Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje gezocht voor moeke

Forum voor alle opmerkingen over hondenrassen, vragen of weetjes.

Moderator: moderatorteam

Paisley
Zeer actief
Mijn ras(sen): Stabyhoun & working Kelpie
Aantal honden: 2

Hondje gezocht voor moeke

Ongelezen bericht door Paisley »

Mijn Moeke is een groot hondenliefhebber, dr hele leven al. Maar liefhebber is vaak niet genoeg. Een flinke dosis onwetendheid heeft niet van iedere hond een lang succesverhaal gemaakt. Ze heeft de uithoeken van de kynologie verkent :mrgreen: Van YorkShire terrier tot Rottweiler, van Border collie tot Duitse herder. En vanalles er tussenin.
Na dr laatste hond kwamen de legendarische woorden "nooit een hond meer" wat uit eindelijk betekende "op deze manier nooit een hond meer"

Want toen ze Jorgos nam, was t anders. Niet een aankoop van het eerste de beste lieve snoetje of een waakhond zonder te weten hoe of wat, maar een doordachte keus wat met kundige begeleiding van de stichting haar droomhond werd. Ook is ze voor het eerst gaan trainen en zich gaan verdiepen in hondengedrag.

De kleine frummer "Jorgie" deed zijn intrede. Een "klein blijvend" ruwharig grappig hondje.

Afbeelding

Klein blijvend.... :denken: Kleine Jorgie is inmiddels een héle beste Jorgos.

Afbeelding

En Jorgos heeft een lieve baas, een leuk leven en een warme mand. Hij mist alleen iets essentieels, en dat is een vriendje of vriendinnetje. Hij mist het leven in de brouwerij zelfs zo erg, dat hij niet met mijn moeder mee wil als ze hier is met Jorgos. Hij is stapelgek op mijn honden en als ze aanstalten maakt om te vertrekken, gaat hij heel demonstratief op een kussen liggen. Ze zou zonder problemen het huis kunnen verlaten zonder dat dr hond mee wil.
Ook op andere plekken waar wat leven in de brouwerij is, is het voor Jorgos goed toeven en gaat niet graag mee naar huis. Het is een echte 'honden hond' en kan zich erg vervelen als hij met mijn moeder thuis is. Ze wandelt veel, en Jorgos is een hond zonder hoog energie level. Ook neemt ze hem vaak mee naar allerlei plekken, maar eenmaal thuis lijkt hij enorm heimwee te hebben naar het gezelschap.

Nu wil mijn moeder graag een hondenmaatje voor Jorgos regelen. Maar daarbij moeten we rekening houden met:
* Moeke is niet een opvoedkundig wonder. Alle stevige honden die ze heeft gehad, waren geen succes. Ze heeft een makkelijke hond nodig.
* Moeke komt nu over de vloer bij mensen met katten, met zeer jonge kinderen (oppas oma) en dat moet allemaal kunnen. Ze zou doodongelukkig worden als ze weer met een hond zit die haar beperkt in haar hele handel en wandel, zoals in het verleden zovaak het geval was.
* Jorgos is een doetje. Een onzekere hond die te vroeg is gecastreerd. Hij heeft zeer weinig pit, is goeiig en zeer tolerant van karakter. Ik denk dat hij het meeste baat heeft bij een teef die ook zo'n zacht karakter heeft. Mayke is hij idolaat van, als zij is geweest loopt hij uren later nog in huis te zoeken. Zoiets zou ideaal zijn (al zou Mayke totaal niet bij mijn moeder passen, maar ze past wel bij Jorgos)
* Dat een hond los loopt, vind mijn moeder de normaalste zaak van de wereld. Is het ook. Maar zonder al te veel training moet dat dus kunnen. Een ontsnapper of jager kan ze totaal niet gebruiken.
* Deze keer wil ze de kleine frummel waar ze bij Jorgos ook al op had gehoopt. Het hoeft geen handtas-formaatje te zijn, maar ik stel me zo voor dat hij niet veel zwaarder moet zijn dan 15 kg.

