Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Tenenkluiver
Moderator: moderatorteam
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Tenenkluiver
Sancho kluift op gezette tijden heftig aan een van zijn teentjes. Het wordt dan natuurlijk rood maar buiten de kluifperiodes is er niet aan te ontdekken.Het is soms bijna dwangmatig zoals hij bijt en hij kan het gerust een half uur volhouden. De dierenarts kon een paar jaar geleden niets ontdekken maar op dit moment doet hij het weer heel erg en ik vind het toch wel zorgelijk worden. Voordat ik weer voor niets naar de dierenarts ga wil ik eigenlijk zelf eerst alles geprobeerd hebben.
Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik kan proberen?
Ik dacht zelf aan weken in Biotex of Badedas om te beginnen.
Zou het ook kunnen dat het uit onrust voortkomt, zoals nagelbijten?
Hij doet het namelijk elke morgen als hij wakker wordt, overdag bijna nooit. En nu na de wandeling. Hij is verder ook nogal uit zijn doen vanwege een loopse teef ergens in het wandelgebied.
Iemand enig idee wat het kan zijn en wat ik kan proberen?
Ik dacht zelf aan weken in Biotex of Badedas om te beginnen.
Zou het ook kunnen dat het uit onrust voortkomt, zoals nagelbijten?
Hij doet het namelijk elke morgen als hij wakker wordt, overdag bijna nooit. En nu na de wandeling. Hij is verder ook nogal uit zijn doen vanwege een loopse teef ergens in het wandelgebied.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
- Yeufke
- Zeer actief
Re: Tenenkluiver
Ha,ha, je onderschrift Nanna.
Hier ook een af en toe knager.
Pekel? Droge voetzooltjes, barstjes? Stress? Geen idee. Het komt en gaat ook weer.
Hier ook een af en toe knager.
Pekel? Droge voetzooltjes, barstjes? Stress? Geen idee. Het komt en gaat ook weer.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Luna doet dit ook, heeft altijd rode tenen. Vaak met biotex zitten klooien of antibiotica.
Tot.. Mijn dierenarts een een tip gaf om een bepaalde olie te gebruiken. Hij had eerder succesen daarmee gezien. En verdomd, het helpt.
Dermoscent essential 6. Het is voor huidverzorging, en je kan het dus plaatselijk doen. Als Luna nu knaagt, geef ik haar een puppet en klaar is kees. Je kan het wellicht proberen, is gewoon te koop zonder recept ook.

Tot.. Mijn dierenarts een een tip gaf om een bepaalde olie te gebruiken. Hij had eerder succesen daarmee gezien. En verdomd, het helpt.
Dermoscent essential 6. Het is voor huidverzorging, en je kan het dus plaatselijk doen. Als Luna nu knaagt, geef ik haar een puppet en klaar is kees. Je kan het wellicht proberen, is gewoon te koop zonder recept ook.

Laatst gewijzigd door Sulluna op 21 jan 2016 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Zamunda
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Als het om één specifieke teen gaat denk ik toch aan pijn. Artrose? Speelt meer op met de kou, na lang niet bewegen ('s ochtends) en na (te)veel bewegen (na de wandeling).
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Nala knaagt ook poten.
Stress kipje. Ik heb het al lang op gegeven en ze is wel te stoppen met een nee en dan geef ik haar der nylabone waar ze dan op knaagt.
Stress kipje. Ik heb het al lang op gegeven en ze is wel te stoppen met een nee en dan geef ik haar der nylabone waar ze dan op knaagt.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- TessaThomas
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
- Aantal honden: 2
Tay doet het vanwege allergie. Die vreet zijn kussentjes van poten af. Maar het kan zoveel zijn inderdaad.
- Marie-Josée
- Erelid
Hij knaagt echt aan het nageltje; vanmorgen hoorde ik het gewoon knappen. Hij loopt niet mank dus artrose lijkt me niet. We lopen alleen op ongepekelde bospaden en zijn kussentjes zijn nog gaaf.Misschien irritatie bij de nagelriem of zo?
Het nare voor mij is dat hij er al vroeg in de ochtend mee begint en hij is er dan niet van af te brengen. Als ik hem te einde raad van het bed af mik gaat hij gewoon op de grond verder
Die olie ga ik proberen, op dit moment heb ik bio-oil in huis, daar kan ik al mee beginnen.
Het nare voor mij is dat hij er al vroeg in de ochtend mee begint en hij is er dan niet van af te brengen. Als ik hem te einde raad van het bed af mik gaat hij gewoon op de grond verder
Die olie ga ik proberen, op dit moment heb ik bio-oil in huis, daar kan ik al mee beginnen.
- Sulluna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse mix en Siberische Husky
- Aantal honden: 3
Ik moet niet meer via mijn telefoon op het forum gaanNanna schreef:Een puppetSulluna schreef: Als Luna nu knaagt, geef ik haar een puppet en klaar is kees. Je kan het wellicht proberen, is gewoon te koop zonder recept ook.
Iemand een idee hoe je dat automatische woordenboek uit krijgt.. Lijk na mijn laatste update wel iemand met dyslexie
- lucie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herders (x), Beauceron, Hongaarse windhond, Bodeguero
- Aantal honden: 5
zou het helpen om hem schoentjes aan te trekken zodat ie niet meer kan kluiven? naast het zoeken naar een echte oplossing natuurlijk...
- Habibi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie
Perseus (Percy) - Aantal honden: 1
Is de nagel niet te lang?
Als de nagel net te lang is, kan er wat irritatie ontstaan natuurlijk?
Als de nagel net te lang is, kan er wat irritatie ontstaan natuurlijk?

