2014
- Vaste gebruiker
Bedankt voor jullie reacties allemaal! Heb ze laten lezen aan mijn dochter. Ze laat het nog 1 dag bezinken en kijkt dan wat ze doet. Ze was niet echt op zoek, maar toen kwam deze hond voorbij... We wachten het af.
Groetjes!
Groetjes!
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Moet je ook geen broodfok hondje uit het asiel meer nemen.Of een broodfokje wat weg moet bij een partikulier.RedPassion schreef:Dat vind ik ook. Anders zou je volgens die redenatie ook wel een hond bij een broodfokker kunnen kopen, daar zitten ook zat leuke dieren (die heel hard een kans verdienen). Maar sommige praktijken moet je niet willen steunen...Ingrid48 schreef:hmm, ik zou me juist wel in de stichting verdiepen. Is het geen stichting die alleen pups van broodfokstations koopt en daarmee dus die stations in leven houdt? Is er opvang dat mocht het niet goed gaan je hem weer terug kan brengen? Komen de honden eerst in een gastgezin zodat je ze eerst kan bezoeken of moet je maar gewoon vanuit de auto de hond aanpakken? Is er goede begeleiding waar je met je vragen terecht kan?
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Moet je ook geen broodfok hondje uit het asiel meer nemen.Of een broodfokje wat weg moet bij een partikulier.RedPassion schreef:Dat vind ik ook. Anders zou je volgens die redenatie ook wel een hond bij een broodfokker kunnen kopen, daar zitten ook zat leuke dieren (die heel hard een kans verdienen). Maar sommige praktijken moet je niet willen steunen...Ingrid48 schreef:hmm, ik zou me juist wel in de stichting verdiepen. Is het geen stichting die alleen pups van broodfokstations koopt en daarmee dus die stations in leven houdt? Is er opvang dat mocht het niet goed gaan je hem weer terug kan brengen? Komen de honden eerst in een gastgezin zodat je ze eerst kan bezoeken of moet je maar gewoon vanuit de auto de hond aanpakken? Is er goede begeleiding waar je met je vragen terecht kan?

-
bouvierpoedel
- Zeer actief

-
RedPassion
Want? Daar verdient die broodfokker niks meer aan hoor.
En de hond verdient de kans. Dat is nog wel wezenlijk anders dan zèlf een hond bij een broodfokker kopen en daarmee de boel spekken. In het geval van een herplaatser help je alleen de hond, niet de broodfokker.
- hakunamatata
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes
- Aantal honden: 2
Mijn Faye komt van een klein (ronde de 50 honden) particulier asiel in Roemenië. De vrouw bij wie ze in Nederland in opvang was heeft persoonlijk contact met de mensen die het asiel runnen. Elke foto van Faye die ik naar het opvanggezinnen stuur wordt ook gelijk doorgestuurd naar de mensen van de opvang. Heel kleinschalig en persoonlijk dus, het is er ook in Roemenië zeker wel! 
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~

-
Jetski
- Zeer actief
RedPassion schreef:Want? Daar verdient die broodfokker niks meer aan hoor.En de hond verdient de kans. Dat is nog wel wezenlijk anders dan zèlf een hond bij een broodfokker kopen en daarmee de boel spekken. In het geval van een herplaatser help je alleen de hond, niet de broodfokker.
Alleen jammer dat de oorspronkelijke eigenaren later toch weer vaak voor een schattig pupje gaan (en ja, helaas) deze vaak weer wordt aangeschaft via de zgn puppyfarms/broodfokkers.
Ik ken hier in de buurt al 2van dit soort lui (wv 1 gezin al aan de 3e pup begonnen is)
Dus ja indirekt kun je daar dus wel aan meewerken helaas....
-
RedPassion
Jup, daarom ook mijn bezwaren tegen honden van MP halen. Dan help je mensen inderdaad makkelijk van hun 'probleem' af en kunnen ze weer een 'nieuwe start' maken. Maar honden via een stichting of asiel die toevallig een broodfokverleden hebben, daar steun je echt niks meer mee dan alleen de hond zelf (en het asiel).