Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Een dag zonder ongelukjes

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Aelynn
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Een dag zonder ongelukjes

Ongelezen bericht door Aelynn »

Al weken doen we hard ons best Arya zindelijk te krijgen. In het begin ging het aardig, ze had af en toe een ongelukje maar deed het bij voorkeur buiten.
In het begin zat ze slechts in een deel van de woonkamer om de katten een plekje van rust te geven. Blijkbaar heeft Arya daardoor aangeleerd dat dat stuk van de kamer niet tot haar territorium behoort en dat ze daar haar behoefte kan doen. Ze loopt er dus heen om te plassen. Poepen doet ze gelukkig wel buiten maar we bleven maar plasjes opruimen. Soms namen we haar mee naar buiten waar ze niets deed en eenmaal binnen plaste ze op de grond. We hebben nu haar logeermatje daar neergelegd en ook haar eten daarheen verplaatst. Daarnaast raadde mijn oom ons aan om haar in de bench te doen totdat ze buiten geplast heeft. Dus als de hond een uurtje niets heeft gedaan nemen we haar mee naar buiten, doet ze daar niets dan gaat ze binnen direct de bench in (waar ze overigens niet plast). Na kwartier nemen we haar weer mee Nasr buiten, doet ze niets gaat ze weer de bench in. Dit doen we net zolang totdat ze buiten plast en dan wordt ze uitgebreid beloond met snoepjes en knuffels. Zoals mijn oom zei: je moet de hond in een positie manouvreren dat je ze positief kan belonen.
Nou, het vergt behoorlijk wat energie en een engelengeduld als je elk kwartier weer in de regen staat, maar het resultaat is er: vandaag nog geen enkel plasje op hoeven doen! :cheer: hopelijk kunnen we dit volhouden.
Afbeelding
Neeltje

Re: Een dag zonder ongelukjes

Ongelezen bericht door Neeltje »

De aanhouder wint!
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”