- Marie-Josée
- Erelid
Dan peutert hij net zo lang tot die schoentjes uit zijn. Sancho heeft een kop van gewapend beton hoor
Het nageltje is niet te lang( net nog eens goed gekeken) , het leven zit bijna tot de punt.
Ik doe er nu bio-oil op, hopelijk helpt hem dat als het irritatie mocht zijn. En anders vraag ik de dierenarts wel naar die Dermoscent.
Het nageltje is niet te lang( net nog eens goed gekeken) , het leven zit bijna tot de punt.
Ik doe er nu bio-oil op, hopelijk helpt hem dat als het irritatie mocht zijn. En anders vraag ik de dierenarts wel naar die Dermoscent.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dat is extreem barffen , heel erg in opkomst.Nanna schreef:Een puppetSulluna schreef: Als Luna nu knaagt, geef ik haar een puppet en klaar is kees. Je kan het wellicht proberen, is gewoon te koop zonder recept ook.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Marie-Josée
- Erelid
Een allergie is het waarschijnlijk niet want de cortisoninjectie heeft niet geholpen tenzij voor zijn belabberde eetlust.
Het lijkt wel ietsje minder trouwens maar de loopsheid van een teef in de buurt is inmiddels ook over.
Hij is,eenmaal bezig, echter niet te stoppen, ik gooi soms zelfs kussens of slippers naar hem
maar hij kluift onverstoorbaar door.
Dit topic mag dus naar gedrag
Het lijkt wel ietsje minder trouwens maar de loopsheid van een teef in de buurt is inmiddels ook over.
Hij is,eenmaal bezig, echter niet te stoppen, ik gooi soms zelfs kussens of slippers naar hem
Dit topic mag dus naar gedrag
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Bronco doet het ook als hij zich verveeld (vind dat hij te weinig gewandeld heeft), of als hij zijn zin niet krijgt.
Dan begint hij zijn poten te likken en nagels te bijten.
Tenenkrommende geluiden produceert hij dan. Lebber, lebber, lebber....plok, plok, plok. Brrrrrr
Hier werkt de plantenspuit uitstekend.
Dan begint hij zijn poten te likken en nagels te bijten.
Tenenkrommende geluiden produceert hij dan. Lebber, lebber, lebber....plok, plok, plok. Brrrrrr
Hier werkt de plantenspuit uitstekend.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo doet dit echt al jaren. Geen allergie, geen stress, het is een gewoonte bij hem. Als hij echt hard zit te knagen moet hij stoppen, maar als hij even knaagt en likt laat ik hem. Hij schiet namelijk wel in de stress als ik er wat van zeg.
Alleen als hij echt heftig bezig is moet hij stoppen, want hij heeft al een aantal keren mank gelopen doordat hij zijn voetzool/nagel echt kapot had geknaagd.
(Hij doet het trouwens niet de hele dag hoor
).
Alleen als hij echt heftig bezig is moet hij stoppen, want hij heeft al een aantal keren mank gelopen doordat hij zijn voetzool/nagel echt kapot had geknaagd.
(Hij doet het trouwens niet de hele dag hoor
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Marie-Josée
- Erelid
Meneer doet dit aan het einde van de nacht. Zo rond zessen. Ik weet niet of hij zich verveelt om die tijd 
- GrethavW
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Staffordshire Terrier
Kruising - Aantal honden: 2
Misschien wel en vindt hij dat het de hoogste tijd is dat jij op moet staan.Marie-Josée schreef:Meneer doet dit aan het einde van de nacht. Zo rond zessen. Ik weet niet of hij zich verveelt om die tijd
Als het altijd op dit tijdstip is, lijkt het me niet iets medisch.
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is nu net het punt. Hij doet het ook overdag en bij voorkeur na een wandeling waardoor ik aan irritatie dacht ( zand en andere rommel tussen de teentjes).
In de vroege ochtend doet hij dit pas sinds kort. Maar wel elke ochtend!
Maar het is een troost om te lezen dat er meer stresskluivers zijn.
- Marie-Josée
- Erelid
Dat is nu net het punt. Hij doet het ook overdag en bij voorkeur na een wandeling waardoor ik aan irritatie dacht ( zand en andere rommel tussen de teentjes).
- Marie-Josée
- Erelid