Misschien willen jullie meedenken. Mijn moeder houd van ruwharige honden, maar dit is natuurlijk geen eis. Ze staat open voor rashonden, voor tweedehandsjes en voor stichtinghondjes. De stichting van Jorgos is helaas inmiddels opgeheven, dus daar kunnen we niet terecht. Wel is het idee ontstaan om samen naar het asiel te gaan in Rhodos waar ik voor de stichting vaak kwam (en waar Jorgos vandaan komt), om daar een hondje uit te zoeken, en tegelijkertijd een fijne vakantie te beleven. Ik weet waar het hondje terecht kan in de periode dat de rabiës enting dient in te werken. Maar het is een omslachtige manier om aan een hondje te komen - het liefst komen we in Nederland het ideale hondje tegen.

Ik zit natuurlijk veel op stichting sites, maar op 1 of andere manier kan ik mijn weg er toch niet helemaal in vinden. Weet iemand een hondje wat in de buurt komt van de beschrijving?
Afbeelding
hakunamatata
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense straatratjes

Re: Hondje gezocht voor moeke

Ongelezen bericht door hakunamatata »

Kijk eens even naar Mukkes in het asiel, vandaag op de website gekomen. Klinkt als perfect passend :)
~ Hakuna matata: Ge hebt geen zorgen, zorg maar dat ge geniet! ~
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Dat lieve yorkteefje uit dit topic:http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 0&t=306476 Lijkt mij een prima match voor een grote zachte reu.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
rakker2000
Zeer actief
Mijn ras(sen): x boerenfox
parson russell terrier
boerenfox

Ongelezen bericht door rakker2000 »

weet wel een ouder hondje die een nieuw huisje zoekt.

Er word nog voor een middelslag keesje een nieuw huis gezocht, door overlijden van het vrouwtje.
10 jaar, sociaal voor honden, katten en kinderen.
Afbeelding
Zolang mensen denken dat honden geen gevoel hebben,
moeten honden het gevoel hebben, dat mensen niet kunnen denken.
Paisley
Zeer actief

Een ouder hondje lijkt ons niet geschikt, gezien het drukke leven van mijn moeder en de leeftijd van Jorgos (2 jr) Die popelt om een speelmaatje. Het Yorkie lijkt ons ook niet geschikt wegens angst. Jorgos is ook al geen held. Mukkes klinkt als een ideaal hondje! Maar dat is weer een reu. Heb via PB ook leuke tips gehad. We gaan alles rustig bekijken, meer tips zijn van harte welkom!
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Middenmaat teefje van 6 maanden dat nu in de opvang zit bij een gezin met katten en kinderen (en honden)

Afbeelding

http://www.animalinneed.com/honden-in-nederland
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Je hebt er niks aan maar wàt een prachthond die Jorgos :I:
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Paisley
Zeer actief

Ptje schreef:Je hebt er niks aan maar wàt een prachthond die Jorgos :I:
Ja leuk he? :D Als pup was ie zo verschrikkelijk schattig. Dat was een hele 'verrassing' toen hij op transport kwam, want op de foto's van het asiel zag je 1 plukkig, vormloos geval.
Ik vind m een stuk knapper als ie weer geplukt is. Hier op de foto is hij op zn harigst :mrgreen:

Maar eenmaal geplukt, zit er best een slank hondje onder (hier was ie overigens ook een stuk jonger, maar voor het idee)

Afbeelding
Afbeelding
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Kijk ff in het onderschrift van metav hier op het hf, volgens mij is Vilma een perfect hondje :ok:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Johnny Jones
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Johnny Jones »

Wat een heerlijk liefdevol verhaal heb je geschreven. Ik hoop dat jullie een leuk vriendje voor Jorgos vinden.
Marie-Josée
Erelid
Mijn ras(sen): Havanezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Marie-Josée »

Paisley schreef:Een ouder hondje lijkt ons niet geschikt, gezien het drukke leven van mijn moeder en de leeftijd van Jorgos (2 jr) Die popelt om een speelmaatje. Het Yorkie lijkt ons ook niet geschikt wegens angst. Jorgos is ook al geen held. Mukkes klinkt als een ideaal hondje! Maar dat is weer een reu. Heb via PB ook leuke tips gehad. We gaan alles rustig bekijken, meer tips zijn van harte welkom!
Dat is toch geen probleem? Jorgos is gecastreerd schreef je net, dan is dat misschien een betere match dan een teef.
Wij hebben bijna ons leven lang twee honden gehad en altijd reuen.
Plaats reactie

Terug naar “Hondenrassen en kruisingen”